بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 14 اسفند ماه 1391 ـ 4 اسفند ماه 2013

 

مصادره ی به مطلوب

فدوی بارها به زبان شیرین آلمانی که با آن آشناست، به خواهر کاترین اشتون توصیه کرد که برادران  ما، کثرالله امثالهم، ظرفیت ندارند و اینقدر به ایشان حال ندهد چرا که فردا هزار جور توقع دیگر دارند!، بخرج ضعیفهء خاج پرست نرفت که نرفت لکن! فلذا "خود کرده را تدبیر نیست" و نتیجه این شد که ملاحظه می کنید. حالا بیایید شاهکار انگلیسی خانم اشتون را از نگاه یک شهروند فرانسوی، ایتالیایی، کانادایی و یا شاید هم یک شهروند ژاپنی مرور کنیم. وقتی شما، عرف، رسم و فرهنگ لباس پوشیدن خود را کنار می گذاری و نوع پوشش خود را به احترام گروه ایرانی مذاکره کننده و البته رسانه های ایران، با ویژگی هایی ایرانیزه شده، انتخاب می کنی، چه پیامی دارد؟ قصه از همین احترام شروع می شود؛ اشتون به آن شهروند اروپایی یا آسیایی، بصورت غیر مستقیم پیغام می دهد که ما حاضریم کوتاه بیاییم اما ایرانی ها ... .

قضیه البته ختم به خیر نشده و در ادامهء کار بهمانجائی می رسد که فدوی حدس زده بود؛ یعنی طرف، کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه ی اروپا را چیزی شبیه به  فاطی صدا می زند، یعنی «کتی»!:

من و شما، چه بخواهیم و چه نخواهیم، باید «سیاست لباس کتی اشتون» را قبول کنیم؛ اشتون می خواهد بگوید ما، پنج بعلاوهء یکی ها، انعطاف داریم؛ نمونه اش همین نوع لباس من که رییس تیم مذاکره کننده هستم! به لباس های اشتون در مذاکرات آلماتی، دقت کنید، باز هم حجاب اش، ایرانی تر شده، نه؟

شما، چه نامی را روی سیاست لباس اشتون می گذارید؟ فرار رو به جلو؟!/ افکار نیوز

مثل اینکه زیاده واقعا ً ارزی نیست !...

این هم این خواهر و برادر دینی، بروایت خبرگزاری وابسته ی فارس

 

 

مست بودم اگر !..*

از قدیم هم فرموده اند که: «چرا مؤمن کند کاری که باز آرد پشیمانی؟» حالا حکایت علمای ما، اعلی الله مقامهم اجمعین، است که بین ایشان، در چگونگی ویران کردن وطن سابق، شدیداً اختلاف افتاده است!.. دسته ای از این یزرگواران را عقیده بر آن است که از طریق برادر مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد، دامت تحریکاته، زودتر می توان به نتیجه رسید و، در مقابل، گله ای دیگر از علما بر این باورند که راه مالروی مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقائه دولته، به مقصود نزدیکتر است! باری – ریش و پشم های کنده شده در این نزاع مکتبی، که گوشه هائی از آن در پی می آید، را ملاحظه بفرمائيد:

"متاسفانه رئيس يک قوه به استناد يک اتهام ثابت نشده و حتی مطرح نشده در دادگاه، دو قوهء ديگر، يعنی مجلس و قوه قضاييه، را متهم ساخت. كه كاری بد، ‌غلط، نامناسب،‌ خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق بود..."(1)

خوانندگان محترم ضد انقلاب بفرمایند که آیا روال کار را در اینگونه موارد در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، دستکم از زمان حضرت امام(ل) تا کنون، بیاد می آورند؟ آیا فدوی گردن شکسته، ناگزیربه یادآوری آنست؟ بسیار خوب، گور پدر مال دنیا!.. مجدداً ارز(!) می کند(2): روال کار در اینگونه موارد، یعنی آنگاه که مطلبی بر خلاف رأی قائد اعظم صادر می شود، این است که به نقل از جد اعلای فدوی، ضمن سینه زدن، بیدرنگ باید با صدای بلند نیز چنین گفت:

بیت

مکرّر گفتم اش با مـــدّ و تــشدیـد

که ُگه خوردم، غلط کردم، ببخشید!(3)

حال، با مرور ادامهء گزارشات در این باب، ببینیم که تاکنون کدامیک از بزرگوارن درگیر در نزاع مکتبی مذکور، در امتثال فرمان مقام معظم رهبری، انارالله برهانه، از آن کالای مأکول! میل فرموده اند:

ساعاتی پس از  انتقادهای رهبر ايران، علی لاريجانی، رييس مجلس، و صادق لاريجانی، رييس قوهء قضائيه در نامه های جداگانه ای به آيت الله علی خامنه ای اعلام کردند که به «تذکرات» وی عمل خواهند کرد. در همين زمينه، روز يکشنبه 265 نمايندهء مجلس در نامه ای به رهبر ايران به دليل استيضاح وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی عذرخواهی کردند!

و آنگاه که فدوی به نمایندگان می گفت «نمایندگان محترم حکومت در مجلس»، یقه اش را می گرفتند! در این پیوند به سخنان برادر علی(ع) توجه کنید، تا به درستی سخن فدوی برسید:

«لاریجانی در نطق پیش از دستور: نقد رهبری عظیم الشأن را عامل اصلاح کار خویش می دانیم/ مجلس از رهبری عذرخواهی می کند!» (قدس آنلاین)

و اما، از برادر مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد، دامت تحریکاته، که آب ُکر در خوابگه مورچگان مکتبی ریخته، چنین نقل شده است:

«به گزارش پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، محمود احمدی نژاد گفته است: "اينجانب و همکارانم در دولت تا آخرين لحظات مسئوليت دلبسته به ارزش های انقلاب اسلامی کمر بسته خدمت به کشور و مردم خواهيم بود و اطمينان می دهم که همهء تلاش ما به عنوان خادمان ملت، در مسير اعتلای کشور و رفع مشکلات کشور خواهد بود و کوچکترين قدمی برخلاف مصالح کشور بر نخواهيم داشت...

دلبستگی و ارادت اينجانب و اعضای محترم دولت به جنابعالی هميشگی است.»(4)

که در آن فدوی، هیچ نشانه ای از سرکشیدن جام خلا را، عجالتاً ملاحظه نمی کند؛ و اتفاقاً برادر حسین(ع) شریعتمداری - که سر بریده می دارد دوست - نیز بر این باور است که:

«خوشبختانه نهيب حضرت آقا!، و اتمام حجت آميخته به نصيحت ايشان، لبيك مسئولان محترم را در پي داشت و سران محترم سه قوه و نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي با ارسال نامه و صدور بيانيه، بر همراهي خويش با مردم در پيروي از رهبر معظم انقلاب تاكيد ورزيدند...» [لکن!] «بعد از اقدام قابل انتظار مسئولان محترم و توبهء آنان - كه در مواردي بايد به صراحت اعلام مي شد و نشد!..»(5)

خوانندگان محترم ضد انقلاب در این باب چه می فرمایند؟

بعدالتحریر:

برای جوری جنس، از پا منبری ها هم در همین رابطه بخوانید:

«ستاري، بازنشسته از تهران: چه زيبا امام عزيزمان فرمودند كه "پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيب نرسد" ما مسئولين را تا زماني حمايت مي كنيم كه پشتيبان مقام عظماي ولايت باشند و از اوامر رهبر عزيزمان سرپيچي نكنند و الا هماني كه سر مسئولين گذشته آمد به سر اينها هم خواهد آمد. خيلي خوشحالم كه عزيزاني كه به اشتباه با اخلال كنندگان در مراسم 22 بهمن قم همراهي كرده بودند از آن اعلام برائت كردند. اين نشان مي دهد كه مردم چقدر ولايتمدار هستند و خيلي سريع اگر احيانا اشتباه كردند اعلام برائت مي كنند. اميدواريم اين حركت سرمشق برخي از مسئولان ما هم باشد كه اگر كارهاي اشتباهي مي كنند و مي فهمند حركتشان برخلاف اصول و گفتمان رهبري است اعلام برائت كنند و صادقانه به اشتباهات خود اعتراف كنند...»

 

یادداشت ها

* مست بودم اگر ُگهی خوردم ! / که فراوان خورند مستانا /عبید

(1) نخیر، منظور معظم له باطری نیست، احمدی نژاد است، خواهر/ برادر خواننده!، فدوی این را هم باید زیر نویس بدهد؟

(2) نخیر! تیر شما این بار نیز به سنگ خورد و نمی توانید بجای کمک به فدوی یک لاقبا در این سنگر، تظاهراتی بر علیه وی براه بیندازید که سوادش نم کشیده و عرض را ارز نوشته است و فلذا، بفرمایش حضرت امام(ل) اعدام باید گردد! فدوی پیش از این نیز ارز کرده است که تا تعیین تکلیف ارز، بویژه برای دانشجویان برونمرزی، اعتصاب واژهء خشک کرده! و هر گونه عرض را، ارز می نویسد!.. بقول عوام: ! sorry about that، فلذا باز هم بقول عوام برای

 put down کردن فدوی، راه های دیگری  را بقول عوام search بفرمائید، ممنون!

(3) به نقل از حافظه /  ایرج میرزا- عارفنامه- به اهتمام استاد فقید، دکتر جعفر محجوب

(4) نقل قول ها از البرز نیوز

(5) کیهان چاپ دارالخرافه ـ دوشنبه 30 بهمن  1391

 

اندر حواشی 22 بهمن امسال

بقول همکاران مکتبی در جراید شریفه ی دارالخُرافه، سالگرد انقلاب شکوهمند امسال هم،

حواشی خودش را داشته است، از جمله :

حواشی کلامی: «آیت‌الله‌ نوری‌ همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که سال به سال تنور انقلاب گرم‌تر می‌شود، خاطر نشان کرد...» (قدس)

يعنی، معظم له که به بیماری "کـِبرسون"(*) مبتلاست، به هیزم تنورانقلاب، که همانا ملت یک لاقبا باشد لکن، اشاره نفرمودند!.. خب، بقول حضرت امام(ل)، حالا روح منی! یعنی:

حواشی تصویری: فدوی با ملاحظهء عکس هائی که در پی می آیند، چنین بنظرش می رسد که 22 بهمن، تنها روزی ست که موی نسوان می تواند بی شلاق هوایی بخورد، اینطور نیست؟!

لطفا ً به آهنگ آغاسی (ره) بخوانید: گیسوا پریشون/ همه شاد و خندون ...

* همان کبر سن خودمان است!

 

رونویسی

فدوی نمی داند با این سرعت و دقتی که متولیان گرامی حکومت شکوهمند اسلامی، اعلی الله مقامهم اجمعین، از روی دست هم می نویسند، چرا خط شان خوب نمی شود؟!..

باری، این بار ِ نخست یا دوم شان نیست و همچنان ادامه دارد. به فقرهء تازه ای از ماجراهای "تام و جری" اسلامی توجه کنید. از سوئی مقام معظم رهبری، ادامه الله ایامه و نصر اعلامه و اجری بالخیر اقلامه، می فرماید:

"من دیپلمات نیستم، من انقلابی‌ام و حرف را صریح و صادقانه می‌گویم. شما (آمریکایی‌ها) اسلحه را مقابل ایران می‌گیرید و می‌خواهید مذاکره کنید، ملت ایران مقابل این چیزها مرعوب نخواهد شد".

و از سوی دیگر آقای احمدی‌نژاد امروز (یکشنبه، ۲۲ بهمن) در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، خطاب به مقامات آمریکا گفت: "به صراحت می‌گویم، اصلاح گفتار و بیان لازم است، اما کافی نیست. اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم.! گفت‌وگو باید در سایه احترام و عدالت باشد، نه فشار...»

ملاحظه می کنید که انشاء یکی ست؟!...

و اما در این باب که، به دسیسهء خاج پرستان، علیرغم گذشت سی و چند سال که سهل است، بلکه 1400 سال، یک گرم ناقابل هم به مغز مؤمنین، کثرالله امثالهم، اضافه نشده است، عرض می کند آنگاه که هنوز در وطن سابق جنگ صدام و حضرت امام(ل) را شدیداً تجربه می کرد، بیاد می آورد که حضرت شان در موعظه ای در همین ارتباط، مهملی به این شرح فرمود که: «جنگ چیز خوبی ست!»..

باری- با آنکه هیچ ذی شعوری در عالم یافت نمی شود که از این مهمل آشکار دفاع کند، از فردای همانروز، مطبوعات وابسته، صفحات مبسوطی را به این عبارت سیاه افزودند، و قلم های بیشماری را در تبیین آن فرسودند!.. باری، بنظر می آید که پس از سه دهه، در همچنان بر همان پاشنه می چرخد و آنگاه که مقام معظم رهبری، انارالله برهانه، در تداوم خصومت کور خود با بیش از نیمی از جهان آزاد، فرمود که: «من دیپلمات نیستم، من انقلابی‌ام» بار دیگر زبان ها و قلم های منثور و منظوم مؤمنین، کثرالله امثالهم، در تنقیهء این فرمایش، شدیدا! بکار افتاد. نمونهء منظوم:

گويا كه دوباره بدر و خيبر شده بود

فرياد همه چو تيغ حيدر شده بود

تابوت عزاي دشمنان را ديديم

نصرت به فدائيان رهبر شده بود

عهد دگري ز جنس ايمان به امام

از شوق و غرور ديده ها تر شده بود

فرمود كه انقلابي ام، صريح و صادق

ايران بنگر دوباره محشر شده بود

علي شايان از فومن

و نمونهء منثور: «من انقلابي ام؛ روايت تشخّص يك ملت (يادداشت روز، کیهان چاپ دارالخرافه سه شنبه 24 بهمن  1391) رهبر معظم انقلاب در جمع كاركنان مقتدر نيروي هوايي مصمم فرمودند من ديپلمات نيستم و يك انقلابي هستم . اين درس بزرگ به تمامي ديپلمات هاي كشور بلكه تمامي دست اندركاران و مديران و سران قوا در تمامي جايگاه هاي مديريتي است كه قبل از هر عنوان و صفتي كه در سر تابلو و مكان امضايي خود دارند بايد انقلابي باشند آن هم انقلابي اسلامي آن هم اسلام ناب محمدي(ص) آن گونه رفتار كنند كه دشمن مأيوس و منافع كشور و مردم و حرمت و رفاه و آسايش و ارزش هاي ديني مردم در آن تأمين شود. بنازم به رهبري و انقلابي بودن او كه بر همه چه دوست و چه دشمن ثابت شده است».

«احمدزاده: همراه اول در يك اقدام مبارك تا پايان ماه ربيع الاول مدت انتظار را به ذكر صلوات مزين نموده است با توجه به حمله هاي ناجوانمردانه استكبار و صهيونيسم جهاني به مقدسات اسلامي و پيامبر اعظم(ص) و قرآن كريم شايسته است كه همراه اول ماه ربيع الاول را به طول سال گسترش دهد».

تو خود حدیث مفصل بخوان از این "مهمل " !

 

سوء تعبیر

فدوی پس از ملاحظهء خبر شکایت دختری از یک نماینده حکومت در مجلس از این قرار

اول اين خبر را ملاحظه فرمائيد: «دختر جوانی که از یک نمایندهء مجلس به اتهام "تجاوز به عنف" شکایت کرده بود، اکنون مدعی است، نماینده مذکور تمام تلاش خود را انجام داده تا با تطمیع و تهدید، وی را از ادامه پیگیری هایش منصرف کند». بولتن نیوز هم فاش کرد: «روز دوشنبه 18 دی ماه زمان رسیدگی به شکایت یک دختر جوان از یک نماینده مجلس خواهد بود»، و به تیتر زیر نیز عنايت بفرمائيد که: «پیشنهاد بیشرمانهء یک جوان به توکلی!» (صراط نیوز)

خوانندگان محترم ضد انقلاب، براحتی می توانند حدس بزنند که فدوی، تا چه مایه نگران برادر توکلی، دیگر نمایندهء محترم حکومت از تهران در مجلس شد؛ زیرا کیفیت تیتر بگونه ای بود "که محراب به فریاد آمد"! لکن اندکی باریک تر که شد دریافت که آن بزرگوار جان سالم بدر برده! و موضوع فقط راجع است به یکی از صنایع بسیار پیش پا افتاده و بدیهی در جامعهء شکوهمند اسلامی ما بشرح زیر:

«توکلی اظهار داشت: دو هفته پیش در فرودگاه مهرآباد تهران بودم که جوانی به من مراجعه کرد و گفت كه ما یک زمین در نیاوران داریم که دادگاه حکم آن را صادر کرده است ولی اجرا نمی‌شود؛ كه  بنده هم در پاسخ گفتم با من تماس بگیرید تا موضوع را پیگیری کنم، که این جوان با کمال بی‌شرمی گفت سهم شما نیز محفوظ است!» (همانجا»

که بحمدالله رفع نگرانی شد !...

 

تشخیص

برخی ناظرین بی انصاف، بر این باورند که برادر علی اکبر(ع)، مشاور بین المللی مقام معظم رهبری، اعلی اللّه مقامه الشّریف، در هیچ عرصه ای مالی نیست؛ فدوی اما چنین نمی پندارد و معتقد است  که ایشان هر چیزش که بد باشد، تشخیص رنگ اش، انصافاً خوب است؛ ملاحظه کنید:

«ولایتی: بشار اسد خط قرمز ماست». (علی اکبر ولایتی در گفتگویی با شبکه تلویزیونی المیادین- روز)

وی در ادامهء فرمایشات خود افزود که «جمهوری اسلامی "تا آخر" از او حمایت می کند». (همانجا)

فلذا بی سببی نیست که برادران برای چندمین بار، مختصری از جیب ملت یک لاقبا بشرح زیر کش رفته اند:

«بانک توسعهء صادرات ایران در وب‌ سایت خود از اختصاص خط اعتباری یک میلیارد دلاری این بانک به سوریه خبر داد.» (رادیو فردا)

          زیاده، واقعا ً ارزی نیست !

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

* نيكنام از قم: «بعد از اتفاق يكشنبه سياه در مجلس و تذكر جدي حضرت آقا انتظار مي رود برخي از نمايندگان در موقع انتقاد حالت تهاجمي و انتقام نگيرند. هيئت رئيسه بايد به جد با اين مسئله برخورد كند».

پاسخ فدوی: چرا سیاهنمائی می کنید، برادر نيكنام؟ آخر به نمایندگانی بشرح زیر، وصله ی "حالت تهاجمی" می چسبد؟!

* 5168---0912: «از اقدام قوهء قضائيه، وزارت اطلاعات و ناجا در برخورد قاطع با اشرار و خبرنگاران وابسته به بيگانه و دستگيري و مجازات مفسدين اقتصادي و اخلاقي تقدير و تشكر مي كنم».

پاسخ فدوی: با ضد انقلاب خجالتی نباشید و تعارف نکنید، برادر 5168---0912! نویسندگان و هنرمندان را هم برای جوری جنس تان علاوه کنید، اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع) !

 

* يك شهروند: چرا دولت سوريه مثل ايران در روستاهاي خود پايگاه هاي بسيج راه اندازي نمي كند، اگر دولت سوريه اين كار را بكند ما آمادگي خود را براي همكاري با مردم سوريه اعلام مي كنيم و حاضريم تمام تجربيات خود را در اختيار اين مردم مظلوم قرار دهيم».

پاسخ فدوی: بقول عوام already شده است. تجارب گرانبهای ما در سرکوب صمیمانهء مردم در سال 88 عیناً به برادران سوری تحویل و رسید دریافت شده است. قتل چندین هزار نفر در چند ماههء اخیر نتیجهء راهنمائی های خدا جویانهئ مقام معظم رهبری، صدمه الله تعالی، ست؛ فدوی خواست بگوید لازم نیست که "سرود یاد مستان" بدهید، لکن خوف برش داشت که نکند یکوقت گرفتار حدّ شرعی بشوید؛ فلذا به جای آن عرض می کند "به سرما خورده لرزیدن میاموز" برادر شهروند !

 

* 7933---0915: «سوريه امروز مبتلا به ماجراي شبيه كردستان سال هاي 85-57 جمهوري اسلامي است، لازم است افرادي در سوريه مانند همت ها و كاوه ها و متوسليان و ... در آنجا به سكانداري بپردازند تا پوزه بدخواهان را به خاك بمالند».

* محمد كاشاني پور: «از پاسداران مرزبان جمهوري اسلامي تقاضا داريم تجارب خود را در حفظ مرزها در اختيار ارتش سوريه قرار دهند. چون اين طور كه واضح است دشمنان سوريه وقتي ديدند كه از طريق شوراي امنيت نمي توانند مجوز حمل سلاح به سوريه را بگيرند به روش ناجوانمردانه و تروريستي در مرزها متوسل شدند. لذا از مسئولان تقاضا داريم تجارب ارزنده خود را در اختيار كشور سوريه قرار دهند».

پاسخ فدوی: مراتب در مجالی بعرض رسید؛ قدری از نفهمی شما متغییر شده و  فدوی را مأمور فرمودند که به هر دوی شما تفهیم کند که ما دیری ست افزون بر حمایت های بی قید و شرط مالی، برادران آنکاره را نیز به ضمیمه اعزام کرده ایم که ترتیب ملت سوریه را بدهند .نتیجهء تزریق"تجارب ارزنده" عجالتاً قتل 60000 نفر از مردم سوریه است؛ کجای کارید برادر 7933---0915 و برادر محمد(ص) کاشانی پور؟ و در خاتمه نیز افزودند "به سرما خورده لرزیدن میاموز"!

 

* 6277---0935: «جواني 32 ساله هستم، آخر بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با مردم غيرتمند آذربايجان جگرم را آتش زد. خواستم بگويم آقاجان ما رفاه آينده را بدون شما نمي خواهيم. ان شاءا... پرچم انقلاب اسلامي را با هم به دست صاحب الزمان(عج) خواهيم سپرد».

پاسخ فدوی: در این بحران بیکاری، جگرکی هم شغل آبرومندی ست، تبریکات فدوی را بپذیرید! لکن در باب اینکه پرچم انقلاب اسلامي را باتفاق به دست صاحب الزمان(عج) بسپرید، به فتوای علمای حاضر حتا، شدیداً محل تردید است، خودشان فرمودند ممنون می شوند اگر قدری کوتاه بیائید، برادر 6277---0935 !

 

* قلي زاده: يادداشت اخير مديرمسئول محترم روزنامه كيهان در اعتراض به گراني هاي افسار گسيخته در جامعه واقعاً بر دل يك يك اقشار ضعيف جامعه نشست و حلاوت شيرين آن را احساس كرديم!..

پاسخ فدوی: مراتب بعرض مبارک رسید؛ ضمن سلام و تحیات قول دادند که روزی سه وعده از همان یاداشت (صبحانه- ناهار- شام) در وجه شما کارسازی کنند، نوش جان، برادر قلی زاده!

* نوري: «يك كارگر فصلي و شهرستاني هستم. روي هر دو چشم بنده بايد پيوند قرنيه صورت بگيرد والا طبق نظر پزشكان بينايي خودم را از دست مي دهم. مسئولين بيمارستان هلال احمر فقط ده درصد تخفيف مي دهند در حالي كه چيزي در حدود شش ميليون هزينه جراحي مي شود. خلاصه چاره را اين ديدم كه مشكل و نيازم را در اين ستون مطرح بكنم شايد فرجي بشود».

پاسخ فدوی: مراتب در مجالی که چندان هم سرحال نبوند، بعرض خاک نعلین عنبر آسایشان رسید. قدری ناراحت شدند و دستور فرمودند که در اسرع وقت، یک عصای سفید رنگ  ساخت چین، و

اگر نبود، ساخت روسیه تهیه و تحویل نمایند، برادر نوری!

 

* باوفا: «آقايان جشن برداشت گندم در گلستان گرفتند و ما كشاورزان شرمنده محبت مسئولان استان شديم چرا كه كود 14 هزار توماني را امروز 37 هزار تومان خريديم؟!»

پاسخ فدوی: خواهش می شود، قابلی نداشت، برادر با وفا!

 

          * 9570---0916: «در بعضي از فيلم ها و سريال هايي كه تلويزيون پخش مي كند بين زن و مرد كه نسبت همسري در فيلم دارند حرف هاي سبك و دور از شئونات اخلاقي رد و بدل مي شود. لازم است كنترل در كار باشد تا سبب بدآموزي نگردد».

پاسخ فدوی: مراتب در مجالی بعرض رسید. مقرر فرمودند که روابط زن و شوهر در حد برادر خواهر باشد، برادر9570---0916!

 

* جعفري از ملارد: «در صفحه 3 روزنامه شنبه 20/3/91 از مرحوم آيت الله مشكيني با عنوان سيد ياد كرده ايد در حالي كه آن مرحوم سيد نبودند. خواستم بدينوسيله اشتباه پيش آمده را يادآور شده باشم».

پاسخ فدوی: فدوی از ُحسن دقت و توجه شما شدیداً سپاسگزار است با ذکر این نکته که حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، فارغ از رنگ عمامه، هر دو بیک میزان ترتیب ملک و ملت و را داده اند برادر جعفری، که البته خسته نباشند !

 

* 6419---0930: «شبكهء 2 سيما برنامهء "روايت فتح" را ساعت 3 بامداد پخش مي كند خدا وكيلي در اين موقع از شبانه روز چند درصد از هم وطنان بيدارند؟»

پاسخ فدوی: والله برادر 6419---0930، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟.. تا اعدام آ آ آ آ... مطابق مدارک موجود و مستند و نیز گزارشات واصله به فدوی، هموطنان گرامی 100% خوابند !

 

* يك شهروند: «در پارك چيتگر تهران خانم ها با وضع زننده دوچرخه سواري مي كنند عدم احساس مسئوليت مسئولين كشور در قبال معضل بدحجابي در جامعه تا كي بايد طول بكشد و مردم متدين را غصه دار سازد؟»

پاسخ فدوی: این چه فرمایشی ست، برادر مؤمن؟ خب "مردم متدین" هم بروند خبر مرگشان، دوچرخه سواری یاد بگیرند!.. این هم دیگر کاری دارد که فدوی حضرات آیات را بابت آن تصدیع بدهد؟!

 

* اكبري: «بنده يك عامل توزيع موادغذايي هستم و از اينكه مردم در موقع خريد رنجيده شوند ناراحت مي شوم اميدوارم مسئولين توجه جدي كنند».(دنباله)

پاسخ فدوی: جوری نوشتید که فدوی پنداشت که شما هم مثل برادران، کثرالله امثالهم، عامل توزیع مواد مخدر هستید! بند دل صاحب مردهء فدوی، یکباره پاره شد!.. لطفاً ملاحظهء قلب ضعیف وی را کرده و ارکان و افعال جمله را، سر جای خودشان بنشانید، برادر اکبری!

 

* پيري: «ميوه فروشي دوره گردها با بلندگو در افسريه خيابان دهم موجب سلب آسايش و آرامش مردم شده است».   

پاسخ فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله به شرف عرض مبارک رسید. در بازدم فرمودند که بجای آن از همان بلند گوها، آیاتی چند از کلام الله مجید پخش نمایند. خود کرده را تدبیر نیست، برادر پیری!

 

* صيدي از شهريار: «جمعه عصر به پارك لاله تهران رفتم وقت نماز مغرب كه شد تنها صداي اذان شنيده شد ولي ديگر نه از برنامه فرهنگي و نه از نماز جماعت خبري نبود. از پايتخت جمهوري اسلامي انتظار ديگري مي رود چندي قبل وقتي در پارك غدير اصفهان بودم وقت ظهر برنامه فرهنگي، پخش قرآن، اذان - نماز جماعت بيان احكام و... را ديديم و آرزو كرديم اين قبيل امور فرهنگي در پايتخت نيز اجرا مي شد. از مسئولين انتظار چنين برنامه هايي مي رود».

پاسخ فدوی: عین فرمایش شما را فدوی، با قید 45 فوریت، به شرف عرض رساند. فرمودند: ولکن خفه! می خواهید پارک ها را هم مثل مساجد خلوت کنید؟! فدوی هم البته، بیضهء لازم را برای ادامهء بحث در اختیار نداشت، برادر صیدی!

 

* سليمان بلغار: «در گذشته بر روي قبوض برق با خطي بسيار درشت فرمايش حضرت امام خميني(ره) با مضمون زياده روي در مصرف آب و برق حرام است نوشته مي شد كه يقيناً در جامعه بي تاثير نبود ولي متاسفانه اين جمله با تغييرات ظاهري قبوض حذف شده است. چرا؟»

پاسخ فدوی: لطفاً بین خودمان باشد برادر بلغار که پیش از آن جملهء مورد علاقهء شما، حضرت امام(ل) فرمایش فرموده بودند که "برق و آب را مجانی می کنیم!" که البته فرمایش ایشان به بیضهء مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، اصابت و گویا کمانه کرد!.. علی ایحال، تا آنجا که فدوی بیاد می آورد، حضرت امام(ل) همواره، پنیر شما را به خود شما ترجیح می داد، برادر بلغار!

 

* بختياري: «گراني بخشي از جنگ نرم دشمن است كه براي مردم كشورمان طراحي شده و در حال اجراست تا از اين طريق بين حاكميت و مردم شكاف ايجاد كند و حاكميت را در اذهان عمومي ناكارآمد جلوه دهد و به مقصدشان كه همان براندازي است برسند. البته يك ضلع آن دشمنان شناخته شده نظام اند و ضلع ديگر گروههاي معاند داخل و جريان فتنه و انحراف كه در بدنه نظام نفوذ كرده اند. تلاش مسئولين دستگاه قضا و وزارت اطلاعات مي تواند بخش داخلي اين مشكل را خنثي نمايد و اين حداقل انتظاري است كه ملت از مسئولين اين دو نهاد دارند».

پاسخ فدوی: قاصم الجبارین این دشمن خیالی را از حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، نگیرد برادر بختیاری. فدوی هم با شما موافق است که مسؤل اصلی این گرانی هولناک و طاقت فرسا، ملت یک لا قباست!

 

* مهديان: «يكي از راه هايي كه مي توان توطئه هاي دشمنان را خنثي كرد، استفاده از روش هاي آلترناتيو است و دقيقا ببينيم دشمن روي چه موضوعي حساس است و رفتار وارونه دشمن را در همان زمينه مشابه، انعكاس بدهيم و دشمن را با رسوا كردن در آن محور زمينگير كنيم. الان برنامه دشمنان اين است كه با ضربه زدن به سوريه، كانال ارتباط ايران را با شيعيان مقاوم لبنان قطع كنند، اما در اين ميان ما بايد جنايت هايي كه در بحرين عليه ملت مظلوم بحرين انجام مي دهند را افشاگري كنيم و خباثت آل خليفه را افشا نماييم».

پسخ فدوی: «مراتب در مجالی که عازم مبال بودند بعرض خاک نعلین عنبرآسایشان رسید. بی بررسی های معمول، موافقت فرمودند که به منطقه اعزام شده و پیشنهادات سازندهء فوق را پیاده فرموده و اجر آن را نیز بقول عوام Cash در همین دنیا، از معظم له دریافت دارید. در خاتمه افزودند که سر راه دم بیت ایشان بقول عوام stop by کرده و برای دستگرمی، مقادیری مهمات دریافت دارید، برادر مهدی (عج) ان!.. و من الله التوفیق».

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

دویم مارچ المعین  سنه ی2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

                   

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630