بازگشت به خانه                    پيوند به نظر خوانندگان                     آرشيو  مقالات                  آرشيو صفحات اول                جستجو

چهارشنبه 16 اسفند ماه 1391 ـ  6 مارس 2013

حمله به اسانلو و دفاع از احمدي نژاد؟

محمد آسنگران

اخيرا نوشته اي از آقاي رضا رخشان در نقد و افشای منصور اسانلو، به دليل همراهي اسانلو با «موج سبز»* منتشر شده است. علاوه بر لحن و ادبيات سطح پايين اين نوشته**، رضا رخشان خودش را کارگري معرفي کرده است که بوسيله عباس عبدي دو خردادي به دليل راي دادن به احمدي نژاد  تحقير شده است. گويا اسانلو تازگي عضوي از اصلاح طلبان شده است که مورد غضب اين "فعال کارگري" مدافع احمدي نژاد قرار گرفته است.

رضا رخشان نوشته است:

«آقای اسانلو، ضمن تبریک مقام حضرت عالی، خواستم یاد آور شوم که شما در گذشته خیلی بلند پرواز تر بودید. چه اتفاقی افتاده که حالا پادوی سبزها شده اید؟ سبزهایی که هیچ وقت ما کارگران برایشان مهم نبوده ایم. و اتفاقا آنها خود را نماینده بخش متمول وتحصیل کرده و طبقه متوسط جامعه می دانستند. هنوز گفته عباس عبدی از یادم نرفته است که ،اگر رای واقعی ما همان سیزده ملیون باشد ولی کیفت رأی ما از 24 میلیون احمدی نژاد بیشتر است. چرا که در میزان رای ما، مملو از دکتر و نویسنده و کارگردان و نخبه است . درین  گفته  یک تضاد و یک تحقیر بزرگ نهفته است. تضاد از این لحاظ که، حتی برخلاف ادعای ریاکارانه اصلاح طلبان، یعنی اعتقاد به همان دموکراسی بورژوازی ( چرا که از اصول پایه ای دموکراسی (لیبرالی) پذیرش اصل هر نفریک رای می باشد. جدا از شغل ودارایی وپایگاه طبقاتی افراد). واما تحقیر بزرگ اینکه عدم اعتقاد به پذیرش اصل هر نفر یک رای ، یعنی توهین وتحقیر نسبت به طبقات فرودست (بخوانید کارگران).یعنی اشرافیت فئودالی. برای انها بسیار دردناک بود که مشتی پابرهنه و پاپيتی برایشان رئیس جمهور انتخاب نمایند. آقای اسانلو دعوای جنبش سبز از اساس فقط همین بود. آن وقت تو به این جماعت پناه برده ای. ای کاش در ایران می ماندی. حتی اگر هیچ کاری نمیکردی و حداقل در حافظۀ کارگران بعنوان یک قهرمان میماندی. نه این چنین آمال وارزوهای این طبقه را به مفت نمی فروختی. راستی اقای اسانلو خود را چقدر فروختی؟" 

آقاي رضا رخشان اولا کسي که فکر مي کند کارگران به احمدي نژاد راي داده و رئيس جمهورش کرده اند٬ دارد حرف هاي سپاه پاسداران و خامنه اي را تکرار مي کند. دوما لطف کنيد و اين منابع خبري بکر را به ما مردم ايران هم معرفي کنيد. از کجا متوجه شديد که کارگران به احمدي نژاد راي دادند و آن "24 ميليون" راي را از کدام صندوق ها بيرون آوردند؟ آيا مردم ايران اشتباه کردند که هميشه انتخابات هاي جمهوري اسلامي را نمايشي مضحک از انتخابات نام نهاده و سال 88 همين جمهوري اسلامي را به بهانه و دليل مهندسي انتحابات به چالش طلبيدند ؟

آقاي رضا رخشان آيا تازه متوجه شديد که اسانلو يک اصلاح طلب بوده است؟ و اکنون خيلي جاي تعجب دارد که علني همراه موج سبز شده است؟ باور بفرماييد اسانلو هميشه يک اصلاح طلب و دوم خردادي بوده است. چه آن وقتي که زبان اش را بريدند و چه آن هنگام که به کارگران آموزش سنديکايي مي داد و چه در زندان و چه امروز که علناً [در خارج کشور] همراه «موج سبز» شده است. او هميشه يکي از مدافعين خط توده ايستي بوده است. اسانلو هيچ وقت منتقد ريشه اي سيستم و مناسبات توليدي سرمايه داري نبوده است. او هميشه ميخواست اصلاحاتي در رژيم و مناسبات کار و سرمايه ايجاد کند. من هيچ وقت حرفي و سياستي خلاف اينرا از اسانلو نشنيده ام. امروز هم همان است. اسانلو تغيير ماهيت نداده است.

آقاي رضا رخشان! اگر کسي تغيير کرده باشد شما هستيد. زيرا شما يک فعال سنديکايي مانند اسانلو بوديد٬ اما حدود يک سال است که از يک فعال کارگري سنديکاليست به مدافع احمدي نژاد تغيير جايگاه داده ايد. اگر تلفات فعالين کارگري را بخواهيم حساب کنيم متاسفانه شما يکي از تلف شدگان هستيد. اسانلو اصالت خط توده ايستي خود را همچنان حفظ کرده است. او هميشه مدافع دوم خرداديها و اکنون هم يکي از اصلاح طلبان مدافع تغيير رژيم اسلامي شده است. همچنانکه که يک بخش از همان اصلاحطلبان اکنون سرنگوني طلب شده اند. اختلاف شما با اسانلو اختلاف يک فعال کارگري سوسياليست با يک اصلاح طلب نيست. اختلاف شما دو نفر اختلاف اصلاح طلب و اصولگرا در چهار چوب اختلافات جناحهاي همين رژيم است.

3 مارس 2013

* لينک مصاحبه منصور اسانلو>>>

** لينک مقاله رضا رخشان >>>

منبع: آرشيو روزا

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه