بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 21 مرداد ماه 1392 ـ  12 ماه جولای 2013

 

تفسیر خبر

سفینة النجاة ِ جمهوری شکوهمند اسلامی ما، یعنی حجت الاسلام والمسلمین حسن(ع) روحانی، انارالله برهانه، اکنون سکان این زورق شکسته را، از ناخدائی که مانند سایر ناخدایان حکومت "که به مکتب نرفت و خط ننوشت" تحویل بگیرد!.. جراید شریفهء دارالخرافه هم "این میان، خوش دست و پائی می زنند"! از جمله اين تیتر که از آخرین نیوز نقل می شود: «روحانی کشور را با خزانهء خالی، بندر خالی و انبار خالی و بانک مرکزی خالی تحويل می‌گيرد!»

فدوی نمی داند که همکار مکتبی او، چه اشکالی در معنا و مفهوم عنوان فوق ملاحظه کرده، که آن را تیتر هم فرموده است؟!.. واقعیت واقعاً موجود(!) می گوید که همیشه همینطور بوده است؛ یعنی شما هم اگر خواسته باشید از خانه ی فعلی تشریف ببرید، آن را تمیز و جارو کرده به ساکن جدید تحویل می دهید، اینطور نیست؟! خب اگر چنین است، چرا  به این بندهء خرابکار خدا ایراد می گیرید؛ که تازه در این 8 ساله، بی اذن مقام معظم رهبری، ادامه الله ایّامه و نصََراعلامه و اجری بالخیر اقلامه، آب ُکر هم نخورده است!..حال فدوی از ذکر این نکته بجهت  اینکه بهانه دست دشمن ندهد نیز عمداً می گذرد! که برادر احمدی نژاد  پیش از این در شهرداری کار می کرده، و جارو کردن افزون بر حق، تخصص مسلم اوست!..

این مسأله البته، راه حل دیگری هم دارد و آن اینکه بگوییم که واژهء "خالی" در تیتر سابق الذکر مأخوذ است از مشهور ترین تخصص دولت پیشین، که همانا "خالی بندی"، باشد!

زیاده جسارت است..

---------------------------------

خروج از بحران

بحران اقتصادی،که حتا حضرات آیات و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین و نیز مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم که با آن بکلی بیگانه اند، به آن اشراف و اذعان دارند، امّت همیشه گرسنه را شدیداً به ستوه و بلکه به زانو در آورده است. تورقی کوتاه در جراید شریفه ی ارالخرافه، شمار قابل ملاحظه ای از گزارش های مرتبط را بدست می دهد؛ از آن جمله اند:

 

ازحضرات آیات

* «تورم و بیکاری غوغا می‌کند. اخبار رسمی منتشر شده از دیدار محمود احمدی‌نژاد با آیت‌الله مكارم شیرازی نشان می‌دهد که این مرجع بلند‌پایه در توصیه‌های خود به رئیس‌جمهور صراحتاً به موضوع "تورم" اشاره کرده و بر لزوم مبارزه با "تورم كه دود آن، تنها به چشم قشر‌های كم درآمد می‌رود و نیز مبارزه با مفاسد اخلاقی و مشكلات فرهنگی" تاکید و "اصرار" کرده‌اند» /بهار نیوز. 

* «آن طور که در اخبار رسمی رسانه‌های نزدیک به دولت و سایر خبرگزاری‌های کشور منتشر شده است، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در دیدار با رئیس‌جمهور بخش مهمی از اظهارات خود را به گرانی و تورم اختصاص داده و خواستار توجه دولت به اقشار محروم و کنترل گرانی و تورم شده‌اند». /آفتاب

* «آيات عظام، اردبيلي، مكارم‌شيرازي، صافي‌گلپايگاني جوادي‌آملي، شبيري‌زنجاني و سبحاني در دیدار با علی(ع)لاریجانی خواستار جست ‌و جوي عوامل گراني و برطرف كردن اين معضل شدند». روزنامهء شرق

 

از مردم

* 2143---0913: يکي از بزرگ‌ترين مشکلات جامعه امروز ما،‌ گراني و تورم بيش از حد توان مالي و وضعيت بد اقتصادي جامعه به ويژه طبقه محروم و مستضعف و کم‌درآمد ولي زحمتکش و آبرومند جامعه مي‌باشد که مي‌طلبد مسئولين قواي سه‌گانه تدبيري براي برون رفت از اين وضعيت اتخاذ نمايند.

          * طالعي: حساب آمريکا و حمايت‌هاي آشکار و نه پنهان آنها از برخي افراد که صلاحيت‌شان براي حضور در انتخابات احراز نشد براي مردم روشن است و تحرکات اخيري که براي تشديد تحريم‌ها نيز انجام شد از اين دسته است. آنچه مردم را عصبي و ناراضي و ناآرام و گلايه‌مند مي‌کند گراني‌هاي روزافزون و لجام گسيخته‌اي است که مسببان داخلي آن معلوم هستند ولي جاي اين سؤال وجود دارد که چرا کسي برخورد لازم را با آن ندارد. مگر مسئولين مربوطه قسم نخورده‌اند که منافع ملت را زيرپا نگذارند پس چرا اين همه آشفتگي در بازار روزمره مردم وجود دارد؟

* 7054---0912: از دولتمردان تقاضا داريم جلوي گراني افسار گسيخته دلار و طلا و ارز را بگيرند، چرا كه در پي اين افزايش قيمت ها، نرخ مواد خوراكي و لوازم خانگي افزايش مي يابد.

* يك هموطن از شهرضا: همسرم به علت بدهي و شكست در پرداخت بدهي ها، 8-7 ماهي است كه متواري شده و اطلاعي از او ندارم و با سه فرزند 5-6-12 ساله بدون داشتن هيچ منبع درآمدي سر بار مادرم شده ام از افراد خير و نيكوكار تقاضاي دستگيري از خود و فرزندانم را دارم.

* بازنشسته علي قاضي از سلمان شهر شمال: به مسئولين قوه مجريه پيشنهاد مي كنم حال كه توان كنترل تورم و گراني را ندارند و وضعيت براي قشر مستضعف به حد انفجار رسيده حداقل به فكر ارتقاء حقوق كارگران و كارمندان شاغل و بازنشسته باشند و از محل درآمدهاي مازاد نفتي كه در كل دنيا افزايش يافته و اموال و كشفيات محتكرين با همكاري مجلس اقدام نمايند.

* 0292---0914: شايسته است مسئولين محترم به جاي وقت گذاشتن براي نامه نگاري و ايجاد تنش در جامعه فكري براي حل مشكل گراني افسارگسيخته كه مردم را رنج مي دهد بكنند.

 

بر این پایه، ناگفته پیداست که مشکل ارز، از معضلات جدی جامعه ی اسلامی شکوهمند ماست و برادران باید، اگر آب  ُکر هم دست شان است زمین گذاشته، و با تقویت صادرات خود، زمینه ساز ورود مبالغی ارز، به خزانهء دولت اسلامی باشند. بدیهی ست که تنها ذکر مصیبت، و برشمردن نقائص و معایب، دردی از دردهای بی درمان مؤمنین را دوا نکرده بلکه  افزون بر حرف، عمل را هم باید بدان افزود و بقول خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، part of solution باید بود. ممکن است خوانندگان محترم ضد انقلاب، بر فدوی خرده بگیرند که وی نیز دارد مرتکب همان کار می شود که بدان معترض است!.. لکن چنین نیست و قدری دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید، تا ملاحظه کنید که فدوی، افزون برحرف، پیشنهاد عملی و البته سازنده نیز دارد.

باری- در بحث شیرین ارز بودیم و جبران ضعف آن، با افزایش صادرات ِ البته غیرنفتی!.. پیشنهادی که فدوی می خواهد در پی بیاورد، نه تنها موجب بهبود اقتصاد، بلکه به تقویت دیپلماسی ما، که در وضعیت مناسبی به سر نمی برد، نیز خواهد انجامید؛ ضمن اینکه مشمول تحریم های مألوف خاج پرستان نیز نمی شود. فدوی برای روشن تر شدن مطلب، برای فتح باب، تیتر خبر زیر را در پی می آورد: «به جن‌گیرهای بیشتری نیاز داریم!»/ قدس‌آنلاین

و در ادامه نیز: «کلیسای کاتولیک مادرید اعلام کرد که برای نجات مراجعان شیطان‌زده خود به جن‌گیرهای بیشتری نیاز دارد.! به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی قدس‌آنلاین، یکی از سخن‌گویان این کلیسا که خواست نامش فاش نشود گفت که مادرید در حال حاضر فقط یک کشیش جن‌گیر دارد و این کلیسا در نظر دارد که کشیش‌های جن‌گیر بیشتری تربیت کند! بر پایهء گزارش آسوشیتدپرس، وی تأکید کرد: "شیطان وجود دارد. این یک حقیقت است"».

گفتن ندارد که خاج پرستان، شیطان شان هم با شیطان ما مؤمنین فرق دارد؛ مال ما شرور است، مال آنان دمکرات! یعنی، شیطان خاج پرستان با جنگیرِ خاج پرست، درگیر نمی شود و مثل بچه ء آدم از بدن طرف خارج می شود! در ادامه ی همان خبر بخوانید:

«بر اساس آموزه‌های کلیسای کاتولیک، فقط کشیش مجاز از سوی اسقف می‌تواند به خارج کردن ارواح خبیثه از وجود شیطان ‌زدگان بپردازد. آیین شیطان‌ زدایی در کلیسا از متبرک کردن فرد با آب مقدس و دعا تشکیل می‌شود و کشیش در پایان از روح خبیثه می‌خواهد که از وجود فرد شیطان ‌زده خارج شود. این در حالی است که گروه‌های سکولار اسپانیا چنین اظهاراتی را مایهء گسترش خرافات دانسته‌اند...»

که البته، بقول قاطبه، گروه‌های سکولار اسپانیا شکر خورده و قند شکسته اند!

باری- خوانندگان محترم ضد انقلاب، حافظهء تاریخی که چه "ارز" کند، لکن حافظهئ تقویمی که دارند!، و لابد خبر زیر را بخاطر می آورند:

«"جن‌گیر" منتسب به دولت آزاد شد. آن هم در آستانهء انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم. این خبری بود که ابتدا سایت بازتاب و سپس برخی سایت های اصولگرای دیگر روی خروجی خبرگزاری خود قرار داده و این آزادی در آستانهء انتخابات ریاست‌ جمهوری و انتقال «جن‌گیر» به مکانی خاص را معنا‌دار توصیف کرد.»/  انتخاب بنقل از روزنامه بهار

ملاحظه کردید؟ آخر آدم عاقل، سرمایه را حبس می کند؟!  گفتن ندارد که جن گیرهای جامعهء شکوهمند، منحصر به جن گیر فوق نیستند و در این سی و چند سال، تولید جن گیر به سطح قابل قبولی رسیده و افزون بر رفع نیاز داخلی، قابلیت صادرات را نیز پیدا کرده، و می تواند با صدور جن گیرهای مازاد به کلیسای مادرید، مبالغ هنگفتی ارز، به وطن اسلامی سرازیر کند و این، باور بفرمایید که تنها فقط به سود مؤمنین ساکن در ایران سابق نیست، بلکه بسود برادر بشار اسد نیز هست؛ و ما دیگراز این پس، شاهد خبرهای غم انگیزی از نوع  زیر نیستیم که برادران برای افزایش قربانیان سوریه از هشتاد هزار به صد هزار، فقط 4 میلیارد دلار به آن بزرگوار کمک کنند، مبلغی که جلوی یک بچهء مکتبی هم که بگذارید، قهر می کند!:

«تهران ۴ میلیارد دلار اعتبار برای سوریه گشود. تهران دو خط اعتباری به میزان چهار میلیارد دلار برای دمشق گشوده و انتظار دارد خط اعتباری دیگری را نیز جهت مقابله با تأثیرات تحریم‌های بین‌المللی باز کند. به نوشته روزنامه دولتی "تشرین" چاپ دمشق "ادیب میاله" رئیس بانک مرکزی سوریه اظهار داشته است "ایران با گشایش یک خط اعتباری به ارزش یک میلیارد دلار برای تأمین هزینه واردات اقلام مختلف و خط اعتباری دیگری به ارزش سه میلیارد دلار برای تأمین هزینه خرید بنزین و کالاهای مربوطه به حمایت از سوریه ادامه می‌دهد"».

پس، پیش بسوی تکمیل و توسعهء خط تولید جن گیر!

 

گویاست«دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند!، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با

محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

* سایت رادیو فردا: ايران به جای پول نفت دکل حفاری از چين می‌خرد».

تحشیه: فدوی موافق نیست و بجای آن جرثقیل پیشنهاد می کند که بیشتر بکار برادران می آید؛ یعنی دو گانه سوز است؛ هم بکار حفاری می آید و هم می شود از آن ضد انقلاب آویزان کرد!

 

* محسن قرائتی٬ رئیس ستاد اقامهء نماز کشور با ابراز نگرانی از وضعیت نمازخوانی در ایران گفته که «متاسفانه وضع نماز در کشور خوب نیست و نیمی از جوانان ما نماز نمی‌خوانند»./ استان داتکام

تحشیه ی فدوی: معنای این سخن آن است که نیمی دیگر بیکارند و نماز می خوانند (خنده ی حضار ضد انقلاب!)

 

* محسن قرائتی٬ رئیس ستاد اقامه نماز کشور: از وقتی اسلام با تجملات قاطی شده اسلام ما قفل شده است./ تسنیم

تحشیه ی فدوی: پس فکر کردید که حجت الاسلام روحانی با کلید معروف اش، برای چه آمده است، برادر حجت الاسلام قرائتی؟

 

* احمدی نژاد دیگر تکرار نمی شود! / توکلی – آفتاب تیتر

تحشیه فدوی: اولا ً که ممنون، صرف شده است! ثانیاً حالا چه عجله ای داشتید؛ بعدش هم چطور دل صاحب مرده تان می آید، واقعاً حیف نیست برادر توکلی؟!

 

* عذرخواهی شیخ حسین انصاریان از مردم ایران به خاطر اوضاع نابسامان کشور. او گفت: مردم! ما رو ببخشید؛ ما به شما وعده‌هایی دادیم که نشد. / العربیه

تحشیهء فدوی: حالا چه عجله ای داشتید، برادر انصاریان؛ خب می گذاشتید سی چهل سال دیگر!

 

* زیباکلام: روحانی 90 درصد اصولگرا و 10 درصد اصلاح‌طلب است./کیهان

تحشيه بی تحشيه!

 

* تصادف زنجیره ای در اتوبان قم!/ فرارو

تحشیهء فدوی: آن واژه را لطفاً مصرف نکنید که فدوی را یاد قتل های زنجیره ای می اندازد که آمرین و عاملین آن با آنکه بسیار دم دست هستند، لکن هنوز هم پیدا نشده اند، برادر فرارو!

 

* ایران، به علت قادر نبودن به انتقال مبالغ حاصل از فروش، در مقابل پول نفت، 315 واگن مترو از چین می خرد»./ العربیه

تحشیهء فدوی: باز از چوب بستنی بهتر است، بلکه آرزوی دیرینهء مؤمنین هم برآورده شده و نسوان و ذکور، بکلی از هم سوا شوند. 

 

* احمدی‌نژاد: مگر ما می‌خواهیم برویم؟ / بهار نیوز

تحشیهء فدوی: نخیر این چه فرمایشی ست؟ کار را آن کرد که تمام کرد!

 

* آفتاب – تیتر: هیولای آمریکائی در ایران. هفته نامه تجارت فردا تصویر اولین خودروی وارداتی رسمی جنرال موتورز به ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) را منتشر کرد.

تحشیه: فدوی خرفت سرانجام در نیافت که شیطان بزرگ خوب است یا بد؟!

 

* فکر نمی کردم پدر زنم رئیس جمهور شود! / داماد احمدی نژاد – اعتدال

تحشیهء فدوی: خودش هم فکر نمی کرد لکن نمی خواست روی مقام معظم رهبری ادامه الله علوّه را زمین بیندازد، برادر داماد!

 

* شیخ فتنه گر کجا پنهان شده؟! / آخرین نیوز

تحشیه ی فدوی: منظورتان کدام یکی ست، برادر آخرين نیوز؟!

 

* پلمب یک نانوائی بعلت وجود مارمولک در نان!/ آخرین نیوز –تیتر

تحشیهء فدوی: چه خبرتان است اینهمه گرد و خاک بپا کرده اید؟ یکجوری تیتر زده اید که پنداری در نان سوسمار پیدا شده! تازه، مارمولک اگر بد بود، که فیلمش را نمی ساختند، برادر نیوز!

 

* به گزارش  خبرگزاری تسنیم، محمود احمدی‌نژاد در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای خود مجوز تاسیس دانشگاهی در تهران اخذ کرد./ آخرین نیوز

تحشیهء فدوی: همین یک فقره جنس را کم داشتیم، برادر تسنیم!

 

* آيت الله محمد(ص)تقي(ع) مصباح يزدي: دليل نمي‌شود که کسي که سال‌ها به اسلام و انقلاب و امام خدمت کرده هر چه گفت گوش کنيم. / روزنامه ابتکار

 

تحشیهء فدوی: درست است برادر آ،یت الله؛ این البته شامل حضرت تان هم می شود!.. حال اینکه به فرمایشات خود حضرت امام(ل) هم باید گوش کرد یانه، محل اختلاف و تردید است!

 

* عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس: سی میلیارد دلار پول دست مردم است! / آفتاب

تحشیهء فدوی: دولت مردمی به این می گویند، برادر آفتاب!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 7902---0913: هرگاه شيطان كوچك (ابليس) از كار خود پشيمان و توبه كرد مي توان به رعايت حقوق ملت ايران از طرف شيطان بزرگ (آمريكا) خوشبين بود.

فدوی: حال که شما متخصص اندازه گیری شیطان هستید، فدوی ممنون می شود که سایز شیطان متوسط را هم مرحمت کنید، برای مریض می خواهد، برادر 7902---0913!

 

* 8641---0910: به اسم جلاله قسم مي خورم كه فردا جلوي مسئولين را خواهم گرفت با سي سال سن نه اشتغالي و نه ازدواجي و...؟! چرا يك جوان 30 ساله با تحصيلات بايد بيكار باشد و نتواند ازدواج كند؟

فدوی: نوع فردا را تعیین نکرده بودید که فردای قیامت است و یا فردای همین جهان؟! باری- تکلیف فدوی را که معلوم کردید، فی الفور اقدام لازم را مبذول خواهد داشت، زیرا نحوهء تعامل برادران با شما، بستگی به نوع فردائی دارد که به آن اشاره کرده اید، برادر 8641---0910!

 

* 2470---0919: شركت همراه اول كمبود منابع را بهانه قرار داده از دارندگان خطوط اعتباري شارژ نشده در طول يك سال گذشته سلب امتياز كرده است. سؤال اين است كه آيا اين گونه اقدام و برخورد و سلب حق از مردم مورد تأييد قوه قضائيه مي باشد يا خير؟

فدوی:  با قید چندین فوریت به استحضار رسید.پس از قیام و قعود و بعدالتحیه والسلام در پاسخ فرمودند: بسمه تعالی؛ بله!

-----------------------

 

* سعيدي: 33 سال از پيروزي شكوهمند انقلاب و عمر پر بركت آن مي گذرد در اين مدت بسياري از مدعيان تغيير موضع دادند اما مواضع حضرت امام، رهبرمعظم انقلاب و به پيروي از آنها، روزنامه كيهان بر همان موازين محكم استوار بوده و خواهد بود. خداوند به همه ما بصيرت و ثبات قدم عنايت كند.

فدوی: بقول نمایندگان محترم حکومت در مجلس: صحیح است، صحیح است،! علت وضعیت درخشان فعلی ملت یک لا قبای بخاک و خون خفته نیز همین است،همین است،برادر سعيدي!

 

* ولي خاني از زندان مركزي كرمانشاه: مدتي است سيماي زندان كرمانشاه راه اندازي شده ولي بسياري از برنامه هايي كه پخش مي كند مبتذل هستند. به عنوان مثال چند روز قبل موقع مغرب كه از بيرون زندان صداي اذان به گوش مي رسيد از سيماي زندان موسيقي مناسب مجالس لهو و لعب در حال پخش بود جالب اينكه تحت پوشش موسيقي درماني اين كارها را مي كنند.

فدوی: مراتب در مجال مغتنمی که گمان میرفت قدری هم شنگول باشند، بعرض خاک نعلین همایون عنبرآسایشان رسید. در بازدم بقول عوام فرمودند nice try! از این هم بیشتر خدمت کنید، نمی شود لکن! و حالا حالاها باید آب ُکر خنک بخورید، برادر زندانی!.. فدوی بی تقصیر است.

 

* 7940---0919: با اين وضعيت شرم آور و فضاحت باري كه در پوشش بعضي خانم ها در تهران به وجود آمده بايد به جاي اشك خون گريه بكنيم. تذكر هم كه مي دهيم جسارت مي كنند. برخي از مسئولين دل شان را به چه خوش كرده اند؟

فدوی پدر صاحب بچه را در می آورد! لکن تا آن موقع، ضمن یادآوری مواردی که مؤمنین بعلت نهی از منکر شل و پل و ناقص بگوشه ای افتاده اند، یواشکی توصیه می کند که اگر چشم های شهلایتان را برای خون گریه کردن همچنان لازم دارید، دست از تذکر دادن به ملت زخمی بردارید، و کشک اسلامی خودتان را بسابید، برادر 7940---0919-!

 

* 5565---0919: آيا درست است كه سهميه ورود به طرح ترافيك جانبازان و آزادگان را كم كنند و از آن طرف افراد پولدار جامعه با پرداخت روزانه 12هزار تومان وارد طرح ترافيك بشوند. پس بفرماييد در اين كشور امكانات و تسهيلات فقط به طبقه پولدار جامعه اختصاص دارد!

فدوی: مراتب بمنظور تسریع بیشتر به مجلس منعکس شد.نماینگان محترم حکومت در مجلس، دستجمعی و دوبار فرمودند: صحیح است، صحیح است، برادر 5565---0919!

 

* 5170---0914: اگر برخورد با مفاسد اقتصادي، قاچاقچيان مواد مخدر، اراذل و اوباش و زورگيري ها و... براساس مر اسلام و شرع باشد هم كشور رو به پيشرفت خواهد رفت و هم مردم با امنيت كامل به زندگي خود ادامه خواهند داد.

فدوی: مراتب در مجال نه چندان مناسبی،بعرض انور عالی شان رسید،چنان شیهه ای کشیدند، که برق فدوی که مدتی بود رفته بود، دوباره آمد!.. مثل برادر احمدی نژاد، پاسخ سؤال شما را، با پرسش دیگری مرحمت کرده و با تغیّر پرسیدند: یعنی می گوئید که مملکت امام زمان(عج) تاکنون بر پایهء اسلام و شرع نبوده است، برادر 5170---0914؟

 

* 1251---0933: از پيري پرسيدند زندگي چند مرحله است جواب داد: دو مرحله: كودكي و پيري. گفتند پس جواني چه مي شود. در جواب گفت: جواني فداي امام حسين(ع).

فدوی: نمی شود محض خاطر فدوی گردن شکسته هم که شده، پارتی بازی کرده و از آن حضرت(ع) بخواهید که استثنائاً پیری را بعنوان یک عمر خمس و زکات قبول بفرمایند، برادر  1251---0933؟

 

* 5428---0939: كوچه هاي اسماعيلي، بختياري، توكل و روهنده واقع در اطراف ميدان امام حسين(ع) تهران پاتوق افراد معتاد و زورگيران چاقوكش شده است. به نيروهاي پليس و مأمورين شهرداري اطلاع داده ايم ولي اقدامي انجام ندادند. مگر شما مطبوعات كاري بكنيد.

فدوی حرفی ندارد و ترتیب عوامل مذکور را می دهد لکن پیش از آن توصیه می کند که چراغ از بهر تاریکی نگهدار، یکوقت دیدی کاره ای شدند ها، برادر 5428---0939!.. ضمناً فدوی از آقا امام حسین(ع) بیش از شما حیرت کرد که در مقابل حقوق کلانی که از مؤمنین و مؤمنات ایرانی می گیرد، حال نظافت میدان اش را هم ندارد!

 

* 8920---3091: 5-4 سال است كه منتظر حج عمره بوديم حالا كه نوبت ما رسيد هزينه آن را 3-2 برابر كرده اند چگونه بقيه هزينه را تامين كنيم؟ آن هم براي چند خانواده. سپرده عمره را 7-6 درصد محاسبه ولي هزينه اعزام چند برابر؟ از مسئولين حج درخواست مي شود چاره اي بينديشند.

فدوی: مراتب توسط فدوی به شرف عرض رسید؛ سه تار مرصع برداشته و در دستگاه خیار شور زمزمه فرمودند: مؤمن نرو به سایه / کعبه خودش می آیه!

 

* 0374---0915: امام جعفر صادق(ع) مي فرمايند: زمستان بهار مؤمن است، از شب هاي طولاني اش براي خواندن نماز شب و عبادت كمك مي گيرد و از روزهاي كوتاه اش براي روزه گرفتن.

فدوی: بقول عوام  good to know برادر 0374---0915! لکن حضرت(ع) نفرمودند که آن مؤمن بینوا، پس کی زندگی کند؟!

 

* زارع از همدان: كسي كه امروز ولايت را تنها بگذارد اگر در زمان امام حسين(ع) هم بود آن حضرت را در مبارزه با يزيد تنها مي گذاشت. بنابراين نبايد سر خودمان را كلاه بگذاريم.

فدوی: راست می فرمائید!، به فتوای علمای سلف رضوان‌الله تعالی عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، احوط آنست که سر دیگران را کلاه بگذاریم، برادر زارع!

 

* 9189---0911: عمليات تعريض جاده نكا به زاغمرز بيش از سه سال است كه نيمه تمام رها شده و در دو ماه اخير در اثر تصادف پنج نفر كشته و چندين نفر زخمي شدند با اين وجود توجه جدي به تكميل آن ديده نمي شود. از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد. فرمودند که همه چیز در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، حساب و کتاب دارد و در ادامه افزودند که میزان کشته شدگان، هنوز به حد نصاب نرسیده  قدری دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید، درست می شود، برادر 9189---0911!

 

* 9555---0938: به اميد اينكه با دريافت وام ازدواج بتوانم مقداري جهيزيه تهيه و تشكيل خانواده بدهم ازدواج كردم ولي الان از وام ازدواج و تهيه جهيزيه خبري نيست. نمي دانم در اين عمل انجام شده چه كار بايد بكنم.

فدوی در این مورد اقدامی ندارد، زیرا بقول هلندی ها، خود کرده را تدبیر نیست. زبان فدوی مو در آورد از بسکه از مؤمنین و مؤمنات خواست که در جامعهء شکوهمند اسلامی مان باید همه چیز را بشرط قمه (چاقوی سابق- م) معامله کنند، اصلا ً آن صاحب مرده را لای سنگ  می گذاشتید بهتر بود، برادر 9555---0938!

 

* 6373---0911: وقتي خيلي از پسرهاي جوان بيكار هستند چرا در هر اداره و شركتي فقط دختران جذب كار مي شوند. جالب اينكه خيلي از همين دخترها هم چون استقلال مالي پيدا مي كنند به راحتي تن به ازدواج نمي دهند. با اين روش چگونه مي خواهيم جمعيت كشور را افزايش بدهيم؟

فدوی: لازم است که فدوی، قبل از تقدیم عریضهء شما به حضور ُپر زور مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، دقیقاً بداند که هدف و مشکل شما در کجاست، اشتغال خواهران یا چیز های دیگر؟ دوباره تماس بگیرید، برادر  16373---091 

 

* احمدزاده: چرا پول دستگاه هاي كارت خوان فروشگاه ها با تأخير به حساب فروشندگان واريز مي شود؟ بانك مركزي چه پاسخي دربارهء پول واريزي خريداران كه سه روز به حساب فروشنده واريز نشده دارد؟ اگر خيار غبن در معامله رخ دهد فروشنده چطور مي خواهد پول مشتري را مسترد نمايد؟ چك هاي برگشتي فروشندگان را چه كسي پاسخگوست؟ آبروي مؤمنين چه جايگاهي در نزد مسئولين بانك مركزي دارد؟

فدوی: مراتب با قید چندین فوریت بعرض رسید؛ به پیروی از حضرت امام(ل) فرمودند: بسمه تعالی، هیچ! در خاتمه نیز افزودند که نگران خیار غبن نباشید زیرا مدتی ست که دیگر به عمل نمی آید و بجای آن خیار شور کاشته اند، برادر احمدزاده!

 

* بوربور: گاهي اوقات مشاهده مي شود كه برخي پرونده هاي قضايي كه به دادگاه تجديدنظر ارسال مي شود و زماني كه بر مي گردد تمام زحمت هاي كشيده شده توسط قاضي دادگاه اول ناديده گرفته شده و پرونده سير ديگري با 180 درجه تفاوت از حكم صادره قبلي پيدا كرده است. عرضم اين است كه بايد دقت و حساسيت بيشتري روي پرونده هاي قضايي صورت بگيرد تا حق و ناحق نشود.

فدوی: مراتب به سمع و نظر ریاست محترم قوهء باه(قضائیه – م) رسید. در بازدم فرمودند که اصل مترقی دیکتاتوری مطلقهء فقیه، مقدم بر اصل مقدس دیگری، که همانا اختلاف بین علما، حتا پیرامون عطسهء مؤمنین و مؤمنات است! بقول عوام، case شما که دیگر جای خود دارد، برادر بوربور!

 

* 3419---0915: روستاهاي خراسان رضوي بافت فرسوده اي دارند. ضرورت دارد مسئولين بنياد مسكن اين استان قبل از وقوع حوادث طبيعي به فكر مقاوم سازي خانه هاي روستايي منطقه باشند و باعث دلگرمي روستائيان بشوند.

فدوی: حق با شماست.اتفاقاً به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، نیز علاج واقعه را بعد از وقوع باید کرد، برادر 3419---0915  !

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

سیّم آگوست المُظفر سنه ی 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630