بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

سه شنبه 5 شهريور ماه 1392 ـ  27 ماه جولای 2013

 

آتش سوزی

برخی خبرها، بگونه ای در کنار هم قرار می گیرند که فدوی لا محاله، یک جوریش می شود! به خبر زیر در همین راستا، و پاسخ فدوی نگاه کنید:

«آتش سوزی، جنگل های ایران را خاکستر می‌کند». / بی بی سی

فدوی: والله برادر بی بی سی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... قضیه فقط محدود و منحصر به جنگل نمی شود؛ خودت گزارش کرده ای، دوباره نگاه کن:

«کمتر از دو ماه اخیر، محمدقنبری سومین نفر از پیروان یارسان است که دست به خودسوزی اعتراضی می‌زند!»

زیاده افزون بر جسارت، و البته مایهء حیرت است!..

 

دقت

فدوی هم مانند هر ایرانی دیگری، حواس اش معطوف به ایران است بلکه بتواند در این بازار مکاره، به سود وطن سابق کاری بکند "که غصه سر آید"! در همین راستا داشت خبرها را مرور می کرد که به خبر میمنت اثر زیر به نقل از برادر بی بی سی به شرح زیر رسید:

«حسن روحانی، رئیس جمهور جدید ایران خطاب به قدرت‌های جهانی گفت: "به صراحت میگویم که اگر پاسخ مناسب می‌خواهید، نه با زبان تحریم، که با زبان تکریم با ایران سخن بگویید."»

گفتن ندارد که فدوی، آب ُکری را که دست اش بود، فی الفور زمین گذاشت و مراتب را با قید چندین فوریت، به آگاهی خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، رساند؛ هر کدام شدیداً در زبان یأجوج مأجوج ِ خودشان گشتند، لکن نمی دانستند که "تحریم" را چگونه با "تکریم" قافیه کنند؛ از فدوی کمک خواستند که وی نیز، برای اینکه به اختلال در روابط خارجی فی مابین محکوم و بلکه متهم نشود، ابیات زیر را مستعجلاً قلمی کرد:

حضورت هر چه ما کردیم تقدیم

به جایش قطعنامه گشت تنظیم!

به این دست ات هویجی فرد اعلا

به دست دیگرت هم ُگرز تحریم!

خرابی در روابط، علتی داشت

جنون احمدی بوده ست بد خیم!

صراط المستقیم ام را برایم

اگر چه مقتدایم کرد ترسیم،

کنون من آمدستم پا به میدان

من اهل اعتدالم، اهل تعظیم!

 

پس لرزه!

معجزهء سابق هزارهء سوم، برادر احمدی نژاد، هر چه شب ها گرد می خوابد، صبح که بیدار می شود می بیند که دراز شده است! فدوی نمی داند که برخی برادران، از جان این شهید مظلوم چه می خواهند؟ به این خبر نگاه کنید:

«صدها میلیارد دلار خسارت سوء مدیریت وزارت نفت در دولت احمدی نژاد / برآورد های کارشناسی نشان می دهد خسارت وارده به صنعت نفت کشور در دولت هشت ساله احمدی نژاد، صدها میلیارد دلار و نزدیک به 700 میلیارد دلار، یعنی معادل کل درآمدهای نفتی کشور در این هشت سال می باشد.» آینده آنلاین- تیتر

خب، برادر احمدی نژاد و هالهء نورش که نیست، لکن مقام معظم رهبری، اعلی اللّه مقامه الشّریف که هست! حالا خودمانیم، نامبرده مگر چه کرده است جز اجرای دستورات دین حنیف و تبعیت از اوامر معظم له؟ یعنی برادران شعارهای مثلا ً انقلابی و سونامی های ناشی از آن، از جمله فرار مغزها - مهاجرت و خانه نشینی متخصصان و مدیران کار آزموده را، که  از زمان حضرت امام(ل) تا کنون، گوش فلک را هم کر کرده، بکلی  از یاد برده اند؟ خب کاری ندارد که، برخی را فدوی به یادشان می آورد؛ مثلاً: "تمام سیاست ما دیانت ماست ،و تمام دیانت ما سیاست ماست"! و یا، از آن هم بهتر!، رجحان بی چون و چرای تعهد (ریش و پشم- تسبیح – ادای کلمات از مخرج - داغ ُمهر و...- م) برتخصص!...

با این حساب، پیدا کردن پرتقال فروش، کار دشواری نیست، هست؟!

 

تلگرافی

فدوی داشت بقول عوام Office را شتابان ترک می کرد که عریضهء یکی از مؤمنین بشرح زیر رسید که بعلت ضیق وقت، عجالتاً همینطور سرپائی پاسخ می دهد:

«اينجانب از خانواده سادات با داشتن 54 سال سن و 27 سال سابقه بيمه، به علت بيماري آب مرواريد و عمل جراحي و از دست دادن بيش از 80% از بينايي هر دو چشم خود قادر به كار نيستم و بايد سه سال تا تكميل بيمه ام صبر نمايم لذا با توجه به اينكه: 1- قادر به كاري نيستم، 2- فاقد مسكن مي باشم، 3- توان پرداخت بدهي وام 8 ميليون با اقساط 280 هزار توماني و پرداخت حق بيمه حدود 110 هزار توماني ماهانه را به علت نداشتن منبع درآمد، ندارم از افراد خير و نيكوكار تقاضا مي كنم اگر قادرند براي رها شدن از اين وضعيت تا 3 سال بدهي اقساط و هزينه زندگي ام را تقبل نمايند تا پس از دريافت حقوق بازنشستگي و دريافت وام و... كليه كمك هاي افراد را بازپرداخت كنم. سيدي از قم»

فدوی هم جسارتاً می پرسد:

1- فرمایش دیگری ندارید، برادر سیدی؟ تعارف نکنید ها!

2- یک جوری حرف می زنید که انگار مملکت، نستجيربالله، صاحب ندارد.جهت مزید آگاهی شما "ارز" می کند که مملکت، ملک مشاع حضرت بقیة الله الاعظم آقا امام زمان ارواحنا روحی فداه(عج) و حضرات آیات و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین و توابع سببی و نسبی آنان، کثرالله امثالهم، است.

3- فدوی درخواست مختصر شما را،خیال داشت در مجالی  به شرف "ارز" مقام معظم رهبری،  متع الله المسلمین بطول بقائه دولته برساند که معظم له مع الاسف در مبال تشریف داشتند؛ فلذا به افراد خیر و نیکوکار مراجعه کرد لکن شوربختانه هیچیک از آن  افراد خیر و نیکوکار، حاضر نشدند که کمتر از 10 سال بدهی های شما را بدهند، فدوی بی تقصیر است!

 

تلافی

فدوی برخی خبرهای دارالخرافه را که بر می رسد، هر قدر هم که آن را زیر و رو می کند، منظور برادران را در نمی یابد!.. مانند این تیتر که از قدس آنلاین نقل می شود:

«راهپیمایی عفاف و حجاب در شهرستان های خراسان».

و در ادامه و به نقل از همان منبع:

«حجت‌الاسلام والمسلمین سلطانی افزود: راهپیمایی عفاف و حجاب در پاسداری از ارزش های دین مبین اسلام فردا جمعه پس از اقامهء نماز جمعه برگزار خواهد شد».

باری تا آنجا که فدوی می داند؛ حمله به مردم همیشه از ناحیهء برادران بوده، و برعکس آن در وطن اسلامی، کسی به دید مبین اسلام، نستجيربالله، حمله نکرده است که لشکر جرار مؤمنین، کثرالله امثالهم، در پاسداری از آن برخاسته باشند، مگرمنظور انتخابات اخیر باشد که در آن، مبادی ذیربط  حسب الامر، گره های روسری نسوان را اندکی شل فرموده بودند که آن بزرگواران نیز، طبق اخلاق سنواتی، منظوری جز انتخابات نداشتند؛ این هم دیگر لشکر کشی می خواست، برادر قدس؟!

 

تخصص منهای تعهد!

فدوی از برخی سیاهنمائی های بعضی مسؤلین، براستی لج اش می گیرد، نگاه کنید:

«خسرو منصوریان، جامعه شناس، با اشاره به تحقیقی که در سال 1347 در زمینهء روسپی گری در شهر تهران انجام شد، گفت: ''سن روسپی گری در سال 47 بالای 29 سال بود، اما امروز این سن به 14 سالگی رسیده است." (العربیه)

فدوی در این پیوند بر خشم انقلابی خود فائق آمده، خیلی متین و آرام عرض می کند که، بقول معروف، عیب می جمله بگفتی، هنرش نیز بگوی! یعنی، درست است که سن روسپی گری از 29 سال در پیش از انقلاب شکوهمند، به 14 سال در جامعهء شکوهمند اسلامی سقوط کرده، عوض اش دلار، از 7 تومان در پیش از انقلاب شکوهمند، عجالتاً به 3400 تومان صعود فرموده  است، چطور ضد انقلاب آن را می بیند، لکن این را نمی بیند؟ !خب این به آن در!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

*8985---0919: اختلاط زن و مرد در واگن هاي مترو موجب مفسده هاي فراوان شده است. چرا مسئولان شهري قانون جدا بودن قسمت آقايان از خانم ها را شبيه اتوبوس هاي خطوط درون شهري در خطوط مترو به اجرا نمي گذارند.

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. خشمی مقدس وجودشان را چندان فرا گرفت که فدوی ازتقدیم عریضهء شما شدیدا ً پشیمان،و به جان ناقابل خود،بیمناک شد؛لکن پنداری عمر فدوی به دنیا بود و لحظاتی بعد به خود مسلط شده،امر، مقرر و موافقت فرمودند که از این پس، خواهران و برادران را مانند نخود و لوبیا از هم جدا کرده خواهران را  در یک قطار، و برادران را در قطاری دیگراسکان دهند. و نیز افزودند که فاصلهء ریل ها را نیز دو برابر کنند که یک وقت این دو قطار با هم تصادف هم نکنند! خدا بگوید چکارتان بکند که آنجای فدوی را با شاخ گاو ُمده ظله العالی درانداختید، برادر 8985---0919!

 

* يك شهروند: به نمايشگاه عرضهء مستقيم مبلمان در مصلي تهران رفتيم واقعاً شرم آور است حضور نواميس و زنان با پوشش بسيار زشت و زننده زيبنده زن مسلمان در جامعه اسلامي نيست. آيا اين نمايشگاه عرضه مستقيم زنان بدحجاب است؟ لااقل اين چنين نمايشگاهي را در مصلي برگزار نكنيد تا خدشه به اين مكان مقدس وارد نشود.

فدوی: آخ مدینه (ع- س- ص- عج) گفتی و کردی کبابم برادر شهروند! حالا از سر تقصیرات مبل یک جوری می شود گذشت؛ زیرا بقول عوام  و البته به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین،  Cover و بعبارت دیگر، محجبه است لکن از آن نوامیس نه برادر شهروند!

 

* 6263---0938: بالا رفتن سن ازدواج تهديد جدي و خطرناك براي سلامتي اخلاق جوانان و جامعه اسلامي است. مسئولين كشور بايد با چاره انديشي خويش در اين مورد نگذارند شكوفه هاي پاك نسل سوم انقلاب در آتش خواسته هاي غيرشرعي بسوزند.

فدوی: در اوقات شرعی به شرف عرض رسید.قدری متغیر شده و به مبادی ذیربط دستور فرمودند که بالاغیرتاً  همین یک کاری را که تخصص اش را دارند، درست انجام دهند!.. بقیه را خودشان بقول عوام take care  می فرمایند برادر 6263---0938!

 

* 1648---0915:  مردم تابع رهبري و ولايتند و كسي را انتخاب خواهند كرد كه نزديك ترين مواضع را به رهبري داشته باشد نه كساني را كه هيچ سنخيتي با مواضع رهبري و ملت ندارند.

فدوی: اتفاقاً فدوی هم همین را می گوید.اصلاً همهء اینها به کنار،مگر اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای،خلدالله ملکه و سلطنة،خدای نخواسته چلاق است؟! اگر اینطور باشد،خودش که بقول عوام already سلطان صاحبقران که هست، خب برای جوری جنس،رئیس جمهور هم می  شود،برادر1648---0915!

* يك شهروند: برنامه جريان انحرافي براي انتخابات سال 92 اين است كه جريان كارگزاران هم در زمان خود فضاي دو قطبي راه انداختند و در اين فضا دولت اصلاح طلبان را روي كار آوردند و از مردم ذائقه سنجي كردند و بدل را به جاي اصل به مردم غالب كردند و ديديم وضعيت بدتر شد. الان جريان انحرافي برنامه اش براي كشور اين است كه مثل كارگزاران عمل كند مي خواهد رئيس جمهورسازي كند. مردم بايد هوشيار باشند.

فدوی: آنچه که فرمودید، با پوزش مهمل مطلق است.این را فدوی باور بفرمائید از این جهت نمی گوید که ضد انقلاب است! بلکه نگران حال شماست که یکوقت سر تعیین آبدار باشی بیت،که رئیس جمهور اسلامی باشد، هیچکدام از انواع سکته را نکنید،برادر شهروند!

 

* 8415-0914: از نويسندهء مقالهء چاپ شده در كيهان در نقد شاملو كه به مطالب درستي اشاره كرده بود تشكر مي كنم. خدا مي داند امثال شاملو و رضا براهني كه عناد انديش بودند در زمان خود چقدر از جوان هاي ما را با نوشته هاي خود از راه صحيح منحرف كردند و هزينه انحراف فكري اين چند نويسنده روي دوش خانواده هاي ايراني افتاد.

فدوی: شما هم در امحاء ادبیات مدرن ایران،به برادر شبدر الاسلام والمسلمین علی(ع) موسوی گرمارودی اقتدا می کنید، ؟ قبول باشد انشاءالله،اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع) برادر 8415-0914!

 

* يك پيام: سوالي كه مطرح است اين كه اين همه كانديدا آيا براي رضاي خدا نامزد انتخابات شده اند؟ كشورمان كه يك رئيس جمهور بيشتر نمي خواهد چطور اين همه افراد احساس تكليف كرده اند؟

فدوی: والله برادر پیام بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ.... الله، جل جلاله، و حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان، ارواح العالمین له الفداء(عج)، که سوخت روزانهء برادران هستند هم، توی کار ایشان مانده اند، شما که جای خود دارید!.. ضمناً فدوی با بخشی از فرمایش شما، یعنی آنجا که فرموده اید "کشورمان یک رئیس جمهور بیشتر نمی خواهد، شدیداً مخالف است و "ارز" می کند که کشورمان اصلاً رئیس جمهور نمی خواهد!

 

* بختياري: حماسهء سياسي سال 92 با حضور آگاهانه و انتخاب رئيس جمهور اصلح و مردمي و انقلابي و ولايتمدار و دين محور تحقق مي يابد. اين كشور متعلق به ما مردم است و اينگونه انتخابات سرنوشت ساز و بسيار تعيين كننده است پس بايد دقت و هوشمندي لازم در انتخاب فرد اصلح لحاظ كنيم و تحت جوسازيهاي كاذب قرار نگيريم و كسي را انتخاب كنيم كه كلاه رياست جمهوري به سرش گشاد نباشد....

فدوی: مراتب در مجال مغتنمی، به پیشگاه انورشان تقدیم شد.بعد التحیه والسلام فرمودند کلاهی در کار نیست، همه اش عمامه است که آن هم کوچک و بزرگ ندارد، برادر بختیاری، فلذا و بقول عوام don’t worry,be happy برادر بختیاری!..

 

* 5590---0912: رئيس جمهور آينده بايد از جنس مردم باشد چرا كه مردم به عملكرد رئيس جمهور اهميت مي دهند. ولايي بودن او براي اين ملت مهم است رئيس جمهور آينده بايد فقط به رهنمودهاي رهبري گوش دهد و …{ به درد دل مردم برسد و لاغير!}

فدوی: این عوارضی که بر شمردید، ازعلائم بالینی خود ِاعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای،خلدالله ملکه و سلطنةء خودمان است،دیگر رئیس جمهور چه صیغه ای ست، برادر

5590---0912؟!

 

* مرتضوي: اظهارات اخير رئيس جمهور مبني بر تقسيم خاك كشور در بين مردم پشتوانه عملي ندارد. كشورهايي كه به مراتب وسيع تر از ايران هستند هرگز چنين وعده هايي به مردم نمي دهند. اين امر تبعات منفي زيادي به دنبال دارد. در شهرهاي كهنسال كشور براي تامين شبكه آب و فاضلاب با مشكل رو به رو هستيم چگونه به مردم وعده مي دهيم هر كس در خانه اي 2 هزار متري زندگي كند و آنگاه با ده، بيست برابر شدن وسعت شهرها مشكلات ما ده ها برابر نشود! اين وعده يا يك توهم است يا وعده توخالي است.

فدوی: مراتب بعرض شان رسید؛ لبخندی نسبتاً ملیح، همه جایشان را فرا گرفت و حسب شیوهء مرضیه افزودند که چنین چیزی نفرموده اند و این تعبیر دشمن از فرمایشات شان است... فدوی ِاز جان گذشته اظهار بیضه کرد و برای شیر فهم شدن شما توضیح بیشتر خواست. قدری جا به جا شده و افزودند که منظورشان از خاک، زمین نبوده، بلکه همان گرد و خاک مألوف خودمان بوده که البته حق مسلم ماست، برادرمرتضوي!

 

* الف- س: بنده در صبح روزعاشوراي 88 نگهبان يك ساختمان بودم. هيچ گاه صحنه اي را كه عده اي زن با برداشتن حجاب و كف و سوت اقدام به رقصيدن كردند فراموش نمي كنم. براي هميشه از امام حسين(ع) بسيار شرمنده ام كه براي دفاع از حرمت عاشورا هيچ كاري نتوانستم بكنم. حال چگونه است كه برادر عزيز آقاي عسگراولادي به گونه اي سخن مي گويد كه فتنه گران از اقدام اخير او اظهار خوشحالي مي كنند.

فدوی: مگر خدای نخواسته به یک نشریه ضد انقلاب نامه نوشته اید و یا نکند خودتان هم در آن پایکوبی که حق مسلم ضد انقلاب است،شرکت داشته اید، که تا این حد تقیه کرده و نامتان را سانسور کرده  اید،برادر الف- س؟

 

* يوسفي: دو سه سالي است كه شاهد فروش مجسمه هاي نيمه عريان زنان در برخي از فروشگاهها هستيم و ظاهراً مسئولان ذي ربط به درستي در اين خصوص به وظايف خود عمل نمي كنند. آيا فروش اين مجسمه ها مجاز شده است؟ آيا نوجوانان ما بايد شاهد ديدن بدن نيمه عريان زنان در مغازه ها باشند. عفت ما كجا رفته است؟ اين مسائل در شأن نظام جمهوري اسلامي نيست. نيروي انتظامي چه مي كند؟

فدوی: نیروی انتظامی هم مع الاسف، مشغول همان کار است، برادر یوسفی!

 

* پدر شهيد ياسرمحمدي: از نيروي انتظامي درخواست مي شود نسبت به برخورد قهر آميز با فروشندگان سي دي هاي مبتذل در ميدان انقلاب، ابتداي خيابان كارگر جنوبي نبش كوچه شهيد رشتچي فروشگاه موعود اقدام كنند تا به راحتي چنين سي دي هاي مبتذل به دست جوانان معصوم نيفتد.

فدوی: ممنون از اطلاع رسانی (جاسوسی- م). مراتب در اوقات شرعی به شرف عرض رسید.قدری متغیر شده و به مبادی ذیربط  اکیدا ً دستور فرمودند که از چوبه های دار اضافی، چند تائی را هم برای ارشاد این اشاعه دهندگان نابکارمو سیقی،اختصاص دهند،برادر محمد(ص) ی!

 

* 2846---0939: انقلاب هاي منطقه اگر الگوي خود را نظام جمهوري اسلامي قرار ندهند بايد منتظر حوادث هاي! ناگواري باشند. سفارش مي كنم با الگو گرفتن از نظام مقدس جمهوري اسلامي فريب نيرنگ بازان شرقي و غربي و وهابيت و صهيونيست هاي كودك كش را نخورند.

فدوی: ممنون از رهمنود های خدا پسندانه.لکن از قدیم هم فرموده اند کار را آن کرد که تمام کرد؛باری از آنجا که فریب خوردن حق مسلم ما ست، درپایان فرمایشات داهیانه نفرمودید که ملت بالاخره فریب چه کسی را بخورند؟!..  بهر روی و بمنظور صرفه جوئی در وقت، فدوی سفارش شما را به ملتهای منطقه رساند،در پاسخ و بعد السلام والتحیة، دستجمعی گفتنتد:

بیت

گر زندگی آن ست که دارید شما

آوارگی کوه و بیابان از من!

 

خدا بگویم چکارتان بکند که فدوی را این جور سنگ روی یخ کردید، برادر2846---0939!

 

* 8985---0919: وضعيت پوشش و آرايش خانم هاي شاغل در شركت هاي هواپيمايي بسيار بد شده است. چرا نسبت به موضوع حجاب بي تفاوتي ديده مي شود و مسئولين امر در اين مورد دغدغه اي ندارند؟

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری گردید.قدری اوقاتشان تلخ شد و فرمودند که چطور دغدغه ندارند برادر8985---0919؟ و افزودند که مراتب با قید چند صد فوریت در دست بررسی و اقدام است و بعون الله بزودی مقرر خواهد شد که خواهران بد حجاب را از همان بالا به پائین پرتاب کنند؛ قدری دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید درست می شود برادر مؤمن.

 

* بلغار: بايد هزاران بار به شجاعت، صبوري و مقاومت اسلامي انقلابيون بحرين تبريك گفت. ضمن اينكه آنها كاملا به پيروزي خود يقين دارند و به توطئه ها هيچ توجهي ندارند.

فدوی: شما حواستان به حفظ کیفیت پنیرتان باشد بهتر نیست، برادر بلغار؟!

 

* يك شهروند: ملت رشيد ايران رئيس جمهوري را مي خواهد كه در برابر بادها و توپ و تشر آمريكا، همچون كوه استوار و همراه با مردم در پشت سر ولي امر خود حركت كند نه گامي جلوتر و نه عقب تر از رهبري.

فدوی مثل شما اهل تعارف نیست و بی تعارف های معمول که همواره مخل ابراز عقیدهء ما بوده عرض می کند که  این موجود ذو وجهین و البته شریف، کسی نیست جز مقام معظم رهبری ادامه الله ایامه و نصراعلامه و اجری بالخیر اقلامه، فلذا ما ُامّت همیشه به خاک و خون خفته،باید این نکتهء باریک تر از مو(بشرطی که زیر چادر باشد- م) را سرانجام دریابیم که،هیچکس جز مقام معظم رهبری  اعلی اللّه مقامه الشّریف،شایستهء این مقام نیست و مابقی،بویژه رئیس جمهور، در مقام دست پنجم خر،ُمدّه ظل العالی ست،برادر شهروند!

 

* يك شهروند: منحرفين و سران فتنه بدانند به كساني كه وجود و زندگي خود را فداي اسلام و انقلاب و رهبر عظيم الشأن آن كنند راي خواهيم داد نه به كساني كه به دشمنان چراغ سبز نشان مي دهند.

فدوی می خواست که روی عریضهء شما اقدام لازم را مبذول دارد،لکن به یک اشکال تکنیکی برخورد که مانع از آن شد که عریضهء شریفهء شما را به جریان اندازد و آن اینکه موجوداتی که "خود را فداي اسلام و انقلاب و رهبر عظيم الشأن آن كنند" بقول خودتان  فدا شده و دیگر چیزی ازشان باقی نمانده است که قابل گفتگو باشد! در این باب قدری تأمل و دوباره تماس بگیرید؛ فدوی گیس اضافه ندارد که دست برادران، کثرالله امثالهم بدهد، برادر شهروند!...

 

* 1648---0915: ضرورت دارد مسئولين وزارت كشور ترتيبي بدهند كه هر دو سال يك بار ميزان رضايتمندي شهروندان از عملكرد استانداران، فرمانداران و بخشداران در سراسر كشور استخراج شده و ملاك موفقيت يا عدم موفقيت مديران زيرمجموعه قرار بگيرد و بدين وسيله مديران ضعيف كنار گذاشته شوند.

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. معظم له مع الاسف،با پیشنهاد غیر سازندهء شما،که برگرفته از تفکرمجوسی خاج پرستان لعنة الله علیهم اجمعین است، موافقت نفرمودند. باری- فدوی که بیضهء اضافه نداشت که علت را جویا شود؛ لکن خودشان در پایان یواشکی به فدوی فرمودند که آنطوری، سنگ روی سنگ بند نمی شود؛زیرا:

بیت

گر حکم شود که مست گیرند

در شهر هر آنچه هست گیرند

و در اینصورت "نه از تاک نشان ماند و نه از تاک نشان"!

 

* علي زاده: جوي آب خيابان هاشمي واقع در منطقه 10 شهرداري پر از موش شده به طوري كه به داخل منازل راه پيدا كرده اند و آسيب مي زنند. از مسئولين شهرداري منطقه درخواست رسيدگي داريم.

 

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد؛ در پاسخ پوزش خواستند و افزودند که  آن موش ها تمرد کرده و از محل مأموریت شان که دیوار بوده، خارج شده اند؛ زیرا قرار بوده است که "دیوار موش داشته باشد " نه جوی آب! علی ایحال مقرر فرمودند که موش ها به محل مأموریت پیشین شان بازگردند، برادر علی(ع) زاده!

 

* خانواده شهيد از اصفهان: در بيمه تأمين اجتماعي شعبه يك در اصفهان، خيابان چهار باغ بالا بعد از مجتمع پارك سرو وضع برخي از خانم هاي كارمند به بي حجابي شبيه تر است تا بدحجابي چرا در نظام اسلامي چنين كارمنداني به كار گرفته مي شوند و يا پس از بكارگيري نسبت به معارف ديني توجيه نمي شوند. از مسئولين امر درخواست پي گيري دارم.

فدوی: پیرامون انگیزهء مراجعه به آن ادارهء بی حجاب، که انجام کاری بوده، چیزی ننوشته بودید، که مورد رسیدگی قرار گیرد؛ بهر حال سرانجام فدوی درنیافت که آن نابکاران، کارتان را انجام داده اند یا نه،برادر شهید؟!

 

* 7902---0919: وقتي قانون شده كه در داخل اتوبوس هاي خطوط درون شهري قسمت خانم ها از آقايان جدا باشد چرا بعضي اعم از آقايان و خانم ها از اين قانون تخلف مي كنند. وقتي هم كه تذكر مي دهيم به جاي عذرخواهي طلبكار مي شوند.

فدوی: راست می فرمائید! لکن ناهیان پیشین،سر و صورت و چشم شان را روی این کار گذاشتند،برادر 7902---0919؛ از فدوی گفتن!

 

* يك شهروند: از مسئولين حج و زيارت تقاضا داريم به افراد سالخورده اي كه سالها در نوبت سفر حج مانده اند رحم كرده و نوبت آنها را جلو بياندازند. آفتاب عمر اين افراد لب بام است، حيف است كه بي نصيب از دنيا بروند.

فدوی: مراتب در مجال مغتنمی، به پیشگاه انورشان تقدیم شد. فرمودند "منظور توئی کعبه و بتخانه بهانه" فلذا اگر از پشت بام هم بیفتید، به لقا ءالله می پیوندید، که تحصیل حاصل است، برادر شهروند!

 

* 1590---0918: در مورد دهك هاي پايين جامعه كه قرار است به آنها از سوي دولت كمك شود خواهشي داريم كه اين كارت هاي اعتباري مختص فروشگاه هايي نباشد كه اجناس بنجل دارند. سعي كنيد كارت ها را براي فروشگاه هايي اعتبار دهيد كه اجناس با كيفيت به مردم بدهند.

فدوی: والله برادر 1590---0918 بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فدوی چه عرض کند جز اینکه بقول عوام already "..جسته ایم ما یافت می نشود "!

 

* 6022---0919: كارشناسان امور ديني پاسخ بدهند تشبه به خانم ها توسط بازيگران مرد در بعضي از برنامه هاي تلويزيوني مثل برنامه جمعه به جمعه، فتيله و يا خنده بازار آيا اشكال شرعي دارد يا خير؟ حكم اين كار چيست؟

فدوی:  مراتب در اوقات شرعی به شرف عرض آقایان علماء اعلام دامت افاضاتهم رسید. طبق معمول بین علما در این باب شدیداً اختلاف افتاد و فدوی تا پاسی از شب، مشغول جمع آوری ریش و پشم ناشی از اختلافات بود؛ لکن حضرات آیات تا لحظهء گزارش این مختصر، به جماع نرسیدند* نتیجه متعاقبا ً به آگاهی شما خواهد رسید،برادر6022---0919

---------------------------------------

*خدا بگویم این تایپیست سربهوای هزل داتکام را چه کند؛ لطفاً پیش از آنکه بی فدوی شوید،غلط

تایپی جماع را به اجماع اصلاح بفرمائید،اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

23 آگوست المظفر  سنهء 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630