دربارۀ ما  |  تماس با ما  |  آرشيو روزانه |  فهرست کلی مقالات  |  فهرست موضوعی مطالب  |  آرشيو «کوتاه و گويا»  |  ويدئوها  |  کتابخانه اينترنتی | ماشين جستجو  | فيلترشکن

سال دوم ـ  شماره 560  ـ  جمعه 29 خرداد 1388 ـ  19 ژوئن 2009  

 

بـرچـيـدن ديـوار بـيـداد

در تاريخ نمی توان موردی را يافت که مردمی بجان آمده، پس از تحقق نخستين خواست های خود، راضی شده و به خانه هاشان برگشته باشند. بالا رفتن سطح توقع، در پس هر پيروزی اندک، قانون زندگی اجتماعی است. اما اگر هوشيار باشيم و نخواهيم منتظر بنشينيم تا در فردای «پيروزی مختصر» تازه به فکر مطرح ساختن «خواست های برتر» بيافتيم، ضروری است که هم امروز، در خاک مستعد خواست های کنونی کانديداهای شکست خورده، تخم خواست های بيشتر و وسيع تری را بکاريم که، در فردای تسليم موضعی حکومت، توان روئيدن و باليدن داشته باشند.   (پيوند با فيلترشکن>>>)

آيا يکبار ديگر حکم حکومتی بکار افتاده يا مردم بازيچه شده اند؟

متن اطلاعيه ستاد انتخابات مهدی کروبی

به دنبال در خواست مجوز تجمع در ميدان انقلاب به منظور اعتراض به نتايج مخدوش اعلام شده انتخابات رياست جمهوری، ضمن تقدير از حساسيت مهم مردم شريف ايران به اطلاع می رساند برنامه قبلی اعلام شده در خصوص حضور در نماز جمعه با لباس مشکی لغو گرديد. لذا از هموطنان عزيز می خواهيم روز شنبه با حضور پر شور خود در راهپيمايی بزرگ ميدان انقلاب تا آزادی اعتراض خود را به نحوه برگزاری انتخابات رياست جمهوری اعلام نمايند.

مواضع «همبستگی» در مورد انتخابات تقلبی و حوادث اخیر

حشمت اله طبرزدی/ سخنگوی همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران

«هبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران» تاسف خود از شرایط تحمیلی بر مردم، از سوی حکومت را ابراز می دارد. همبستگی موضع خود در مورد انتخابات را به صورت صریح بیان کرده بود. موضع همبستگی این بود که این انتخابات نه از شرایط دموکراتیک برخوردار است، نه عادلانه است و نه سالم. به همین دلیل، ضمن اعلام عدم شرکت در انتخابات، ابراز داشته بود که برای کسانی که به قصد تغییر در این انتخابات شرکت می کنند، احترام قایل است. اما حکومت برای شرکت کنندگان هیچ اهمیتی قایل نشد. در یک انتخابات دموکراتیک می بایست آزادی احزاب و سازمان های مستقل از حکومت و مطبوعات و تجمع ها، تضمین شده باشد و کاندیداها از سوی همین نهاد های مستقل از حکومت معرفی شود و عقیده، نژاد و جنسیت در تایید یا رد کاندیداها اثری نداشته باشد که هیچ یک از این ارزش های دموکراتیک و حقوق بشری در انتخابات اخیر رعایت نشد. از دیگر سو، این انتخابات به صورت ناعادلانه برگزار شد و از کاندیدای مورد حمایت جناح حاکم یا دولت، جانبداری همه جانبه شد. برای این که همه ی امکانات دولتی و عمومی را در انحصار او قرار دادند. بنا بر شواهد غیر قابل انکار، و تاکید سه کاندیدای رقیب، در این انتخابات تقلب گسترده صورت گرفته و به شدت ناسالم برگزار شده است. بنابراین، و همان گونه که پیش بینی می شد، حاکمیت با آرای شهروندان بازی کرده و به نفع خودش مصادره کرده است. در چنین شرایطی این حق رای دهندگان و کاندیدا های آن ها است که خواهان ابطال انتخابات فعلی و برگزاری انتخاباتی آزاد، دموکراتیک، عادلانه و سالم زیر نظر سازمان های بین المللی باشند. همبستگی بر این موضع تاکید می گذارد و از اعتراضات مسالمت امیز حمایت می نماید. همچنین تاکید همبستگی بر این امر است که حکومت از ادامه ی کشتار و خشونت شهروندان بیگناه دست بردارد و اجازه ندهد با این خشونت عریان، کشور به دام بحران های غیر قابل کنترل فرو برود. همبستگی ضمن تاکید بر موارد بالا، اعلام می کند که برای عبور از شرایط بحرانی کنونی و حمایت از مردم و خواسته های آن ها که در شرایط کنونی اولین قدم، ابطال این انتخابات و برگزاری انتخاباتی آزاد مطابق با استاندارد های بین المللی  است، برنامه هایی را در دست تدوین دارد که به زودی اعلام خواهد کرد. همچنین دیدگاه روشن همبستگی این است که در شرایط کنونی همه ی احزاب، سازمان ها و شخصیت های اپوزسیون در یک همبستگی ملی و  به صورت موثر به حمایت از مردم برخیزند و در این شرایط حساس هم میهنان خود را تنها نگذارند. اگر چه خواست مرحله ای مردم در باره ی این انتخابات ناسالم و تقلبی  و ابطال آن است اما رسیدن به یک دموکراسی واقعی و سکولار، خواست اصلی مردم است که قطعاً به صورت مرحله ای به آن دست خواهیم یافت. شایان ذکر است از آن جا که سایت همبستگی از سوی حکومت فیلتر یا هک شده است از همه ی ازادی خواهان در خواست می کنیم در انتشار این بیانیه ی مطبوعاتی به ما کمک کنند. (بيست و هشتم خرداد 1388 خورشیدی)

پيام  به استادان دانشگاه و دانشجويان

محمد ملکی، نخستين رئيس دانشگاه تهران پس از انقلاب

بسم الحق.  پيام به استادان و دانشجويان عزيز. عزيزانم؛ خوشحالم که بار ديگر شما را در کنار هم و دست در دست هم برای دفاع از آزادی در سنگر آزادی مي بينم. دگر بار شاهد بوديم که خون پاکِ دختران و پسران دانشجو بر در و ديوار دانشگاه پاشيده مي شود. گرچه اميد دارم اين آخرين باری باشد که چنين صحنه هايی را می ببينم، اما تاريخ نشان داده است که تا ظلم و ظلم ستيزی هست، رخ دادن چنين حوادث تلخی که به دست جانيان آدم خوار و قدرت بدستان جنايتکار صورت مي گيرد امری دور از ذهن نيست. از آن روز که خون سه آذر اهورائی در دانشکده فنی دانشگاه تهران بر زمين ريخت، تا کنون بارها و بارها در قدرت مداری شاه و شيخ، چنين وقايع دردآوری را به نظاره نشسته ايم. اگر دانشگاه مفتخر است که مدال "سنگر آزادی" بودن را به سينه دارد، مگر نه به اين سبب است که سنگر جايگاه حمله و دفاع است؟ اگر دانشجويان فرياد مي کنند که "ما زن و مرد جنگيم، بجنگ تا بجنگيم"، از اين رو نيست که دانشگاهيان همه وقت آماده ی دفاع از سنگر در برابر هجوم آدمکشان و دشمنان آزادی و برابری بوده و هستند؟ نگاهی به آنچه پيش و پس از انقلاب ضد سلطنتی بر دانشگاه ها گذشته نشانگر اين واقعيت است که دشمنان آزادی هرگز نتوانسته اند يا نخواسته اند بفهمند که بسياری از دانشگاهيان که دل در گروی آزادی مردم دارند، هيچگاه اجازه نخواهند داد سنگر آزادی به دست استبداديان تسخير شود. تاريخ گواه است هر گاه دانشگاه ها مورد هجوم دشمنان قرار گرفته اند، همبستگی ميان استاد و دانشجو سد محکمی در برابر استبداديان به وجود آورده است. امروز مطلع شدم جمعی از استادان عزيز در مسجد دانشگاه تهران و ساير دانشگاه ها گرد هم آمده اند و دست به تحصن زده اند. اين صحنه ناخودآگاه مرا به سی و يک سال پيش برد، به تحصن بيست و پنج روزه ی استادان پيش از انقلاب که موجب پيروزی مردم در بازگشائی دانشگاه ها شد. من به نام يک خدمتگزار قديمی دانشگاه اين همبستگی را تبريک و تهنيت مي گويم و مطمئن هستم شما پيروزيد. در پايان لازم است به يک نکته اشاره کنم و آن اينکه بارها از زبان کسانی مي شنوم که به مردم و دانشجويان سفارش مي کنند از خشونت بپرهيزند. بهتر نيست به کسانی که انواع سلاح سرد و گرم در اختيار دارند و بی رحمانه به مردمی که با دست خالی و متمدنانه اعتراض مي کنند، در کوی و برزن و خانه و خيابان حمله مي کنند و خون بيگناهان را بر زمين مي ريزند اين توصيه را بنمايند؟ عزيزانم؛ اين همبستگی بر شما و ملت ايران مبارک باد و اگر بدليل کسالت موفق نشدم در کنار شما باشم شرمنده ام. اميد که پيروزباشيد و از سنگر آزادی با تمام توان پاسداری کنيد. همکار کوچکتان ـ استاد بازنشسته دانشگاه تهران ـ دکتر محمد ملکی (27 خرداد 1388)

چرائی حمايت از موج سبز در مقابل کودتاي انتخاباتي

علی سالاری

برخي براين گمانند که اين کودتا مي تواند کودتاي احمدي نژاد و فرماندهان سپاه (با پشتوانهء روحانيون متحجر حکومتي) عليه نه تنها رفسنجاني، بلکه خامنه اي نيز باشد. برخي ديگر اين کودتا را جنگ قدرت خامنه اي عليه رفسنجاني دانسته اند. بنظر نگارندهء اين سطور، اين رويکرد شخصي کردن کودتا که توده اي ها بدان دامن مي زنند هم سطحي و هم گمراه کننده است. در انتخابات دورهء اول احمدي نژاد، نظام به سمت هرچه متمرکز تر کردن و يک دست شدن رفت و حال با اين انتخابات در واقع ولي فقيه رژيم مي خواهد حکومت مطلقهء ولايي مورد نظر خودش را تشکيل داده و قيد جمهوريت نظام را بزند.

(پيوند با فيلترشکن>>>)

از رادیکالیزه شدن جُنبش پیش گیری کُنیم

خشایار رُخسانی

هر روز که از 22 خرداد دور تر می شویم، بیشتر روحانیان به سوی مردم روی می آورند و با اینکار، دور و بر باند خامنه ای و احمدی نژاد را تهی می کنند. هم اکنون آیت الله منتظری و صانعی و مجمع روحانیون مبارز و مدرسین قوم و خیلی دیگر از روحانیون دارند پی در پی بیانیه و آگاهینامه در همبستگی با مردم می دهند. بزرگترین آرزوی خامنه ای این است که بتواند بهانه برایِ یک سرکوب بزرگ بدست آورد تا با آوردن تانک و توپ ها به خیابان آخرین برگِ بازی خودش را با براه انداختن دریایِ خون به زمین بکوبد.

(اين نوشته در پاسخ مقالهء اخير آقای سيامک مهر است)   (پيوند با فيلترشکن>>>)

من یکی از یک میلیون مجری انتخابات هستم

نامه از تهران

ساعت ده و نیم صبح یکشنبه 24 خرداد بناگاه چند سرباز آمدند و در آموزش پرورش را بستند گفتم چه خبر شده جواب ندادند دیدم وانتی را آوردند و در کنار سالن بزرگ آموزش پرورش قرار دادند درون سالن را که نگاه کردم از تعجب خشکم زد نمام صندوق هایی را که ما دو و نیم بامداد شنبه در اینجا تحویل داده بودیم و قرار بود به وزارت کشور برده شود همانجا بود پلمب شده و دست نخورده یعنی اصلا باز نشده بود. سرباز گفت داریم رایها را می بریم. آشفته به ساختمان وارد شدم مسئول ستاد انتخابات را دیدم گفننم خسته نباشید این سربازها دارن تازه امروز صندوق های رای را می برند مگر قرار نبود این صندوق ها به وزارت کشور برده و رایها جمع آوری شود. گفت نه نیاز نبود همون فرم 22 که کامپیوتری وارد کردید برای وزارت کشور کافیست و دیگر نیازی به باز کردن صندوقها نیست.

(پيوند با فيلتر شکن>>>)

===================== کوتاه و گويا  =====================

خالی بندی حکومت معصوم اسلامی در جنگ اينترنتی ادامه دارد

هشدار روابط عمومی مرکز بررسی جرایم سازمان یافته

به آشوبگران مجازي

بسم الله الرحمن الرحيم ـ مردم شجاع و دلاور ايران! متاسفانه جريانات منحرف از اصول و ارزشهاي انقلاب كه در طول چند سال گذشته در پشت سر همه اغتشاشات در كشور حضور داشته اند بر اساس مستندات بدست آمده پيش از انتخابات در صدد ايجاد بحران در كشور بوده و اغتشاشات اين روزها كه موجب تعدي ارازل و اوباش به جان ومال و ناموس مردم شده است ، نتيجه برنامه ريزي و طراحي يك سناريوي از پيش طراحي شده از طرف آنهاست. بحث انتخابات و ميزان راي و فرد برنده تنها يك بهانه براي ايجاد ناامني و اغتشاش بوده است و در همين رابطه مركز بررسي جرايم سازمان يافته با بررسي دقيق فضاي سايبر كشور به موارد متعددي از سايتهای خبری منحرف برخورده كه با تغيير رويكرد و ايجاد سايتها و وبلاگهاي متعدد به تشویش اذهان عمومی ، تبليغ اغتشاشگري و ايجاد آشوبهاي خياباني پرداخته و با دروغ ها و تهمت هاي ساختگي و سازماندهي كردن شورشها به اقدامات غير قانوني خود در زمينه تخریب و اخلال در نظم و امنیت عمومی دامن مي زنند. این مراکز سازمان یافته که با حمایت مالی و فنی شرکت های کانادایی و آمریکایی و رسانه های تحت حمایت سازمان های اطلاعاتی آمریکایی و انگلیسی(رادیو زمانه ، رادیو فردا ، بی بی سی فارسی و...) همانند فعالیت هاي مخرب خود در شبکه هاي مضلین مورد حمایت واقع می شوند بيانگر كينه توزي و حرکت بی انصافانه و ضد مردمی رسانه های غربی و در یک کلام دشمني با ملت ایران می باشد. فرزندان شما در اين مركز با شناخت كامل عوامل اصلی این شبکه های اینترنتی مخرب به زودي تمام مستندات لازم را به سمع و نظر مردم عزيز ايران رسانده و به كساني كه در فضاي سايبر نسبت به تبليغ آشوبگري و تهديد مردم و شايعه پراكني اقدام مي نمايند هشدار داده كه اقدامات قانوني ما مي تواند براي آنها بسيار سنگين باشد و از آنها مي خواهيم نسبت به حذف محتويات مطالب اينچنيني اقدام نمايند. مطمئنا خون جوانان این مرز و بوم که در اغتشاشات اخیر توسط ارازل و اوباش به شهادت رسیده اند این مرکز را در برخورد قاطع و قانونی مصمم تر می نماید. (مرکز بررسی جرائم سازمان یافته)  (آرشيو)

 

================ عکس هائی که امروز بدستمان رسيد ===============

مردم به پليسی که بدست شان افتاده آب می دهند (بقيه عکس های جديد>>>>)

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630