بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 1 بهمن ماه 1391 ـ 21 ماه ژانويه 2013

 

بحر تقارب!

فدوی از کلیهء حرکات و سکنات مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم،از قتل عمد و غیر عمد کفار و زنادقه گرفته تا سایر عملیات محیرالعقول ایشان، هیچ تعجبی نمی کند؛ زیرا که  آن بزرگواران منظوری جز ارشاد خلق الله و هدایت شان به خط مالروی امام(ل) و نهایتاً اعزام شان به بهشت ندارند؛ در اینصورت فدوی حیرت برخی جراید شریفهء دارالخرافه در این راستا بشرح زیر را در نمی یابد:

« تیتر: بدعت‌ عجیب و تاسف آور در اربعین – متن: در تصاویر منتشر شده از مراسم میلیونی اربعین حسینی در کربلای معلی نشانگر گسترش یافتن بدعت سینه خیز رفتن! تا مرقد مطهر امام حسین است. اخیراً یک بدعت عجیب و غریب و نامأنوس دیگر هم در باب زیارت درست کرده‌اند! بدین ترتیب که وقتى مى‌خواهند قبور مطهّر ائمّه علیهم‌السلام را زیارت کنند، از درِ صحن که وارد مى‌شوند، روى زمین مى‌خوابند و سینه‌خیز خود را به حرم مى‌رسانند!» (فردا ـ نقل از تربیون مستضعفین)

بموجب خبر زیر، مؤمنین مربوطه البته، پا را به سینه ترجیح داده اند!:

دیگر از تظاهرات مؤمنانه برادران، بویژه در ایام مبارک محرم، گزارش زیر است که فدوی البته علت حرمت آن را نیز در نمی یابد:

«روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: صحنه‌هائی از مداحی یکی از این افراد که سن کمی دارد این روزها بر روی سایت‌ها مشاهده می‌شود که با حالتی شبیه رقص اشعار موهنی می‌خواند و افرادی با بدن‌های برهنه در حالی که حرکاتی همانند او دارند و سینه می‌زنند جملاتی از قبیل "رقاصم و رقاصم، رقاصهء عباسم" را به زبان می‌آورند!» (آخرین نیوز / بازتاب)

 گر چه برادر علی(ع) دائی بموجب خبر زیر اعلام برائت از مشرکینی از نوع بالا را کرده است:

«با رقاص و خواننده در ارتباط نیستم». (افکارنیوز)

لکن، فلذا، و بقول آن بزرگوار:

بیت

هرکس به زبانی صفت حمد تو گوید

بلبل به غــزلخوانی و قمری به ترانه

که فدوی تا لحظهء نگارش این سطور، مع الاسف، هیچ شباهتی بین حرکات مؤمنین و بلبل و قمری نیافته است. شما خوانندگان محترم ضد انقلاب را نمی داند...

 

تعرض نرم!

پنداری مخالفت با منویات خداپسندانهء مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقائه دولته، کم کم دارد ُمد می شود. بنقل از جراید شریفهء دارالخُرافه ملاحظه کنید:

«احمد توکلی در مصاحبه با روزنامهء خراسان خواستار کناره گیری احمدی نژاد از ریاست جمهوری  شده بود. این سخنان رییس سابق مرکز پژوهش های مجلس با استقبال سایت ضد انقلاب رادیو فردا مواجه شد». (هم اندیشی)

و نیز:

«لازم به ذکر است سایت الف نیز پیش از این با انتشار مطلبي، ادامهء ریاست جمهوری احمدی نژاد را برای حيوانات اهلي هم مضر ارزیابی کرده بود كه بلافاصله از خروجي اين سايت حذف شد». (رجانیوز)

گزارش در این مورد که ادامهء ریاست جمهوری احمدی نژاد برای حیوانات وحشی هم مضر است، البته ساکت است.

و بازهم:

«تيتر خبر ـ "توکلی: ادامهء کار احمدی ‌نژاد مضر است؛ می خواهد همه را ببرد ترکستان!" متن خبر ـ «احمدی نژاد گفته است سلمان رشدی به تاریخ پیوست. اگر این حرف را خاتمی می زد به داخل کشور راهش نمی دادند. خب آقای احمدی نژاد واقعاً قابل پیش بینی نیست که چه کاری می کند. بر این اساس نظر من این است که ادامهء فعالیت ایشان مضر به حال کشور است». (بازتاب)

فدوی گمان نمی کند که برادران فوق، فراموش کرده باشند که معجزهء هزارهء سوم، مهندس الاسلام والمسلمین برادر احمدی نژاد دامت تحریکاته، کاردستی مقام معظم رهبری، ایدالله جیشه و ابد عیشه، است و هرگونه تعرض به او، تعرض به معظم له نیز هست!..

رونوشت: جهت اطلاع معاندین و ضد انقلابیونی که می گویند در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، آزادی و دمکراسی وجود خارجی ندارد.

بس است دیگر!

با همین دست واقعاً موجود، می زنیم تو دهنت!، عجب غلطی فرمودیم ها!

 

دفاع انتحاری!

بر همگان واضح و مبرهن است که مؤمنین و مؤمنات، تافتهء جدابافته بوده، و همه چیزشان با بشر این جهانی فرق می کند! با خوب و بدشان، فدوی در این لحظه اما، کار ندارد.

 باری- معروف بود که حاج آقا مصطفی، فرزند ارشد حضرت امام (ل) در یک مسابقهء ماراتون چلوکباب دچار خفگی زود رس گردیده، و شهید شده است! راست و دروغ اش البته، گردن تبر خوردهء راوی!..

خب این از سابقهء تاریخی!..

بررسی فرازی دیگر از رفتار روانشناسانهء مؤمنین اما، جلوه های دیگری از روحیات آن بزرگواران را بازتاب می دهد؛ به این مستوره نگاه کنید:

«زهره طبیب زاده، که در دولت اول  احمدی نژاد معاون او و رییس مرکز امور زنان بود و اکنون با اخراج از دولت به دلیل عدم ارادت به مشایی نمایندهء گروه پایداری در مجلس شده، با اعتراض به آزادی مهدی هاشمی از زندان به قید وثیقه، خواستار اعدام او همچون عبدالمالک ریگی رهبر پشین گروه تروریستی موسوم به جندالله شد. وی ادامه داد: هر بچه غیرمتخصص می‌داند که خوردن دو دیزی چرب و یا چیپس و پفک، فردی را که بیماری قلبی دارد به حالت اغماء می‌برد! (بازتاب)

فدوی خوانندگان محترم ضد انقلاب را نمی داند، لکن خود بر پایهء گزارش خواهر طبیب زاده، اساس را شدیداً بر این می گذارد که مهدی (عج) جان برای نجات از مخمصه ای که قرار نبوده که در آن گرفتار آید، قصد خودکشی داشته  است! لکن از آنجا که   خودکشی مکتبیون نیز، سبک و سیاق ویژهء خودش را دارد، آن بزرگواران به هنگام خودکشی حتا، اهل بد و یا سخت گذرانی نیستند، و برعکس ِ ضد انقلابیون، "خوردن دو دیزی چرب و یا چیپس و پفک "  را به قرص سیانور یا مرگ موش، ترجیح می دهند!

 

مقام خیلی مسؤل

فدوی فکر می کند که ما، در حکومت شکوهمند اسلامی، به اندازهء کافی مسؤلین مؤمن، قاطع و بـُرنده نداریم، چرا که در غیر این صورت، برادران توانسته بودند که پس از گذشت سی و چند سال از درگذشت انقلاب، کوچکترین  مسأله شان یعنی "حجاب" را حل کنند!..

خدا رحمت کند سرهنگ ناصر نجاریان، رئیس پلیس فعلی! خراسان  رضوی (با خراسان وطنی اشتباه نشود) را که سایر داروغه های حکومت اسلامی باید از ایشان درس بگیرند. وی مصداق "کار را آن کرد که تمام کرد" است. حضرت استادی در یک قیام و قعود فرمود:

تیتر  خبر: «هیچ کنسرتی در مشهد اجازه برگزاری ندارد!»

و در ادامهء این خبر میمنت اثر، به نمایندگی از سوی امام رضا(ع) افزود:

«به حرمت حرم رضوی، به هیچ کنسرتی در مشهد اجازه برگزاری نمی‌دهیم». (ایسنا)

از مظاهر حیات انسان اجتماعی، کنسرت، تنها چیزی نیست که این بزرگوار ممنوع فرمود؛ بلکه لطف شان شامل غیر انسان نیز می شود؛ ملاحظه کنید:

«تعدادی از نمایند‌گی‌های وارد کنندهء مانکن‌های غیرمتعارف! را به استان خراسان رضوی پلمب کردیم و در آینده به هیچ عنوان اجازه داده نمی‌شود چنین اقلامی وارد استان شود»!

دوست مهربان مردم مشهد، اهل رفت و آمد نیز هست لکن در این رفت و آمدها، به همگان جز "برخورد"، چیزدیگری تعارف نمی کند!:

«وی افزود: شرکت‌هایی که متصدیان آنها بانوان هستند، باید از پوشش مناسب برخوردار باشند و با افراد بدحجاب در هر جایی که باشند برخورد می‌کنیم. نجاریان در خصوص دوچرخه ‌سواری بانوان، با اشاره به این‌که معمولاً 90 درصد خانم‌ها عموما هنگام سوار شدن دوچرخه نمی‌توانند حجاب شان را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: با بانوان دوچرخه‌سواری که پوشش مناسبی نداشته باشند، برخورد می‌کنیم. دربارهء جمع‌آوری مانکن‌های غیرمتعارف، تذکرات را به اصناف داده‌ایم و در صورت مشاهده این نوع مانکن‌ها برخورد می‌کنیم. در جمعآوری ماهواره‌ها، اولویت اول، مجتمع‌های مسکونی هستند و مجوز آن را داریم که با کسانی که ماهواره‌‏های خود را داخل تراس و پشت بام نصب میکنند برخورد کنیم».

رییس پلیس سلب امنیت عمومی خراسان رضوی، پیرامون حجاب، خودی و غریبه سرش نمی شود و با عروسک ها نیز، بابت حجاب شان، "برخورد" می کند:

«رییس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی، در خصوص جمع‌آوری مانکن‌های غیر متعارف، با بیان اینکه دو نوع مانکن غیرمتعارف داریم، تصریح کرد: یک نوع از مانکن‌ها به خودی خود غیرمتعارف هستند و نوع دیگر آنها مانکن‌هایی هستند که پوشش غیرمتعارفی دارند که طرح جمع‌آوری مانکن‌های غیرمتعارف را از محدودهء حرم مطهر رضوی شروع کرده‌‏ایم و این طرح‌ را به سایر نقاط شهر گسترش خواهیم داد».

برادر نجاریان، برای جوری جنس، به همان منبع گفت:

«حتی اتوبوس‌های شرکت اتوبوسرانی و دولتی که بوق‌های ناهنجار دارند را توقیف می‌کنیم!»

خوانندگان محترم ضد انقلاب می توانند اگر جانش را دارند، تتمهء خبر را نیز مطالعه، و لذت اش را ببرند!:

«به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقهء خراسان رضوی، سرهنگ ناصر نجاریان، امروز، 12 آذر در نشست خبری امنیت اجتماعی، که در دفتر پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه بدحجابی با بدپوششی تفاوت دارد و طبق قانون بدحجابی جرم است و تخلف نیست، خاطر نشان کرد: باید آنقدر فرهنگ عفاف و حجاب گسترش یابد که دیگر نیازی نباشد که پلیس وارد عمل شود!»

 زیاده «ارزی:  نیست!....

 

امامزاده دختر

اين برادر احمدی نژاد را، اگر قيافه اش را کنار بگذاری، چيز چندان بدی هم نيست و حتّی گاه آدمی ممکـن اسـت از او خوشش هم بيايد!.. بيخودی فدوی را به کج سليقگی متهم نکنيد که بی فايده است چرا که اين «اتفّاق» بهر صورت افتاد، وقتی که فدوی داشـت شکـوائيـهء کشاورزی از «پل دختـر» را مرور می کرد که، در عين حال، گوشه هائی از فوائد سفرهای استانی برادر رئيس جمهور را، عليرغم اين که مشهور است که تهی از هرگونه خاصيتی است، نشان می دهد. بدين مضمون:

«خشکسالی که در پل دختر به وقوع پيوست سبب خسارات زيادی به کشاورزان شد. رئيس جمهور در سفر به استان لرستان بدهی کشاورزان به بانک ها را بخشيد...»

خب، جان فدوی حال نکرديد؟ {لطفاً قيافه را يک لحظه فراموش کنيد}... فدوی که حال مبسوطی کرد.

لکن ادامهء شکوائيه حال فدوی را چندان گرفت که ناگزير شد قيافهء برادر احمدی نژاد را دوباره ضميمه کند.چرائی اش را در ادامهء شکوائيه ملاحظه کنيد:

«...امّا بانک ها از اجرای دستور رئيس جمهور در اين زمينه خودداری می کنند!...و الآن کشاورزان مجبورند وام هائی را که گرفته اند همراه با سودهای مُتعلّقه به بانک پرداخت کنند!»

خدا فدوی را بکشد برادر کشاورز، که برگ و بارش را ندارد تا افـزون بـر خسارات خشکسالی، صدمات ناشی از برادر رئيس جمهور را نيـز ححبران کند؛ لکن فدوی از شما که در «پل دختر» بـه سـر می بريد انتظار داشت که بدانيد که برادر رئیس جمهور، مانند سلف و البته خلف خود، عينهو امامزادهء دختر است، يعنی نه کور می کند و نه شفا می دهد!

 

گویاست؛ «دگر حاجت مشاطه ندارد!»

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائی را نقل می کند که خودِ جنس اند، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ًیکی دو انگولک جزئی، نیاز چندانی  به دخالت او ندارند!

* کشف ذخایر بزرگ گازی در شمال شرق کشور / بازتاب

تحشیهء فدوی: تبریکات فدوی را بپذیرید، برادر بشار اسد!

 

* وقتی در نظرسنجی‌ها مشخص شد که 60 درصد آراء متعلق به 3 نفر است، تصمیم گرفتیم ائتلاف کنیم و در نهایت 2 نفرمان تصمیم بگیریم برای خدا کاندیدای ریاست جمهوری نشویم. / حدادعادل- اعتدال

تحشیهء فدوی: البته موجب امتنان حضرت حق عز اسمه است، لکن بخاطر مردم، هیچکدامتان کاندید نشوید، ثواب دارد، برادر کلب آستان علی(ع)!

 

* پروانه - داستان دنباله دار ـ "پروانهء مینوز " کابوس کشاورزان ایرانی. پروانهء مینوز از آبان ماه سال 89 به طرز مهار نشدنی مشغول ویران کردن مزارع در 24 استان بوشهر، آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان، فارس، لرستان، اردبیل، اصفهان، تهران، قزوین، اراک، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، البرز، زنجان، کرمان، یزد، سمنان، هرمزگان، سیستان بلوچستان و قم است. پروانه "مینوز " از نیمه‌های سال 89 تاکنون از مناطق بومی خود، یعنی آمریکای جنوبی، به مزارع گوجه فرنگی ایران حمله ور شده است. بنا بر اعلام سازمان حفظ نباتات در صورت تامین ارز مرجع و در نتیجهء واردات سم آفت گوجه‌ فرنگی می توان امید به مهار شدن این آفت داشت. /رجا نیوز

تحشیهء فدوی: لکن از "پروانه مینوز" آفت تر، سیاست های متعهدانه و خداپسندانهء کشاورزی برادران خودمان است! در عين حال معلوم می شود که دست آوردهای برادر رئیس جمهور، فقط سفرهای پربار استانی نبوده است! در عين حال فدوی که کلاً! ارزی ندارد!، لکن نمی داند که سازمان حفظ نباتات،چه فرمایشی می تواند داشته باشد!

 

* معاون وزیر خارجهء سوریه با بیان اینکه نمی توان مانع کسی برای حضور در انتخابات آتی شد، تاکید کرد بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه نامزد می شود. /رجا نیوز

تحشیهء فدوی: رو که نیست، سنگ پای چینی ست!

 

* مخالفان اصولگرائی نباید کشور را در اختیار بگیرند/ غلامعلی(ع) حداد عادل- عبرت نیوز

تحشیهء فدوی: فدوی هی می گوید که در جامعهء شکوهمند اسلامی ما دمکراسی کامل برقرار است، لکن کسی باورش نمی شود!

 

* نمایندهء اهواز خطاب به رییس جمهور: حاضرید تنها یک جرعه از آب آشامیدنی اهواز را بنوشید؟! / خبر آنلاین

تحشیهء فدوی: از جام زهر که بدتر نیست، برادر حسین(ع) ی!

 

* رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مردم قم با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری تصریح کردند: آن کسانی که راجع به انتخابات توصیه هایی می کنند، حواس شان باشد به دشمن کمک نکنند، دائما نگویند انتخابات باید آزاد باشد، از اول انقلاب 34 انتخابات داشتیم، کدامش آزاد نبوده است؟ / فرا رو

تحشیهء فدوی: خدا کند که این دروغ شما راست باشد، برادر رهبر!

 

* به گفتهء این عضو مجلس خبرگان رهبری ایران ''ابن ادریس، 141 بار، شیخ مفید 75، ابن براج 82، ابن حمزه 31 و ابن زهره 25 مرتبه در آثار فقهی خویش به امر ولایت فقیه اشاره کرده‌اند.'' / احمد خاتمی- العربیه

تحشیهء فدوی: آن بزرگواران به اضافهء حضرتعالی، دستجمعی شکر میل کرده و قند شکسته اید، برادر گرگعلی خاتمی! (توضيح: با سید ممد(ص) خندان اشتباه نشود، که آن یکی بد تر است!

 

* رئیس دادگستری آذربایجان غربی گفته است که در بررسی‌های کارشناسی مربوط به آتش ‌سوزی در مدرسهء شین‌آباد تاکنون هیچ شخص یا نهادی به عنوان مقصر شناخته و معرفی نشده است.  / بی بی سی

تحشیهء فدوی: این چه فرمایشی ست؟ مقصر معلوم و دم دست است و آن همانا والدینی هستند که آن کودکان را بدنیای شکوهمند اسلامی آورده اند، برادر بی بی سی!

 

شریعتمداری: حال اصلاح طلبان خوب نیست / عبرت نیوز

تحشیهء فدوی: والله برادر حسین(ع) شریعتمداری، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فدوی که پزشک نیست لکن این را می داند که حال اصولگرایان گرامی، بمراتب بد تر است! البته فدوی نفاوتی بین این دو نگذاشته و نمی گذارد، و بهر دو به یک میزان علاقه دارد،ب رادر عبرت!

 

* نمایندهء کرمانشاه: احمدی ‌نژاد برای افتتاح پروژه‌هایی آمد که قبلاً افتتاح شده بود. / بازتاب

تحشیهء فدوی: برادر احمدی ‌نژاد شاگرد خوبی ست و دوست دارد که از هر غلط چند بار بنویسد، تا کور شود هر آنکه نتواند دید!

 

* بر پایهء آمار جدید سازمان ملل متحد، شمار کشته شدگان در سوریه از مرز 60 هزار نفر گذشت/ العربیه

تحشیهء فدوی: رونوشت: مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقائه دولته، جهت اطلاع!

 

* برداشت 28 میلیارد تومان از بودجهء زلزله زده ها برای مخارج نهادریاست جمهوری /بازتاب بنقل از خراسان

تحشیهء فدوی: برداشت بیربطی نیست، لابد برق مقام معظم رهبری نهاد ریاست جمهوری را بمیزان 8/9 "ریش ِ تر" لرزانده!

 

* اگر درايت رهبر انقلاب نبود فتنه گران كشور را به آمريكا فروخته بودند ـ مدير مسئول كيهان در اجتماع مردم اهواز

تحشیهء فدوی: فروش، فروش است؛ روسیه و سوریه  و چین اش، دیگر فرقی نمی کند، آمریکا البته گرانتر می خرید، برادر حسین(ع) شریعتمداری!

 

* رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با انتقاد از مواضع گوناگون و گاه متناقضی که مسئولان جمهوری اسلامی ایران می گیرند گفته است که در ایران معلوم نیست چه کسی از جانب چه کسی سخن می گوید./ العربیه

تحشیهء فدوی: گوش شما هم پنداری یک چیزش می شود، برادر اردوغان! ما ملتی شدیداًً اهل صرفه جوئی بوده و هستیم، فلذا جامعهء شکوهمند اسلامی ما، جامعه ای تک صدائی ست، و صدائی جز صدای مقام معظم رهبری، اعلی اللّه مقامه الشّریف، شنیده نمی شود و بقیهء صداها (رئیس جمهور- مجلس – نمایندگان و از این قبیل تأسیسات زائد) در حکم دست پنجم خر مـَدّه ظه العالی ست، دنبال چه می گردی، برادر رجب؟!

 

* شكايت از 18 مدير بانك: با 42 ميليارد دلار چه كرده اند؟! /کیهان

تحشیهء فدوی: بشما هیچ مربوط نیست!

 

* 5 تن از عناصر ورشكسته با محوريت محسن كديور نامه اي به رهبران ملت مصر نوشته و از آنها خواستند از تجربهء جمهوري اسلامي عبرت بگيرند. اين عده شامل محسن كديور، عبدالعلي بازرگان، حسن يوسفي اشكوري، محمود صدري و صديقه وسمقي هستند. / کیهان

تحشیهء فدوی: بی فایده است شما از پس سرطان اسلام عزیز که خود شدیداً بدان مبتلا هستید بر نمی آئید، برادر 5 تن آل عبا!

 

* محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، گفته اگر اجازه برگزاری به کنگرهء اصلاح طلبان داده شود، می‌توان آن را علامتی از علاقهء حکومت به حضور "همهء سلایق" در انتخابات ریاست ‌جمهوری سال آینده دانست. / بی بی سی

تحشیهء فدوی: مشق هایت را نوشته ای و ناخن هایت را گرفته ای که از این حرف ها می زنی برادر محمد(ص) خاتمی؟

 

* هر سال در ایران 1100 قتل با سلاح سرد رخ می دهد. /بی بی سی

تحشیهء فدوی: قتل های زنجیره ای و سایر قتل های دولتی در این آمار لحاظ نشده اند، اینطور نيست، برادر بی بی سی؟

 

* دادستان تهران: جوانفکر به زندان اوین بازگشت.

تحشیهء فدوی: پرستوهای مکتبی به لانه بر می گردند!

 

کلمات حمار 

اشاره: کلمات حمار مستخرج از فرهنگستان فدوی بوده و ضدِ کلمات قصار اند!

* استکبار جهانی از 40 سال پیش اتهام‌هایی را طرح می‌کند؛ مبنی بر این‌که مردم ایران کتابخوان و اهل مطالعه نیستند./ منصور واعظی در سخنان پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه

 

* حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس هیئت امنای بنیاد فرهنگی مهدی موعود کشور، گفت: در مورد مسئله مهدویت باید بسیار هوشیار بود زیرا در مورد این مسئله زمانی فقط امام دوازدهم شیعیان مطرح بود اما اکنون مسئله مدیریت جهان مطرح است! / رئیس هیئت امنای بنیاد فرهنگی مهدی موعود/ افکارنیوز به نقل از مهر

 

* شعار «خامنه‌ای کوثر است، دشمن او ابتر است» که آیت‌الله نوری‌ همدانی بیان کردند شعار نیست بلکه تفسیری از سورهء کوثر در عصر حاضر است. / استاندار بوشهر - آفتاب

 

* «هروی» نماینده مردم قاین: دولت مسبب زلزله نبوده که بدهکار مردم باشد! / بازتاب

 

* باهنر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي: ادعاي آزاد نبودن انتخابات ايران بوي توطئه مي دهد / کیهان

* چکیده، بنقل از کلمه: هنوز دو روز از اظهارات جنجالی سعیدی در مورد مهندسی انتخابات نگذشته که نمایندهء ولی فقیه در سپاه پاسداران می گوید که رئیس جمهوری انتخاب کنید که نظام را به انفعال نکشاند، وی مدعی شد که صدها سال ظهور امام زمان(عج) را به عقب انداخته اند. 

 

* احمد خاتمی: وظیفه شورای نگهبان جلوگیری از دیکتاتوری است!/ دیگربان

 

* محمدرضا نقدی٬ رئیس سازمان بسیج، از دولت محمود احمدی ‌نژاد خواست از «پیشرفت‌های اقتصادی» استفاده تبلیغاتی نکند! / دیگربان

 

* معاون اول قوهء قضائيه از تنظيم ادعانامه و صدور كيفرخواست عليه 18 نفر از مقامات آمريكايي از سوي ايران به دليل ارتكاب جنايات عليه بشريت خبر داد! /کیهان

 

* آیت الله جوادی آملی: اروپا یک باغ‌ وحش منظم شده است. اروپا که فعلاً دارد دمکراسی صادر می‌کند از فشار و ترس است، نه این‌که آدم‌های خوبی باشند، ‌و الا اکنون هم تکیه بر بمب اتم دارند، از بس آدم کشتند دارند به آدمیت نزدیک می‌شوند!، این آدمیت هم یک باغ وحش منظمی است! /  آتی نیوز

 

* آیت الله حسین(ع) نوری همدانی: فرزند کمتر، زندگی بهتر، یک شعار استکباری است /مردم ریپورت بنقل از دیگربان

 

* احمدی‌نژاد: ما هنوز تصمیم به تحریم اروپا نگرفته‌ایم! ما حامل پیام الهی و جهانی هستیم و حقانیت یک پیام این است که بتواند در زندگی مردم پیشرفت، رفاه و اعتدال ایجاد کند! ما معتقدیم اندیشهء انقلاب و اسلام ناب می‌‌تواند همه بشریت را به سعادت برساند! /آتی نیوز

 

* رئيس جمهور با اشاره به توانمندي هاي اقتصادي جمهوري اسلامي ايران! تاكيد كرد كه تحريم و فشارهاي اقتصادي عليه ملت ايران بچگانه است و مردم ما نه تنها با اين مشكلات در هم نمي شكنند بلكه با قدرت بيشتري در مسير پيشرفت و عزت ايران اسلامي گام برمي دارند./ کیهان

 

* مخالفان "مرسي" سال ها در خدمت حسني مبارك بودند. / ولایتی در کیهان

 

* آنچه امروز به نام بهار عربی مشهور شده یک شوخی است؛ بهار عربی یعنی پیاده شدن دوباره پان‌عربیسم. / ولایتی در رجا نیوز

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

* يک شهروند: در يكي از خيابان هاي تهران شاهد انتقال يك دختر بزهكار با دستبند توسط يك سرباز مرد بودم كه توجه مردم را به خود جلب كرده بود. بنويسيد مگر نيروي انتظامي مآمور زن ندارد؟

پاسخ فدوی: والله برادر شهروند بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م)دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... چرا دارد؛  لکن اشکال اینست که تا آنجا که فدوی می داند، مأمور زن، نمی تواند به آن دختر بزهکار تجاوز کند، فلذا به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، حدود الهی معطل می ماند، برادر مؤمن!

 

* ما اهالي روستاي «سياه اصطلخ» از توابع شهرستان رشت بارها از مسئولين محلي درخواست تغيير نام روستا به نام مبارك شهدا و ديگر اسامي مقدس كرده ايم اما متاسفانه توجهي نشان نمي دهند. چرا؟

پاسخ فدوی: مراتب با قید 42 فوریت به شرف عرض رسید.خیلی ناراحت شدند و دستور فرمودند که یکباب امامزادهء دو لوکس بنام سید اصطلخ، که بگزارش جنید بغدادی، از نوادگان گرامی امام جعفر حاذق(ع) بوده است، دایر و اساتید مربوطه نیز بقعهء متبرکه را طراحی، و مؤمنین  و مؤمنات ساکن ُامّ القُرا نیز، نسبت به تأمین دستکم 900 کیلو  طلا و نقرهء مورد نیاز اقدام، و اجر خود را در جهان باقی، از آن حضرت مسئلت نمایند. و من الله التوفیق.

 

* يک شهروند: چون ورودي به سالن مترو تقريبا به وسط طول قطار مترو ختم مي شود اين امر باعث گرديده بعضي از خانم ها بخاطر عجله و از ترس اينكه جا بمانند فوراً در قسمت مربوط به آقايان سوار شوند پيشنهاد مي كنم تعداد سه واگن از قطار مترو به سوار شدن خانم ها اختصاص پيدا كند.

پاسخ فدوی: مراتب با قید 55 فوریت به شرف عرض رسید. فرمودند: بقول آن شاعر ضد انقلاب: "کفاف کی دهد این کوپه ها به مستی ما؟!" سپس دستور فرمودند که کلاً یک قطار را به خواهران، و یک قطار را به برادران اختصاص دهند لکن مواظب باشند یکوقت خدای نخواسته قطارها بهم نخورند،که عمامه مان توی هم می رود، برادر شهروند!

 

* يک شهروند: چرا ساخت زايشگاه فاطمه الزهرا(س)ی داراب شروع نمي شود و اين قدر زمين آن معطل مانده است؟

پاسخ فدوی: مراتب بعرض رسید. فرمودند اولاً عجله کار انواع شیطان، بویژه شیطان بزرگ است؛ ثانیاً گذاشته اند که نوزادان مربوطه قدری بزرگتر شده تا  بتوانند آن زمین معطل را شخم بزنند، برادر شهروند!

 

* احتشامي: در مراكز علمي و كاربردي، به خصوص در شمال تهران، بدحجابي بيداد مي كند. لطفا رسيدگي شود.

پاسخ فدوی: ممنون از اطلاع رسانی (جاسوسی – م). معلوم می شود حق با مقام معظم رهبری، صدمه الله تعالی، بود که تدریس علوم انسانی را در دانشگاه ها، با یک قیام و قعود موقوف فرمود. شکایت شما را فدوی در شرفیابی آینده، به شرف عرض خواهد رساند تا در مورد مراكز علمي و كاربردي نیز دستور مشابه صادر فرمایند، برادر احتشامي!

 

* يک شهروند: از اينكه دولت و مسئولين به امر ساختن ورزشگاه و فرهنگ سرا مشغول هستند قدردان زحمت هاي آنان هستيم اما عرض مي كنيم مشكل امروز جوانان ما مشكل ازدواج و شغل است. تقاضا داريم دولت هرچه توان دارد بودجه ها را به سمت اشتغال زايي و ازدواج سوق بدهد.

پاسخ فدوی: بعرض رسید. ضمن صدور لبخندی خدنگ، فرمودند که ساختن در و دیوار، بسیار آسان تر از ساختن جوانان است برادر شهروند!

 

* شهيدي: از آيت الله يزدي به خاطر رد كردن تقاضاي ملاقات خصوصي سفير انگليس تشكر مي كنم. لازم است اين رفتار براي ساير مسئولان و شخصيت هاي كشور ما يك الگو شود. زيرا غربي ها به وسيلهء اين ملاقات هاي خصوصي قصد انتقال ويروس هاي خود به ديگران را دادند.

پاسخ فدوی: پیداست که این ملاقات، پنداری چندان هم خصوصی نبوده است، برادر شهیدی!

 

* يک شهروند: جنب درمانگاه اميرالمؤمنين(ع) در شهرستان آمل محل جمع آوري زباله ها شده و ضمن آلوده ساختن محيط زندگي مردم چهرهء زشت هم به شهر داده است. تقاضاي رسيدگي عاجل داريم.

پاسخ فدوی: حالا شما که هیچ، حق مسلم تان است. فدوی لکن از آن حضرت(ع) حیرت کرد که همینطور دست روی دست گذاشته و نظاره گر چنین وضعی ست، برادر شهروند!

 

* يک شهروند: آيا درگير شدن با زنان بدحجاب راحت تر است يا جلوي توليد و فروش لباس هاي مانكني را گرفتن؟ مادري با 45 سال سن قادر به خريد يك لباس راحت و مناسب نيست؟!

پاسخ فدوی: بنظر می رسد که کار شما از این حرف ها گذشته است، بروید تراشکاری ،درست می شود خواهر!

 

* يک شهروند: مي خواستم سوال بكنم آيا تبليغ ارتباط غيرمشروع دختر و پسر در برخي سريال هاي تلويزيوني جمهوري اسلامي ترويج منكر نيست؟ صدا و سيما اگر از تبليغ معروف عاجز است حداقل ترويج منكر نكند.

پاسخ فدوی: مدینه (س،ع،ص، عج) گفتی و کردی کبابم، برادر شهروند. فدوی بارها و بر حسب وظیفهء شرعی و با صراحت تمام اعلام کرده است که صدا و سیمای جمهوری شکوهمند اسلامی، دیری است که شدیداً از خط مالروی امام(ل) خارج شده است. لکن سی و چند سال از انقلاب شکوهمند گذشته و مسؤلین پا به سن گذاشته و افزون بر قوهّء باه، چشم و گوش شان نیزشدیداً ضعیف شده؛ فدوی بی تقصیر است برادر شهروند!

 

* خلف وند، جانباز انقلاب از شهرستان درود: جانباز 40 درصد اعصاب و روان هستم، نسبت به كم بودن حقوق خويش اعتراض كردم مي گويند درس بخوان تا حقوق شما اضافه شود. شما بگوييد جانبازي كه روزي 15 عدد قرص اعصاب بخورد چگونه مي تواند ادامه تحصيل بدهد..

پاسخ فدوی: گوش نکنید برادر جانباز، گوش نکنید! از فدوی می شنوید پشت بند آن قرص های ُمکیّف، یک فقره چای قند پهلو در رگ زده و مبالغی سیگار نیز دود کنيد، تا ذهن تان باز شود، و من الله التوفیق

 

* يك جانباز 25درصد: چرا همه تسهيلات جانبازان، منحصر به جانبازان بالاي 70 درصد است؟

پاسخ فدوی: مراتب در مجالی که مبالغی نیز شنگول بودند، بعرض رسید ضمن سلام و تحیات. پیپ معطر را زمین گذاشته، سه تار مرصع را برداشته و در دستگاه خیار شور چنین ترنم فرمودند:

بسمه تعالی

نابرده رنج گنج میسر نمی شود

مزد آن گرفت جان برادر که شهید شد!

و من الله التوفیق!

 

* احمد شه ماري از قلعه حسن خان: هر رزمندهء باغيرت مسلمان، مثل يك بمب اتم است. اگر آمريكا هوس تجاوز به ايران كند، بدون شك نابود خواهد شد.

پاسخ فدوی: مراتب در مجالی بعرض رسید. بسیار خشمگین شدند و دستور ارشاد شما را صادر فرمودند. فدوی اظهار بیضه کرده و بیمناک علت را جسارتاً جویا شد. در پاسخ فرمودند که اگر زودتر می گفتید، دارائی ملت را دراین راه به باد نمی دادیم برادر احمد!؛ ضمناً توصیه فرمودند که یک فکری بحال اسم فامیل تان بکنید که مکروه است!

 

* كفاشي از شهرضا: خودروي فرسوده ام را تحويل دادم (فروش نقدي) ولي با گذشت قريب به 7 ماه هيچ خبري از يك ميليون و پانصد هزار تومان آن نيست در صورتي كه قول بيست روزه داده بودند؟!چه كسي پاسخگوست؟

پاسخ فدوی: والله برادر کفاشی، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق – م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ، از حجت الاسلام قرائتی نقل است که فرمود: "یه چیزی به آخوند بدین آگه تونستید پس بگیرید!" فلذا  فدوی بی تقصیر است

 

* يک شهروند: مشاور آقاي رئيس جمهور در بحث حجاب و عفاف همهء مسئوليت ها را بر عهدهء ديگران گذاشته؛ پس دولت با اين همه امكانات و دستگاه هاي عريض و طويل در اين رابطه چه وظيفه اي دارد؟

پاسخ فدوی: فدوی چه عرض کند، آخر دولت خدمتگزار جز سرکوب چه می تواند بکند؟.. که تا آنجا که فدوی می داند، در آن نیز شرافتاً چیزی فرو گذار نکرده است!

 

* يک شهروند: دولت قرار بود سواحل شمال كشور را براي استفاده عموم مردم آزاد كند ولي در سفري كه اخيرا به شمال داشتم شاهد احداث برج چند طبقه درست در چند متري دريا بودم، چه بايد كرد؟!

پاسخ فدوی: فدوی با تذکر این نکته که برج ها متعلق به برادران است، مراتب را بعرض رساند دستور فرمودند دریا چندین متر عقب برود!

 

* يک شهروند: پيشنهاد مي شود هر شب از تلويزيون به مدت ده دقيقه از ساعت 50/10 تا 11 شب از يكي از شبكه ها، ترجيحاً شبكهء 3، درس اخلاق يكي از مراجع يا ديگر علما پخش شود.

پاسخ فدوی: به عرض رسید. ضمن سلام و تحیات فرمودند که این پیشنهاد که پیشتر توسط یکی دیگر از مؤمنین ارائه شده بود، اجرا شد لکن مع الاسف با فرمایش رهبری دائر بر همت و کار مضاعف در تضاد قرار گرفت. زیرا بینندگان عمدتاً پس از استماع فرمایشات حضرات آیات عظام و حجج اسلام کثرالله امثالهم در 11 شب، دچار کابوس های شبانه شده و روز بعد اصلاً نتوانستند سر کار بروند. لطفاً بین خودمان باشد؛ فدوی گیس اضافه ندارد که دست برادران بدهد، برادر شهروند!

 

* تجارتي: باخبر شديم كه چند نفر معلوم الحال به بيت شريف آيت الله نوري همداني، از مراجع بزرگوار حوزه علميه، حمله و هتك حرمت كرده اند. حق اين است كه ساير مراجع با صدور اطلاعيه و موضع گيري تنفر خودشان را از عاملين حادثه اعلام مي كردند.

پاسخ فدوی: بستگی دارد برادر تجارتی، بستگی دارد! لطفاً فدوی را به دردسر نیاندازید!

 

* وليان: مي خواستم پيشنهاد بدهم نام كاروان امدادي كه قرار است ايران از طريق اعزام كشتي به غزه راه اندازي كند به نام كاروان حقوق بشر نامگذاري كنند كه در صورت حمله صهيونيست ها به اين كاروان به عنوان مخالفين با حقوق بشر بيشتر رسوا و مفتضح بشوند.

پاسخ فدوی: اتفاقاً فکر بدی نیست.لکن بین خودمان باشد، ما تبدیل به چوپان دروغگو شده ایم و مع الاسف هیچ جورباورمان نمی کنند،برادر ولیان!

 

* آخونديان از آذربايجان شرقي: پيشنهاد مي شود كتابي با عنوان عفاف و حجاب در مقاطع راهنمايي و دبيرستان خواهران تدريس شود تا شاهد فرهنگسازي بيش از پيش در اين زمينه باشيم.

پاسخ فدوی: فدوی هم پیشنهاد می کند که شما خودتان زحمت اش را بکشید،که به استناد نامتان، صلاحیت اش را دارید، برادر آخوندیان!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!...

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

20 ژانویة المفرح  سنهء 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630