بازگشت به خانه                    پيوند به نظر خوانندگان                     آرشيو  مقالات                  آرشيو صفحات اول                جستجو

جمعه 7 تير ماه 1392 ـ  28 ماه ژوئن 2013

آقايان، خانم ها، دست نگه داريد!

بهرام پرتوی

شرکت گستردۀ مردم در انتخابات و پیروزی قاطع روحانی یکبار دیگر نشان داد که مردم کشورمان هوشیارند و ارزیابی درستی از شرایط دارند. آنها پیروزی خود را به مثابه "نه" بزرگ به استبداد و خفقان و گشایش روزنه های امیدوار کننده جهت رهانیدن کشور از خطر تجاوز خارجی و انسداد داخلی جشن گرفتند. آنها شور و هیجان و سرزندگی را به کشور باز گرداندند و خط بطلان بر منادیان مرگ جنبش مدنی کشیدند.

متاسفانه بخشی از تحریم کنندگان تلاش دارند حرکت منطقی توده های مردم را ناشی از فریب خوردن و تحکیم استبداد قلمداد نمایند و از طرفی با طرح شعارهای تند و احیاناً نارس و زود هنگام، مسیر اصلاح گام به گام را به انحراف کشانند.

از رئیس جمهور هنوز بر مسند تکیه نزده و سکان را تحویل نگرفته، آزادی فوری زندانیان سیاسی و رفع حصر )که البته خواستی منطقی و مورد تاکید او بوده است( را خواستارند. حضور سریع زنان در استادیوم ها را انتظار دارند و او را مسئول بازداشت های اخیر قلمداد می نمایند. بدنبال گشودن بایگانی اسنادند )جدا از تشخیص سره از ناسرهء آن، همانگونه که برای موسوی هم مطرح کردند( و همه و همه برای اینکه به توده های مردم القا نمایند که شما اشتباه کردید. و ما گفتیم. غافل از آنکه سال های متمادی است با تحلیل های نادرست خود، ره به جایی نبرده و هنوز در چنبره درگیریهای خود و اینکه کدام نقش پیش قراول را ایفا نمایند، باز مانده اند.

آنها از دیگر سو حرکت اخیر را ناشی از خواست ولایت مطلقه و مهندسی انتخابات می دانند که شاید مشروعیتی کسب نماید و کشور را از یک قیام و شورش عمومی احتمالی برهاند.

به هر حال باید توجه داشت یا آقای خامنه ای تشخیص داده که برای جلوگیری از یک قیام عمومی و یا تهاجم خارجی که منجر به فروپاشی کشور و همچنین رژیم می گردد، باید عقب نشینی نماید و با تحت فشار توده های مردم مجبور به عقب نشینی شده است، که در هر دو صورت پیروزی مردم است که رقم خورده است.

در این شرایط لازم است که با هوشیاری و دقت در طرح   و شعارهای مرحله ای، صبور بود تا دولت جدید تشکیل و از دریچه گشوده شده نور و روشنایی بر فضای تیره کشور تابیدن گیرد. امید است با پیگیری توده های مردم و روشنگران اجتماعی این مهم تحقق یابد.

 

نظر خوانندگان

کاوه یزدانی: «اگر وجدان های خفته بیدار شوند، دروغ و دین و مذهب بی اعتبار شوند. انسان هيچ وقت [بيشتر] از آن زمان خود را گول نمي زند كه فكر مي كند ديگران را فريب داده است».[لارشفوكولد] با رفتن یک جنایتکار تداراتچی و آمدن یک جنایتکار دیگر عمامه ما ملت ایران به سرمنزل مقصود نخواهیم رسید. آیا تاکنون واقعاً در ایران انتخابات به مفهوم شناخته شده جهانی برگزار شده است؟ کدام منبع قابل اعتمادی خبر شرکت گسترده مردم در نمایش انتصابات مضحک رژیم جنایتکار اسلامی را تایید کرده است؟ آیا می توان آمار دقیقی در سیستم رژیم اسلامی از رسانه های آزاد دریافت کرد؟ اصلاً رسانه آزاد در رژیم اسلامی وجود خارجی دارد؟ مشکل آن تعدادی نیستند که در عین نارضایتی از رژیم اسلامی ناچارند برای امرار معاش و درماندگی وزنده ماندن و وحشت از هجوم بیگانگان و فروپاشی کشور برای جلوگیری از وضعیت بدتر و یافتن راه چاره به خفت نکبت رژیم اسلامی تن می دهند. مشکل عده ای فرومایگانی هستند که در پناه رژیم اسلامی اموال ملی را غارت می کنند و می کوشند رژیم اسلامی را به هر قیمتی برای حفظ منافع خود حفظ نمایند. تردیدی وجود ندارد که اکثریت مردم ایران رژیم اسلامی را نمی خواهند. قدرتهای شرقی و غربی همواره با فریب یا با تفنگ حقوق و جان و مال ملت ایران را قربانی منافع خود کردند. ماندگاری رژیم اسلامی بدون بمب اتمی مورد علاقه قدرتهای غربی و شرقی می باشد و همچنین رژیم اسلامی بدون تهدید بمب اتمی مورد علاقه همسایگان ایران می باشد و همه شان در پشت جبهه مدافعان رژیم اسلامی هستند. مشکل اینجاست که جهانیان در به قدرت رساندن رژیم اسلامی نقش داشتند و خواهان چنین حکومتی بودند و حمایتش کردند و می کوشند رژیم اسلامی به منافع آنها توجه کافی داشته باشد تا بتواند باقی بماند و آنها در کمک به بقای رژیم جنایتکار اسلامی سهیم هستند.مشکل ملت ایران فقط رژیم اسلامی بی خرد نیست بلکه نیروهایی هم هستند که در پشت رژیم اسلامی قرار دارند و کار مبارزه را برای ملت ایران سخت تر و پرهزینه تر کردند و ستون پنجم شان نیز در درون اپوزیسیون نفوذ کرده تا اپوزیسیون هرگز منسجم و متشکل و تبدیل به یک قدرت و صدای آزاد ایران نشود. آری، آقايان، خانم ها، دست نگه داريد!

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه