بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 7 اسفند ماه 1391 ـ 25 ماه فوريهء 2013

 

ماجراهای کفش پرنده

از میان اشیاء پرنده ای که شگفتی انسان را برانگیخته یکی هم بشقاب پرنده بود که داستان هائی نیز پیرامون آن پرداخته اند که موضوع این یادداشت نیست؛... اما -  بنظر می رسد که کفش هم در این دنیای شگفت انگیز، کاربرد اصلی خود را کم کم از دست داده و به پرنده ای سیاسی تبدیل  شده است! پنج ـ شش سال پیش در چنین روزی! منتظرالزیدی، خبرنگار تلویزیون بغداد،کفش هایش را بمقصد صورت جورج بوش رئیس جمهور وقت شیطان بزرگ، به پرواز درآورد!

این نوآوری، در ایران اسلامی نیز مورد اقتدا قرارگرفت و مؤمنین گوناگونی هدف آن قرار گرفتند؛ از جمله برادر محمد(ص) حسین(ع) صفار هرندی، وزیر ارشاد وقت، در جلسه ای که پیرامون وقایع اتفاقیهء جنبش 88 در دانشکدهء فنی دانشگاه تهران و با حضور دانشجویان تشکیل شده بود:

جنبش گستردهء مذکور اما به اهتمام مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقائه دولته، و معاونت برادر سعید مرتضوی، معروف به جلاد مطبوعات، که این روزها به درب مسجد تبدیل، و به اتهام تصرف غیر قانونی(1) در اموال دولتی (و نه به اتهام قتل!) مثلاً  تحت تعقیب است (2) بشدت هرچه تمامتر سرکوب شد.

برادرعلی(ع) لاریجانی نیز در سخنرانی اخیر خود در 22 بهمن در قم، بدریافت یک فقره کفش با دو تا کوبیدهء اضافه، نائل آمد.

از سوی دیگر، گروهی که ظاهراً پیشتر سازماندهی شده بودند (و در ابتدا نهایتاً 20 نفر بودند و کم کم  تعداد بیشتری از بیرون به تعداد آن ها افزوده شد)، در حمایت از احمدی نژاد شعارهای تندی سردادند و به سوی لاریجانی، کفش و مهر نماز پرتاب کردند! (انتخاب)

معجزهء هزارهء سوم، مهندس الاسلام والمسلمین، احمدی نژاد دامت تحریکاته نیز، افزون بر اینکه سال گذشته در سفری به ساری مورد هدف کفش پرنده واقع شده بود،(3)در سفر اخیر  خود به مصر هم از گزند کفش پرنده در امان نماند!(4)

بر این پایه، فدوی فکر می کند که اگر کار بهمین منوال پیش برود، بزودی یک فقره حکم حکومتی بدین  مضمون که آمدن به مسجد با کفش ممنوع است، بزودی شرف صدور یابد!....

و اما، بنظر می رسد که دنیای سیاست، دنیای پیچیده ای ست؛ تا آنجا که فدوی نمی داند که بین پرتاب کفش به برادر احمدی نژاد و پا برهنه دویدن برادر محمد(ص) مرسی! رئیس جمهور موقت مصر!، رابطه ای برقرار هست یا نه!..(5)

راستی،" کفش هایم کو؟

چه کسی بود صدا زد مرسی؟"!

---------------------------------------------

(1) بله، تصرف قانونی هم داریم و آن همین بگیر و ببندها و مصادره هائی ست که برادران گرامی از فردای انقلاب شکوهمند تا کنون، به آن سرگرم اند.

(2) منابع آگاه بازداشت مرتضوي را به علت تصرف غيرقانوني در اموال دولتي در زمان تصدي رياست سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرده اند./ کیهان

(3)یکی از افراد حاضر در همایشی در ساری خود را به صندلی های جلو رسانده و با پرتاب کفش های خود به طرف احمدی نژاد، شروع به انتقاد از وضعیت بیکاری در کشور کرد. (چکیده بنقل از کلمه)

(4) عزالدین خلیل الجاسم ۳۳ ساله از استان حلب سوریه است. او در مصاحبه با خبرگزاری ''آناتولی'' گفت:

 ''اگر دستم به احمدی نژاد می رسید او را از شدت خشم خودم خفه می کردم. آن چه با او کردم نسبت به آن چه

او در ویرانی سوریه کرد، بسیار اندک است.'' (العربیه)

(5) رئيس جمهوري مصر براي جلوگيري از مواجهه با معترضاني که بعد از پايان نماز عليه او شعار سر داده بودند پا برهنه فرار را بر قرار ترجيح داد.

 

ذائقه

فدوی در این سال ها  هر چه می کوشید که بین انقلاب کذائی خودمان و انقلاب های دیگر شباهتی، ولو اندک، بیابد، بدلائل معلوم لکن، دست اش بجائی بند نمی شد!.. تا این که امروز مرور جراید شریفهء دارالخرافه، به پرسش مزمن وی سرانجام پاسخ داد و معلوم اش شد که فرزندان انقلاب شکوهمند اسلامی، طعم چندان مطلوبی ندارند و فلذا انقلاب اسلامی شکوهمند، آنان را نمی خورد!..

فدوی می داند که پس از انتشار این مختصر، پرسش و پیام های مبسوطی دریافت خواهد داشت که این مضمون آیا باز هم ساخته و پرداختهء کارگاه اوست؟ فلذا، وی، برخلاف برادران، علاج واقعه را قبل از وقوع کرده و اگر خوانندگان محترم ضد انقلاب باور نمی کنند، لامحاله جان مقام معظم رهبری اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، را نیز برای محکم کاری ضمیمه می کند که مضمون مذکور، محصول کارگاه او نیست، بلکه خود جنس، و مأخذ آن نیز خود برادران است؛ این هم شاهد، به نقل از برادر حسین(ع) شریعتمداری، که سر بریده می دارد دوست:

«قدس آنلاین ـ حسین شریعتمداری گفت: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که فرزندان خود را نمی خورد! بلکه فرزندان ناخلف خود را ترد می کند و این از ویژگی های انقلاب اسلامی است.»

در خبر مکتبی بالا یک پرسش یا  نکتهء باریک تر از مو (بشرطی که زیر چادر باشد- م) وجود دارد که فدوی نمی داند آیا خوانندگان هوشمند اما ضد انقلاب نیز ملتفت شدند یا نه؟ و آن اینکه، برادران آیا چون در مضمون خبر، صحبت بلعیدن و خورد و خوراک است، واژهء " طرد " را "تـُرد " مرقوم داشته اند، یا علت شرعی دیگری دارد،که بر فدوی  پوشیده است؟!

 

گاف فدوی!

خدا فدوی گردن شکسته را واقعاً نبخشد که در مرورخبرهای شریفهء دارالخرافه، در  تیتر های زیر، که نخستین آن را بازتاب از روزنامهء جمهوری اسلامی بشرح زیر  نقل کرده است:

«خانمی با پیراهن رکابی در یکی از تئاترهای جشنواره فجر /تیتر*

فدوی خانمی را خاتمی خواند، و تا پایان مطالعهء خبر نیز، ملتفت اشتباه خود نشد!...

و در خبر بعدی نیز: «همزمان با آغاز دهه مبارک فجر؛ بیت امام راحل درقم گلباران شد/ قدس آنلاین – تیتر

فدوی گلباران را نیز،  بمباران خواند، چرائی اش را البته  نمی داند، بابت هر دو مورد اما، شرمنده!.. 

----------------------------

* متن خبر: داوران و مسئولان جشنواره تآتر فجر در آخرین روزهای این جشنواره به تماشای کامل یک نمایش خارجی نشستند که مجری آن خانمی با پیراهن رکابی و بازوان لخت بود. در اتفاقی دیگر، نمایش خارجی مسأله ‌داری در حضور داوران و مسئولان به اجرا در آمد که صحنه‌ها و نوع کلمات آن حکایت از ماجراهائی با معانی ضد اخلاقی داشت اما ترجمه همزمان جملات بازیگران که به صورت نوشته از مقابل دید تماشاچیان می‌گذشت آشکارا مغایر با واقعیت قابل مشاهده بر روی صحنه بود. مسئولان جشنواره در پایان دقت‌های هنری خود برای نمره دادن به اجرای اول گفتند به مجریان جشنواره تذکر داده شده است که مانع تکرار ماجرا شوند اما در مورد نمایش دوم هیچ توضیحی را لازم ندانستند!

 

ترکیب تازه

فدوی با آنکه نمی داند اصلاً جریان چیست، لکن بگذارید بر مبنای آرایش سیاسی اخیر، که عبارت باشد از:

«سخنگوی ائتلاف سه‌گانه: ائتلاف سه‌گانه ولایی، متعهد و دارای ظرفیت سیاسی است / اصولگرایان دست از تشتت آرا بردارند...»

بر وزن شکستهء زیر عرض کند که:

"ولائی- متعهد – ظرفیت! ائتلافت مبارک!

 

ابتکار

فدوی در مرور جراید شریفهء دارالخرافه به خبر زیر برخورد:

«پیکر شهدا در ماشین حمل مرغ!» (بولتن نیوز – تیتر)

در فغان هائی که مؤمنین در این معرکه ـ در صورت صحت در منبع خبر، براه انداخته بودند، فدوی ندید که برادران، یادی  هم از مصرف کنندگان بینوای مرغ های{با طعم شهدای} مذکور کرده باشند!

باری- مسؤلان از این شیرین کاری ها کم نکرده اند، از جمله اینکه فدوی بیاد می آورد که برادران برای اینکه «پیتزا» گرم گرم بدست شان برسد، آن را با آمبولانس جابجا می کردند، حالا شهدا که جای خود دارند!...

زیاده ارزی نیست!..

 

بیوفا حالا که من افتاده ام از پا چرا؟!

فدوی نمی داند چند بار بگوید یا بنویسد که عاشق مقام معظم رهبری، ادامه الله علوّه، است(1)! دلیل اگر خواسته باشید،  است که حتماً پیش از این ملاحظه کرده اید!؛ مگر تازه ترین را که شانس زیارت آن را هنو ز نداشته اید. فدوی البته بخیل نیست و می گذارد که شما خوانندگان محترم ضد انقلاب نیز لذت اش را ببرید و آن اینکه معظم له سرانجام به برادر علی(ع) لاریجانی رئیس مدرسهء موش ها (مجلس شورای اسلامی- م) اجازه فرمود  که پس از چندین بار استخاره به شبکهء خودی العالم، که به خرج ملت یک لاقبا اداره می شود، پس از سی و چند سال و تحمل عوارض سنگین، باز هم از جیب سوراخ ملت یک لاقبا عرض کند که:

«مذاکره با آمریکا، خط قرمز نیست! (دیگربان)

و این در حالی ست که به سوریهء ناقابل می گوید خط قرمز!(2)

کیف کردید؟!

زیاده، واقعاً ارزی نیست!...

-----------

(1) اگر فقط یک بار دیگر فحش بدهید، عمامه مان توی هم می رود ها!

(2) علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی، می‌گوید: "بشار اسد خط قرمز ماست و تا آخر از او حمایت می‌کنیم" (دویچه وله)

 

مکالمه ای در کيهان برادر شريعتمداری

«گفت: تازه چه خبر؟!

گفتم: اعلام كردند كه صادرات پسته ممنوع است.

گفت: ولي يك روز بعد اعلام كردند صادرات پسته آزاد است!

گفتم: اين چه كاري است؟! چرا شل كن سفت كن درآورده اند؟!

گفت: مرد حسابي! وقتي صادرات پسته ممنوع اعلام مي شود قيمت آن پايين مي آيد و عده اي پسته ها را با قيمت ارزانتر مي خرند و بعد كه صادرات آن را آزاد اعلام مي كنند، با قيمت بيشتري مي فروشند.

گفتم: مثل گوشي موبايل كه چند سال قبل تعرفه آن را 60 درصد اعلام كردند و يكي از وارد كنندگان كلان، گوشي هاي وارداتي خود را به قيمت بالا فروخت و بعد دوباره تعرفه پايين آمد!

گفت: خب چرا برخي از مديران براي مفسدان اقتصادي جاده صاف مي كنند؟!

گفتم: چه عرض كنم؟! يارو گوسفند مي دزديد و گوشت آن را صدقه مي داد! پرسيدند؛ اين چه كاريه؟! گفت؛ گناه دزدي به ثواب صدقه در، پوست و روده حيوان هم براي ما باقي مي ماند!»

خوانندگان عزيز ضد انقلاب!، فدوی که در نیافت که این بزرگوار کیهانی دارد با کی حرف می زند، آيا شما خوانندگان محترم، با آن سوابق ننگين ضد انقلابی، می دانید!؟

 

گویاست «دگر حاجت مشاطه ندارد»

اشاره: فدوی در این ستون تازه، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ًیکی دو انگولک جزئی، نیازچندانی  به دخالت او ندارند!

 

* «بی.بی.سی: نصب سانتروفیوژهای پیشرفته در نطنز ـ آژانس اتمی سازمان ملل متحد می گوید ایران نصب 180 دستگاه سانتریفیوژ پیشرفته را برای غنی ‌سازی اورانیوم در تاسیسات هسته‌ای نطنز آغاز کرده است».

تحشیهء فدوی: آنچه که فدوی از خبر بالا استنباط می کند اینست که قضیه  نه طنز است، یعنی جدی ست! حالا دیگر خاج پرستان خود دانند!

 

* « به گزارش خبرگزاری فارس، محمد باقری از معاونان ستاد کل نیروهای مسلح ایران، روز دوشنبه، 30 بهمن گفت که ایران می‌تواند ادعای حاکمیت بر بخشی از قطب جنوب را داشته باشد. آقای باقری با اشاره به موقعیت سواحل مکران در مجاورت آب‌های آزاد گفت: ما از این سواحل دسترسی مستقیم به آب‌های آزاد و بدون وجود هیچ خشکی در سر راه به قطب جنوب داریم و می‌توانیم طبق قوانین بین‌المللی در بخشی از قطب جنوب ادعای حاکمیت کنیم.» «بنقل از سایت رادیو فردا».

تحشیهء فدوی: همان خوزستان خودمان را از دست حجت الاسلام طائب نجات بدهید، بهتر نیست، برادر محمد(ص) باقری؟!

 

* « بسیج: از احمدی‌نژاد فاصله گرفتیم چون شبیه اصلاح‌طلبان شد. (آخرین نیوز)

تحشیهء فدوی: والله برادر بسیج، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ...فدوی با آنکه مع الاسف بسیجی نبود، لکن از همان نخست، تفاوتی بین آن بزرگواران نمی دید!

 

* «به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، محفل شب شعر به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه(س) به زبان ترکی یکشنبه شب با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س) و جامعهء ادبی نیر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.»

تحشیهء فدوی: بفرمائید، حال هی ضد انقلاب بگوید که حکومت با اقوام گوناگون ساکن در ایران، مسأله دارد!

 

* « منوچهرمتکی: اول مساله مرغ و تخم مرغ را حل کنید بعد سراغ مدیریت جهانی بروید». (آفتاب)

تحشیهء فدوی: این چه فرمایشی ست؟ اولاً که مرغ یک پا دارد!  ثانیاًمرغ های جهان هم، چندان بی مسأله نیستند، برادر متکی!

 

* «چوب گرین کارت استاد اخلاق دولت را من خوردم!».

تحشیهء فدوی: خب لابد شاگرد بد اخلاقی بوده ای، برادر نظری!

 

*«حجت الاسلام مهدی (عج)طائب، رئیس قرارگاه عمار: "وقتی شش کشور نفت ایران را خریدند دوباره 40 درصد از نفت ما خریده شد، ما از مرگ درآمدیم و وارد بحران شدیم“! (آفتاب)

تحشیهء فدوی: والله برادر مهدی (عج) طائب، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فدوی فرمایش شما را با ملت بجان آمده بقول عوام چک کرد؛ قدری تأمل کرده و سپس گفت که بیگمان مرگ شما بزرگواران را، به بحران تان ترجیح می دهد!

 

* «مهمانپرست: حمله به منافقین کار ایران نبود». (آخرین نیوز)

تحشیهء فدوی: خدا کند که این دروغ شما  راست باشد، برادر مهمانپرست!

-----------------

* «آخرین نیوز: دبير کل جبهه مردمي اصلاحات تاکيد کرد: اگر چهره هايي چون هاشمي، خاتمي و سيد حسن خميني کانديدا شوند همه گروه هاي اصلاح طلب اتفاق نظر خواهند کرد اما اگر کسي غير از اين سه گزينه کانديدا شود بعيد مي دانم اصلاح طلبان بر سر يک کانديدا به جماع برسند».

تحشیهء فدوی: خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند؛ لطفاً پیش از آنکه دیر بشود، غلط تایپی جماع را در پاراگراف بالا، به اجماع اصلاح بفرمائید، اجرتان با گربهء مرتضا علی(ع).

 

* «تیتر- الف: خودروهای ایرانی چینی می‌شوند؟»

تحشیهء فدوی: نخیر!..اینطور که برادران پیش رفته و می روند، خود ایرانیان چینی می شوند، برادر الفبا!

 

* «حجت الاسلام علی(ع) سعیدی، نماینده خامنه ای در سپاه: روحانیون آستانهء صبر مردم در برابر تحریم ها را بالا ببرند!» (مردم ریپورت)

تحشیهء فدوی: باکی نیست، لکن باید در مقابل چیزی را پائین بکشند، برادر حجت الاسلام علی(ع) سعیدی!

 

* « حسن ربیعی - سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه: آیت الله عبد الله جوادی آملی 383 هزار متر مربع زمین خود را وقف حوزهء علمیه آمل کرد». (انتخاب)

تحشیهء فدوی: قاصم الجبارین قوّتی به کسب ضعیف آیت الله بدهد، برادر انتخاب!

 

* «مردم با عیدی صد هزار تومانی دولت چه بخرند؟» (انتخاب)

تحشیهء فدوی: والله برادر انتخاب، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فدوی با این مبلغ چند سال پیش از انقلاب شکوهمند، خانه خرید! الان را دیگر نمی داند...

 

* شفاآنلاین: رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی کشور از تائید صلاحیت تعداد اندکی از کاندیداهای عدم احراز صلاحیت شده و همچنین رد صلاحیت برخی کاندیداهای تائید صلاحیت شده خبرداد.!»

تحشیهء فدوی: این صورت امروزی ِ  همان چه خواجه علی(ع) چه علی(ع) خواجه است!

 

* «یکی از کاندیداهای احتمالی جریان اصلاحات در واکنش به تعداد کاندیداهای جریان اصلاحات برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کاندیداهای این جریان آنقدر زیاد هستند که می شود آنان را صادر کرد!» (مهر)

تحشیهء فدوی: والله برادر اصلاحات چه عرض کند؟ لکن همینقدر می داند که ارزان تر از مفت هم بدهید، کسی وارد نمی کند!

 

* «معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه، با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد». (بازتاب)

تحشیهء فدوی. سر ِ همه جای فدوی، لامحاله، اسفناج سبز شد وقتی که  در خبر بالا دید که وزیر خارجهء مقام معظم رهبری انارالله برهانه، با ضدانقلابیون، تروریست ها و عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، دیدار و گفتگو فرموده است!

 

* «سرانجام جلسات مشترك دولت و مجلس به نتيجه رسيد و در جلسه شنبه شب تصميم بر اين شد كه در روز اول اسفند 70 هزار تومان به ازاي هر يارانه بگير به حساب سرپرستان خانوار واريز شود. اين مبلغ در مورد اقشار تحت پوشش نهادهاي حمايتي 90 هزار تومان خواهد بود.» (کیهان)

تحشیهء فدوی: قاقا لی لی! در آستانهء انتخاباتی زائد!

 

* «به گزارش باشگاه خبرنگاران، در بازار خبر معروف است که در مناطق آزاد، به خصوص انزلی و ارس، خودروهای خاصی دیده می‌شود. چند وقتی است که یک دستگاه شورولت Traverse در آذربابجان شرقی نظر شهروندان این منطقه را به خود جلب کرده است. جای تعجب است که این خودرو یکی از تولیدات جنرال موتورز آمریکاست و اکنون در ناوگان انتظامی کشور مهر تردد گرفته است».

تحشیهء فدوی: تهاجم فرهنگی شیطان بزرگ البته مکروه است، لکن تهاجم فنی، به فتوای علمای سلف، رضوان‌الله تعالی عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، جایز است، پیگیری بیشتر، البته موجب ارتداد است؛ حواست باشد، برادر خبرنگار!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

* 2645---0912: دولت دهم هم تا يك سال ديگر پايان مي پذيرد مع الوصف شهرك نقش جهان در پيشواي ورامين بالاخره صاحب گاز نشد و در حسرت اين نعمت باقي ماند. فقط بايد دعا كرد خداوند به ما ساكنين اين شهرك صبر بدهد.

پاسخ فدوی: فدوی داشت خمیازه می کشید، یکی گفت حالا که دهنت باز است، اضغر آقا را هم صدا کن! حالا حکایت شماست برادر 3294---0913؛ اکنون که شما حاضر شده اید پس از سه دهه، تازه برای صبر دعا کنید!، خب یکدفعه میان بـُر زده مستقیماً برای گاز دعا کنید، بلکه افاقه کند!

 

* كاشاني: با كمال تاسف در اكثر زايشگاه هاي تهران بعد از تولد نوزادان كسي متكلف اين مسئوليت نيست كه در گوش نوزادان اذان و اقامه بگويد؛ اين در حالي است كه نسل جديد خيلي از اين قضيه اطلاع ندارند، از مسئولان مي خواهيم اطلاع رساني كنند و جوانان مومن را به اين مسائل اسلامي و ديني آشنا سازند. اذان و اقامه در فطرت نوزاد نفوذ مي كند و تاثير زيادي در جذب شدن نوزاد به دين دارد.

پاسخ فدوی: ممنون از اطلاع رسانی برادر کاشانی. مراتب با قید 25897 فوریت در شرایطی که پیپ مبارک را لایروبی می کردند، بعرض خاک نعلین عنبر آسای همایون شان رسید. فی الفور دستور فرمودند که وزارتخانه ای بدین منظور تأسیس و برای افتتاح آن از برادر سید حسن نصرالله، با احتساب حق الزحمه مربوطه از محل ذخیرهء ارزی که نباید از پنجاه میلیون دلار کمتر باشد، دعوت به عمل آورند و نیز افزودند که وزیر وزارتخانهء مذکور نیز نیازی به اخذ رأی اعتماد از نمایندگان منتخب ایشان ندارد. و من الله التوفیق.

 

* يكي از اهالي افسريه: برخي روضه خوان هاي دوره گرد در معابر عمومي با تهديد افراد در صورت عدم كمك به روضه خوان آنها را به بلاهاي گوناگون بشارت مي دهند؛ شايسته است مسئولين امر فكري به حال اين گونه روضه خوانها هم بنمايند.

پاسخ فدوی: حواستان باشد برادر افسریه! بقول عوام! you never know چه بسا هریک از آن بزرگواران در دورهء بعد، رئیس جمهور یا دستکم نمایندهء مجلس شوند! چراغ از بهر تاریکی نگهدار برادر افسریه، از فدوی گفتن!

 

* 6799-0913: در شهرك ايثار كهنوج با گرماي 45 درجه بدون داشتن برق زندگي مي كنيم؛ از استاندار محترم و ديگر مسئولين امر انتظار مي رود مشكل روشنايي اين شهرك را حل نمايند.

پاسخ فدوی: فدوی از عریضهء شما شدیداً حیرت می کند برادر 6799-0913. ضعف تألیف آن بحدی ست که فدوی رغبت یا جرأت نکرد آن را به شرف عرض ملوکانه برساند؛ لکن همینطور سرانگشتی عرض می کند که اولا ًدندان اسب پیشکشی را نمی شمرند؛ یعنی، برقی که سی و سه سال است که به فتوای حضرت امام(ل) مجانی شده که دیگر این حرف ها را ندارد!؛ از اینها گذشته، مگر اهل بیت، صلوات الله علیهم اجمعین، در گرمای عربستان برق، و یا بقول عوام air condition، داشتند که شما مطالبه می کنید، برادر رفاه طلب!؟

 

* 4559---0911: نامهء پزشك مدعي اصلاحات را خواندم. اتفاقاً او از جمله عوام الناسي است كه علي رغم تحصيل علم اين قدر نمي فهمد كه نبايد به روستائيان توهين كند. من يكي از آن روستائيان هستم كه شكر مي كنم مثل او عوام نيستم به وي متذكر شويد اگر پزشك و تحصيل كرده است ابتدا آداب بياموزد، مسواك بزند، و بعد با روستائيان فهيم صحبت كند.

پاسخ فدوی: می بینی که بقول حضرت امام(ل) چه اقتصاد در اقتصادی ست (خر تو خر - م)، برادر روستائی؟! ضمناً فدوی ممنون می شود اگر، در مجالی، بفرمائید چگونه می شود که از طریق خواندن نامهء کسی به اینکه طرف مسواک زده است یا نه، پی برد؟ فدوی در حاشیه قویاً توصیه می کند که این کشف علمی بزرگ را، تا تماس بعدی برملا نکنید، تا فدوی نخست ترتیب به قول عوام  "کپی رایت" آن را بدهد در غیر اینصورت علمای خاج پرست، لعنة الله علیهم اجمعین، مانند گذشته، این کشف علمی را نیز بسودخود مصادره خواهند کرد. و من الله التوفیق

 

* محمدي: از جده پس از انجام مناسك عمره عازم كشورمان شدم و هواپيماي ما سعودي بود. مانيتور كه مسير حركت را نشان مي داد وقتي به خليج فارس رسيد از آن به عنوان خليج عربي ياد كرد. به ميهمانداران تذكر داده شد و ايشان گفتند به مسئولين هواپيما منتقل خواهند كرد. شايسته است وزارت امور خارجه و سازمان حج اقدام بايسته را به عمل آورند.

پاسخ فدوی: اگر از شعائر مذهبی و از این قبیل بعون الله فارغ شدید، نگاهی هم  به  چهرهء وطن اسلامی،بویژه در ماه هائی چون محرم، صفر و رمضان و انواع وفات و شهادت امامان گرامی و توابع، رضوان الله علیهم اجمعین، که دیگر در تقویم جا نمی گیرد، سریال های پر هزینهء ماجراجویان عرب بخرج ملت یک لا قبا، و حتا مراسمی چون ورود حضرت معصومه(س) به قم در چند صد سال پیش و، از همه دم دست تر، به قیافه و لباس حضرات، از رهبر گرامی گرفته تا آبدارچی های بیوت حضرات، بیاندازید تا علت این حرکت برادران مثلاً سعودی را، که منظوری جز جور کردن جنس ندارند، دریابید، برادر محمد(ص)ی!

 

* 9005---0913: شايسته است به همان ميزاني كه درآمدهاي منابع طبيعي نفت و گاز و... نصيب هنرپيشه ها و فوتباليست ها مي شود به مراكز فرهنگي مثل حوزه ها و دانشگاه ها براي ترويج اسلام ناب محمدي(ص) در برابر اسلام آمريكايي، وهابيت و... تخصيص يابد.

پاسخ فدوی: فدوی با شما شدیداً هم عقیده است؛ همین که از در آمدهای سرشار نفت و توابع، به ملت یک لا قبا چیزی نرسد، کفایت می کند، از قدیم هم فرموده اند: چراغی که به بیت برادر سید حسن نصرالله، عماد مغنیه، خالد مشعل و سایر ماجراجویان گرامی خاورمیانهء عربی رواست، به مثلا ًجنوب ایران حرام است، برادر 9005---0913

 

* عبدالخاني: مادرم سه ماه در نوبت عمل چشم قرار داشت. در تاريخ 9/2/91 ايشان را از اهواز به بيمارستان شهيد لبافي نژاد تهران اعزام كردند. در تاريخ 10/2/91 در بيمارستان بستري و بعد از چند روز آماده رفتن به اتاق عمل شد. ولي بدون اينكه عمل جراحي انجام بگيرد او را از اتاق عمل بيرون آورده و ترخيص كردند….

پاسخ فدوی: مراتب توسط فدوی شدیداً پیگیری شد. خوف برشان داشت، پوزش خواسته و افزودند که برادر جراح خودش هم مشکل چشم داشته و مادر گرامی را ندیده است! 6 ماه دیگر تشریف بیاورید!

 

* 9368---0912: در منطقهء 13تهران بلواري مزين به نام امام علي(ع) است ولي متاسفانه، به دليل قصور و كوتاهي نيروي انتظامي منطقه، محل امني براي اجتماع افراد معتاد و اراذل و اوباش شده است. از نهادهاي مسئول انتظار و توقع برخورد جدي داريم.

پاسخ فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله به شرف عرض مبارک رسید.در بازدم فرمودند که سخت گرفتارند،و پاسخ را از امام ذیربط(ع) توقع نمایند!..

 

* 4732---0912: سال گذشته فرزندم با ده ميليون تومان پول پيش و 300 هزار تومان اجاره يك سال زندگي را پشت سر گذاشت. امسال صاحب خانه 15ميليون تومان پول پيش خواسته و مبلغ كرايه را نيز افزايش داده است. چرا دولت قدمي براي كمك به قشر خانه بدوش جامعه برنمي دارد؟

پاسخ فدوی: مراتب در مجالی که چندان هم مساعد نبود، بعرض خاک نعلین عنبر آسایشان رسید. فرمود اگر قدری در احوالات حکومت و شرح وظائف آن دقت و مطالعه کنید، هرگزچنین پرسش هائی اساساً مطرح نمی شود.فدوی اظهار بیضه کرده و توضیح بیشتر را استدعا کرد. فرمود چیزهائی چون: جدا سازی ذکور و اناث در همه جا، از مهد کودک گرفته تا مدرسه، دانشگاه ها،خیابان ها، کوچه و پسکوچه ها، تعیین پوشش زیر و رو، چگونگی تولید مثل، انتخاب نام نوزادان، و از این قبیل... در حیطهء مسؤلیت های حکومت است، لکن مطالبات از نوعی که شهروند مذکور عنوان کرده، درحوزهء وظائف حکومت نیست!.. فدوی بی تقصیر است برادر 4732---0912!

 

* گودرزي- اصفهان: ترفند صهيونيستي آمريكايي در انتخابات مصر آن است كه با تقلب و دست كاري در آراي مردم مصر، اخوان المسلمين را با اختلاف يك درصد آرا، پيروز انتخابات جلوه دهند و با يارگيري در بين سربازان مصري براي احمد شفيق وزنهء سياسي خود را در آيندهء مصر به منظور مصادرهء انقلاب سنگين جلوه دهند. مسلمانان، به ويژه اخوان المسلمين، بايد با هوشياري مانع توطئه هاي استكبار شوند.

پاسخ فدوی: شمائید دوباره برادر گودرزی؟ دل فدوی عموماً و دل خوانندگان محترم ضد انقلاب خصوصا ً، برای فرمایشات تیره و تار شما یک ذره شده بود؛ معذالک مباهی ست به آگاهی برساند که شما، بعنوان یکی از متخصصین برجستهء پیوند "گودرز" و "شقایق" (جمع شقیقه- م) مملکت مان، همچنان در صدر جدول هستید.

 

* فضلي: پليس راهنمايي و رانندگي، ايستگاه ميدان آزادي را از مسير خط2  سامانه اتوبوس هاي تندرو حذف كرده است، در نتيجه هر روز هزاران مسافر مجبورند به دليل همين تصميم 3 كيلومتر قبل از ميدان آزادي از اتوبوس پياده شوند و خودشان را پياده به ميدان برسانند. معمولاً تصميمات مسئولين بايد در جهت رعايت حال شهروندان باشد ولي در اين مورد عكس قضيه اتفاق افتاده و شهروندان واقعا اذيت مي شوند.

پاسخ فدوی: نخیر، خلاف بعرض رسانده اند، برادر فضلی. در سایر موارد هم دقیقاً هیمنطور است و این، گفتن ندارد که، اتفاقی نیست؛ یعنی همانطور که حضرات آیات و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، بدفعات فرموده اند، خداوند عز اسمه، دائم در حال* کردن ماست!

[انتباه: خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند؛ که واژهء "امتحان" را در عبارت بالا از قلم انداخته است. لطفاً پیش از آنکه دیر بشود، خودتان به زبان خوش اضافه بفرمائید،ب رادر/خواهر خواننده، اجرتان با گربهء مرتضاعلی(ع)]

* حميديان از قائم شهر: يك كشاورز ساده از شهرستان قائم شهر هستم. بنده بنا به وسع مالي خودم اعلام مي كنم به هركس كه فتواي قتل خواننده هتاك و توهين كننده به ساحت مقدس امام هادي را به اجرا بگذارد و اين بدتر از سگ نجس را به درك واصل كند ده ميليون تومان جايزه مي دهم.

پاسخ فدوی: والله برادر حمیدیان، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟..تا اعدام آ آ آ آ... مراتب به آگاهی یکی از عوامل محترم قتل های دولتی، مده ظله العالی رسید، فرمود که دستمزد مذکور معادل چند دلار خاج پرستان هم نمی شود و فلذا صرف نمی کند! و اضافه کردند که شما به نیروهای لباس شخصی یا خودجوش مراجعه کنید، اگر کمتر گرفتند، ایشان اصلاً از شما پول نمی گیرند!.. دیگر خود دانید،برادر حمیدیان!

 

* اكبري: شركت پگاه شير پاكتي 675 توماني را ناگهان به قيمت 1250تومان وارد بازار كرده است. آيا مردم حق دارند ناراحت شوند يا خير....؟

پاسخ فدوی: بعرض مبارک رسید؛ پس از صدور چندین آروغ ستاره دار فرمودند: بسمه تعالی - خیر!

 

* زرگر: بارها مشاهده كرده ام مأمورين قرائت كنتور شركت گاز خيلي سريع كنتور را قرائت مي كنند و حاضر نمي شوند عدد خوانده شده را دوباره چك كنند. به طور قطع با اين سرعت عمل اشتباه در قرائت پيش مي آيد و اعداد و ارقام بالا و پايين مي شود. سرانجام بايد مشترك بيچاره كلي هزينه بكند تا ثابت شود اشتباه در قرائت كنتور بوده است.

پاسخ فدوی: زبان فدوی مو در آورد (گوش برادران کر که اگر بفهمند زبان فدوی را هم محجبه می کنند!) آخر چند بار بگوید که به فرمایش حضرت امام(ل) آب و برق از سی و سه سال پیش تاکنون مجانی ست!.. این نگرانی های بیجا  دیگر برای چیست؟

 

* قاسمي: وجود بيداري اسلامي در كشورهاي مصر، تونس، يمن، بحرين و عربستان، نشان از صدور انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني(ره) و استمرار هدايت هاي رهبرمعظم انقلاب اسلامي دارد.

پاسخ فدوی: البته برادر قاسمی البته؛ نکته ای را فدوی جسارتاً یادآور می شود که "بیداری اسلامی" اختراع حضرت مجتهدالزمان، ملاذ الانام، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، دامت تحریکاته، است و هیچ ربطی به ملت بجان آمده از دیکتاتورهای ریز و درشت منطقه، که «بهار عربی» نامیده می شود، ندارد. معذالک شما شدیداً کشک اسلامی خودتان را بسابید، برادر قاسمی. و من الله التوفیق.

 

به پایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

23 فوریة  المذبذب  سنهء 2013  ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630