بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

آذر   1387 ـ نوامبر 2008  ـ

می ترسند که می ترسانند

*********************

دو شنبه 18  آذر 1387 ـ 8 دسامبر 2008

امام جمعه رژیم در مشهد دانشجویان را تهدید کرد

ایسنا: امام جمعه مشهد گفت دانشجو بايد دشمن شناس باشد و به مسير سياسي كشور به خوبي آگاه باشد، دانشگاه جاي سياست بازي نيست بلكه جاي رشد سياسي است و مكان نخبه پرور جامعه نبايد ويروس زده و آلوده به سياست زدگي باشد. علم‌الهدي افزود تشكل‌هاي دانشجويي نبايد با لبخندهاي مزدوران غرب زده وارد جبهه‌ي جنگ نرم دشمن شوند. دانشگاه مكاني براي جريان‌هاي لائيك و ضد ارزشي نيست. دانشجو نباید با گروه‌هاي لائيك و ضد ارزشي هماهنگ شود و اگر از يك حلقوم كثيف اين صدا بلند شود، دانشجو (مزدوران بسیجی) بايد اين گلو را بفشارد و اين صدا را خفه كند.

*********************

يک شنبه 17  آذر 1387 ـ 7 دسامبر 2008

گاز اشک آور در مراسم روز دانشجوی دانشگاه بوعلی سینا

خبرنامه بوعلی سینا

نیروهای امنیتی استان همدان در واکنش به مراسم روز دانشجو که در دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، از گاز اشک آور استفاده کردند. بنا بر گزارش خبرنامه بوعلی سینا، نیروهای امنیتی پس از شکست در پروژه ارعاب دانشجویان که از حدود یک هفته پیش آغاز شده بود و در واجهه با گردهمایی هزاران نفری دانشجویان در دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی سینا که برای شرکت در مراسم روز دانشجو انجمن اسلامی دانشجویان همدان صورت گرفته بود با استفاده از گاز اشک آور در محیط بسته دانشکده دانشجویان را وادار به خروج از دانشگاه کردند. قابل ذکر است هم اکنون با وجود تخلیه دانشکده علوم پایه از دانشجویان همچنان وضعیت امنیتی در آن حکم فرما است.

www.basunews.com

*********************

سه شنبه 12  آذر 1387 ـ 2 دسامبر 2008

ارعاب و ارهاب تنها گزینه و حربه ملایان در مقابل ایران و ایرانیان

وبلاگ «رياکاران 360»

تاريخ نشان داده است که شرطی کردن واکنش های رفتاری مردم را نخست ديکتاتورها کشف کرده بوده اند ـ همان ها که گوش و چشم و بينی می بريده اند، طناب از کتف ها رد می کرده اند، آدميان را زنده زنده لای جرز نهاده و يا به چهار اسب مختلف الجهت بسته و «چهار شقه» شان می کرده اند. بديهی است که بکارگيری اين روش ها نمی تواند صرفاً برای «تنبيه شخص خاطی» بوده باشد چرا که، بخصوص در مورد کسانی که در اين جريان جان خود را از دست می داده اند، جائی برای «عبرت آموزی» و «تصحيح رفتار» وجود نداشته است. پس، آماج اين روش ها نمی توانسته تنها شخص ريز شکنجه باشد. هدف اصلی جمعيت تماشاگری بوده که به اين «تماشا» دعوت و تشويق می شده تا، از طريق اين مشاهده، آموزش ديده، رفتارهايش شرطی شده، و به موجودی تبديل شود که ناخودآگاه می کوشد تا دست از پا خطا نکنند. همهء هنر «سنگسار» شراکت دادن مردم در کشتار و شرطی کردن واکنش های خود آنان است. >>>>

*********************

دو شنبه 11  آذر 1387 ـ 1 دسامبر 2008

خدا را بر آن بنده بخشایش است / که دائم پی سلب آسایش است!

حميدرضا رحيمی (مدير سايت هزل)

در همه ی گفتارها و نوشتارها، مقدمه و موخره با هم در رابطه اند و هر دو نیز با مضمون و محتوای مستتر در متن در پیوند و هم از اینروست که خواننده یا شنونده از آن، درک و دریافت مشخصی دارد و نیز، همه جا واژگان معنای خودشان را دارند الا در جمهوری اسلامی  شکوهمند ما.

نمونه ها، فراوان و دم دست اند. مثلاً وقتی نیروی محترم انتظامی متخلص به "ناجا" می گوید که بنا دارد که از فلان تاریخ "امنّیت اجتماعی" که به قول عوام already حال و بلکه نفس اهالی را گرفته است، "ارتقاء" بدهد، یعنی تنبیه شهروندان نگون بخت بوجه ماضی کافی نبوده و مقرر است که مجدداً تسمه از گرده ی ملت بینوا، به ویژه زنان و جوانان بکشد!... پس در این گفتار، "طرح امنیت اجتماعی" یعنی "طرح سلب امنیت و حذف کلیه ی حقوق فردی و اجتماعی"!...

و متعاقب آن، بیت یا زبانزد مشهوری که چنین بود:

خدا را بر آن بنده بخشایش است

که خلق از وجودش در آسایش است

از معنا و مفهوم راستین خود بیدرنگ خارج و تبدیل به "نقیضه"ای(1) می شود به این شکل"

خدا را بر آن بنده بخشایش است

که دائم پی سلب آسایش است!

و سپس روزنامه های دارالخرافه نیز صفحات مبسوط و متعددی را در مناقب این "سلب آسایش"، سیاه می کنند، همچنانکه در زمان حضرت امام (ل) آنگاه که فرمود: "جنگ چیز خوبيست سياه كردند .

باری - در همین راستا، برادر حسین (ع) شریعتمداری، استاد محترم دانشگاه اوین (بازجوی زندان – م)، و متولی فعلی امامزاده ی کیهان اسلامی در سر مقاله ای در پیوند با وزیران ترمیمی احمدی نژاد می نویسد که وقتی حضرت آقا (یعنی مقام معظم رهبری سلمه الله تعالی) می فرمایند "مخالفتی ندارم" یعنی: "مخالفم"(2)!

مطلب دیگری را مرور می کردیم که نویسنده در آن معتقد بود که عبارت "مخالفت هیئت رئیسه مجلس با پیشنهاد مراجع" با عبارت "هیئت رئیسه مجلس با پیشنهاد مراجع موافقت نکرد" فرق دارد!... باورتان نمی شود؟ بفرمائید: طرف، که جسارت است، رویم به دیوار، پزشک هم هست می نویسد:
یک شهروند پزشک در اصفهان هستم، راستش را بخواهید از اینکه در صفحه 14 روزنامه 12-6-87 در رابطه با موضوع تغییر ساعت عبارت "مخالفت هئیت رئیسه مجلس با پیشنهاد مراجع" را تیتر کرده اید خوشم نیامد و ناراحت شدم. می توانستید تیتر کنید که: هیئت رئیسه مجلس با پیشنهاد مراجع موافقت نکرد"!... و بدین ترتیب احترام مراجع نیز حفظ می شد! (پایان فرمایشات برادر دکتر)

پزشک کوپنی و سهمیه ای است و هزار دردسر. و حیرت انگیزتر پاسخ کیهان اسلامی است: از تذکر به جای شما خواننده ی محترم تشکر می کنیم!

شما را نمی دانیم، لکن فدوی مقدمه ی برادر دکتر را که خواند نمی داند چرا منتظر بود که ایشان از آخرین دست آورد یا مقاله ی علمی و پژوهشی خود که در مراجع معتبر علمی جهان منتشر شده و یا دست کم از شیوه و یا دارو و درمانی که اخیراً کشف کرده است، سخن بگوید... چه کنیم، پزشک سهیمه ای است و هزار دردسر!

السلام و علیکم ولاتفرقوا

الاحقر- فدوی

پنجم سپتامبر المحدب سنه ی 2008 ترسائی

http://www.hazl.com/

*********************

يک شنبه 10  آذر 1387 ـ 30 نوامبر 2008

گشت های عملیاتی دائمی و ماندگار خواهند بود

ایسنا - فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ عصر روز پنجشنبه گذشته با اعلام رمز یا زهرا (س) به تمام یگان ها دستور داد رزمایش اقتدار و پایداری بسیج را آغاز کنند. سردار عراقی با تاکید بر اینکه «به بسیجیان توصیه کرده ایم به هیچ وجه برخورد فیزیکی نکنند و با ادای احترام فعالیت داشته باشند و اگر موارد مشکوکی را دیدند با هماهنگی نیروی انتظامی این موارد را به پایگاه های انتظامی ارجاع دهند»، گفت: «گشت های عملیاتی دائمی و ماندگار خواهد بود و در محله ها گشت زنی می کنند و با جرایم آشکار برخورد می کنند و آن را به نیروهای انتظامی ارجاع می دهند و خودشان کار اجرایی انجام نخواهند داد.»

*********************

شنبه 9  آذر 1387 ـ 29 نوامبر 2008

افزایش گشت پیاده و سوارۀ پلیس

ایسنا: فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به آغاز طرح انضباط اجتماعی از روز یکشنبه، دهم آذر ماه سال جاری در پایتخت اظهار کرد: «یکی از وظایف اصلی نیروی انتظامی، حفظ نظم و امنیت در جامعه است که در حال حاضر در بخشی از شهر، وضعیت نظم و امنیت مطلوب است اما در بخش هایی این موضوع مطلوب نبوده که پلیس با اجرای این طرح به دنبال ایجاد نظم و امنیت است.» سردار رجب زاده اولین مرحله اجرای طرح انضباط اجتماعی را انتظام بخشی شهری عنوان کرد و یادآورشد: «این طرح از کلانتری سوم (منطقه سه شهرداری) آغاز می شود و یکی از کلانتری ها به صورت پایلوت مجری انجام طرح انضباط اجتماعی خواهد بود و در مدت نه چندان طولانی، طرح انضباط اجتماعی در کلیه مناطق پایتخت اجرایی خواهد شد.» سردار رجب زاده از افزایش گشت های پیاده و سواره پلیس در این طرح خبر داد و افزود: «مرکز فوریت های پلیسی «110» نیز در این طرح ساماندهی خواهد شد به طوری که در حال حاضر در رابطه با 740 ماموریت با سامانه مرکز فوریت های پلیسی «110» تماس گرفته می شود که در این طرح تعداد این ماموریت ها به 90 مورد کاهش خواهد یافت تا رسیدگی به این موضوعات با سرعت بیشتری انجام شود.

*******************

جمعه 8 آذر 1387 ـ 28 نوامبر 2008

برای تامين امنيت به کمک بسيج نياز داريم

رئيس پليس پايتخت

روزنامۀ اعتماد - سرتيپ احمدرضا رادان وقتي رئيس پليس پايتخت شد، طرح امنيت اجتماعي را به اجرا گذاشت. طرحي که عمدتاً ناظر بر بدپوششي جوانان در مرحله اول و جمع آوري اراذل و اوباش در مرحله دوم بود. اجراي اين طرح مخصوصاً در مرحله جمع آوري اراذل و اوباش يکي از دلايل ارتقاي رادان به سمت جانشيني فرماندهي نيروي انتظامي کشور و نيل به درجه سرتيپي بود. اکنون سردار رجب زاده که به تازگي بر مسند قبلي رادان تکيه زده از اجراي طرح انضباط اجتماعي خبر مي دهد. طرحي که به گفته او بيشتر حول محور نظم بخشيدن به زندگي شهري، کنترل ترافيک، افزايش گشت هاي پياده و سواره پليس، جمع آوري معتادان تابلو، پرسه زنان و ولگردان مي گردد. سردار رجب زاده قصد دارد با اجراي دقيق اين طرح که به گفته خودش و از قضا «طرح هم نيست چون زمان پاياني ندارد و هميشه اجرا خواهد شد» نام خود را نيز به عنوان فرماندهي مقتدر در سامان دادن به پايتخت يادگار بگذارد.اما اين طرح نقاط ابهام فراواني دارد. پرسش اصلي اين است که نظم بخشيدن به شهر و جمع آوري معتادان و ولگردان وظيفه ذاتي پليس است و چرا سردار رجب زاده مايل است بر اجراي وظيفه قانوني پليس نام طرح ويژه بگذارد؛ سوالي که در اين نشست خبري بدون پاسخ ماند.

*******************

پنج شنبه 7 آذر 1387 ـ 27 نوامبر 2008

آخرین آمار دیش های ماهواره در ایران

جواد آرین منش، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و نمایندۀ مردم مشهد و کلات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر گفت: یکی از وظایف نیروی انتظامی طبق قانون «منع استفاده از گیرنده های ماهواره ای»، جمع آوری دیش ها و گیرنده های غیر مجاز در سطح کشور است وما باید جوانان را از طریق ارتباط با مسجد، نماز و تقویت خویشتن داری از تهاجم فرهنگی مصون بداریم. در حال حاضر 5/4 میلیون گیرنده و دیش ماهواره های غیر مجاز در کشورمان فعال است.

*******************

چهار شنبه 6 آذر 1387 ـ 26 نوامبر 2008

تجهيز بسيج در سيصد حوزه کشور

فرمانده نيروي مقاومت بسيج از آغاز طرح امنيت پايدار توسط نيروهاي بسيج مجهز به ابزارهاي دفاعي در سيصد حوزه سراسر کشور از هفتم آذرماه خبر داد. حسين طائب فرمانده نيروي مقاومت بسيج که به مناسبت هفته بسيج سخن مي گفت، در گفت وگو با ايسنا تصريح کرد؛ اجراي امنيت پايدار توسط نيروي مقاومت بسيج از هفتم آذرماه امسال آغاز مي شود. او با اشاره به اينکه اين طرح از سوم خردادماه امسال به صورت آزمايشي در يک حوزه از هر ناحيه آغاز شد، افزود؛ ما بيش از سيصد ناحيه در سطح شهرستان هاي کشور داريم که هر ناحيه نيز تعدادي حوزه دارد و اين طرح از سوم خرداد تاکنون در سطح سيصد حوزه در سراسر کشور اجرا شده است.

*******************

سه شنبه 5 آذر 1387 ـ 25 نوامبر 2008

شيطان سياه و شانزدهم آذر

سید احمد علمالهدی در خطبههای نماز جمعه مشهد، اوباما را «شیطان سیاه» نامید... وی همچنین، با انتقاد از تحرك دانشجویان منتقد در آستانه 16 آذر، گفت: «بسیج باید فرصتها را تصاحب كند و با برخورد قاطعانه اجازه خودنمایی به این جریانات انحرافی را ندهد». وی خطاب به مدیران دانشگاهها هم گفت: «مدیران در دولت مكتبی نباید به دنبال مدیریت سكولار و بیسروصدا باشند... مدیریت باید از ظرفیت بسیج دانشگاه حداكثر استفاده را بكند». وی افزود: «در ادامۀ این جنگ نرم، دشمن سعی دارد از طریق توسعه مفاسد اخلاقی در جنگ پیروز شود و عناصر و عوامل این جنگ، دختران بیحجاب و آلوده هستند كه مروج بیبندوباری در بین جوانان هستند كه پایگاه جنگ نرم دشمن محسوب میشوند». (کارگزاران)

*******************

دو شنبه 4 آذر 1387 ـ 24 نوامبر 2008

ارگان دفتر سیاسی سپاه پاسداران:

اینترنت ابزار براندازی‏ و انقلاب مخملی در ایران است

در پی اعلام راه اندازی ۱۰ هزار وبلاگ برای ۱۰ هزار پایگاه بسیج در کشور، ارگان رسمی سپاه پاسداران در ‏حمله جدیدی به اینترنت آن را وسیله ای برای انقلاب مخملی علیه جمهوری اسلامی توصیف کرد.‏ در تصویر هراس آور ارائه شده از سوی سپاه در مورد اینترنت، هفته نامه صبح صادق با نامگذاری جدید ‏‏”امپریالیسم اینترنتی” بر روی شبکه جهانی وب، ادعا کرد که دولت امریکا قصد دارد با ابزارهای دیپلماسی ‏عمومی که ارگان سپاه “اینترنت” را بخش اصلی آن معرفی کرده، به انقلاب مخملی و براندازی جمهوری اسلامی ‏دست بزند.‏

*******************

يک شنبه 3 آذر 1387 ـ 23 نوامبر 2008

*******************

شنبه 2 آذر 1387 ـ 22 نوامبر 2008

مراسم سالگرد فروهرها برگزار نشد

نيروهای انتظامی و امنيتی ايران روز جمعه اول آذر ماه مانع برگزاری

مراسم دهمين سالگرد قتل داريوش و پروانه فروهر در تهران شدند.

 

******************* 

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

===

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630