بازگشت به خانه        پيوند به نظر خوانندگان

چهارشنبه 11 بهمن ماه 1391 ـ  30 ژانويه 2012

 

 نامه ای از جبههء ملی ايران (داخل کشور) به بی.بی.سی

کورش زعيم

Kourosh_zaim@yahoo.com

آقاي داريوش كريمي، مجري گرامي برنامهء پرگار، تلويزيون بي بي سي فارسي

رونوشت: آقاي صادق صبا، مدير گرامي بي بي سي فارسي

سروران گرامي،

در برنامهء پرگار دو هفته پيش، يكي از ميهمانان شما، آقاي علي عزيزي بني طرف، سخناني گفتند كه افزون بر نادرست بودن برخي از آنها از ديدگاه تاريخي و آماري، و قصد آشكار ايشان براي تحريك احساسات ايرانيان عرب تبار و عرب زبان عليه هم ميهنان غيرعرب خود، اظهارات و اتهاماتي جدي هم  به جبهه ملي ايران وارد نمودند كه ما به شدت تكذيب و آنرا ترفندي حساب شده براي ايجاد جو بي اعتمادي نسبت به اين سازمان سياسي كهن و وارونه نشان دادن تلاش ها و مبارزات چند ده ساله جبهه ملي ايران در راستاي استقرار دموكراسي و رعايت حقوق بشر در ايران مي دانيم.

آقاي بني طرف، در چند سال اخير كه گفتمان هاي ضدايراني از برونمرز ترويج داده مي شود، و تبليغات منابع غربي در راستاي تجزيه ايران براي وادار كردن حكومت كنوني ايران به تمكين شدت گرفته است، ساكن لندن شده اند. ايشان كه خود از شخصيت هاي شناخته شده در سنگر تجزيه طلبي هستند، جبهه ملي را وابسته به طيفي كه ايشان آنان را داراي "ايده هاي فاشيستي" وانمود كردند، و نيز بطور مستقيم اتهام داشتن "گفتمان عرب ستيز" را به جبهه ملي ايران وارد آوردند.

با توجه به آرمان ها و گفتمان جبههء ملي ايران در درازناي تاريخ موجوديت خود، كه هميشه ضد هرگونه انديشه فاشيستي و ستيزگري بوده، به استناد منشور جبهه ملي ايران و همهء مقاله ها و مصاحبه ها و سخنراني هاي شخصيت هاي شناخته شدهء جبهه ملي، همه شهروندان ايران را ايراني و با حقوق برابر اعلام، و عليه هرگونه تبعيض مذهبي، جنسيتي يا قومي موضع گرفته است. جبههء ملي ايران نه تنها هرگز هيچگونه تفاوتي ميان مردم سراسر ايرانزمين، از هر قوم و نژادي كه بخواهند خود را بخوانند و با هر زباني كه زبان مادري خود بدانند، قائل نبوده بلكه به حل سوء تفاهم ها و تبعيض هاي رسمي كه مهمترين ش مذهب پايه است اصرار داشته است. نژاد و فرهنگ و زبان عرب در طي سه هزاره كه با هم آميزش داشته اند، چنان با ايرانيان غير عرب درآميخته شده كه جداكردن آنها از هم غيرممكن است.

در منشور جبههء ملي ايران به همه فرهنگ ها و زبان هاي ايران احترام ويژه گذاشته و بر حفظ آنها كه جزوي گرانبها و تفكيك ناپذير از فرهنگ ايراني هستند تأكيد كرده است. ما از آقاي علي عزيزي بني طرف درخواست پوزشخواهي از اين توهين نابخشودني به جبههء ملي ايران را داريم؛ و به ايشان و ديگر هم انديشان شان پيشنهاد مي كنيم كه براي درست كردن نادرست ها دست در دست ما بنهند.

ما همچنين از برنامهء پرگار تلويزيون بي بي سي مي خواهيم كه برابر با قانون رسانه ها، اعتراض و تكذيب ما را در همان برنامه بخوانند، يا اجازه بدهند نمايندگان ما در همان برنامه ديدگاه هاي جبههء ملي را نسبت به آنچه ايشان در چند نوبت در همين برنامه فرصت يافته بر پايه اطلاعات نادرست و ساختگي آزادانه به بينندگان تلقين كرده اند ابراز نمايند.

با گراميداشت،

كورش زعيم

عضو شوراي مركزي جبهه ملي ايران

دفتر مردمداري و دبير هيئت رهبري

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه