بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

سه شنبه 2 مهر ماه 1392 ـ  24 ماه سپتامبر 2013

 

دیر باوری

تا آنجا که فدوی می داند، وقتی در جمله ای خبری گفته می شود: "بنظر می آید "..، مراد گوینده آن است که به حدوث امر مطمئن نیست و یقین ندارد. با این همه، برادر ایسنا با ملاحظهء عکس های کاملاً گویائی که در پی می آید مرقوم داشته است که:

«به نظر می آید(!) برخورد با بدپوشان توسط پلیس پایتخت طی روزهای گذشته تشدید شده است!»/ آینده آنلاین ـ نقل از ايسنا

فدوی نمی داند که برادران دیگر چه خاکی باید به سر کنند تا برادر ایسنا باورش شود که مردم را، دوباره زیر ضرب گرفته اند؟!

باری این اقدام گزمه گان و چماقداران گرامی، به باور فدوی، در عین حال رونوشتی ست جهت  اطلاع برادر حسن(ع) روحانی رئیس جدید آبدارخانهء بیت رهبری، که یک وقت یادش نرود که ولایت ُمطلقهء فقیه درست است نه  ولایت ُمطـَلّقهء (1) فقیه! !...

بعدالتحریر: بنظر می آید(!) آنچه که فوقاً معروض افتاد، هنوز رضایت خاطر برخی مؤمنین دارالخرافه را فراهم نکرده فلذا به برادر حسین(ع) شریعتمداری - که سربریده می دارد دوست - بشرح زیر ملتجی شده اند، و از آن میان:

«* 6858---0919: وقتی عوامل نیروی انتظامی در رابطه با پدیده بدحجابی رایج شده در جامعه حساسیت لازم را نشان نمی‌دهند آیا وظیفه همگان نیست که در این مورد ورود پیدا کنند و به وظیفه دینی خود عمل نمایند؟»

برادر حسین(ع) که وقت ندارد، فلذا فدوی قبول زحمت کرده و نیابتاً بجای ایشان  پاسخ می دهد:

«اولاً: اصلاً چنین نیست و قاصم الجبارین را خوش نمی آید که نیروی محترم انتظامی را، که سایر وظائف خود را تعطیل و دراین رابطه در هر کوی و برزن صمیمانه مشغول آزار مردم است، اینگونه مورد بی مهری قرار دهید. ثانیا: آنچه که بدان اشاره کرده اید "ورود" نیست بلکه  "دخول" است! ثالثا: حالا که اینقدراصرار دارید،فدوی هم حرفی ندارد،لکن مسؤل چشم و چارتان نخواهد بود!،چراکه وقتی که مردم ناسپاس بجائی رسیده باشند که به یک آیت الله دولتی بابت فضولی در امورشان رحم نکنند،تکلیف شما دیگر معلومست،تازه این زمانی ست که ما مؤمنین چهار نعل در قدرت ایم رفع زحمت که بکنیم،تکه بزرگهء شما، گوش تان است،حالا خود دانید برادر 6858---0919! (2)»

-------------------------------

 (1)  برای سلامتی امام زمان (عج)  دومین "مطلقه" را به ضم "م" به فتح" ط "و تشدید " ل " بخوانید، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

(2) «ضرب و شتم عضو سابق خبرگان رهبری بدلیل نهی از منکر: سایت محلی "بلاغ" از "ضرب و شتم" یک عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و استاد اخلاق حوزه علمیه بابل خبر داد. این سایت چهارشنبه (۱۳ شهریور) نوشتهء آیت‌الله رحیم توکل «به دلیل امر به معروف یک زن بدحجاب توسط همسر این زن مورد ضرب و شتم قرار گرفت.»

(بجای آیت‌الله، همسر مذکور در زندان است!- م)

و چند مستورهء دیگر برای جوری جنس:

«کار به جایی رسیده است کسی که امر به معروف و نهی از منکر کرده از سوی اوباش کتک خورده است!» مکارم شیرازی – مهر

«به گزارش سرویس سیاسی برنا نمازگزاران تهرانی امروز پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران در پی هتک حرمت به دو تن از آمران به معروف و ناهی از منکر، از مقابل درب دانشگاه به سمت میدان انقلاب راهپیمایی کردند».

«به گزارش مشرق به نقل از صابر، دیروز سه شنبه 15/12/1391 حدود ساعت 16 در دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشجویی که قصد تذکر لسانی به عده ای دختر و پسر که به وضع نامناسبی در حال صحبت با هم بودند، داشت، توسط جمعی از این افراد به شدت مضروب گشت و دچار عوارضی در نواحی مختلف بدن خود گشت».

«عاصف، نوه آیت الله جنتی بعد از مرگ پدر و مادرش نزد پدربزرگ خود زندگی می کرد. تا اینکه  بعدها در سال 1375 در سن ۱۸ سالگی در حالی که مشغول امر به معروف و نهی از منکر بوده!در یک حادثه رانندگی فوت می کند!»

و سرانجام از فصل الخطاب، آیت الله آشپزباشی ایدالله جیشه و ابد عیشه:

«البته خبرهایى از گوشه و کنار کشور، در بعضى از موارد به گوش من مى‌رسد.! هر جا که بدانم و احساس کنم و خبر اطمینان‌بخشى پیدا کنم که آمر به معروف و ناهى از منکر، خداى نکرده مورد جفاى مأمور و مسئولى قرار گرفته، خودم وارد قضیه خواهم شد. مقام معظم رهبری ( مدظله)- غریو به نقل از فارس

راستی اینها از کی می ترسند که صورتشان را پوشانده اند؟!

 

اوامر لازم الاتباع معظم له در شعر!

فدوی بعنوان کسی که سی سالی از عمر شریف را در شعر جا گذاشته است، نه اینکه نداند که شعر از مقولات تعریف گریز است، لکن بهترین و یا نزدیکترین تعریف به شعر دولتی را نیز اخيراً از مقام معظم رهبریء اعزالله انصاره، در سایت آفتاب خواند که می گذارد خوانندگان محترم ضد انقلاب هم لذتش را، بقول عوام! at no additional charge ببرند؛ شاعران اما بمصداق آن آهنگ معروف اندی که دوبار فرمود: خوشگلا باید برقصن!، فدوی هم بمنظور رعایت قافیه دو بارعرض می کند: شاعرا باید به خط شن، شاعرا باید به خط شن!

باید!:

«شعر یکی از برجسته ترین هنرهاست و هنرمندان شاعر مسئولیت سنگینی در قبال مسائل اصلی کشور و حرکت عظیم تاریخی و الهام بخش انقلاب اسلامی دارند که باید این هنر بسیار فاخر و کهنه نشدنی را در خدمت انجام این مسئولیتهای بزرگ قرار دهند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان شعر کودک را که متضمن مفاهیم حکمت اسلامی و سیاسی باشد!، از موضوعات مهم و ضرورت های عرصهء شعر خواندند.»

نباید!:

«گنجاندن معارف اسلامی، سبک زندگی اسلامی، اندیشه حکیمانه و مسائل لازم برای آموختن به انسان ها نباید در شعر مورد غفلت قرار گیرد».

و بعنوان حسن ختام: این هم شعر (نشر اکاذیب- م) تقدیمی سید محمد(ص) حسین(ع)ی، وزیر ارشاد پیشین در وصف مقام معظم رهبری  ضاعف الله اشراقه:

چو ماه چاردهی! رهبرا به نیمه‌ی ماه

گرفته‌ام من از این شب به صدق گفته گواه

دراز باد شب بیدلان در این محفل

دروغ باد اگر صبح صادق است پگاه

بساط شعر بسیط است از عنایت دوست

که شاعران صله خواهند، یک کرشمه نگاه

شرافتی که به شعر و ادب کرم کردی

نگر به جوهر تیغش، نگر به خیل سپاه

غرور شعر شده غیرتی که بخشیدی

امید شعر نباشد به جز بر این درگاه

به جد اطهرتان رحمتی است «لنت لهم»{۱}

کرم نموده شما را کریم، مهر گیاه

اگر قبول کنی خادمانه می‌گویم

که بی قبول شما اجر رنج گشته تباه

نشانه‌ایست ز «بالاخسرین اعمالا»{۲}

که در ولایت عشقت نمی‌شوم گمراه

قسم به حُسن حَسن کین شب ولادت اوست

نصیب خصم مبادا به غیر روز سیاه

دلی که آیینه سان وقف امتت کردی

خطاست گر که مکدر شود ز هاله آه

کنون که چشمه و طالوت و یک کف آب است{۳}

به امتحان همه آماده‌ایم «بسم الله»!

نشانه‌ای که ز «کم من فئه» نشان دادند{۴}

بصیرت است و وفا ای زعامت آگاه

درازگوئی‌ام از فرط شوق دیدار است

ز بُخل وقت شما، قصه می‌کنم کوتاه

«والسلام»

زیاده مدحی نیست!..

--------------------------

{۱}: «فبما رحمه من الله لنت لهم و لو کنت فظًّا غلیظ القلب لانفضوا من حولک...» (آل‌عمران/ ۱۵۹)

{۲}: «قل هل ننبئکم بالاخسرین اعمالا...» (کهف/ ۱۰۳)

{۳}: «فلما فصل طالوتُ بالجنود قال ان الله مبتلیکم بنهر فمن شرب منه فلیس منّی و من لم یطعمه فانه منّی الا من اغترف غرفه بیده فشربوا منه الا قلیلا منهم...» (بقره/ ۲۴۹)

{۴}: «...کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله والله مع الصابرین» (بقره/ ۲۴۹)

 

ز هر طرف شود کشته...

برادر حسین(ع) شریعتمداری، متولی امامزادهء کیهان اسلامی، همگان می دانند که سرِ بریده می دارد دوست، و سمت و سوی سر هم، البته برای آن بزرگوار فرقی نمی کند!، به این تیتر از کیهان دارالخرافه نگاه کنید:

«تازه‌ترین جنایت تروریست‌ها در سوریه: 635 غیرنظامی با گاز سارین کشته شدند!» / تیتر

يعنی، انگار نه انگار که برادربشار اسد، بی اذن مقام معظم رهبری، ادامه الله علوّه، آب ُکر هم نمی خورد!

اینهم فرهنگ لغات برادران:

مردم: تروریست ها

گاز سارین: گاز کشنده ای که در اختیار مردم است و به جای پپسی از آن استفاده می کنند!

 

خبر کلیدی

فدوی با آنکه هنوز از وطن سابق دور است و فی الواقع - دست او کوتاه و ایران بر نخیل!،- لکن همچنان بر ادامهء همکاری، و ارائهء خدمات خود به مسؤلین از صدر تا ذیل، اصرار می ورزد و می کوشد که در هر راستائی، به غنای کار ایشان بیفزاید، چه کند:

بیت

به غیر شغل محبت که اختیاری نیست

نمانده است تعلق به هیچ کار مرا

باری، نظر به اینکه حجت الاسلام والمسلمین برادر روحانی، بمصداق زبانزد معروف "یک سر دارد و هزار سودا" که بقول عوام Up to date  آن می شود: یک کلید دارد و هزاران قفل، فدوی یک خبر میمنت اثر را که همگان بی تفاوت از کنار آن گذشته اند ضبط، و بدینوسیله به سمع و نظر ایشان می رساند، تا سهم خویش را در مجاهداتی که وی پیش رو دارد، بطور علی الحساب پرداخت، و از این طریق به همکاری با حضرت شان مفتخر، و به الطاف خفیهء ایشان، مستظهر بوده باشد*:

«در قرن بیست ‌و یکم کلیدها هم از چاپ‌گر بیرون می‌آیند» /دویچه وله تیتر

کمی هم توضیخ به نقل از همان منبع برای جوری جنس:

«دیوید لارنس و اریک فَن آلبرت، دو دانشجوی دانشگاه "ام‌.آی.‌تی" در یک گردهم‌آیی هکرها، طرحی ارائه کرده‌اند که می‌توان با استفاده از آن قفل‌های "اسکلیج" را بدون درد و خونریزی گشود.

---------------------------------------

* لطفاً فحش ندهید،خواهر- برادر خواننده،خوبیت ندارد!

 

توانمندی

فدوی اسناد محکی در دست دارد که علیرغم تبلیغات دشمنان، لعنة الله علیهم اجمعین، توان بالای برادران، کثرالله امثالهم، را در توفیق  عملیات خدا پسندانهء ایشان، علیه جبههء کفر و الحاد، به روشنی نشان  می دهد از جمله:

«از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تا کنون، بیش از 200 بهایی اعدام شده‌اند. طبق اخبار غیر رسمی نیز هم اکنون حدود 300 بهایی در زندان هستند. رهبران جامعه بهاییان ایران نیز هریک به بیش از 20 سال زندان محکوم شده‌اند!» /دویچه وله

فدوی در این ارتباط، البته نمی داند که از خوشی، چرا سرِ همهء جان برادران، اسفناج سبز نشده است! لکن در حاشیه عرض می کند که هموطنان ارجمند بهائی او، یک وقت به دل نگیرند؛ زیرا برادران کثرالله امثالهم، خودی و غریبه سرشان نمی شود!، و در سال های 60 و 67 نیز، هزاران تن از هم کیشان خود را حتا، به فرمان حضرت امام(ل) و عملهء بیت معظم له، به قتل رساندند*  و، تا آنجا که فدوی می داند، تاکنون در برخورد با این نسل کشی آشکار، آب هم از آب، تکان نخورده است که هیچ، بر آن دوران سیاه، نام طلائی نیز گذاشته اند! حال اگر می فرمودند طلای سیاه، می شد حمل بر نفت کرد!...

زیاده جسارت است...

-------------------------------------

* معروف به دوران طلائی از سوی اصلاح طلبان گرامی اعلی الله مقامهم اجمعین

 

افعی و مار غاشییه

فدوی در مرور خبرهای امشب، به این تیتر از آخرین نیوز برخورد:

«پارکی که جرات رفتن به آن را ندارید!»

و در ادامه:

«پارک تمساح در برمه، جایی است که در آن تمساح های زیادی زیر نظر مربیان کار آزموده تربیت می شوند».

والله برادر نیوز بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فدوی به این پارک راحت تر می رود، تا بیت آیت الله تمساح یزدی!

خالد مصطفی، عکسی از آیت الله مصباح یزدی نشان داد و مدعی شد وی گفته:

«هر کس در سوریه شهید شود، به بهشت می رود».

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 7902---0919: «بعضي از شهروندان چگونه قبول مي كنند كه ناموس خويش را همراه خود به داخل واگن هاي شلوغ و پرازدحام مردان در مترو مي آورند؟ چرا از واگن هاي مخصوص بانوان استفاده نمي كنند كه تداخل زن و مرد نامحرم به وجود نيايد؟»

فدوی هم نمی داند؛ شاید در همین رابطه بود که آن بزرگوار هم فرمود:

ناموس عشق و رونق عشاق می برند

عیب جوان و سرزنش پیر می کنند

که بقول عوام up to date  بیت نخست این غزل چنین می شود:

دانی که چنگ و عود چه تقریر می کنند

با هم نروید مترو، که تعزیر می کنند!

 

* 5034---0912: «از مالباختگان پروژه شفق هستم. چرا با وجود محکومیت مجرم، اصل پول ما را نمی‌دهند؟! املاک مجرم دو برابر بدهی اوست».

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به شرف عرض رسید. قدری متغیر شده و فرمودند که جان باختگان همینطور دراز به دراز خوابیده اند و صدایشان هم در نمی آید، حالا که شما شانس آورده و در زمرهء مالباختگان منظور شده اید، چه خبرتان است که این همه گرد و خاک راه انداخته اید؟ خدا بگوید چکارتان بکند که همه جای فدوی را، با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر 5034---0912؟!

 

* 8853---0912: «واكنش مسئولين وزارت خارجه كشورمان به موضوع واگذاري كرسي سوريه در اجلاس سران اتحاديه عرب به حدي نرم و غيرمؤثر بود كه اگر سكوت مي كردند چندان تفاوتي نداشت».

فدوی: مراتب در مجال مغتنمی، به پیشگاه انورشان تقدیم شد بعد السلام و التحیات فرمودند که شما دیگر لازم نیست که کاتولیک تر از پاپ بشوید و افزودند که شما مثل ایشان که سربازی نرفته اید لکن باید بدانید که جنگ انواع و اقسام دارد که یکی همین جنگ نرم است که ما آنرا از خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، آموخته ایم و آن مرحلهء پیش از جنگ ولرم است!..

 

* رضا سرابي: در انتظار اجراي اعدام مفسدين اقتصاد كشور نشسته ايم تا بلكه شاهد سرآغاز پايان يغماگران باشيم.

فدوی: مراتب با قید 47 فوریت و در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. در بازدم فرمودند که قدری زمان می برد لکن برای اینکه شما هم در خماری نمانید، با استدعای وزیر اطلاعات موافقت فرمودند که برادران بعنوان مقدمه وبرای دستگرمی،عجالتاً با اعدام چند نویسنده و روزنامه نگار شروع کنند،برادر سرابی!

 

* 4511---0919: «اي كاش آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري بجاي هدر دادن بيت المال در برپايي جشن هاي بهار اين بودجه را صرف حل مشكلات مردم فقير كشور مي كرد».

فدوی: حالا چه عجله ای داشتی برادر 4511---0919؟ این پیشنهاد یا تذکر را می گذاشتی سی و چند سال دیگر می دادی!

 

* 1908---0916: «در شهرستان اهواز در طرح نوروزي توزيع سيب و پرتقال شاهديم كه اين پرتقال ها را به قيمت آزاد به فروش مي رسانند و بجاي آنها پرتقال و سيب درجه 2 عرضه مي كنند. چرا دولت برخورد مناسبي نمي كند؟»

فدوی: به فدوی مربوط نیست ها!،لکن شما اگر آن مهمل فرمایشگونهء حضرت امام(ل) را که فرمود جامعه یک جامعهء بی طبقهء توحیدی ست باد هوا بپندارید،نه تنها مشکل سیب و پرتقال، بلکه مشکلات بزرگتر شما نیز حل خواهد شد. و من الله التوفیق

 

* 7902---0919: «اصفهاني ها كم شدن آب زاينده رود را ناشي از برداشت اضافي استان بالا دست خود يعني چهارمحال و بختياري مي دانند در حالي كه قضيه چيز ديگري است و آن اينكه بخش مهمي از اين آب در ناحيه لنجان بين چهار محال و بختياري و اصفهان توسط مراكز صنعتي و اراضي كشاورزي واقع در منطقه به مصرف مي رسد. البته خشكسالي و كاهش باران نيز بي تأثير نبوده است.

منظورتان از "خشكسالي و كاهش باران" در عبارت بالا ذغال خوبست، برادر 7902---0919؟!»

 

* 0656---0937: شايسته نبود در آغاز سالي كه سال حماسه سياسي و اقتصادي نامگذاري شده شاهد بيش از دو هفته تعطيلي در كشور باشيم.

فدوی: مراتب در مجالی به شرف عرض رسید؛موافقت و مقرر فرمودند که واژه تعطیلی نیز به سیاسی و اقتصادی علاوه شود، برادر 0656---0937!

 

* محسن عرفان از اتحاديه سازمان اتوبوس راني شهري كشور: «با توجه به نامگذاري سال 92 متاسفانه كارخانه هاي لاستيك سازي و توليدكنندگان روغن ماشين ضعيف عمل كردند به گونه اي كه هم اكنون اتحاديه اتوبوس راني شهري كشور با داشتن صد سازمان اتوبوسراني، بيش از 28 هزار دستگاه اتوبوس و جابه جايي روزانه 22 ميليون مسافر بايد نيازهاي خود را از خارج تامين كند. از وزير محترم صنعت، معدن و تجارت درخواست مساعدت و ارائه راهكار عملي را داريم».

فدوی: عجیب است!..آخر همینطوری که نمی شود،برادر عرفان! نخست نسخه های  مقام معظم رهبری  متع الله المسلمین بطول بقائه دولته،از جمله نامگزاری امسال به سال حماسهء اقتصادی را باید بپیچید و سپس، روزی سه تا قبل از غذا میل کنید،تا در حوزهء اقتصاد،که تازه بفرمودهء حضرت امام(ل)، مال خر ُمدّه ظله العالی ست، ضمن رستگار، خودکفا نیز بشوید، برادر محسن! و من الله التوفیق...

* رضايي: «ماه پيش بورس شركت نفت تهران را واگذار كردند ولي بعد از چند روز نماد بسته شد. آيا نمي خواهند فكري به حال كساني كه احتياج به پول خود دارند بكنند؟»

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم و پس از صدور چند آروغ ستاره دار فرمودند: بسمه تعالی، نع!

 

* ابراهيم مهرباني از گنبدكاووس: «علائم راهنمايي و رانندگي در مسير شهرهاي شمالي كشور به خصوص استان گيلان بسيار كم است. در ميادين اصلي براي اينكه مسير را اشتباه نرويم بايد از خودرو پياده شويم و آدرس را پرس و جو كنيم...»

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به استحضار مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید؛ بعدالتحیه و والسلام و پس ازبرگزاری چندین همایش و کنگره و ازاین قبیل،مقرر گردید که تا تشکیل وزارت علائم راهنمائی و رانندگی تحت زعامت حجت الاسلام والمسلمین سید هادی شارعی دامت برکاته، شما از خودرو پیاده نشده و همینطورکه دارید با سرعت رانندگی می کنید، آدرس را پرس وجو کنید، برادر مهربانی!

 

* گودرزي از بروجرد: «يك سال و نيم پيش از طريق اينترنت نامه اي به رئيس جمهور نوشتيم. هفته گذشته شهرداري شهرمان طي تماسي اعلام نمود كه نامه شما دريافت شده است وقتي به شهرداري مراجعه كرديم خيلي خوشحال بودم كه مشكلم حل شده است وقتي وارد شهرداري شدم با عصبانيت و تندي برخورد كردند كه به چه حقي نامه به رياست جمهوري نوشته ايد؟! آيا پس از يك سال و نيم انتظار نامه حل مشكل ما بايد باز خواست شويم؟!»

فدوی: یک وقت خیال نکنید که فدوی نمی خواهد عریضهء شما را به جریان بیندازد برادر گودرزی، نه بجان امام(ل)، می اندازد! لکن شما نیز عمامه تان را قاضی کنید. عریضهء شما انصافاً چندین ضعف تألیف دارد که می تواند انگیزهء برخورد عملهء بیت رئیس جمهور باشد.و از آن میان اینکه شما برای برای تقدیم عریضه،از اینترنت لعنةالله علیه،که از مظاهر بارز تهاجم فرهنگی  ست،سود برده اید،فلذا ُدمتان را روی کول تان گذاشته غیب شوید،زیرا شما باید تعزیر هم می شدید که بزرگواری کرده،تخفیف داده و  فقط ناسزا فرموده اند، برادرگودرزی!

 

* خانم صدری: «در سال 85 منزلي را به شخصي فروختيم طرف معامله در محضر دو سوم بدهي را با يك چك چهارده ميليوني تضمين شده بانك ملي تحويل ما داد پس از نقل و انتقال منزل و تحويل كليد به وي و مراجعه به بانك مشخص شد چك امضاي جعلي دارد و گويا با تباني يكي از كارمندان بانك اقدام به صدور چك جعلي شده است. با شكايت از وي و چندين نوبت مراجعه به دادگاه رأي به نفع متهم صادر شد. از سال 85 تا به حال هرچه پي گيري كرده ايم نتيجه اي حاصل نشده است. از دستگاه قضا و بانك مركزي درخواست مي شود مشكل ما را مرتفع نمايند. آقاي بهمني قول حل مشكل را دادند ولي خبري از حل آن نشد».

فدوی می کوشد که عریضهء شما را از طریق مبادی ذیربط پیگیری و نتیجه را نیز به آگاهی شما برساند؛ لکن احوط آن است که شما هم بدانید، که هر جامعهء شکوهمندی، ضوابط خودش را دارد که الزاما، با جامعهء شکوهمند دیگر خوانائی ندارد و این نیز، بمعنای بد یا خوب بودن  هیچ کدام شان نمی تواند باشد. در مثل البته مناقشه نیست و فدوی فقط، بعنوان مستوره "ارز" می کند که مثلاً در جامعهء بدوی خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، عبارت منحطی وجود دارد بنام "حق با مشتری"ست که معرّب آن در جامعهء شکوهمند اسلامی ما می شود:

فدوی: "حق با متهم است" و این، نه تنها در مورد بقول عوام case شما، بلکه در case حمله به کوی دانشگاه و نیز case  کهریزک بطور یک سان عمل شده که این خود نیز انشاءالله، نمودی از نماد قسط اسلامی ست، خواهر صدری!

 

* دكتر طوس زاده داروساز از اصفهان: «در سال جديد كه از سوي رهبر معظم انقلاب به سال حماسه سياسي و اقتصادي نامگذاري شده است از مسئولين وزارت بهداشت درخواست مي شود با مردم نجيب كشورمان صادقانه برخورد نمايند. چند روز قبل اعلام شد كه افزايش قيمت دارو نخواهيم داشت ولي طي همين 3-2 ماهه اخير با افزايش قيمت برخي از داروها از 30 تا 100 درصد شاهديم. چرا در طول سال، آن هم چند بار قيمت دارو افزايش مي يابد؟ مقصر مديركل غذا و داروست يا وزير محترم؟....

فدوی: والله برادر برادرطوس زاده بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... هر چند خودتان پاسخ خودتان را به روشنی داده اید لکن فدوی هم برای محکم کاری اضافه می کند که: «بسمه تعالی؛ هیچکدام، بلکه مقام معظم رهبری  اعلی اللّه مقامه الشّریف، شما مگر خدای نخواسته روشندلی، برادر طوس زاده!»

 

* 8847---0919: «بهترين و سريع ترين راه پيشرفت كشور و طي كردن مسيرهاي صعب العبور پيش روي، گوش جان سپردن به توصيه هاي رهبري و عمل كردن به آنهاست».

فدوی با شما شدیداً موافق است. جداً که همینطور است؛ اصلاً اگر غیر از این بود، ملک و ملت به چنین روزی می افتاد، برادر 8847---0919!؟

 

* 1009---0913: «برخي همراهان فتنه كه از چشم مردم افتاده اند اگر بخواهند بيش از اين ذليل و خوار نگردند لازم است: 1- در اعمال و رفتار خود تجديد نظر نمايند. 2- به درگاه احديت توبه كنند 3- از امت و امام خامنه اي عذرخواهي نمايند 4- در عمل ثابت كنند كه مطيع رهبري هستند».

فدوی: مراتب به آگاهی برادران اصلاح طلب رسید؛ بعد التحیه والسلام "ارز" کردند که فرمایش دیگری ندارید که یکباره انجام بدهند که یک وقت خدای نخواسته دوباره کاری شود، برادر 1009---0913؟!

 

* حاجي زاده: «از مديران ارشد استان و شوشتر مي خواهم از تجارب مدير تعاون صيادان شوشتر استفاده كنند و نگذارند برخي افراد فرصت طلب در رود كارون و بي توجه به فصل صيد با استفاده از سيم برق به شكار ماهي ها در رود كارون بپردازند».

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم فرمودند به مدیران ارشد نیازی نیست و حکم قصاص صادر فرمودند. فدوی اظهار بیضه کرده و توضیح بیشتری را استدعا کرد، افزودند که منظورشان آن است که همان سیم برق را با همان ولتاژ، به ماهیگیران مربوطه وصل کنند، برادر حاجی زاده!

 

* 7103---0912: «شما را به خدا به مسئولين امر بگوييد اگر قصد گران كردن اجناس و محصولي را دارند به زبان نياورند چون هر زمان حرفي از دهانشان بيرون مي آيد وضع از گذشته بدتر مي شود. سكوت مسئولين بيشتر به آرامش بازار قيمت ها كمك مي كند».

فدوی: این عریضه قابل عرضه به حضور ُپر زور آن مقام شامخ نیست.به این نوع مدیران ولایت مدار، می گویند مدیران  تأثیر گذار لکن در عین حال و برای جلب رضایت شما نیز، با ورود مبالغی نوار چسب از چین، برای بستن دها ن مسؤلین موافقت فرمودند، برادر 7103---0912!..

 

* 3167---0912: «خدايا يادم بده كه هميشه يادت باشم و از غفلت بدور و اسير شياطين جني و انسي و اسير نفسم نباشم».

فدوی: خب باش / نباش؛ اجرتان با گربهء مرتضا علی؛ دیگر چرا این همه گرد و خاک راه می اندازید، برادر 3167---0912!

 

* نقي رحماني: «گفت: آيا هنوز با اين گراني ها پاي آرمانهاي انقلاب و رهبرت هستي؟ گفتم بلي، در مكتب سيدالشهدا(ع) ممكن است آب هم براي نوشيدن نداشته باشيم و اين را از مكتب او آموخته ايم».

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم به کلید دار دولت دستور فرمودند که از این پس، نگران افزایش هراس انگیز قیمت ها نباشند و نیز آب و برق را هم که حضرت امام(ل) رایگان اعلام فرموده بودند، بکلی قطع کنند تا شما لذت بیشتری ببرید، برادر رحمانی!

 

* 6091---0915: «كسي كه نان صهيونيست ها را بخورد بايد بار صهيونيست ها را بي منت به دوش بكشد فلذا اگر كسي از مولا علي(ع) روي گرداند سزايش بيعت با معاويه است و همچنين كسي كه از رفتن زير بيرق نظام مقدس جمهوري اسلامي فرار كند بايد نوكري بي مزد و مواجب آمريكا و غرب را به جان بخرد و اينگونه آخرت خويش را قرباني دنياي يك عده بكند».

فدوی بالاخره در نیافت که چه شما چه فرمایشی داشتید، برادر 6091---0915؟

-------------------

كساني كه با بليت جعلي سوار قطار انقلاب شده اند دير يا زود مردم متوجه جعلي بودن بليت آنان شده و مثل اسلاف گذشته خود مجبور به پياده شدن خواهند شد.

* 4147---0937: فدوی ملتفت این حرفها نیست؛ فقط بفرمایید که در قطار مذکور تفکیک جنسیتی شده است یا نه، که فدوی تکلیفش را بداند، برادر 4147---0937!

 

* 7686---0912: «مورخ 3/2 خودرو سمند خود را که دارای کارت گارانتی است برای رفع عیب جعبه فرمانش به نمایندگی مجاز شماره 5042 تحویل دادم.مسئولین تعمیرگاه از تعویض قطعه معیوب خودداری کرده و گفتند دستور از بالا رسیده که از تعویض این قطعات پرهیز شود با توجه به اینکه چنین قطعه‌ای در بازار موجود نیست تکلیف مشتریانی مثل بنده که منت خدمات پس از فروش شرکت روی سرمان سنگینی می‌کند چیست و چه کار باید بکنیم؟»

فدوی: مراتب در مجال مغتنمی، به پیشگاه آن بلند "بالا" معروض افتاد.در پاسخ فرمودند که احوط آن است که بجای آن قطعهء نابکار، خود ماشین را تعویض کنید، برادر برادر 7686---0912!

 

* 8261---0916: «14 سال پیش در شرکت... برای خرید زمین ثبت‌نام و مبالغ درخواستی را به مدیر شرکت پرداخت کردیم. بعد از این مدت چیزی دست ما را نگرفت و معلوم شد سر ما کلاه رفته در حال حاضر دست ما کوتاه و خرما بر نخیل است. از شما مطبوعات درخواست حمایت داریم».

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض رسید؛ در بازدم دستورعاجل صادرفرمودند که در اسرع وقت، یک کیلو خرمای مضافتی بم تهیه، و به طریقهء کرایه در مقصد، به شما تحویل نمایند، برادر  8261---0916، شیرینی فدوی فراموش نشود!

 

* یک شهروند: از ماموران نیروی انتظامی الیگودرز تقاضا داریم تلاش بیشتری برای دستگیری سارقان داشته باشند.

فدوی نمی داند که در صدور دستور اقدام،چه اشکالی پیش آمده که به اینصورت ابلاغ شده بود: از سارقان تقاضا داریم تلاش بیشتری برای دستگیری ماموران نیروی انتظامی الیگودرز داشته باشند! که فدوی آن را اصلاح کرده و دوباره به جریان انداخت، برادر شهروند!

 

* 9005---0913: «ظاهر الصلاح‌هایی که در برهه‌ای از تاریخ، سابقه همراهی با حضرت امام را داشته‌اند و با این پوشش جلوی آشکار شدن انحراف‌های خویش را گرفته‌اند بدانند امروز با شعار اطاعت از رهبری ولی در عمل حمایت از مخالفین رهبری نمی‌توانند همیشه با اینگونه رفتار سر مردم کلاه بگذارند مشتشان برای نیروهای انقلاب باز شده و معلوم گشته خودشان عامل فتنه بوده‌اند فلذا باید به حاشیه بروند».

فدوی: شانس آوردید که فدوی شدیدا ً دلرحم است و این اهانت آشکار شما به حضرت امام(ل) را به  جریان نمی اندازد که گویا معظم له، معاذالله بکلی ُمخبّط بوده و قادر به گزینش همراهان خود نبوده است؛این دفعهء ماقبل آخرتان باشد؛دفعهء دیگر،خونتان پای خودتان، برادر 9005-0913!

 

* یک بازنشسته: «بازنشسته ذوب‌آهن هستم. حقوق اسفند ماه بازنشستگان ذوب‌آهن تاکنون پرداخت نشده است. تقاضای رسیدگی داریم».

فدوی از شما حیرت می کند؛ لطفاً از ذوب شدگان در ولایت مطلقهء فقیه، که نصف شما هم نیستند، یاد بگیرید، برادر بازنشسته ذوب ‌آهن!

 

* 9420---0919: «غذاخوری بهشت زهرا(س) در آن واحد به 300-400 نفر غذا و سرویس می‌دهد. اما متأسفانه در نمازخانه این منطقه فقط یک فرش‌ 4متری برای نماز خواهران و برادران پهن کرده‌اند».

فدوی: فصل فرحبخش تحریم است، سخت نگیرید، برادر 9420---0919! برادران و خواهران نیز، بالاخره یک جوری روی آن فرش 4 متری با هم کنار می آیند!..

 

* 5505---0912: به شرکت خودرو فرسوده صدرا مبلغ 10 میلیون و 500 هزار تومان پول دادیم به این مبلغ 10 میلیون وام هم اضافه کنید. ماه‌هاست که پول ما را گرفته و خودرو را تحویل نمی‌دهد. تقاضای رسیدگی داریم.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد؛فرمودند که بزرگواری کرده، و بجای خودتان، پولتان را گرفته اند! دیگر رویتان را زیاد نکنید،برادر5505---0912!

 

* مرندی: «تمام امکانات دولتی و خصوصی در شرق استان مازندران جمع شده است و مثلا مردم بی‌گناه غرب استان باید برای رفتن به یک پزشک متخصص به شرق استان بروند. بیکاری در غرب استان زیاد است. لطفا مسئولان نگاهی هم به غرب استان مازندران بیندازند».

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم فرمودند که کلاً با  واژهء "غرب " مسأله دارند،شما بدل نگیرید، برادر مرندی!

 

* 0016---0914: «از مسئولین بنیاد شهید و ایثارگران می‌پرسم حق پرستاری والدین شهدای اردبیل که سال گذشته پرداخت نشد در کجا هزینه گردید. استادیوم آزادی یا...؟!»

فدوی: گوشه زدی ها، ای شیطان کوچک!.. لکن بقول عوام don’t worry فدوی بروی خودش نمی آورد، برادر 0016---0914!

* 1762---0916: «هزينه هاي زندگي واقعاً كمرشكن شده... خداوند به داد جواناني برسد كه قصد تشكيل زندگي دارند و عاقبت ما را هم ختم به خير كند. مسئولين فكري كنند».

فدوی: مراتب به آگاهی جوانان وطن سابق رسید، بی تعارف گفتند که چون خدا هم معاذالله از کمک به آنان عاجزاست، فلذا احوط آن است که اگر ذغال یا گچ گیرشان آمد، دور "تشکیل زندگی" را بکلی خط بکشند، برادر 1762---0916!

 

* 6749---0912: با توجه به سوژه هاي مختلف و خوبي كه در كشورهاي اسلامي بويژه ايران، مصر، سوريه و... براي فيلم سازي به منظور تبليغ دين اسلام و انقلاب و بيداري اسلامي بوجود آمده چرا هنرمندان متعهد كشورمان ورود پيدا نكرده يا نمي كنند؟

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض رسید؛ در بازدم فرمودند که پیشنهاد شما بقول عوام already بصورت live در همین جامعهء شکوهمند اسلامی خودمان در حال اجراست، برادر6749---0912!

 

* آقايي: «مدت 10 سال است كه براي حج تمتع يك ميليون تومان پول به حساب دولت پرداخت كرده ايم الان اعلام مي كنند 12 ميليون تومان ديگر بايد به حساب مربوطه پول بريزيم. از كجا بياوريم. چرا برخي مسئولين از درد دل مردم خبر ندارند و هر طور كه مي خواهند عمل مي كنند».

فدوی: این چه فرمایشی ست، برادر آقايي؟ خب الله جل جلاله هم بالاخره خرج دارد. معظم له هم در همین جامعهء شکوهمند اسلامی و با همین گرانی سرسام آور زندگی می کند!

 

* عليمرداني: انتظار مي رود كه رئيس جمهور محترم اين شيريني و حلاوت خدمت 8 سال را با برخي ندانم كاري ها و غفلت ها به كام ملت تلخ ننمايند و از ايشان مي خواهيم كه اگر صلاح و رستگاري را مي طلبند از وسوسه هاي خناثان به درگاه حضرت احديت پناه ببرند.

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت به استحضار رسید. ایشان حسب فرمایش شما به درگاه حضرت احديت پناه برد، مع الاسف بسته بود برادر علي (ع) مرداني!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

15 سپتامبرالمُقرب   سنهء 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630