بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 21 اسفند ماه 1391 ـ 11 ماه مارس 2013

 

تکذيب فدوی

این روزها چیزهائی از فدوی نقل می شود، که روح اش هم از آنها خبردار نیست و البته در حاشیه هم حیرت می کند که ناقلان اخبار و راوایان آثار و طوطیان شکرشکن شیرین‏ گفتار، چرا ملاحظهء روحیات وی را نمی کنند و او را در شرایطی قرار می دهند که چندان هم مطلوب نیست و ممکن است که همهء جای او را با شاخ گاو،  ُمدّ ظله العالی، در بیاندازند!

باری - فدوی دیدگاه هایش را پیرامون منطقهء شگفت انگیز و امام (ل) آفرين و پیامبر(ص)خیز خاور میانه پیش ازاین ابراز کرده و دیگر مکرر نمی کند؛ لکن درب دیزی اسلامی باز است، حیای گربهء اسلامی، که همان گربهء مرتضاعلی(ع) باشد، چه می شود؟

به مطلب زیر که بوسيلهء خبرگزاری وابستهء فارس از قول «فدوی» نقل شده و در آن يک عنوان «سردار» را نيز به نام حقير افزوده اند، نگاه کنید تا به عرض او برسید که فدوی به مصداق بیت زیر، چگونه بین گودرز و شقایق (جمع شقیقه- م) ارتباط برقرار کرده است:

بیت

گنه کرد در شرق یک عنتری

به US زدندی سر افسری!

«سردار فدوی خاطر نشان کرد: امروز دشمنان قسم خوردهء نظام اسلامی  در بدترین شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود قرار دارند و عمدهء تلاش های خصمانه خود را علیه نظام اسلامی در قالب جنگ روانی، جنگ نرم و جنگ اقتصادی متمرکز کرده اند. وی افزود: آمریکا در حال حاضر به دلیل شرایطی که در آن قرار دارد، تلاش می کند که گلوله ای در خلیج فارس شلیک نشود نه این که خود شلیک کند چرا که با اوضاع اقتصادی اروپا و آمریکا و بیداری اسلامی منطقه اگر گلوله ای شلیک شود فروپاشی آمریکا قطعی است...»

خبرگزاری مزبور، در شامورتی بازی زیر، که فقط در عتبات عالیات لاس و گاس قابل اجراست، نیز، شدیداً سنگ تمام گذاشته است:

«فدوی افزود: مطمئن باشید هیچ وقت این اتفاق نخواهد افتاد و اگر زمانی اتفاق بیفتد، یا ما مثل آمریکایی ها شده ایم یا آمریکایی ها مثل ما و یا ما با ماهیت وجودی آنها کنار آمده ایم یا آنها با ماهیت وجودی ما!»

باز قاصم الجبارین ابوی خبرگزاری وابستهء فارس را غریق رحمت فرماید؛ بولتن نیوز که دیگر تعارف را یکسره کنار گذاشته و در تیتر خود، همه جای فدوی را مستقیماً با شاخ بوفالو،  ُمدّ ظله العالی، در انداخته است، ملاحظه کنید:

« تیتر: هشدار فدوی به آمریکا!»

باری خوانندگان محترم ضد انقلاب باورشان نمی شود که مهملات داهیانهء فوق، از فدوی باشد، همینطور است؟ ضمناً تعلق عکس روبرو به فدوی نيز شديداً تکذيب می شود.

 

 

وای چاوز(ع) کشته شد!

بار دیگر دستان آمریکای جنایتکار و صهیونیزم بین الملل و ایادی پلید آنان در داخل و خارج، لعنة الله علیهم اجمعین، از آستین سرطان بیرون آمد!(1)، و برادر سید هوگو چاوز، ایندفعه دیگر واقعاً درگذشت!..

فدوی مصیب وارده را به حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) و نایب البته بر حق اش، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، تبریک و تسلیت عرض کرده، بقای عمر اهل  عصمت و طهارت آن شهید(2) وارسته را از درگاه ایزد منان مسئلت دارد.

باری فدوی که وسع اش نمی رسد که از این بابت، در مملکتی که تازه مال خودش هم نیست و به امام زمان، ارواح العالمین له الفداء، تعلق دارد یک روز را عزای عمومی اعلام و تعطیل کند؛ فلذا بهمین مختصراکتفا کرد؛ قاصم الجبارین قبول کند انشاءالله!..

 

بعد التحریر

1- از خوانندگان محترم ضد انقلاب چه پنهان که فدوی، در مرور ادامهء خبرهای مرتبط، چندان خوف برش داشت که چیزی نمانده بود که قالب تهی کند زیرا برادر شهید سید چاوز، در زمان حیات هم قیافهء دلنشینی نداشت، چه برسد پس از مرگ!..، علت هراس فدوی را، در ادامهء خبر مذکور، بشرح زیرملاحظه کنید:

«تردید ندارم که او بازخواهد گشت! و به همراه همهء صالحان و حضرت مسیح(ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعهء بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد».

2- گرچه فدوی بارها در سفر و حضر به برادر احمدی نژاد هشدار داده است که مراقب باشد که یکوقت یابو  ـ ُمدّه ظله العالی ـ برش ندارد، لکن  انسان است و ضعف حافظه، و ایشان هم از این قاعده مستثنا نیست و گاه خیال می کند که رئیس جمهور است!.. اما همواره خیّرینی هم یافت می شوند که ایشان را از اشتباه در آورند، از جمله حجت الاسلام قرائتی و بشرح زیر:

«مطابق با خبری که رسا منتشر کرده است، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در بیستمین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد قم که در مدرسه امام خمینی(ره) برگزار شد، به پیام رییس جمهور دربارهء درگذشت چاوز واکنش نشان داد و گفت: کسی در گوشه ای از دنیا می میرد و کسی هم از گوشه دیگر دنیا تسلیت می گوید و می‌نویسد که "من اطمینان دارم که او از عباد صالح است و او به همراه مسیح و مهدی موعود خواهد آمد". شما چکاره هستید که این حرف ها را بر زبان می آورید، کسی که دست اش را از دست مراجع خارج کند دچار این غفلت ها خواهد شد».(فردا)

از پا منبری های سایت مذکور هم غافل نباشید که حتا سر برادر بنی صدر را، که دارد نان و ماست اش را در فرانسه می خورد، بعنوان "مسگر"، می زنند!:(3)

«آخه کجای دنیا یک آدم عرق خور و شراب خوار و عیاش می تواند از یاران امام زمان (ع) باشد؟ چرا کفر می گویید؟ مگر ما مسلمان نیستیم؟ چرا امام را به سخره می گیریم؟ کجایید ای مسلمانان چرا سکوت کرده اید چرا برای امام تان قیام نمی کنید؟ مرگ بر بنی صدر!»

زیاده ارزی نیست!..

 

 (1)  «او سرانجام در پی یک بیماری مشکوک! همه وجود و جان خود را نیز در این راه پرافتخار تقدیم کرد»./ از پیام احمدی نژاد- فارس

(2) «چاوز شهید راه پاسداری از ارزش‌های انسانی و انقلابی است»./ همانجا

(3) گنه کرد در بلخ آهنگری / به شوشتر زدند گردن مسگری!

 

«بهار» نام زن است و بهتر است عنوان نشود!

در بزرگداشت روز جهانی زن در حکومت اسلامی

فدوی تا کنون می پنداشت که برادران فقط با مردم سر ستیز دارند، لکن در مرور جراید شریفهء دارالخرافه دریافت که محبت برادران دامن طبیعت را نبز گرفته، و به بهانهء شکری که برادر ـ جسارت است ـ رئیس جمهور خورده * ازآن فصل زیبا شدیداً اعلام برائت فرموده است. این معنا را فدوی، از گزارش های زیر استنباط کرد:

«تهران بزرگ- آقای حمیدرضا بتو، معاون سازمان رفاه شهرداری تهران، عنوان کرد: کلمهء نوروز نام مرد است و عنوان آن در برنامه های کاری شهرداری تهران خالی از اشکال است اما کلمه بهار یکی از نام های خانم ها بشمار می رود و بهتر است عنوان نشود.»(ایرنا)

و نيز:

«تیتر تابناک: تبلیغ بهار ممنوع! (و در ادامه:) به گزارش شبکهء ایران، شهرداری تهران دستور داده است عبارت «استقبال از بهار» از تمامی تبلیغات نوروزی سطح پایتخت حذف و به جای آن از کلمه دیگری استفاده شود. این نامه به تاریخ اول اسفند 1391 با شماره 1294150/617 در اتوماسیون اداری شهرداری تهران ثبت شده و موضوع نامه نیز جایگزینی واژه "فصل همدلی" به جای واژهء "استقبال از بهار" است. در این نامه که تصویر آن در این صفحه مشاهده می‌شود تاکید شده است که این عبارت باید از تمام برنامه‌ها حذف شود و در هیچ‌یک از برنامه‌ها (بلااستثنا) به چشم نیاید. مجتبی خانجانی معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در این نامه نوشته است: "با عنایت به مصوبهء جلسه معاونین اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه شهر تهران در منطقه 18 (مورخ 30 /11/ 91) مقرر گردیده است در تمامی پوسترها، بروشورها، بنرها، بیلبوردها، تبلیغات محیطی و... که با عنوان "استقبال از بهار" جهت اطلاع ‌رسانی برنامه‌های آموزشی و تبلیغاتی شهرداری تهران به شهروندان محترم ارائه می‌شود، به جای واژهء "استقبال از بهار" از واژهء "فصل همدلی" استفاده گردد و در هیچ ‌یک از برنامه‌های مذکور از واژهء قبلی استفاده نشود. لذا خواهشمند است دستور فرمایید در خصوص موضوع فوق، اقدام لازم به عمل آورند. معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند - مجتبی خانجانی.»

این نیز البته گفتنی ست که ذغال خوب هم، که مقام معظم رهبری، انارالله برهانه، باشد در این میان بی تأثیر نبوده است چرا که معظم له، "بهار عربی" را با یک قیام و قعود، به "بیداری اسلامی" مصادره فرمود!

----------------------------

* وی در مجمع عمومی اخیر سازمان ملل و نیز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن گفت: زنده بار بهار!

 

رنج گل..

فدوی، بعنوان یکی از ذوب شدگان در دیگ جوشان ولایت فقیه، نمی داند که این خستگی مفرط را چگونه از دوش معظم له بردارد فلذا ناگزیر است که باز بگوید:

بیت

رنج گل بلبل کشید و بوی گل را باد برد

بیستون را عشق کند و شهرتش فرهاد برد

یعنی، هرچه مقام معظم رهبری، ادامه الله شوکته، کوشید که بهار عربی را به بیداری اسلامی دچار کند موفق نشد لکن! تا آنجا که مشاور حقوقی مرسی بنقل از عصرایران گفت:

«تکرار تجربهء ایران در مصر امکان پذیر نیست زیرا تفاوت های ریشه ای میان دو ملت و رهبران دو دولت در زمینه های عقیده دینی، نگاه سیاسی و اقتصادی وجود دارد.!» و در ادامهء خبر نیز: «یاسر علی، سخنگوی رسمی محمد مرسی رئیس جمهور مصر، در مصاحبه با روزنامه الشروق چاپ قاهره در واکنش به این نامه گفت: مصر دارای الگوی خاص خود است که از اراده ملت مصر برگرفته شده است. وی افزود: الگوی مصر ارتباطی با هیچ الگوی دیگری ندارد و هیچ کس هم نمی تواند الگوی خاصی را به مصر تحمیل کند».

فدوی مصیبت وارده را به حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان، ارواح العالمین له الفداء(عج)، و نایب البته بر حق اش، مقام معظم رهبری، اعزالله انصاره، تبریک و تسلیت عرض می کند!

 

استقبال

خداوند برخی واژگان، از قبیل کسالت یا مریضی، را از آدم نگیرد که عنداللزوم بسیار چیز مأکولی ست!.. بر این پایه، کاربرد عملی آن را در گزارش خبری زیر، بدون دخالت دست، ملاحظه کنید!:

« قدس آنلاین ـ تیتر: جشنواره تئاتر فجر به ایستگاه آخر رسید. دبیر دوره بعدی جشنواره تئاتر فجر معرفی نشد، چهار پیشکسوت نیامدند. (اصل خبر:) اختتامیه‌ء سی ‌و یکمین جشنواره‌ئ تئاتر فجر در شرایطی برگزار شد که سه نفر از هنرمندان پیشکسوت که قرار بود در این مراسم نشان درجه‌ء یک هنری بگیرند، در آن حضور نداشتند و دبیر دوره‌ء بعدی این جشنواره نیز معرفی نشد. به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، این مراسم صبح روز 12 بهمن‌ماه در تالار وحدت برگزار شد و قرار بود در این برنامه به عزت‌الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی، ژاله علو و داود رشیدی از سوی رییس‌ جمهور نشان درجه‌ء یک هنری اهدا شود؛ اما از این پنج هنرمند فقط داود رشیدی و محمدعلی کشاورز در مراسم حضور داشتند و عزت‌الله انتظامی، ژاله علو و جمشید مشایخی، براساس اعلام مجری برنامه، به ‌دلیل کسالت حضور نداشتند. البته مشایخی شب گذشته در افتتاحیه‌ء جشنواره‌ء فیلم فجر حضور داشت. همچنین قرار بود در این برنامه از محمود استادمحمد، بهروز بقایی و ثریا شیرزادی، به‌ عنوان سه هنرمند باسابقه‌ء تئاتر تجلیل شود که در این بخش هم محمود استادمحمد به‌دلیل بیماری حضور پیدا نکرد و بهروز بقایی و ثریا شیرزادی بدون این‌که روی صحنه صحبت کنند، تقدیر شدند».

حال فدوی خنگ نمی داند که استنکاف بزرگواران مذکور از حضور در مراسم دولتی بالا، بدلیل ماهیت خداپسندانهء ضدیت با زیبائی و هنری ست که اساساً در جوهر جمهوری شکوهمند اسلامی نهفته ست، یا بدلیل افول بخت هزارهء سوم، برادر احمدی نژاد، در این دوره از استبداد؟!

 

 

پای درد دل مردم دارالخـُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

* علی محمد بزرگواری، نمایندهء مردم کهکیلویه، خطاب به وزیر نفت: جناب آقای قاسمی! به خاطر بسیجی بودن و سپاهی بودن شما را خیلی دوست دارم، ولی جریان انحرافی شما را دور زد و یکی از شیربچه‌های لرزبان و بسیجی ولایتمدار را که به فرمان امام شرکت ملی حفاری کشور را راه‌اندازی کرد، یعنی مهندس بهمنی، را بدون اینکه شما اطلاع داشته باشید، بر می‌دارند... شخصی این کار را انجام داده که نامش قلعه‌بانی است و وی فرق یک لیوان آب و یک لیوان نفت را نمی‌داند." (فرارو بنقل از فارس)

پاسخ فدوی: گرچه مورد فوق مسألهء تازه ای نیست و مسؤلین محترم در حکومت شکوهمند اسلامی، اعلی الله مقامهم اجمعین، با کار و مسؤلیت خود، عمدتاً بیگانه هستند، معذالک فدوی مراتب را در اوقات شرعی، عینا ً به آگاهی شخصی که نامش قلعه‌بانی است رساند؛ وی در پاسخ، فرمایش شما را از مصادیق بارز مهمل  خواند و فرمود از زمانی که برادر مهندس الاسلام و المسلمین احمدی نژاد دامت تحریکاته، نفت را سر سفرهء مردم  آورد، وی نیز بناگزیر و روزانه، با یک لیوان نفت آشنا شده است، برادر علی(ع) محمد(ص)!

 

* طوسي زاده از اصفهان: چون ايراني و مسلمان هستيم وظيفه داريم از توليد داخل حمايت بكنيم با همين عقيده و با تبعيت از توصيه رهبر معظم انقلاب اقدام به خريد يك دستگاه اتومبيل سمند كردم. حال كه ماشين با نقص فني روبه رو شده نمايندگي شركت براي تشخيص عيب از بنده پول گرفته و مي گويد تشخيص نقص فني اتومبيل جزء خدمات پس از فروش (گارانتي) محسوب نمي شود در ضمن قطعه مورد نياز نيز در هيچ نمايندگي وجود ندارد. خود شما قضاوت كنيد اين شركت با مشتريان خود كه كالاي ايراني را ترجيح داده اند به جاي ارائه خدمات چه مي كند و آيا حق داريم ناراحت بشويم يا خير.

فدوی: مراتب در مجالی بعرض ملوکانه رسید. در پاسخ اینکه حق دارید ناراحت شوید یا نه، فرمودند ابداً! زیرا این بخشی از امتحان حق تعالی ست! در باب خدمات پس از فروش نیز فرمودند خود کرده را تدبیر نیست، می خواستید سمند مربوطه را بشرط چاقو بخرید! پیرامون قطعات این تولید داخل که پیدا نمی شود! اما دستور مساعد صادر کرده و مقرر فرمودند که دانشمندان هسته ای، در زنگ تفریح، قطعهء مورد نظر را تهیه و تولید نمایند.  شیرینی فدوی فراموش نشود، برادر طوسی زاده!..

 

* يك شهروند: از مسئولان تقاضا داريم حضور روحانيون و سپاهيان در مساجد بيشتر شود حضور اين بزرگواران در مساجد باعث رونق حضور مردم مي شود و نقش الگوسازي خواهد داشت.

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به شرف عرض رسید.قدری متغیر شده و به عقل مختصر شما شک فرمودند که مگر در مساجد، غیر از روحانیون و پاسداران و از اين قبیل، کس دیگری هم پیدا می شود، برادر شهروند!؟

 

* يك پيام: درگذشت رئيس جمهور فقيد و ضد آمريكايي و دوست ملت ايران را به ملت و دولت ونزوئلا تسليت مي گويم و اميدوارم دولت جديد با قدرت و پشتوانه ملتشان نسبت به تداوم راه هوگوچاوز لحظه اي درنگ ننمايند.

فدوی: عین پیام خداپسندانهء شما به به ملت و دولت ونزوئلا ابلاغ شد، مع الاسف اصلاً شما را بجا  نیاوردند، برادر يک پیام!

 

* رزمنده دفاع مقدس: سال 1357 زمانهء آغاز طوفاني انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) بود و اكنون در سال 1391 حركت پرشتاب نهضت به رهبري خلف صالحش امام خامنه اي (مدظله العالي) بدون ذره اي انحراف به پيش مي رود تا به لطف خدا دودمان ظلم جهاني را بر باد دهد. بهتر است يك نگاهي هم به اين چند سال انقلابي خود كنيم. آيا به حق جاي شكر به درگاه الهي ندارد؟!

فدوی: البته که دارد، برادر رزمنده! فدوی هم وقتی پس از سی و چند سال از درگذشت انقلاب، صفوف طولانی ارزاق عمومی، توزیع عادلانهء فقر، آمار هراس انگیز اعتیاد، گرانی های براستی سرسام آور، فقدان امنیت در همهء زمینه ها و، در یک کلام، استیصال عمیق ملت در همهء عرصه را ملاحظه می کند، یک چیزهائی به درگاه الهی می گوید!..

 

* علي اكبر شميراني: خيلي از رانندگان اتوبوس هاي ريالي دستگاه كارت خوان را خاموش و اقدام به گرفتن پول نقد از مسافرين مي كنند. وقتي هم اعتراض مي كنيم مي گويند آدم عاقل پول نقد را رها نمي كند! در ضمن تفكيك زن و مرد در داخل اين اتوبوس ها رعايت نمي شود. چرا مسئولين شركت واحد احساس مسئوليت نمي كنند.

فدوی: بنده در نقش غول چراغ جادو، بیش از یکی از آرزوهای شما را،برآورده نمی کند، لطفاً سریعاً تصمیم بگیرید برادر علي اكبر(ع) شميراني، روشن کردن دستگاه کارت خوان، ویا تفکیک زن و مرد در داخل اتوبوس!

 

* 4801---0912: چهارشنبه شب در فلكه دوم صادقيه- بلوار آيت الله كاشاني- بوستان 4 نبش گلستان يك ساعت يك بامداد در مراسم عروسي كه بسياري از همسايگان در خواب بودند متأسفانه از انفجارات نورافشاني شب 22 بهمن (كله قندي) استفاده شد كه در هيچ مراسم چهارشنبه سوري نيز استفاده نشده است و وحشت و اضطراب همسايگان را به بيرون كشاند. وقتي با پليس 110 تماس گرفته شد، مأموراني شاهد اين انفجارها بودند با تناول پيتزا و شيريني محل را ترك كردند؟! {چنين مواد انفجاري از دست نيروهاي عادي خارج است نياز به بررسي و برخورد با هنجارشكنان دارد.}

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله،به شرف عرض خاک نعلین عنبر آسایشان رسید.در بازدم فرمودند که عریضهء شما بمثابهء توهین به مسؤلین در حین انجام وظیفه ست و حد شرعی دارد، و نیز افزودند که بروید خدا را شکر کنید که برادران بجای استفاده از انفجارات " کف ُگرگی"از انفجارات "کله قندی" استفاده کردند، دیگر رویتان را زیاد نکنید، برادر 4801---0912!

 

* 4221---0912: توصيه مي شود براي اينكه نمايندگان مجلس و سازمان ها و... آخرت را فراموش نكنند در تمامي اين مكان ها تعدادي از اجساد مطهر و ملكوتي شهداي گمنام را دفن نمايند تا با مشاهده هر روزه فرزندان روح ا... ضمن كسب نور و معنويت، عاقبت به خيري خود را تضمين كنند و از گره گشايي كارهاي مردم غفلت نورزند.

فدوی: معاذالله! البته که آخرت را فراموش نکردند، برادر4221-0912. یعنی جامعهء شکوهمند اسلامی فعلی، بنظرتان آشنا نیست؟ دور و برتان را نگاه کنید، همه چیز شکل آخرت است!

 

* 7715---0913: براي ثبت نام در مدارس شاهد به ازاي هر 6 ساعت تدريس يك معلم در اين مدارس 12 امتياز ولي براي هر ما ه حضور در جبهه فقط 7 امتياز در نظر گرفته اند. كساني كه خودشان در جبهه ها حضور پيدا نكردند لااقل اين گونه به دوران دفاع مقدس و جبهه رفته ها بي توجهي نكنند.

فدوی: این مال آن موقع بود، لطفاً دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید، در جنگ مقدسی که برادران دارند بعون الله تدارک می بینند، فدوی قول می دهد که امتیاز، سر به فلک بزند، برادر 7715---0913!

 

* ناظران- ساكن مشهد مقدس: مبلغ هشتصد ميليون تومان در موسسه «كارسازان آينده» سپرده گذاري نموده ام كه طبق اسناد و مدارك در صورت مراجعه مشتري در هر لحظه قابل پرداخت مي باشد. در تاريخ 3/4/91 به شعبه مركزي در تهران خيابان كريمخان خ به آفرين مراجعه و پس از درخواست دريافت سپرده و عدم پذيرش از سوي مسئولين شعبه مرا تهديد به بيرون راندن از شعبه نمودند. بدين ترتيب نتوانستم پولي را كه با دست خود پس انداز نموده ام وصول نمايم، از مردم مي خواهم با دقت بيشتر در بانكهاي خصوصي تازه تاسيس اقدام به سرمايه گذاري نمايند.

فدوی: بنده که تقریباً دیگر نخ کش شده است! چقدر بگوید که چیزی دست برادران ندهید که بازگشت ندارد!مگر به شرط چاقو، که آنهم هزار اما و اگر دارد، برادر ناظران، از فدوی گفتن..

 

* 8285-0939: چهار سال است كه در شهرستان كازرون در بخش قائميه متقاضي وام مسكن هستم. نتيجه اينكه تا حال سركار گذاشته شده ام لطفا اعتراض و شكايت بنده را به گوش مسئولين بالاتر برسانيد تا بدانند در زير مجموعه چه بر سر مردم پايين دست مي آيد.

فدوی: در چنین بحران بیکاری سهمگینی، از اینکه شما را به این راحتی سرِ کار گذاشته اند، جداً شادمان شدیم؛ تبریکات فدوی را بپذیرید!..

 

* 0048-0912: دروغ آمد اعتبار رفت، شعار آمد عمل رفت، تلويزيون آمد خواب رفت، سود آمد بركت رفت، مد آمد خجالت رفت، پرخوري آمد سلامتي رفت، رشوه آمد حق رفت، ديرخوابي آمد نماز صبح رفت، اسراف آمد قناعت رفت، نژادپرستي آمد برادري رفت، ماهواره آمد حجاب رفت، فارسي وان آمد حيا رفت، رقابت دنيايي آمد نماز جماعت رفت، گاوصندوق آمد زكات رفت، تلفن آمد صله رحم رفت و... اينها حقيقت دارد؟!

فدوی: عجب  ترافیکی راه انداخته اید، برادر 0048-0912، خدا حفظ تان کند!

 

* يك شهروند: در حالي كه به ماه رمضان نزديك مي شويم، از مسئولان تقاضا داريم جلوي اين گراني افسارگسيخته را بگيرند.

فدوی: مژده برادر شهروند، مژده! افسارهائی که دولت خدمتگزار بمنظور مهار قیمت ها به قبرس سفارش داده بود، بحمدالله رسید! شیرینی فدوی فراموش نشود!

 

* خانم گودرزي: رئيس جمهور محترم اعلام نموده تا دقيقه 90 دولت بايد به گل زني خود ادامه دهد از ايشان خواهش مي كنم گل زني را متوقف كنند چرا كه مدتي است اين گل ها به خوديهاست اينكه بايد كاري كنيم كه مستضعف در روي كره زمين باقي نماند به اين معني نيست كه آنها را زنده به زير خاك كنيم! با اين همه تورم، گراني كه بر دوش مردم است چطور شاهد مواردي مثل اختلاس هاي كلان از قبيل سه هزار ميلياردي دولتي ها هستيم.

فدوی: باور بفرمائید از فدوی هم که کلی نفوذ روی ایشان دارد، کاری ساخته نیست، خواهر گودرزی. معظم له نزدیک به 8 سال است که خون جلوی چشم های شهلایشان را گرفته، زنجیر پاره کرده، و به نیابت از اعلیحضرت العضما، دروازهء خودمان را به توپ بسته و هیچ جور هم ول کن معامله نیست. فلذا تا پایان دورهء 8 ساله معجزهء هزارهء سوم، دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید، بلکه از خر شیطان بزرگ پائین بیاید، خواهر گودرزی!

 

* 5986---0912: وقتي مي گوييم مساجد سنگر است يعني در طول شبانه روز بايد در مساجد به روي مومنان باز باشد نه اين كه روزي 2 ساعت در مسجد را باز كنند و بقيه روز پشت درهاي مسجد بنشينيم. در چنين شرايطي چطور مي توان سنگرباني كرد.

فدوی: پنداری شما مسجد را با 11/7 و یا 911 (فوریت های پزشکی/ اورژانس) عوضی گرفته اید. از اینها گذاشته، مگرشما کار و زندگی ندارید که تمام روز در مسجد پارک کرده اید، برادر 5986---0912؟!

 

* 6580-0912: خيابان بيگلري ماهشهر با اينكه فاصله زيادي با كلانتري ندارد ناامن است. ساختمان مخروبه ابتداي اين خيابان شب ها محل تجمع معتادين و اراذل و اوباش شده است.

فدوی: والله برادر 8949-0912 دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ.. به فدوی مربوط نیست ها، لکن گمان می کند کلانتری را که از آنجا بردارند، امن می شود. روی این پيشنهاد کار کنید، برادر6580 -0912!

 

* 8371---0919: از اينكه مسئولين روي قول خودشان پايبند ماندند و قيمت نان را گران نكردند ممنون هستيم و از آنان تشكر مي كنيم.!

فدوی: فدوی عین فحش ناموسی فوق را به مسؤلین ذیربط، اعلی الله مقامهم اجمعین، ابلاغ کرد لکن به اتهام توهین به مسؤلین و مشوب کردن افکار عمومی و توطئهء نرم بر علیه امنیت نانوائی های کشور تحت پیگرد قرارگرفت؛ حالا فدوی باید از شما تشکر کند برادر 8371---0919!

 

* 1177---0935: خطاب به رئيس بازرسي كل كشور بنويسيد وظيفه دستگاهي كه ايشان متولي آن است پيشگيري از فساد است. بنابراين به جاي پرداختن به موضوعات حاشيه اي با دستمال تميز و قانوني خودشان شيشه دستگاه هاي نظام اسلامي را از آلودگي هاي بي عدالتي پاك كنند.

فدوی: اگر دنبال رفتگر می گردید، تشریف ببريد به شهرداری؛ اصلاً شاید هم بهتر باشد! برادر 1177---0935

 

* يك شهروند: دولت بايد انتقادپذير باشد و از اين كه از اقدامات آنها ايراد گرفته مي شود نبايد ناراحت شود. دولتمردان بايد نكات ضعف خود را از بين ببرند و دائم نگويند با اين انتقادات دولت تضعيف مي شود، چون در هيچ جاي دنيا دولتمردان به خاطر نقاط قوت تضعيف نمي شوند اگر دولت نقاط قوت خود را تقويت و نقاط ضعف را از بين ببرد، هرگز تضعيف نخواهد شد.

فدوی: پرسيد: ادب را از که آموختی؟ گفت از بی ادبان؛ حالا حکایت دولت خدمتگزار است که انتقاد پذیری را از مقام معظم رهبری، ادامه الله شوکته، آموخته است، برادر شهروند!

 

* عليمرداني: سه كشور قطر- عربستان و تركيه به صورت مرتب و طي هماهنگي با آمريكا و اسرائيل دنبال توطئه كشت و كشتار مردم بي گناه كشور سوريه هستند تا بلكه بتوانند حكومت مردمي و ضدصهيونيستي بشار اسد! را ساقط كنند ولي توجه داشته باشند آنچه كه امروز در سوريه مي كارند فردا در كشور خودشان درو مي كنند و اين آتش بازي آنان دامن خودشان را هم خواهد گرفت.

فدوی: فدوی پیش از اینکه فرمایش شما را بعرض خاک نعلین عنبر آسایشان برساند از شما می پرسد: اگر امشب اعلیحضرت العظما خوابنما شد که سوریه "اخ" است لکن!.. شما چه می کنید، برادر علی(ع)مردانی؟ آیا همچنان به صدور مهملات داهیانهء فوق ادامه می دهید، یا نه، فکر دیگری می کنید؟... چراغ از بهر تاریکی نگهدار! برادرعلی(ع)مردانی... از فدوی گفتن.

 

* 1239---0919: يك منزل در قم دارم كه جزو بافت فرسوده است. براي دريافت وام 20 ميليوني براي ساخت مراجعه كردم به من گفتند چون كاربري آموزشي دارد، حق ساخت نداريد و وام تعلق نمي گيرد، به آموزش و پرورش مراجعه كردم، پاسخ آنها اين است كه نمي توانيم اعلام عدم نياز دهيم، پيشنهاد خريد خانه را مي كنم مي گويند بودجه نداريم. لطفاً مرا راهنمايي كنيد. هيچ كاري نمي توانم انجام دهم.

فدوی: می دانید که بهره و از این قبیل در جامعهء شکوهمند اسلامی ما شدیداً حرام است! فلذا شما، اگر از فدوی می شنوید، در کیسه را شل کنید، همه چیز درست می شود. شیرینی فدوی هم فراموش نشود!

 

* يک شهروند: از شركت واحد اتوبوسراني درخواست مي شود صندلي هايي كه رو به سمت عقب كار گذاشته شده و مشرف بر قسمت خواهران است را به سمت جلو قرار دهند تا از مشكلات احتمالي كاسته و هر دو قشر راحت تر باشند.

فدوی: پیشنهاد سازندهء شما با قید 55 فوریت به آگاهی مسؤلین ذیربط رسید.در پاسخ با کمال تعجب گفتند که تنها کسی که مشکل دارد شمائید و آنها هم پزشک نیستند و نمی توانند کمک تان کنند، فدوی بی تقصیر است!..

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

9 مارچ المذبذب  سنهء 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630