بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 2 ارديبهشت ماه 1392 ـ 22 ماه آوريل 2013

 

دلواپسی

پشت فدوی از مرور خبر زیر مبالغی لرزید لکن، بعد، البته بخود آمد و قاصم الجبارین را شدیداً شکر کرد که واقعهء مورد بحث پس از انقلاب شکوهمند رخ داده است:

«حضور رهبر انقلاب در پرواز عمومی تهران – مشهد. مسافرانِ 28 اسفند ماه 1391 پرواز تهران-مشهد شاهد حضور ولی امر مسلمین جهان در هواپیما بودند. جمعیت که به یکباره از این اتفاق متعجب شده بودند، از محافظان خواستند که آقا را ببینند. آقا خودشان به تک تک صندلی ها سر زدند»./ پارسینه

فکرش را بکنید که اگر واقعهء بالا پیش از انقلاب شکوهمند رخ داده بود، معاذالله اینک دیگر رهبر انقلاب نداشتیم!؛ زیرا معظم له برای نماز، بهر حال خودشان را از پنجره به بیرون پرتاب می فرمودند، و قطار یا هواپیما بودنش هم ، برایشان فرقی نمی کرد!

http://www.4shared.com/video/mTH4QEMP/agha.html

زیاده "ارزی" نیست.

 

ظروف مرتبطه

مضروف، همیشه شکل ظرف است. فی المثل، اگر آب را در گلدان بریزید، شکل گلدان می شود و اگر گلاب برویتان، در آفتابه بریزید، شکل آفتابه!.. بقول عوام ! as simple as that

هم از این رو است که ملاحظهء اظهاراتی بشرح زیر، در جراید شریفهء دارالخرافه، بدلیلی که پیش تر گفته آمد، باعث حیرت فدوی نمی  شود، خوانندگان محترم ضد انقلاب را نمی داند:

«به گزارش ایسنا، حامد بهداد، بازیگر سینمای ایران، اخیراً در مصاحبه‌ای با یکی از نشریات فارسی زبان خارج از کشور در پاسخ به اینکه چرا زن ایرانی نمی‌گیرد، گفت: زن‌های ایرانی خیلی خشن هستند، تازه وقتی کتک شان می‌زنی شکایت می‌کنند و در مورد حقوق زنان حرف می‌زنند. به جای اینکه مثل زنان مالزی بعد از کتک خوردن دست شان را به روی سینه‌شان جفت و تعظیم کنند و بگویند ارباب عفو بفرمایید، تهدید می‌کنند که مهریه‌ام را به اجرا می‌گذارم و پدرت را در می‌آورم! با آن مادر حسودت! بعد هم بچه را با خودشان می‌برند و تو را می‌اندازند زندان! (خنده)»

ضمناً از فرمایشات مهمل گونهء فوق، فدوی معلوم اش شد که کسی که کتک خورده، نوعی خشونت کرده است!

 

آفتاب آمد دلیل...

اگر حمل بر خودستائی نشود، از شما خوانندگان محترم ضد انقلاب چه پنهان که فدوی گاه بفهمی نفهمی مبالغ هنگفتی از خودش خوشش می آید!.. در توضیح بیشتر ارز می کند!* که قضیه، راجع است به پیش بینی هائی که فدوی در عرصه های گوناگون بقول عوام For free  بعمل آورده، و تاس او خوش نشسته و پیش بینی وی اگر نه به واقعیت تبدیل، دستکم به آن شدیداً نزدیک شده است!  اینها را فدوی پیش از این به تفصیل آورده و دیگر مکرر نمی کند مگر به یکی دو مورد، و آن هم به اجمال و اختصار...

بعنوان مستوره، در عرصهء اقتصاد که بفرمودهء حضرت امام(ل) مال خر مُدّه ظله العالی ست! پیش بینی فدوی سال ها پیش از این، چنین بود:

«به دنبال شکوفائی بیش از حد اقتصادی حکومت شکوهمند اسلامی، و بهبود چشمگیر وضع مالی مردم، بانک مرکزی ایران با تأییدات خداوند متعال، و با ابراز خرسندی بسیار، تغییر واحد پول کشور را، طی صدور اطلاعیه ای، به آگاهی عموم رساند. بموجب این اطلاعیه، واحد پول کشور، از "ریال" به "کیلو" تغییر یافت!...(**)

که خوانندگان محترم ضد انقلاب اعم از برون و درون مرزی، اذعان دارند که دقیقاً چنین شده است! پس جفت دو به نفع فدوی!

و در عرصهء هوا- فضا نیز فدوی در نوشته های پیشین خود، نشان داده است و دیگر مکرر نمی کند که چگونه خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، بعلت عدم آگاهی مؤمنین از "کپی رایت"، تمام اختراعات و اکتشافات ما مؤمنین را به سود خود مصادره کرده اند و دست ما مؤمنین هم به هیچ جا بند نبوده و نیست.

تازه ترین نمونه را اگر خواسته باشید، فدوی از سایت  آفتاب نقل می کند، تا خوانندگان محترم ضد انقلاب، به صحت عرایض وی برسند:

«حسن عباسی: پینوکیو از داستان حضرت یونس الهام گرفته شده! /تیتر»

ارز فدوی ظاهراً در همین جا به پایان می رسد!؛ لکن از آنجا که در ادامهء فرمایشات این تئورسین گرانقدر جامعهء شکوهمند اسلامی، ابهاماتی هست، فدوی می کوشد که، در تبیین آن، یکی دو جمله "ارز" کند.

مقدمتاً جملهء حضرت استادی، به نقل از همان منبع چنین است:

«حسن عباسی در نشست پژوهشی نظریه ‌پردازی و آموزش در هنر انقلاب اسلامی که امروز چهارشنبه 21 فروردین در حوزهء هنری برگزار شد، با بیان اینکه در فضای هنر انقلاب اسلامی نباید به هنر افسرده برسیم، گفت: امروز در مجموعه‌های طنز تلویزیون، سینما و تئاتر ما هنر پوچ‌گرا دیده می‌شود که با ساز و کار هنر انقلابی سازگار نیست و این به دلیل مخدوش بودن بنیان‌های نظری است...»

برادر عباس(ع) ی، کار فدوی را بسیار آسان کرده است، چرا که وی در نوشته ای که هم اکنون از ديد خوانندگان محترم ضد انقلاب، تحت عنوان «ظروف مرتبطه» گذشت نشان داده که مضروف، همیشه شکل ظرف است؛ فلذا چگونه ممکن است مردمی که از بام تا شام در فقدان این یا آن امام همام و البته هزار و چند صد ساله، در سال 2013 /1392 به سر و مغز خود می کوبند، افسرده نباشند، حالا محرم و صفر و غیره که مزید بر علت اند به کنار، برادر عباس(ع)ی!..

فدوی واپسین فرمایش حضرت استادیرا، به نقل از همان منبع، در پی می آورد که در پی آن فدوی دریافت که 124 هزار پیامبرکذائی، همگی عمله جات طرب حضرت امام (ل) و نایب بر حق اش، مقام معظم رهبری ادامه الله ایامه و نصراعلامه و اجری بالخیر اقلامه، بوده اند:

«حسن عباسی در پایان گفت: اجازه ندهیم انقلاب اسلامی که با کمک 124 هزار پیامبر و امامان معصوم به دست ما رسیده و باعث ایجاد امید به مستضعفان و به چالش کشیدن مدرنیته است!، آسیب ببیند و هنر در خور شان مردم و معرفت توسط جوانان رقم بخورد.!»

زیاده، واقعاً "ارزی"  نیست!....

______________________________________

* فدوی پیش از اینهم بارها گفته و نوشته است که تا تعیین تکلیف اوضاع قمر در عقرب ارز، بویژه برای دانشجویان برونمرزی،اعتصاب واژه کرده هرگونه عرض را،ارز می نویسد، محض یادآوری ارز شد!

** «تنفس ممنوع»، گزیده طنزهای سیاسی حمیدرضا رحیمی – انتشارات دهخدا چ1- 2002/1381ص 107

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

4901---0930: از انفجار بوستون آمريكا دو تحليل به ذهنم مي رسد؛ يكي اينكه با اين انفجار آمريكايي ها براي جهان اسلام خوابي ديده باشند! دوم اينكه شرارت آفريني آمريكا در جهان بالاخره دامن خودش را هم گرفت.

فدوی: فدوی با بخش نخست فرمایش تان موافق تر است. راست می فرمائید! آخر مگر می شود مگسی در جائی بی انگیزهء سوء قصد به اسلام عزیز بپرد، برادر  4901---0930؟

 

3419---0915: هيچ بعيد نيست انفجارهاي بوستون آمريكا سناريوي جديد سيا براي مظلوم نمايي و برقراري جو امنيتي شديد در شهرها و ايالت هاي اين كشور باشد!

فدوی: بقول عوام exactly برادر 3419---0915  exactly! دیدی که خاج پرستان، آنقدرها هم که فکر می کردیم، خنگ نیستند و از شیوه های خداپسندانهء مقام معظم رهبری، اعزالله انصاره، سود می جویند؟! که البته الهی کوفت شان بشود!

 

نقش: معنا ندارد كه مسئولين كشورمان با همتاي تركيه اي خود به آرامي صحبت مي كنند. مگر غير از اين است كه كشور تركيه گاز ما را ارزان مي خرد چه گلي به سر ايران زده است كه مسئولين در مورد اين كشور دست به عصا راه مي روند.

فدوی: والله برادر نقش، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا تا اعدام آ آ آ آ... علت این که مسئولين محترم اعلی الله مقامهم اجمعین دست به عصا راه مي روند، آن است که کمرشان زیر تحریم ها شدیداً شکسته است!.. 

 

قدمي از قم: وقتي كشور سوريه در دوران جنگ تحميلي جانب ما را گرفت و از حمايت هاي خويش دريغ نكرد جا دارد كه امروز با تدبير و مديريت مسئولين كشور از هر جهت به كمك اين كشور مسلمان بشتابيم و در اين مورد كوتاهي نكنيم.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به شرف عرض قدر قدرت شان رسید؛ قدری متغیر شده و دستور فرمودند در اسرع وقت به متخصص چشم و گوش مراجعه کنید زیرا اگر در این سی و چند سال که از احداث لولهء ارز فشار قوی بین تهران - دمشق می گذرد چیزی ندیده و نشنیده باشید، حتماً گوش و چشم تان باید ایراد داشته باشد، و در پایان نیز افزودند که  به سرما خورده لرزیدن میاموز"، برادر، قدمی!

 

نيكنام: هفتهء گذشته بار ديگر نامه اي از جناب آقاي دكتر لاريجاني رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي خطاب به آقاي دكتر احمدي نژاد در رسانه ها منتشر شد. تا كي اين رويه بايد ادامه پيدا كند. از اين كار چه ثمره اي عايد كشور مي شود جز اين كه مردم را به مسئولين و خود بي اعتماد مي كند؟

فدوی: دیگر کم لطفی نکنید، برادر نیکنام؛ ثمره اش این است که، خط هر دو شان خوب می شود؛ و این دست آورد کمی نیست، برادر شهروند!

 

8516-0919: در كنار اجراي طرح جمع آوري خودروهاي فرسوده، فكري هم براي جمع آوري و كنار گذاشتن مديران قديمي و فرسوده بكنند.

فدوی: فدوی نمی تواند که هر درخواست بیربطی را به جریان بیندازد، برادر 8516-0919! اصلاً می دانید چه می گوئید؟اجرای فرمایش شما دایر بر جارو کردن مدیران قدیمی و فرسوده که شامل شمار قابل اعتنائی از حضرات آیات و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، نیز می گردد، موجب تعطیل مملکت می شود. فدوی که دست و پا و بیضهء اضافه ندارد که دست برادران بدهد، شما خود دانید، برادر 8516-0919!

 

ايران پرست: هجمهء فرهنگي يكي از خطرناك ترين حربه هاي دشمن است و با اين كه اين هجمه روز به روز بيشتر مي شود، متأسفانه برخي از مسئولان به جاي افزايش مقاومت در برابر آن دچار وادادگي مي شوند. نمونهء آن پروژهء لاله است. در بحث اقتصادي نيز بايد راهي پيدا كنيم كه اثر نوسانات ارز جهاني بر اقتصاد ما كم شود و نيز بايد راهي پيدا كنيم كه به هر طريق ممكن برتري دلار در برابر ريال نتواند زندگي و عرصه را بر ما تنگ كند. مسئولان كاري كنند كه دلار خيلي بر زندگي و اقتصاد ما تاثيري نداشته باشد.

فدوی: فدوی ملتفت فرمایش شما هست، و "ارز" می کند که گرچه سر و صورت و فک شیطان بزرگ از مشت های پیاپی مؤمنین، کثرالله امثالهم، دیگر آش و لاش شده است، لکن امورمان بی دلار نمی رود، عقد ما و دلار پنداری در آسمان ها بسته ست، برادر ايران پرست!

 

9705---0912: برابر آموزه هاي ديني و قانون مدني ايران مسئوليت اقتصادي خانواده به عهدهء مرد است به همين دليل لازم است فرصت هاي شغلي ابتدا در اختيار مردان قرار گيرد ولي متاسفانه امروزه به صورت مساوي بين زنان و مردان تقسيم مي شود، اين نقض آشكار قانون مصوب است. آيا وقت آن نرسيده كه جامعه شناسان و حقوق دانان و سياستمداران و مناسبات اجتماعي را مسئولانه ترسيم كنند.

فدوی: فدوی هم حیرت می کند؛ چرا که در جامعهء شکوهمند اسلامی، نباید هیچگونه تساوی، بین زن و مرد برقرار باشد، لکن بقول عوام don’t worry! مراتب تا حصول به نتیجهء غائی، توسط فدوی پیگیری می شود، برادر 9705---0912...

 

2231---0913: چند سال پيش سربازان گمنام امام زمان(عج) در شهرستان قم موفق شدند تشكيلات يكي از شركت هاي مضاربه اي را كه سرمايه و سپرده هاي جمعيت زيادي را بالا كشيده بود از هم بپاشند و سران اين شركت را دستگير كنند. بعد از آن پرونده در اختيار قوه قضائيه قرار گرفت، ولي از آن تاريخ تا امروز پول ما مالباختگان را برنگردانده اند. بنويسيد كم كم داريم به همه چيز بدبين مي شويم.

فدوی: اولاً حالا چه عجله ای داشتید؛ می گذاشتید سی سال دیگر بد بین می شدید، برادر 2231-0913!.ثانیاً فدوی اگر جای شما بود، دست کم اسم یکی دو تا از آن سربازان گمنام را می پرسید و یادداشت می کرد برادر مالباخته!

 

صارمي: مدتي پيش مي خواستيم مادرمان را در قبرستان ابن بابويه شهرري در قبر پدرم كه 55 سال پيش فوت كرده بود دفن كنيم اما مسئولان قبرستان درخواست 20 ميليون تومان پول كردند. به طوري كه ناچار شديم مادرمان را در بهشت زهرا دفن كنيم. مي خواستم بپرسم قبري كه متعلق به ما مي باشد چرا براي استفاده مجدد از آن اين مبلغ گزاف را مطالبه مي كنند.

فدوی: فدوی نمی خواست این راز را برملا کند لکن خبر دارد که آن بزرگواران در زمان حیات، چندین بارمی خواستند از هم جدا شوند، ولی دندان روی جگر گذاشته و بخاطر شما نشدند!؛ حالا که برادران محبت کرده و فرصتی فراهم فرموده اند، شما بجای تشکر، شکایت می کنید، برادر  صارمی؟!

 

9971-0914: بعد از گذشت مدت چهار ماه، از كارت معافيت هوشمند بنده خبري نيست؛ چرا مسئولين نظام وظيفه پاسخگو نيستند؟

فدوی: مراتب توسط فدوی، از طریق مبادی ذیربط  پیگیری شد، فرمودند سبب آن بوده است که کارت شما، چندان هم هوشمند نبوده است، برادر 0960-0918!

 

2400-0916: سوريه بيشترين ضربه را از نداشتن كنترل بر مرزهايش متحمل مي شود فلذا طرح انسداد كامل مرزهاي خود را بايد در اولويت قرار بدهد.

فدوی: فدوی بسیار کوشید و شتاب کرد که تا از این دیرتر نشده، پیام نظامی - عبادی شما را به برادر سید بشار برساند؛ لکن، مع الاسف، ایشان را در هیچ سوراخی نیافت، برادر 2400-0916!

 

يك شهروند: بالاخره ما نفهميديم كه سلطان گوشت چه كسي است... قوهء قضائيه چرا به وظيفه اش در اين رابطه عمل نمي كند؟ چرا اجازه مي دهيم اين طور مسائل قابل حل، مردم را به انقلاب و نظام بدبين كند. اميدوارم سرنوشت اين سلطان گوشت به پروندهء گوشت هاي فاسد كه تا آنجائي كه به خاطر دارم در اواخر دهه 70 در مطبوعات مطرح شد، دچار نشود.

فدوی: بسمه تعالی. آیت الله موسوی اردبیلی.

 

كاظمي نمين: به آقاي اردوغان گوشزد مي كنم اگر فكر مي كند با وجود وزير امور خارجه اي كه خودش را خيلي سياستمدار مي داند، مي تواند روحيهء ضد صهيونيستي ملت اش را كه تا مرز شهادت آن را بروز دادند به تدريج خنثي كند و حتي نوكري مجدد صهيونيست را بر عهده بگيرد، آغاز جنگي نيابتي عليه سوريه از جانب آمريكا و صهيونيست و عربستان با شيوهء لاشخوري تركيه كه هميشه از ناامني منطقه و كشورهاي همسايه ارتزاق كرده است فرق دارد و اين بار با شروع جنگ با ملت غيور سوريه بايد از الان سفارش ساخت هزاران تابوت براي سربازان ارتش خود سفارش دهد.

فدوی: فدوی فرمایش خصوصی شما را، با آنکه کاملاً نامفهوم و در یک کلام، تیره و تار است، عیناً به آگاهی برادر اردوغان رساند، شما را اصلاً بجا نیاورده و توصیه کردند که شما همان کشک اسلامی خودتان را بسابید، برادر کاظمی نمین!

 

كاشاني: در برخي از برنامه هاي تلويزيوني به راحتي و با دقت آموزش بچه دزدي داده مي شود يا اينكه پليس به راحتي اطلاعات نامحرمانه را در اختيار مردم قرار مي دهد. از مسئولان تقاضا داريم دقت بيشتري در پخش سريال ها و برنامه هاي خود داشته باشند.

فدوی: مراتب در مجالی بعرض رسید؛ فرمودند که درس بچه دزدی از دروس پایه ای رشتهء مهم گروگانگیری است که بدون آن امورشان نمی گذرد، برادر کاشانی!

 

محمدتقي ناظم زاده: گويا دست هايي در كار هست كه به طور عمد مانع سفر عزيران مشتاق كربلاي معلي است. چطور ارز براي لوازم لوكس آرايشي و خودرو و زين اسب و... هست ولي براي سفر به عتبات به مسافرين زميني تعلق نمي گيرد؟! از مسئولين دلسوز و بويژه آقاي شريعتمداري درخواست مي كنم با قلم شيواي خود نسبت به رفع مشكل سفر به عتبات با كمترين هزينه كه اكثراً طبقهء 2 و 3 جامعه و مشتاق آقا هستند مطلبي بنويسند.

فدوی: آخر خدا را خوش نمی آید که همه چیز را بگردن مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، بیندازید برادر محمد(ص)تقي(ع)!؛ خب شما هم خودتان را اندکی به زحمت انداخته و در این رابطه، قدری ابتکار بخرح بدهید.فی المثل، فدوی اگر جای شما بود، خودش را در نقش زنگولهء پای تابوت، به ضریح ابا عبدالله (ع) حامل فلزات گرانبهای ملت یک لا قبا  که اخیراً با سلام و صلوات به عتبات عالیات فرستاده شد، آویزان می کرد!

 

1648---0915: براي تشخيص حق از باطل كافي است موضع همسر آيت الله خزعلي نسبت به انحراف فرزندش را با موضع همسر پرمدعاي آقاي هاشمي رفسنجاني در مورد فرزندش مهدي و شرارت هاي او در ايام فتنه كنار هم قرار بدهيد و خودتان نتيجه گيري كنيد.

فدوی: پا به سن گذاشته اید، برادر 1648---0915؟ چرا حجت الاسلام حسنی استندآپ کمدین معروف را، که فرزندش را به سود شما لو داد، از قلم انداختید؟ قاصم الجبارین را خوش نمی آید ها!

 

0467---0912: دو روزنامهء ايران و همشهري براي كوبيدن يكديگر مسابقه گذاشته اند به جاي اين كار گره از كار مردم باز كنند. حيف اين كاغذ و امكاناتي كه هزينهء بعضي از روزنامه ها مي شود.

فدوی: مراتب در فاصلهء دو قیلوله بعرض مبارک رسید بعدالتحیه و السلام، بمنظور رعایت قسط اسلامی، دستور و موافقت فرمودند که هر دو را با هم بکوبند برادر 0467---0912!

 

ترابي: وجه تشابه «غرب» و سران عرب در يك نقطه است. آن ها با توجه به پيوند ناميموني كه عليه ملت و دولت سوريه برقرار كرده اند از نظر ماهوي نيز يكي اند. سران عرب از پرخوري بدمستي مي كنند سران زورگوي غرب نيز از چپاول پول ملت ها به عربده جويي روي آورده اند.

فدوی: شما از میخانه ای جائی تلفن می فرمائید، برادر ترابی؟

 

سيف الله ترابي: چندي است كه كوچه ها و خيابان هاي لاله زار جنوبي، سرهنگ سخايي، ميدان امام خميني، سعدي و فردوسي تهران در محدودهء منطقهء دوازده تهران به واسطه تردد اراذل و سارقان امنيت ندارد. اين ناامني در روزهاي جمعه در اين خيابان ها بسيار مشهودتر است. روز جمعه گذشته اتومبيل يكي از همكاران اين جانب در يكي از كوچه ها مورد تهاجم سارقان قرار گرفت و تمام موجودي اتومبيل را به سرقت بردند. چه خوب است نيروهاي انتظامي روزهاي جمعه اين مناطق را به صورت نامحسوس زير نظر بگيرند.

فدوی: عین پیشنهاد جنابعالی جهت اجرا ابلاغ شد؛ نيروي انتظامي روزهاي جمعه اين مناطق را به صورت نامحسوس زير نظر گرفت، مع الاسف آنان را هم لخت کردند برادر ترابی!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

18آپریل المذبذب  سنهء 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630