بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 25 دی ماه 1391 ـ 14 ماه ژانويه 2013

 

رابطه قدرت با چهره

فدوی در مرور جراید شریفه ی دارالخُرافه، به عکسی از خبرگزاری وابستهء مهر برخورد مبنی بر اينکه «قدرت» چگونه چهره ی خواهر آنجلا مرکل صدر اعظم نیرومند آلمان را، تغییر داده است:

بر فدوی،البته پوشیده است که چرا گذشت هفت سال از زمامداری مرکل (2005 تاکنون) از دید منبع خبر، که به وضعیت نسوان توجه ویژه دارد!، پنهان مانده است لکن بنظر می آید که فرمول فوق، درمورد سیاست بازان خودمان، اعلی الله مقامهم اجمعین، جور در نمی آید؛ و این بزرگواران، حتا پیش از تصاحب قدرت، از نظر قیافه نیز، همچون تخصص، درایت و کفایت، از همان ابتدا، در مضیقه بوده اند!..

 

نوعی تلافی

فدوی با آنکه از برخوردهای خداپسندانهء مسلمین صدر اسلام عزیز، بویژه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، با گروگانان ایرانی از طریق تاریخ موجود، بقول هواشناسان ایرانی، کم تا قسمتی آگاه است*، معذالک یک جورهائی هم، بعلت ایمان بُتنی خود به معجزات آن حضرت، که البته توسط شیعیان گرامی خودمان، همینطور درهم و کیلوئی گزارش شده و می شود، اشراف داشته و می دانست که معجزات آن بزرگوار ابتدا و انتها ندارد و از 14 قرن پیش تاکنون بصورت ِ، بقول عوام، Live  و حتا to go! و البته منحصراً برای مؤمنین و مؤمنات ساکن در ایران سابق، همچنان پخش می شود!، اما نصور نمی کرد که اين امر حتا در مورد ضریحی  که هنوز رنگش خشک نشده، و مؤمنین ایرانی آن را به سفارش حضرت، بقول عوام به عراق سابق delivery for free  خواهند فرمود، نيز صادق است. ملاحظه کنید:

«حاجت بیماران شفا یافته از ضریح جدید کربلا (تیتر)! رئیس هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین(ع) گفت: تاکنون افراد زیادی بوده‌اند که در کنار ضریح جدید امام حسین(ع) شفا گرفته‌اند که مستندات آن نیز در قالب کتاب‌هایی در حال تدوین است! وی ادامه داد: مقدس بودن این ضریح با توجه به گفته‌های مراجع و علما برای ما محرز شده است» ./ صراط نیوز

باری-  اينگونه وقايع مستند در سه دهه اخیر، چندان از طریق رسانه های شریفه دارالخُرافه، اعم ازنوشتاری- گفتاری و دیداری با قیف به مؤمنین، کثرالله امثالهم، اگر نگوید تنقیه، دستکم منتقل شده است که فدوی خود را از تکرار آن براستی بی  نیاز می بیند؛ لکن یادآوری این نکتهء باریکتر از مو را هم (بشرطی که زیر چادر باشد - م)، ضروری می داند که مؤمنین و مؤمنات ساکن در ایران سابق، پاسخ ِ اگر نگوید اهانت ها، دستکم بی مهری های آن بزرگوار و صحابه را، البته پس از گذشت بیش از چهارده قرن، به شدید ترین وجه ممکن و بشرح زیر، داده اند:

«همزمان با آغاز ماه محرم ضریح جدید امام حسین(ع) به کربلا رسید و مورد استقبال مردم شعیه کربلا قرار گرفت. هفتاد درصد از قطعات ضریح جدید به کشور عراق و سپس با 5 دستگاه تریلیر به کربلا منتقل شد. این ضریح با طراحی و نظارت محمود فرشچیان هنرمند پیشکسوت نگارگری ایران، ‌با خوشنویسی سیدمحمد حسینی موحد، گروه قلم‌زنی به سرپرستی خدادادزاده در کارگاه نجاری آستانه مقدسه در شهر قم ساخته شده است. این ضریح در مساحت 86/22 متر مربع با ابعاد 5.04 × 7.34 و ارتفاع 4.49 متر با 20 پنجره ساخته شده که در آن از طلای 18 عیار، نقره، مس، استیل و چوب ساج استفاده شده است. در ساخت این ضریح مطهر از طلای خالص 18 عیار، 5100 کیلو نقره خالص و 5500 کیلو چوب ساج استفاده شده است. برای تاج ضریح و خطوطی که روی ضریح نقش می‌بندد از طلای خالص با عیار 21 استفاده شده است که کار خوشنویسی این ضریح را نیز استاد موحد بر عهده داشت»./ الف

همکاران مکتبی برای جوری جنس و البته محکم کاری، آیت الله مکارم را نیز بشرح زیر ضمیمه کرده اند :

«آیت الله مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با بیان این که کسانی که به کاروان "سفینةالنجاة" ضریح امام حسین(ع) خرده می گیرند، اشتباه می کنند، افزودند: برخی افراد از بردن ضریح امام حسین ) به شهر های مختلف ایراد می گیرند و می گویند چه فرقی بین طلا و نقره های ضریح و دیگر طلاها و نقره ها وجود دارد؛ باید به آنها بگوییم این بوسیدن مردم به خاطر انتصاب به امام حسین (ع) است و خرافی نیست». /آخرین نیوز

زیاده واقعاً ارزی! نیست ..

التماس دعا

----------------------------------

* در تفصيل اين مورد لطفا ًنگاه کنید به هزل داتکام - بخش طنز سیاسی – پست3  دسامبر 2012

 

شایعه

فدوی مدتها پیش از این، با آنکه اصلاً باورش نمی شد، لکن ازقول خواننده ی جوان درونمرزی حمید طالب زاده، در آهنگی دلنشین شنید که : "همه چی آرومه"!..

فدوی اما در مرور خبرهای امروز، بنقل از مردم ریپورت خواند که :

«حمید طالب زاده خواننده "همه چی آرومه" برای همیشه از ایران رفت!...

فلذا بنظر می رسد که اوضاع، آنگونه که حمید گرامی می گفته ، چندان هم آرام نبوده است!..

http://www.youtube.com/watch?v=t17-9J7EH7w

 

عاقبت دعا درمانی!

فدوی در مرور جراید شریفه ی دارالخرافه  خواند که :

«باخبر شديم "حال عمومي ِ" حضرت آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني، استاد وارسته اخلاق و از شاگردان برجسته حضرت امام(ره) كه در بيمارستان بستري هستند، مساعد نيست از عموم مردم مؤمن و خداجوي درخواست مي شود براي بازگشت سلامتي ايشان دست به دعا بردارند.»/کیهان

گرچه حال خصوصی آیت الله بسیار مساعد بود!، لکن فدوی در امتثال فرمان، چندان دست به دعا برداشت که افزون بر دست، جاهای دیگرش هم شدیداً درد گرفت!؛ با این همه، همان طور که مسبوق هستید، دعای وی و سایرمؤمنین، کثرالله  امثالهم، مع الاسف به هیچ وجه مؤثر واقع نشد و آن بزرگوار، علیرغم میل باطن، به لقاءالله پیوست !.

 باری فدوی حرفی ندارد و اگر بخواهند باز هم در اینگونه فراخوان های مسرت بخش در حد خودزنی شرکت خواهد کرد، لکن در حاشیه هم یواشکی عرض می کند که آدم دیگر از آیت الله ها  انتظار دارد که با  توجه به اینکه خودشان اگر خود خدا نباشند، که البته در  مواردی هستند (مقام معظم رهبری مثلاً) دستکم آیت (نشانه ی) خدا که هستند، فلذا اینجور مواقع و با توجه به رابطه ی تنگاتنگی که با اهل بیت، سلام الله علیهم اجمعین، و کلاً عوالم بالا دارند، فلذا احوط آن است که خودشان فکری به حال خودشان بکنند، نه اینکه دوباره بیایند سر وقت ملت یک لا قبا، که خودش به اهتمام  برادران، کثرالله  امثالهم، زخمی و شل و پت شده است!...

 

پای درد دل مردم دارالخـُرافه
اشاره:  پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جرایدِ شریفهء دارالخـُرافه است، پاسخ ها اما  از فدوی ست.

* يک شهروند: «با توجه به شروع فصل گرما متاسفانه عده اي از زنان به ترويج و گسترش بدحجابي (روسري بدون گره بر زير گلو و قرار گرفته در پشت سر) در جامعه مبادرت مي ورزند كه شايسته است قوهء قضائيه و ناجا، با تدبير و نيروهاي آموزش ديده، رسانه ملي با ساخت فيلم ها و گسترش گفتگوهاي سازنده حجاب و عفاف، آموزش و پرورش و آموزش عالي با روش هاي تعليم و تربيتي به مقابله با فرهنگ بد حجابي اقدام كنند».

پاسخ فدوی: ممنون از اطلاع رسانی (جاسوسی - م) برادر بسیجی. مراتب با قید 45 فوریت، در فاصله ی دو قیلوله به شرف عرض رسید. قدری تأمل نموده و فرمودند که هزینهء خنک کردن هوای شهر از پیشنهاد شما ارزان تر است برادر شهروند!

 

* گودرزي از اصفهان: «در كنار پيشرفت هاي زيادي كه طي سال هاي بعداز انقلاب در رشته هاي گوناگون ورزش كشور بوجود آمده حاشيه ها و بداخلاقي هايي هم بعضاً داشته ايم. جا دارد در نامگذاري وزارت تازه تأسيس ورزش و جوانان از عنوان و واژه اخلاق نيز استفاده شود و وظيفه مهم اين وزارتخانه اين باشد كه اخلاق ورزشكاران را در كنار ورزش رشد بدهد».

پاسخ فدوی: مراتب در شرایطی که قدری هم شنگول بودند توسط فدوی بعرض مبارک رسید .ضمن ابلاغ سلام و تحیات ونیز تبریک به جنابعالی بجهت موفقیت شما در اخذ تخصص پیوند گودرز و شقایق(جمع شقیقه- م) فرمودند که بهتر است این دو از هم جدا باشند؛البته نه بدین معنا که پیشنهاد شما نادیده گرفته شود،بلکه افزون بر وزارت ورزش،یک وزارتخانه هم بنام اخلاق تأ سیس شود و حجت الاسلام والمسلمین سید شقی الله شمشیری خوانساری نیزدر رأس آن قرار گیرد. و من الله التوفیق.

 

* پورمحبي (جديد الاسلام): «حدود 8-27 سال است كه مسلمان شده ام و حدود 4 سال است كه در پي خصوصي سازي از حرم مطهر حضرت عبدالعظيم(ع) بيكار شده ام قادر به كار نيستم و نيازهاي متعدد خانواده ام مرا احاطه كرده است در اين آغازين سال ما را هم دريابيد».

پاسخ فدوی: مراتب دراوقات شرعی به شرف عرض خاک نعلین عنبرآسایشان رسید؛ پس از اندکی تأمل فرمودند که سریع ترین راه برای رهائی شما از آن همه مصیبت آن است که به دین پیشین خودتان برگردید، در این صورت برادران کثرالله امثالهم، با یک قیام و قعود شما را اعدام فرموده و نجات پیدا می کنید، برادرجدیدالاسلام والمسلمین!

 

* حسين(ع)  زاده از برازجان: «از بين تمام فارغ التحصيلان رشته بهداشت محيط يك نفر آن هم زن در آذربايجان غربي استخدام شده است. بقيه كارشناسان اين رشته با تحصيلات دانشگاهي كه هر سال بر تعدادشان افزوده مي شود چه كار بايد بكنند؟ بنده با تمام وجود براي رضاي خدا به عنوان يك ايراني آمادگي خود را براي لحظه به لحظه جان فشاني در راه اسلام براي مردم ليبي اعلام مي دارم».

پاسخ فدوی: بعرض رسید . اشک شوق در چشمان شهلایشان جمع شد و فرمودند که فوراً عازم شوید و سر راه نیز دم بیت ایشان بقول عوام "استاپ بای " کرده قدری مهمات بردارید ایشان هم از ته دل مبارک خود دعا می کنند که شهید شوید برادر حسین(ع) زاده.

 

* يک شهروند: «برخي از برنامه هاي كودكان پر از موسيقي هاي غنا شده و مجريان و بازيگران اين برنامه ها از حربه هاي مختلف براي رقصيدن و رقصاندن بچه ها استفاده مي كنند اميدواريم با احساس مسئوليتي كه مي شود تجديدنظر صورت بگيرد».

پاسخ فدوی: ممنون از اطلاع رسانی(جاسوسی - م) برادر بسیجی. در شرایطی که چندان هم شنگول نبودند، بعرض رسید؛ دستور و مقرر فرمودند آن مجریان و بازیگران نابکار به ترتیب قد و یک در میان و (البته به خاطر شما) خارج از نوبت اعدام شوند؛ مورد دیگری اگر بود مستقیماً بعرض برسانید.

 

* يک شهروند: «از همه آزادگان جهان، هنرمندان، ورزشكاران، كارگران، كشاورزان و... همه و همه تقاضا مي شود با راهپيمايي نگاه ها را به سمت خود جلب و از مردم مظلوم ليبي، بحرين و يمن و عربستان كه در دستان صهيونيستي سردمداران كفر و نفاق خود اسير و زنداني اند حمايت كنند».

پاسخ فدوی: فدوی برای جوری جنس، ایران را هم به کشورهای فوق الذکر اضافه کرد، برادر مؤمن!

 

* يک شهروند: «براي وجود نعمت ولايت فقيه در عصر حاضر كه رهبر معظم انقلاب باشند روزي هزار مرتبه بايد خدا را شكر كرد و براي بنيانگذار جمهوري اسلامي نيز روزي هزار مرتبه از خداوند طلب رحمت مي كنيم. از اين دو مورد مهمتر بايد هر روز به دستورات و فرامين نايب امام زمان (عج) توجه بكنيم و نصب العين خود قرار بدهيم تا كشور امام زمان (عج) را به پيشرفت و عدالتي كه شايستگي آن را دارد برسانيم».

پاسخ فدوی: والله برادر شهروند، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق - م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ. فدوی کوشید نسخه ی شما را بپیچد. لکن روزی هزار دفعه برای حضرت امام(ل) و روزی هزار دفعه برای مقام معظم رهبری، دام الذله، می شود روزی دو هزار دفعه که در ماه می کند بعبارت شصت هزار! فدوی از نفس افتاد و دیگر وقت و جانی برای امام زمان (عج) نماند، شرمنده!...

 

* عبدالله عبدي – ميانه: «شهر ميانه يكي از شهرهاي سردسير كشور است و طبعا در محاسبه هزينه گاز مصرفي اين منطقه بايد ملاحظاتي صورت بگيرد. فيش گاز مصرفي ما در زمستان قبل از هدفمند كردن يارانه ها كه حدود 25 هزار تومان بود ولي اكنون اين مبلغ به 600 هزار تومان رسيده است. از آقاي رئيس جمهور مي خواهم كه نسبت به اين موضوع رسيدگي فرمايند».

پاسخ فدوی: آخر درب دیزی اسلامی باز است، حیای گربه ی اسلامی کجا می رود، برادر عبدالله(ص) ؟ برادر مخبط الاسلام والمسلمین احمدی نژاد مگر مأمور خواندن کنتور گاز است؟ ایشان جسارت است، رویمان بدیوار،رئیس جمهور است!

 

* يک شهروند: «با 57 سال سن تكنيسين راه و ساختمان هستم. دو سال است كه بيكار شده ام و زندگي ام از هم پاشيده شده است در حال حاضر در مسافرخانه زندگي مي كنم. چند روز ديگر پس اندازم تمام مي شود و بايد آواره خيابان بشوم. اميدوارم مسئولين رسيدگي بكنند».

پاسخ فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله به شرف عرض رسید؛ بسیار نارحت شده و در بازدم فرمودند که مستحب است که بجای اینکه آوارهء خیابان ـ که طول کمی دارد ـ بشوید، آورهء بیابان بشوید، که طول و عرض ندارد، برادر تکنسین !

 

* يک شهروند: «شب جمعه در شهرستان قزوين كنار بارگاه امام زاده حسين بن علي بن موسي الرضا و گلزار شهدا كاروان يك عروسي با پخش موسيقي از بلندگو زيارت زائرين امام زاده را تحت الشعاع قرار داده بود. جالب اينكه در كنار امام زاده نيروي انتظامي مستقر است ولي با بي تفاوتي از كنار اين حرمت شكني گذشت».

پاسخ فدوی: مراتب در فاصلهء دو قیلوله بعرض رسید. دستور و مقرر فرمودند که ترتیبی اتخاذ شود که نه سیخ بسوزد و نه کباب یعنی، کاروان عروسی به بارگاه که رسید، موسیقی را قطع، نظر براست کرده و آغاز به سینه زنی نمایند.

 

* برغاني: «2 روز و 2 شب بود كه تلويزيون در مشهد برفكي نشان مي داد با هر جا هم كه تماس مي گرفتيم كسي پاسخگو نبود آنچه باعث شگفتي بنده است اينكه اگر به جاي برفكي شدن تلويزيون خداي نكرده اتفاق و بحران خاصي پيش مي آمد مردم براي كمك گرفتن با كجا تماس بگيرند كه كسي جوابگو باشد».

پاسخ فدوی: موضوع توسط مبادی ذیربط پیگیری و در پاسخ اعلام فرمودند که اشکال از فرستنده نبوده بلکه آن دو روز در مشهد (ع)، شدیداً برف می باریده است. مراتب البته توسط مقامات آستان قدس نیز عیناً تأیید شد، برادر مشهدی. لطفاً مزاحم نشوید!..

 

* يک شهروند: «نوارهاي سخنراني ها و نيز مكتوبات حضرت امام خميني(ره) در اوايل انقلاب موجود است. ايشان هيچ گاه وعده آب و برق مجاني نداده بودند. ولي عده اي معلوم الحال با هدف و غرض خاص اين دروغ بزرگ را به ذهن مردم انداخته اند و قصد سوء استفاده از آن دارند».

پاسخ فدوی: والله برادر شهروند، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق - م) دروغ چرا، تا اعدام آ آ آ آ... فدوی همان زمان با همین گوش های فعلی شنید که حضرت امام (ل) وعده نداد بلکه قویاً فرمود که "آب و برق را مجانی می کنیم" و بسیاری وعده و وعیدهای دیگر که بعدها معلوم شد که دروغ 13 بوده است!

 

* خرم: «مدت 3 سال است پول به حساب شركت خودروسازي زاگرس خودرو براي دريافت يك خودرو واريز كرده ام ولي تاكنون اين شركت به تعهدات خود عمل نكرده است و براي پس گرفتن مبلغ واريز شده هم مي گويند به علت مشكل مالي، شركت فعلا امكان برگشت پول سپرده را ندارد. لطفاً بفرماييد بنده چه كنم».

پاسخ فدوی: فدوی در سه دهه ی گذشته، از بس که به این پرسش پاسخ داد پیر شد!.. مجدداً عرض می کند که شهروندان گرامی باید، همه چیز را در جامعه ی شکوهمند اسلامی، بشرط چاقو بخرند، حتا ماشین!

 

* يک شهروند: «ازدواج كرده ام، اما يارانه همسرم به حسابم واريز نمي شود. مگر به طور خودكار اصلاح نمي شود؟» 

پاسخ فدوی: بستگی دارد که با برق یا باطری هم کار می کند یا نه،برادر همسر!

 

* محمدي: «افراد خلافكار و مزاحم شهروندان تا مدتي قبل كوچه فروشگاه قدس جنب ميدان امام حسين تهران را محل كارهاي خلاف خود كرده بودند در نتيجه براي اينكه شب هنگام از ديد مردم پنهان باشند لامپ هاي تيرهاي برق اين كوچه را شكسته بودند. اكنون كه نيروي انتظامي اقدام به پاكسازي اطراف ميدان امام حسين كرده است از اداره برق منطقه مي خواهيم روشنايي كوچه مذكور را براي رعايت حال شهروندان برقرار سازد».

پاسخ فدوی: همهء اینها بکنار؛ فدوی از امام حسین(ع) حیرت می کند که آنجا چه کاره بودند برادر محمد(ص)ی؟

 

* يك خانم هم وطن: «مي خواستم از رئيس سازمان محيط زيست بپرسم كه مردم غرب و جنوب كشور بايد تا چند سال ديگر متحمل پديده گرد و غبار باشند. واقعا براي مردم نفس كشيدن در اين شرايط خيلي دشوار شده است».

پاسخ فدوی: با این ترتیب که شما می گوئید، زیاد طول نمی کشد خواهر!

 

* يک شهروند: «روي بعضي از ليوان هاي يك بار مصرف كه وارد بازار شده نام حاج عبدالله حك كرده اند. از آنجا كه ليوان هاي استفاده شده را در سطل هاي زباله مي ريزند، بايد پيش گيري كرد كه هتك حرمت صورت نگيرد و به لفظ مقدس الله جل جلاله بي حرمتي نشود».

پاسخ فدوی: فدوی نمی داند چرا با مرور مهملات خردمندانه ی شما یاد آن لطیفه ای افتاد که طرف، اسم پسرش را رستم گذاشت لکن می ترسید صدایش کند!

 

* يک شهروند: «بنده ايمان دارم همان گونه كه آه مردم مظلوم غزه دامنگير حسني مبارك شد و او را ساقط كرد آه مردم مظلوم بحرين نيز آل خليفه و آل سعود را واژگون مي كند. وعده الهي تخلف ناپذير است».

پاسخ فدوی: خدا کند که این دروغ شما راست باشد، برادر شهروند و "وعده الهی" که "تخلف ناپذیر"است شامل مردم دست به آسمان ایران سابق نیز بشود . آمین یا رب العالمین !

 

* يک شهروند: «با جنايت هايي كه آل سعود و آل خليفه به پشتيباني آمريكا در بحرين عليه شيعيان مي كنند منتظر فرمان ولايت هستيم كه با قايق دست ساز خودمان هم كه شده در اين منطقه حضور پيدا كنيم و به برادران و خواهران مظلوم خود كمك برسانيم».

پاسخ فدوی: مراتب در مجالی به شرف عرض رسید. بعدالتحیه و السلام، به کاردستی شما نمرهء بیست دادند، برادر مؤمن!.

 

* صنايعي : «در مجتمع مسكوني ما واقع در خيابان بهار شمالي بيشتر همسايگان ماهواره نصب كرده و احتمالاً بي اطلاع از غيرقانوني بودن اين اقدام از آن استفاده مي كنند. ولي بنده به قانون كشور كه نصب ماهواره را خلاف قانون دانسته احترام گذاشته و ماهواره نصب نكرده ام. روي سخنم با نيروي انتظامي است كه چرا اجازه داده مي شود عمل خلاف قانون رايج شود و برخي به اشتباه بيفتند كه لابد منعي ندارد. قبح عمل خلاف قانون نبايد شكسته شود».

پاسخ فدوی: ممنون از اطلاع رسانی (جاسوسی - م)، فدوی ترتیبی داد که آن همسایه نابکار، که از برنامه های جذاب سیما ی جمهوری اسلامی به تنگ آمده و به ماهواره ملتجی شده است شدیداً تعزیر شود، برادر صنایعی!

 

* فاراب: «قرآن كريم در آمريكا توسط يك كشيش تندرو و در بحرين توسط نيروهاي به ظاهر مسلمان آل سعود و آل خليفه به آتش كشيده مي شود. اين است اسلام آمريكايي كه حضرت امام(ره) بارها به آن اشاره مي فرمودند».

پاسخ فدوی: چه کار بدی! فدوی اما حیران مانده بود که آن عاملین نابکار، بر اساس باورهای ما، چرا بلائی سرشان نیامد، برادر فاراب؟

 

بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی !..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

12 ژانویة  المفرح سنه ی 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630