بازگشت به خانه                    پيوند به نظر خوانندگان                     آرشيو  مقالات                  آرشيو صفحات اول                جستجو

دوشنبه 21 مرداد ماه 1392 ـ  12 ماه اگوست 2013

پاسخ باراک اوباما به نامه زندانیان سیاسی سابق و فعلی

راوی: امین موحدی

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ،در پاسخ به نامه جمعی‌ از زندانیان سیاسی فعلی و سابق با انتشار نامه‌ای از ابراز احساسات آنان نسبت به جمهوری اسلامی قدردانی‌ کردند. متن پاسخ معظم له بدین شرح است:

آقایان و خانمهای فعلی‌ و خواهران و براداران سابق!

نامه سراسر از مهر و محبت شما  را خواندم، اما در این نامه  بیش از آنچه که به حقیر اظهار محبت داشته باشید به جمهوری اسلامی و سید علی‌ خامنه‌ای اظهار ارادت کرده ا ید که این کمی‌ تا قسمتی‌ جای تعجب داشت و دارد  می‌پرسید کجا به جمهوری اسلامی اظهار لطف فرموده اید؟ عرض کنم خدمت با سعادت تان تقاضای شما از من مبني بر رفع تحريم جمهوري اسلامي، اظهار لطف در حق هیچ بنی‌ بشری نیست جز سید علی‌ خامنه ای، من نمیدانم شما چگونه آدم هاي سیاسی هستید که تقاضای بخشش و دادن فرصت به کسی‌ را می‌کنید که به گفته خودتان، شما را تبدیل به زندانی سیاسی از نوع سابق و فعلی نموده است؟

با این وجود من حاضر هستم در صورت یافتن پاسخی برای چند سوال کلیدی در رابطه بانحوه نگارش و انتشار و امضاهای نامه، نه تنها به تقاضای شما مبنی بر رفع تحریم جمهوری اسلامی لبیک بگویم بلکه به دین مقدس اسلام نیز  مشرّف شده و از مشرکین و شیاطین به خصوص شیطان بزرگ، آمریکا، اعلام برائت  بنمایم.

و اما سوالات اساسی‌ از این قرارند:

۱- ابتدا باید امضاهای زده شده به تایید اداره تشخیص هویت کاخ سفید برسد و معلوم شود  این امضاها حقیقی‌ هستنديا نه؟ چرا که حقیر در بین امضا کنندگان اسامی را دیدم که مدت هاست  در بند‌های انفرادی به سر می برند! حال چگونه توانسته اند به ما نامه نوشته  و زیر آنرا امضا نمایند بر ما پوشیده است. البته به اف بی‌ آی و سی‌ آی‌ای ،دستور صادر کردیم در این رابطه تحقیق کنند که نتیجه تحقیقات بدين شرح تقدیم می شود. هر دو ادارهء فوق الذکر پاسخ داده اند که «این قضیه فقط در صورتی‌ قابل تحقق است که زندانیان محبوس فعلی در بند‌های انفرادی یا موفق شده اند با حفر تونل خود را برای ساعاتی‌ به اولین کافی‌ نت رسانیده و پس از نوشتن نامه و هماهنگی با زندانیان سابق خارج از زندان (که اکثریت‌شان در خارج کشور ساکن هستند) زیر نامه را امضا و دوباره از راه همان تونل به داخل زندان برگشته باشند! و یا اینکه ببخشید ... راه دیگری اصلاً وجود ندارد». حال با فرض موفقیت زندانیان در حفر تونل و خروج از زندان و حتا رسیدن به کافی‌ نت، این سوال پیش می آید که آنها اصلاً چگونه توانسته اند نامه به این بلندی، برای من بنویسند چرا که با سرعت لاک پشتی‌ اینترنت در ایران سال ها وقت برای نوشتن و ارسال چنین نامه بلندی لازم می‌باشد!

۲- در بین اسامی امضا کننده بسیاری از مقامات لشگری و کشوری سابق جمهوری اسلامی دیده می شود؛ لذا می‌بایست به جای نوشتن "نامه جمعي از زندانی سیاسی فعلی‌ و سابق به باراک اوباما" در تیتر نامه نوشته می شد "نامهء جمعی‌ از مقامات لشکری و کشوری سابق  و زندانیان سیاسی فعلی‌ به باراک اوباما"، که حقیر باشم.

 

۳- شگفت انگیز‌ترین امضا کننده، دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است که در اين رابطه بايد عرض کنم اولاً برای ما بسیار مهم است که بدانیم ایشان این نامه را با هماهنگی‌ پدرشان نوشته و امضا فرموده اند یا خودسرانه اقدام به این کار کرده اند؟ دختر کو ندارد نشان از پدر / تو بیگانه خوانش نخوانش دختر. ثانياً، بالاخره ما تکلیف خودمان را با این خانواده محترم نفهمیدیم که آیا اینها مخالف نظام هستند؟ موافق نظام هستند؟ زندانی سیاسی هستند یا ...آقا به خدا گیج شديم  یکی‌ به دادمان برسد.

۴- آنگونه که از امضاهای دیگر بر می آید، تعدادی دیگر از امضا کنندگان پیش از این در نامه‌های خصوصی خود به ما، از ما از ما خواسته اند که  نه تنها تحریم‌ها را شدت ببخشیم بلکه تاکید کرده اند که می‌باید به ایران حمله نظامی هم بشود؛ حال ناگهان طي یک نامه علنی به ما، از ما می خواهند که تحریم را بشکنیم! جل الخالق؛ آدم به اين دورويي در عمرم نديده بودم!

در پایان، ضمن تشکر از اظهار لطف شما آقایان و خانم های فعلی‌ و برادارن و خواهران سابق، اعم از مقامات لشکری و کشوری و... نسبت به جمهوری اسلامی و سید علی‌ خامنه ای، در صورت یافتن پاسخ حتا یکی‌ از سوالات بالا نه تنها دستور لغو تحریم‌ها را صادر خواهم کرد بلکه في الفور، دو سه‌ فروند موشک قاره پیمای مجهز به کلاهک هسته‌ای، به عنوان هدیه تقديم سید علی‌ خامنه‌ای  خواهم نمود تا هرگونه که به صلاح جهان اسلام مي دانند از آنها استفاده فرمایند.

با احترام: باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا

-------------------

* کپی اصل نامه به باراک اوباما را از این لینک بخوانید و حرص بخورید.

http://my.gooya.com/permalink/4507.html

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه