دربارۀ ما: چرا سکولاريسم نو؟   |    تماس با ما    |    آرشيو روزانه |   فهرست کلی مقالات  |   فهرست موضوعی مطالب  |   کتابخانه اينترنتی  |  ماشين جستجو    |   فيلترشکن

=====================

سال دوم ـ  شماره 546  ـ جمعه 15 خرداد 1388 ـ  5 ژوئن 2009  

حاجی فيروز سبزپوش اسلامی، مژده رسان غافل سختی های در راه...

آيا هفتهء آينده حساب نسل کنونی با نسل 57 صاف می شود؟

اعتقاد دارم که اگر انتخابات پيش رو با اقبال گستردهء مردم روبرو شود، حساب نسلی که در سال 1357 انقلاب کرد و سی سال تمام بابت کاری که کرده بود از دو نسل بعدی خود فحش خورد و ناسزا شنيد، با نسل کنونی که خوشخيالانه به پای صندوق های شعبدهء حکومت اسلامی می رود صاف می شود؛ چرا که اکنون تقريباً همگان اين واقعيت را پذيرفته اند که هرچه شرکت مردم در انتخابات پر شور تر باشد عمر رژيم اسلامی در ايران نيز درازتر خواهد بود و، در نتيجه، اگر آن «نسل جاهل!» حکومت اسلامی را به ايران آورد، اين «نسل عاقل!»، بمنظور راست و ريست کردن امروز خود، بقای رژيم سرکوبگر را برای سال های آينده تضمين می کند. چرا و چگونه؟

===================  عکس و مکث  ===================

(آرشيو)

اغلب علماى تشيع طرفدار جدايى دين از سياست هستند

گفتگو با حسين خمينى در قم

گفتگوگر: خبرنگار العربيه. نت

نوهء امام خمينى كه خود لباس روحانى بر تن دارد مى گويد: «لازم است در كشور احزاب آزاد چپ و راست و ملى گرا فعال باشند و دين را از سياست جدا كنند». او می افزايد: «راه حل در اين است كه انتخاباتى آزاد و سالم با شركت همهء اقشار مردم برگزار گردد و مجلسى قانونگذار تشكيل شود و به تدوين قانونى اساسى كه برمبناى ديدگاه صحيح اسلامى تصحيح شده باشد، بپردازد.»

از تب سبز انتخابات اسلامی

شهلا شفيق

کارنامه این نوع اصلاح طلبی، که افق پرواز شعارهايش از چهارچوب قانون فقاهتی فراتر نمی رود، جایی برای رويابافی نمی گذارد. اصلاح طلبی اسلامی از شکست قطعی آرمان های اسلام سياسی نطفه می گيرد که حاضر به دست برداشتن از آن نيست و به همين دليل در اصلاحی که ادعايش را دارد ناپيگير است. پس از آنکه آيت الله خمينی درپايان بی افتخار جنگی که برای او رحمت بود و برای ملت ايران مصيبت، جام زهر را سر کشيد، بن بست طرح سياسی اجتماعی اسلام گرایی روز به روز عيان تر شد. کشتار زندانيان سياسی در تابستان 67 جز تمثيلی کابوس واره از نتيجهء نهایی اسلامی سازی جامعه و آدمی نبود. در فضای شکست و شکاف در صفوف امّت حزب الله که ايمانش به حکومت اسلامی، همراه با فساد و فقر گسترنده، روز به روز بيشتر متزلزل می شد، اصلاح طلبی اسلامی به صحنه آمد تا به نارضايتی فزاينده پاسخ دهد.

چرا کروبی به خاطر آخوند بودنش ترجیح دارد؟

محمد علی ابطحی

چه بپسندیم و چه نپسندیم، در قانون اساسی ایران بخش های قدرتمندی از کشور در اختیار روحانیون است. رهبری انقلاب به عنوان فرد اول قدرتمند نظام در جایگاه ولی فقیه روحانی است. رئیس قوه قضائیه محتهدی است که از میان روحانیون انتخاب می شود. بخش قدرتمند شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی روحانی هستند. مجلس خبرگان به صورت جمعی از میان روحانیون انتخاب می شوند... اینها واقعیت های کشور ما است... نمی شود چشم بر واقعیت بست. در این شرایط آقای کروبی که آخوند است و دارای ریشهء طولانی در حوزهء روحانیت است و بافت قدرت را در حاکمیت روحانی را می شناسد، می تواند از همین واقعیت با تعامل با آنان و یا جلوگیری از بسط تحجر بسیاری از مشکلات کشور را یهتر حل کند.

===================== کوتاه و گويا  =====================

حادثه در خيابان هفت تير

خبرگزاری انتخاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «انتخاب»، روز گذشته در خیابان هفت تیر تهران، تعدادی دختر جوان با ظاهری که از نظر گشت ارشاد «نامناسب» خوانده می شود  پوسترهای انتخاباتی احمدی نژاد را پخش می کردند. نکته ی جالب ماجرا آنجا بود که مانتوی دختران حامی احمدی نژاد به حدی کوتاه بود که در صورت حضور "گشت ارشاد" قطعآً برخورد قانونی با این افراد انجام می شد که البته با وجود گذر چندباره ی گشت ارشاد، مشکلی ایجاد نشد. اما پس از ساعتی درگیری عجیبی با این دختران به وجود آمد که اشاره به ان خالی از لطف نیست. ماجرا این بود که پس از پخش پرسروصدای پوسترهای احمدی نژاد توسط این دختران، ناگهان جوانی با چهره ی "امروزی": با عصبانیت تمام به سوی دختران رفت و ضربه ی محکمی به صورت یکی از دختران زد. آن جوان پس از این اقدام خود با فریاد گفت: مانتوی خواهر من به مراتب بلندتر از مانتوی تو و ظاهرش قطعاً کمتر از تو ارایش شده بود، اما او اکنون با یکی از همین ماشین های گشت ارشاد به کلانتری انتقال یافت. این صحنه، باعث ابراز احساسات مردم حاضر در صحنه و البته پایان پر سروصدای حمایت های دختران ستاد های احمی احمدی نژاد شد.    (آرشيو)

 

=====================

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630