|
|||||||||||||||
سال ششم ـ شماره 1228 ــ چهارشنبه 8 آذر ماه 1391 ـ 28 ماه نوامبر 2012 |
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
پيوندها |
فهرست مطالب شماره های اخير |
برداشت خودم را از "نوشته"ی آقای نگهدار درباره کنفرانس پراگ، خلاصه میکنم: «تقسيم "اپوزيسيون" به دو بخش "برانداز" و "اصلاحطلب"، تقليل "پيشبرد برای اتحاد" به يک حزب جعلی ليبرالی که متحد استراتژيک غرب و همراه مجاهدين خلق و رضا پهلوی است و آينده سياسی خود را در سوريهای کردن ايران و ايفای نقشی مانند اپوزيسيون سوريه میبيند». آقای فرخ نگهدار، که استراتژی سياسی خود را بر بقا و اصلاح نظام استوار کردهاند، و مدارا با آيتالله خامنهای را برای نرم ساختن رهبر جمهوری اسلامی پيشه ساختهاند، با کارکشتگی يک سياستمدار به حکومت جمهوری اسلامی پيام میدهند...>>>
فایل صوتی گفتگو با فرخ نگهدار در مورد نشست پراگایران گلوبال
اتحاد و ایجاد آلترناتیو در اپوزیسیون، آرزویی محال یا امکانی عملی؟ در حالیکه ایجاد آلترناتیو یا بدیل سیاسی برای فردایی که نظام حاکم بر ایران از قدرت ساقط گردیده و گرفتار فروپاشی گردد به یکی از دلمشغولی های اپوزیسیون خارج از کشور، در طیف های مختلف آن بدل گشته است و علیرغم بحث ها، گمانه زنی ها و تبادل نظرهای بسیار و فعالیت هایی چند در این راستا، متأسفانه هنوز چنانچه بخواهیم ماحصل این دلمشغولی و رایزنی ها را در نظر آوریم دورنمای چندان امیدوار کننده ای چنان که مطلوب گروه ها و افرادی که درگیر این مسأله است حاصل نگردیده است. چنانچه اکنون این پرسش به اذهان متبادر می گردد که آیا به راستی این امر امکانپذیر است؟>>>
آیا این زنگوله به گردن گربه خواهد افتاد؟
اپوزیسیون نیازمند اسیب شناسی است
در بخش گذشته به تشریح سیاست استعماری در هند نظر افکندیم که وجه مشخصه آن اشاعه هویت مذهبی به منظور ایجاد نفاق در میان هندوان و مسلمانان این سرزمین بود. در این بخش به بررسی سنت مدرن سکولاریسم میپردازیم که در کنار سکولاریسم اخلاقگرای گاندی ظهور کرد و در جهانبینی سیاسی نهرو تبلور یافت. بررسی این سنت را با شرحی ازافکار فلسفی و مواضع سیاسی او دنبال میکنیم. شاید اگر بتوان جهانبینی سکولاریستی نهرو را تنها در یک عبارت ساده بیان کرد، جملهای باشد که او از دوست فرانسوی نقل میکند: «انسان باید آنگونه زندگی کند که انگار هیچگاه از این دنیا نخواهد رفت.» نهرو در ادامه میافزاید: «مسلماً کسی را از مرگ گریزی نیست، ولی فرد جوان چنین نمی اندیشد. افراد سالخورده به سالهای باقیمانده عمر خود مینگرند و جوانان به ابدیت.»>>>
شباهت به کفار با آمدن کت و شلوار به ايران باب شد
بزرگ ترين آرزوی رئيس دانشگاه صنعتی شريف دکتر رضا روستا آزاد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، در مراسم بزرگداشت شهید حسن تهرانی مقدم، با اشاره به سوالی که از وی در خصوص بزرگترین آرزوهایش در هفتهء هوافضا پرسیده شد، خاطر نشان کرد: «در پاسخ به این پرسش گفتم که از بزرگترین آرزوهای من برگزاری نماز جماعت در یکی از کرات آسمانی است. در این آرزو هم توسعهء فناوری هست و هم توسعهء معنویات».
|
|||||||||||||
....درد اهل ذمه.... نگرشی بر زندگی اقليت های مذهبی
آرشيو مجموعهء
پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>
سايت شبکهء سکولارهای سبز>>>
اعلاميهء جهانی حقوق بشر>>> و پيوند به يک ويدئو>>>
========== ========== =========== =========== ========== =========== ============= =========== ============ =========== انسکوپ
|
کشوری سکولارتر و سبزتر می خواهند! در آستانهء تغيير قانون اساسی ترکيه
هم ناممکن است و هم به شدت مخرب
«اَبـَرمفهوم ها» را جدی بگیریم!
بررسي نقش شوراي تخصصي حوزوي در تدوين سبك زندگي اسلامي – ايراني
وقتی آرمان علیه انسان عمل میکند
جمعه گردی های اسماعيل نوری علا
پراگ: میرحسین موسوی یا انحلال طلب ها
پيرامون بيانيهء پايانی کنفرانس پراگ اطلاعيهء شبکهء سکولارهای سبز ايران
روشنفکری دينی و غير دينی و نسل جديد
موازنهء جدید پس از انتخابات آمریکا
اکبر شاه، فرمانروای اسلامگرا یا سکولار؟
به کشورهای فقیر و توسعه نیافته
اطلاعیهء حزب دموکرات کردستان ایران
موازنهء جدید پس از انتخابات آمریکا
راه مبارزه با اسلامگرایان است
پیشینههای تاریخی سکولاریسم هند:
|
||||||||||||||
© 2007 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630 |