بازگشت به خانه                    پيوند به نظر خوانندگان                     آرشيو  مقالات                  آرشيو صفحات اول                جستجو

چهارشنبه 1 خرداد ماه 1392 ـ  22 ماه مه 2013

نتایج «معتبرترین!» نظرسنجی در خصوص انتخابات يازدهم

خبرگزاری دولتی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از معتبرترین مراکز افکارسنجی کشور نتیجه آخرین نظرسنجی خود درباره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را که روز 28 اردیبهشت ماه جاری انجام داد، منتشر کرد. بر اساس آخرین نظرسنجی معتبری که در خصوص انتخابات یازدهم صورت گرفته، 70 درصد مردم اعلام کرده‌اند که برای مشارکت قطعی در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم گرفته‌اند.

این مرکز نظرسنجی خود را با پرسش از 164 هزار نفر از 31 شهرستان مرکز استان و 70 شهرستان و 140 روستا در سراسر کشور انجام داده است.

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، حدود 69 و 6 دهم درصد از پرسش شوندگان اعلام کردند که تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات آتی گرفته‌اند و 13 و 7 دهم درصد نیز تصمیم به عدم مشارکت دارند.

همچنین 26 و 7 دهم درصد از پرسش شوندگان اعلام کرده‌اند که هنوز تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات نگرفته‌اند.

بر اساس این نظرسنجی بیشترین مشارکت در استان خراسان جنوبی 86 و 8 دهم درصد و کمترین مشارکت مربوط به استان کرمان با 53 و 3 دهم درصد است.

همچنین طبق نظرسنجی صورت گرفته، رأی مردم به مجموع اصولگرایان شامل حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، کامران باقری لنکرانی، سعید جلیلی، غلامعلی حدادعادل، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و علی اکبر ولایتی جمعاً 43 درصد و مجموع آرای اصلاح‌طلبان شامل حسن روحانی، محمدرضا عارف، مصطفی کواکبیان و اکبر هاشمی رفسنجانی 32 و 1 دهم درصد و رأی نامزدهای مستقل شامل محسن رضایی و محمد سعیدی کیا جمعاً 5 و 2 دهم درصد است.

بر اساس این نظرسجنی میزان آرای کاندیداهای تحت حمایت رئیس جمهور نیز 4 و 8 دهم درصد است و حدود 15 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هم گفته‌اند که هنوز تصمیم نگرفته‌اند به چه کسی رأی بدهند.

به این ترتیب، اگر 40 میلیون نفر در انتخابات مشارکت نمایند، با این درصدها تعداد آرای اصولگرایان در مرحله نخست انتخابات 17 و 2 دهم میلیون نفر، تعداد آرای اصلاح‌طلبان 12 میلیون و 8 دهم میلیون نفر  خواهد بود.

همچنین نامزدهای مستقل 2 میلیون نفر و کاندیدای مورد حمایت رئیس جمهوری 1 و 9 دهم میلیون رأی خواهند داشت.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920230001421

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه