بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 28 اسفند ماه 1391 ـ 18 ماه مارس 2013

 

زنده یاد

خدا رحمت کند بسیاری از واژگان را که، همواره و در همه حال، معنا و مفهوم خودشان را داشتند و هیچ حالت دیگری را افاده نمی کردند؛ از آن جمله است واژهء "مهندسی" که پیش از این، ساخت و ساز و عمران و آبادی را بیاد می آورد و اینک ابزاری شده است برای هدایت و گذراندن عدوانی انتخابات، از قیف مقام معظم رهبری، اعزالله انصاره. به یکی دو مستوره در این راستا نگاه کنید:

«انتخابات آزاد این است که انتخابات مهندسی نشود». خاتمی /روز

«نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه "مهندسی معقول در برابر مهندسی معکوس قرار دارد"، گفت: منظور از مهندسی معقول، تبیین گفتمان امام و رهبری است.! /ایسنا

از پیاده نظام برادران نیز بخوانید:

«8670---0918: ضمن تقدير از روشنگري روزنامهء وزين كيهان، از قول روستائيان بنويسيد كساني كه مردم شريف روستاها را به فروش آرا متهم مي كنند عضو مهندسي فتنهء صهيونيستي هستند كه در زمين دشمن بازي مي كنند».

زیاده ارزی نیست!

 

باز تولید

فدوی می پندارد که هرگاه یکی از ابزارهای سرکوب صمیمانهء ملت ناسپاس، به مرور زمان کاربرد خداپسندانهء خود را از دست می دهد، سر و کلهء برادران دوباره پیدا شده، شکل دیگری از آن را روانهء بازاز پر رونق خود کرده و یا به اصطلاح عوام، آن را Remodel  می کنند!؛ این معنا را فدوی، از فرمایش برادر احمد رادان در خبری که در پی می آید،دریافت:

«جانشین فرمانده ناجا، از به کارگیری پلیس افتخاری در یگان ویژه ناجا خبر داد و گفت: همواره جوانانی هستند که مایلند در کنار مأموران یگان ویژه باشند که از این افراد می‌توان در قالب پلیس افتخاری استفاده کرد.»/ دنیای اقتصاد- بنقل از مردم ریپورت

بهر روی، فدوی رجاء واثق دارد که برادر رادان،اظهار لطف کرده و پلیس افتخاری را، با یکی از عوامل قبلی «فشار مقدس» (بسیج/لباس شخصی- م) تعویض، و نه به آمار پیشین، اضافه فرمایند!..

حسن ظلام این مختصر، فرمایش داهیانهء دیگری از ایشان، بنقل از همان منبع است که سخت یادآور آن فرمایش حضرت امام(ل) است که بلیهء جنگ 8 ساله و مصائب غیرقابل جبران آن را که بر ملت نازل فرمود، "نعمت" نامید!:

«جانشین فرمانده ناجا : فتنهء 88 برای یگان ویژه نعمت الهی بود!»

تو خود حدیث مفصل بخوان از این" ُمهمل"!..

زیاده ارزی نبیست!..

 

تبدیل به احسن الحسنی!

تا آنجا که فدوی بیاد می آورد، پیش از این بزرگوارنی که یک چیزشان می شد، ژست که می خواستند بگیرند، حداکثر مثلاً  با سیگار عکس می گرفتند. این ملاحت تصویری را بعدها، و پس از تصرف عدوانی برادران در وطن سابق، برادر حجت الاسلام حسنی، امام جمعهء ارومیه و بنیانگزار «استند آپ کمدی» در ایران اسلامی، از سیگار به 7 تیر ارتقا داد!؛ ملاحظه کنید:

و اما فدوی در مرور خبرهای امشب در پارسینه، به تیتری برخورد که او را بیدرنگ، بیاد حجت الاسلام حسنی انداخت: "بزرگترین 7 تیر جهان". شما هم ببینید و لذت اش را ببرید!:

 

بر این پایه، این هفت تیر که دارد بدست آن خاج پرست گریه می کند فقط، مخبط الاسلام والمسلمین حسنی خودمان را می برازد و بس!..

 

تشجیع

فدوی کم کم دارد به این نتیجه می رسد که برادر محمد(ص) رضا(ع) نقدی، رئیس محترم بسیج، اگرچه مانند سایر همکاران، از جمله برادران علی(ع) لاریجانی، رئیس مجلس، و برادر حجيالاسلام شاهرودی، رئیس پیشین قوهء باه (قضائیه - م)، متولد نجف و فلذا اهل ایران نیست، لکن دست کم اهل آشپزخانه که هست!، بویژه آنجا که از ناوگان های آمریکا به لگن یاد کرده بود...* باری بنظر می رسد که برادر مذکور، تا بمب افکن های آن قدر قدرت را کف دست ملت حیران و یک لا قبا نگذارد، به توصیهء حضرت امام(ل) هیچ جور ول کن معاملهء شیطان بزرگ نیست!، ملاحظه کنید:

«رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه این دهه، دههء محو صهیونیست و اسرائیل است، تأکید کرد: ناوهای هواپیمابر آمریکایی برای بسیجیان ما به اندازه یک قوطی کنسرو اهمیت ندارند!»/ آفتاب

«این لگن (ناوهواپیمابر- م) از چیزی در حدود 6000 خدمه بهره داشته و ناوگان پروازی آن در حدود 90 فروند هواپیمای بال ثابت و بالگرد است که این هواپیماها شامل سری جنگنده های F/A-18F سوپر هورنت، پرنده های اخلال گر EA-18 گراول و رادار پرنده E-2C هاوک آی و بالگردهای سری SH-60 و HH-60 سی هاوک می باشد.»/ هراز نیوز

باری، فدوی رجاء واثق دارد که  وقتی که آن لگن و یا قوطی کنسرو، به اهتمام ایشان و سایر برادران، کثرالله امثالهم، به سر وقت ملت تکیده و مفلوک ایران سابق  رسید، ایشان و سایر برادران نیز، هنوزتشریف داشته و به عتبات عالیات کانادا، ملتجی نشده باشند!... آمین یا رب العالمین

------------------------

* چون لگن شد اثر ناو هواپیمابر *** پخش مه پاره ز مه واره به ناز آمده است! / اثر جسارت است شاعر معاصر برادر محمد(ص) رضا (ع) نقدی.

 

ارتقاء کیفیت

درست است که در یک حساب سر انگشتی، برادر بشار اسد، شاگرد خوب و حرف شنوی ست و در ازاء لولهء ارز فشار قوی تهران- دمشق، فرمایشات مقام معظم رهبری، ادامه الله علوّه، را طابق النعل بالنعل اجرا و نمرهء بیست هم می گیرد، لکن چنین نیست که کاملاً بی استعداد بوده، و از خودش هیچ ابتکاری نداشته باشد. فی المثل، ببینید که وی الگوی خشن بسیج حضرت امام(ل) را، تا چه مایه تلطیف کرده تا آنجا که فدوی شدیداً، هوس کتک خوردن  می کند!:

باری- فدوی که جانش را ندارد، دستکم خوانندگان محترم ضد انقلاب، ملاحظه فرمایند:

«پادگان آموزش زنان فدائی سوریه که به طور داوطلبانه به جذب نیرو می پردازد، استفاده از کلاشینکف، مسلسل، نارنجک، حمله به ایست های بازرسی مخالفین، کنترل ایست های خودی و انجام عملیات و تاکتیک‌های نظامی را به زنان آموزش می دهد! ملاحظه کنید: / آفتاب

 یکوقت ملاحظه نفرمائید که مطلب به همین جا ختم شده است، نخیر، عقبه را هم، که شاید قدری بنظر آشنا بیاید را هم، ملاحظه کنید:

«عبیر رمضان، یکی از زنان داوطلب در این پادگان است که در سن چهل سالگی به نیروهای نظامی سوریه پیوسته است تا در جنگ علیه مخالفین اسد در کنار بشار بایستند؛ او در حالی که لباس نظامی به تن دارد در این پادگان در مرکز حمص همچنان که شعار "خدا، سوریه، بشار، همین و بس" را سر می‌دهد، رژه می‌رود!»

قضیه البته به همین جا ختم نمی شود:

«زنانی مسلح به کلاشینکف از ورودی‌های این پادگان حفاظت می‌کنند و عده‌ای دیگر در ایستگاه بازرسی خودروها را مورد بازرسی قرار می‌دهند. آنها خود را "فدایی" می‌خوانند».

و در پایان نیز:

«در رژه‌ای که در پایان تمرینات در استادیوم صورت می‌گیرد، زنان با نهایت توان خود فریاد می‌زنند: "با خون و جان مان، خود را فدای تو می‌کنیم، ای بشار!"

 

Donation مکتبی!

فدوی در پرسهء اینترنتی امشب خود، در سایتی به این آگهی که کلی هم چشمک می زد برخورد:

«جمع آوری صلوات برای ظهور!»

خوانندگان محترم ضد انقلاب، بشتابند که غفلت، موجب یک تأخیر 1400 سالهء دیگر، در ظهور آن حضرت(عج) خواهد شد!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

* از نمازگزاران مسجد قدس: در مسجد قدس خيابان پيروزي مبلغ 60 ميليون تومان هزينه بازسازي توالت هاي اين مكان كرده اند ولي در حال حاضر از آنجا كه تمام شيرآلات نو شده از ترس اينكه اين اقلام توسط سارقين به سرقت نرود سرويس بهداشتي روي نمازگزاران بسته شده است و بسيار محدود مورد استفاده قرار مي گيرد.

پاسخ: فدوی بشرط اینکه آب سنگین به آسیاب دیجیتالی دشمن ریخته نشود، عرض می کند که سارقین گرامی از کابل های برق فشار که هر آینه آدمی را پودر می کند، نمی گذرند، حالا دیگر شیر های توالت که جای خود دارند، یک فکر دیگری بکنید، برادر نماز گزار، مثلا ً تیمم!

 

* 6531:0912: برگزاري همزمان مسابقات بين المللي قرآن و نيز كنسرت موسيقي در برج ميلاد بي توجهي مسئولان برج را نشان مي دهد.

پاسخ: آخ مدینه(ع- ص- س- عج) گفتی و کردی کبابم برادر 6531:0912؛ فدوی هم شدیداً می پندارد که  برج مذکور یک برج اسلامی ست و فقط بلال حبشی باید از فراز آن اذان بگوید و لاغیر!.. یعنی بقیه باید مثل دانشجویان کوی دانشگاه، افراد ذکور را با فریاد یا حسین(ع) و اناث باید با فریاد یا زهرا (س) از  همان برج به پایان پرتاب، و اجر خود را نیز Cash در همین دنیا، از اعلیحضرت العضما دریافت دارند. و من الله التوفیق.

 

* 2825---0912: با اينكه در روستا زندگي مي كنم ولي خيلي خوب سره را از ناسره و صالح را از ناصالح تشخيص مي دهم و هيچ گاه راي خودم را نفروخته ام در ضمن آقاي شريعتمداري را يك ديده بان خوب انقلاب مي دانم. براي ايشان از خداوند آرزوي توفيق دارم.

پاسخ آفرین برادر روستائی، آفرین!؛ لکن سرانجام دریافتید که رأی تان کجاست؟!

 

* مولايي: از مدير مسئول محترم روزنامه كيهان به خاطر نوشتن يادداشت روز اخير خود با عنوان «باد نكاريد طوفان درو مي كنيد» تقدير و تشكر مي كنيم،. بخصوص بند آخر اين يادداشت كه به يك واقعيت موجود يعني به عوامل داخلي موضوع گراني هاي ساختگي اشاره كرده است!

پاسخ: ای مولا(ع) نگهدارت برادر مولائی! که به گرانی هائی که حتا خود برادران، کثرالله امثالهم، نیز به آن شدیداً اشراف و اعتراف دارند، و کمر ملت یک لا قبا را به دو نیم کرده است، می گوئی ساختگی! فدوی نیز البته از برادر حسین(ع) شریعتمداری، که سر بریده می دارد دوست، بخاطرجراحی موفق آمیزی که روی مغز تحتانی شما انجام داده، ممنون است!

 

* اهالي روستاي سرهنگچه از توابع اردستان  اصفهان: دو رشته قنات روستاي سرهنگچه از توابع شهرستان اردستان به طور ناگهاني فرو ريخته است. باغات و مزارع كشاورزان محروم اين روستا شديداً وابسته به اين دو قنات است كه اكنون در حال خشكيدن و نابودي است. به جهاد كشاورزي اردستان مراجعه كرده ايم مي گويند بودجه و اعتبار نداريم. بازسازي اين قنات ها بدون همكاري دولت امكان پذير نيست. از مسئولين محترم تقاضاي رسيدگي عاجل را داريم.

پاسخ: فدوی دور از جان خوانندگان محترم ضد انقلاب، از این بابت مانند توپ فوتبال بین دولت و حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، در رفت و آمد بود. برادر مهندس السلام والمسلمین احمدی نژاد آب ُکر پاکی را روی دست فدوی ریخت و فرمود که وی در پی تعمیر قنات های جهان است فلذا باز سازی آن  دو فقره قنات اردستان را، عجالتاً در دستور کار ندارد و تلویحاً به فدوی تفهیم اتهام شد که این مسأله، به دولت خدمتگزار مربوط نبوده و در حوزهء اقتدار حضرات آیات است؛ باری- فدوی سرانجام مراتب را در فاصلهء بین دو قیلوله، به شرف عرض رساند. فرمودند افزون بر تحمل تشنگی، سه روز نیز غذا، اگر هم گیرشان آمد، نخورند! و خلاصه اینکه  دو رکعت تماز استسقاء (دعا و نماز طلب باران - م) با رعایت مقررات مربوطه، تجویز فرمودند.

 

* 8413---0912: ما مردم ولايتمدار تمام گراني هاي موجود را براي خشنودي حضرت ولي عصر عج و نايب برحقش و زدن مشت محكم بر دهان دشمنان تحمل مي كنيم، اما اين مشكلات اگر ناشي از بي توجهي و عدم كفايت مسئولان امر باشد، از آن نمي گذريم و حق خود و خانواده هايمان را نمي توانيم ناديده بگيريم.

پاسخ: ممنون از ضربه های پی در پی بر فک استکبار جهانی و صهیونیزم بی الملل، لعتة الله علیهم اجمعین. فلذا بدینوسیله به آگاهی می رساند که کلیهء ایادی دشمن، هم اکنون در دندانپزشکی به سر می برند، برادر، 8413---0912!

 

* فتاح: به عنوان يك ايراني هر وقت به سيماي نوراني امام خامنه اي نگاه مي كنم همهء هجمه هاي دشمنان خبيث اعم از تحريم هاي پوچ شان را فراموش مي كنم و به حضرت حق قسم هر وقت دلمان هواي امام غايب از نظر روحي فداه را مي كند به چهره نايب اش نگاه مي كنيم.

پاسخ: آفرین آفرین.فدوی هم موافق است.به این شیوه مرضیه تا 1400 دیگر ادامه دهید تا کامروا شوید، برادر فتاح!

 

* 6263---0938: حضرت امام صادق(ع) فرمودند: هر كه قرآن بخواند در حالي كه جوان است و با ايمان، قرآن با گوشت و خون اش آميخته گردد. (اصول كافي ج 2 ص 603)

پاسخ: بقول عوام ? so what برادر 6263---0938؟ بعدش با آن کتلت چه می کنند؟

 

* يكي از اهالي مجتمع...: جاي بسي تعجب و تأسف است كه در منطقه يك تهران، مجتمعي با 1880 واحد بنا نمايند كه جمعيت آن بالغ بر 6 هزار نفر باشد، اما سازندگان مجتمع يك فضاي يك متري سبز براي ساكنان در نظر نگرفتند و محل احداث مسجد را به يغما بردند و فضاي سبز اين مجتمع كه متعلق به ساكنان آن است را تبديل به پاركينگ اختصاصي براي مالكان مجتمع كردند. آنها عرصه را براي ساكنان تنگ كردند و اقدام به ساخت تالار كردند. از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.

پاسخ: بقول عوام too late برادر اهالی!. شما خودتان باید زحمت طراحی مجتمع را، هرچند دانش و تخصص اش را نداشتید، بعنوان تکلیف شرعی قبول و ده ها نفر ساکنان را مجتمع را از نگرانی می رهاندید..

 

* 3208---0911: حدود 100 نفر كارمند رسمي راه آهن هستيم كه به بهانه اجراي اصل 44 قانون اساسي، يعني خصوصي سازي، 25 سال خدمت ما را شركتي محسوب و خيلي از حقوق و مزاياي ما را حذف كرده اند. مديون هستيد اگر چاپ نكنيد. روز قيامت جلوي يكايك مسئوليني كه چنين ظلمي را روا داشته اند مي گيرم و حلال نمي كنم.

پاسخ: فدوی حرفی نداشت که عریضهء شما را بعرض مبارک برساند، لکن خودش می داند که بسیاری از مفاد همین قانون اساسی که فی نفسه محل ایراد است، تعطیل شده است! خب، شما جای فدوی، چه می کنید؟!

 

* راننده يك وانت بار: بيمه وانت بارها قطع شده است. لطفاً بفرماييد دليل آن چيست؟ ما با وانت نان زن و بچه را درمي آوريم نبايد دچار ضرر و زيان شويم و اگر خدايي ناكرده دچار مشكلي شويم چه كسي به داد ما مي رسد؟

پاسخ: اولاً فرمایش شما از اساس ُمهمل است، زیرا تا آنجا که فدوی بیاد می آورد، شما همچنان بیمهء ابوالفضل (ع) هستید، و در صورت هرگونه تصادفی، خسارات و غرامات مربوطه را، از ایشان، سلام الله علیه، توقع فرمائید!.. از این گذشته، اینجا به اظهار قرص و محکم برادران، مملکت امام زمان(عج) است و در این صورت باز هم نگرانی ندارد، فدوی هنوز نمی داند که مشکل شما کجاست؟

 

* يك شهروند: يك خانم بازيگر در برج ميلاد بخاطر بدحجابي با مأموران نيروي انتظامي درگير شده است. آيا كسي كه پايبندي به اصول اسلامي ندارد، مي تواند مجري طرح هاي عمراني و تزئيني بزرگ در پايتخت باشد؟

پاسخ: فدوی می داند که شما اهل لهو لعب (موسیقی – م) نیستید برادر شهروند؛ طرف فقط یک بازیگر بوده و ربطی به پروژه های فضائی برادران ندارد، ببخشید!

 

* يك شهروند: در تمام طول تاريخ بشريت تاكنون در هيچ زماني پيشرفت هاي علمي و تكنولوژي روز تا اين حد ممتاز نبوده است، اما همين تكنولوژي عالي وقتي مورد استفاده عجولانه و نابخردانه قرار گيرد، نتايج تأسف بار و خانمانسوزي برجاي مي گذارد كه متأسفانه در حال حاضر دامنگير بسياري از نوجوانان ما شده است و آن استفاده غلط و ناصحيح از تلفن هاي همراه و اينترنت است كه مثل خوره اي لاعلاج بر جان برخي از جوانان معصوم و ساده انديش افتاده است. تقاضا داريم مسئولان فرهنگي به اين مسائل دقت كنند و فرهنگ سازي بيشتري در خصوص استفاده درست از اين وسايل داشته باشند.

پاسخ: مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، که دیگر مسؤل همه چیز نیستند برادر شهروند. شما که عرضه لازم را ندارید، ایشان را به فرهنگ شتربانی هدایت فرمائید، برادران هم جز این، کاری نمی کنند! و من الله التوفیق..

 

* 9604---0935: در سال 86 براي مسكن مهر 149 گلبهار مشهد با واريز مبلغ 6 ميليون تومان ثبت نام نمودم به اميد اينكه در سال 89 صاحب منزل شوم. در سال 90 و 91 براي سركشي رفتم اما ملاحظه شد كه متاسفانه هيچ پيشرفتي نداشته است. ضمن آنكه 6 ميليون ديگر نيز مطالبه نمودند و كسي هم پاسخگو نيست. لطفا مسئولين ذي ربط پاسخگو باشند.

پاسخ: فدوی کم کم دارد خسته می شود. چند بار بگوید که حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، فقط اهل گرفتن اند، و آنکه دائم باید بدهد شما هستید، برادر 9604---0935!

 

* 0861---0914: آيا در اوج قدرت و آرامش و امنيت كشور و اين همه منابع طبيعي، كنترل قيمت ها كار سختي است!؟ به نظر مي رسد كه پاسخ منفي است و آنچه لازم به نظر مي رسد عزم راسخ براي كنترل و مهار تورم توسط مسئولين امر (اعم از دولت و اتحاديه صنوف) است.

پاسخ: البته که کار سختی نیست؛ بهیمن منظور دولت خدمتگزار، برای مهار قیمت ها، تا دلتان بخواهد، افسار به قبرس سفارش داده است! اگر افاقه نکرد، برادران ُملحد ما  در چین، قبول زحمت خواهند کرد!

 

* 5796---0912: دغدغه اصلي مردم گراني افسار گسيخته است كه دچار آن شده اند. اظهار هم دردي مسئولين دردي از مردم را درمان نمي كند. دولت بايد در عمل نشان بدهد كه اين وضع يعني فشار به ملت را تحمل نمي كند.

پاسخ: به نسخهء بالا مراجعه فرمائید، برادر 5796---0912.

 

* نصيري: متعجبم از كساني كه دلشان را به اخبار كذب رسانه هاي بيگانه كه دشمن ملت ما و مسلمانان هستند خوش كرده اند و تا به حال علي رغم به اصطلاح دقتي كه در تنظيم علمي اخبار خود مي نمايند پس از چندي كذب بودن آن برملا مي شود. به خاطر بياوريد دستيابي جمهوري اسلامي به علم هسته اي را كه در ابتدا چگونه آن را كم اهميت و غير واقعي جلوه مي دادند و حال ما كجا هستيم و آنها در كجايند.

پاسخ: بعون الله و یزودی مطلب دستگیرتان می شود، برادر نصیری، جائی نروید ها!

 

* 0669-0913: چرا در نظام اداري ما مديران اين حق را دارند كه از پاداش هاي كلان بهره مند شوند، اما كارگران زحمت كش از هيچ حق و حقوقي نبايد بهره ببرند.

پاسخ: فدوی اصلاً نمی داند که بقول عوام ? what are you talking about، چیزی تغییر نکرده است که!

 

* يكي از معلولين تهران بزرگ: با توجه به سخنان معاون توانبخشي سازمان بهزيستي مبني بر حل شدن مشكل معلولين و شارژ شدن كارتشان، ما معلولين تهران بزرگ كه با معلوليت خود دست و پنجه نرم مي كنيم اعلام مي نمايم كه متاسفانه نه كارت ما شارژ شده و نه مشكلات ما حل شده است. در صورت تداوم روند فعلي بسياري از معلولين بايد با پرداخت هزينه هاي سنگين 300-200 هزار توماني به تردد روزانه براي كار و درمان و فيزيوتراپي بپردازند كه از توان بسياري از آنها خارج است و يا بايد در گوشه منزل به انتظار مرگ بنشينند. لذا از مسئولين دولتي درخواست مي كنيم كه نسبت به حل مشكل قشر معلولين مساعدت نمايند.

پاسخ: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبر آسایشان رسید؛ در بازدم، ضمن سلام و تحیات پیشنهاد آخرتان را پسندیدند. دیدار به قیامت، برادر معلول...

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

15 مارچ المذبذب  سنهء 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630