بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 18 دی ماه 1391 ـ 7 ماه ژانويه 2013

 

درک غلط فدوی از يک علامت اختصاری

مدتی ست که توجه فدوی به علامت V که برادر مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد دامت تحریکاته همه جا  مصرف می کند، شدیداً جلب شده است.

فدوی، چه خوانندگان محترم ضد انقلاب خوش شان بیاید یا نه، تا مدتی آن را از مشترکات خود با ایشان بحساب می آورد؛ چرا که می پنداشت که منظورشان از علامت کذائی، همانا "دو تا کوبیده"ی اضافه است! لکن به مرور دریافت که خیر، چنین نیست، و منظور ایشان به لفظ خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، victory بمعنای پیروزی ست!..

مطلب بر فدوی، به دلائلی که در پی به برخی از آنها به ایجاز و اختصار اشاره می کند، البته همچنان پوشیده است:

نخست اینکه، مگر ممکن است این واژه ی غربی، که از مظاهر بارز تهاجم فرهنگی ست، بر زبان مؤمنی جاری شود که غلظت ایمان مکتبی او، از اورانیوم کذائی بیشتراست؟

دیگر اینکه، ما که ظاهر و باطن مان برنگ مؤمنین سرزمین های گرامی عربی در آمده است، چرا از واژهء مألوف خودمان که می تواند چیزی شبیه  "الفتح" باشد، استفاده نکنیم؟ در این صورت علامت اختصاری انگشتی آن نیز باید برعکس، یا دستکم عوض شود!

 

همدردی

فدوی گاه دل اش برای مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد دامت تحریکاته، شدیداً می سوزد و حتا می پندارد که به آن شهید زنده، مبالغی ظلم نیز شده است! *.. می فرمائید چرا؟ متعاقباً عرض می کند:

خوانندگان محترم ضد انقلاب، بیگمان بخاطر می آورند که ایشان، تولید انرژی هسته ای را بعون الله و توسط دختربچهء به تفاوت سیزده /شانزده ساله ای، که البته مورد اختلاف علماست، قبل یا پس از  پیاز داغ، در آشپزخانه، پیش از این گزارش فرمود ** نتیجه اما چیزی نبود جز هجمه ی معاندین، زنادقه و ضد انقلاب که ایشان مهمل می فرماید!... لکن نگاه کنید به فرمایشات برادر محمد(ص) رضا(ع) نقدی، ریاست بسیج که با آنکه به مراتب فروتراز فرمایش ِ، جسارت است، رئیس  جمهور می باشد، معذالک اقبال عام می یابد:

«راهکار نقدی برای حل مشکلات اقتصادی: در خانه های خود مرغ پرورش دهید!» (کلمه- تیتر)

و در شیرفهم کردن ملت به نقل از ایسنا افزوده است:

«در گذشته مردم در خانه‌های خود مرغ و خروس نگه می‌داشتند و مایحتاج خود را از این طریق تامین می‌کردند، اما امروز نگه داشتن سگ، گربه، تمساح و مار تبدیل به ارزش و شخصیت شده است. هر ایرانی باید نقش مستقیم در تولید داشته باشد و هر خانه باید مرکز تولید باشد!».

فدوی در این لحظه، داوری را به انصاف خوانندگان گرامی ضد انقلاب وا می گذارد،که آیا در خانه، احوط  تولید ِ انرژی هسته ای ست یا مرغ؟!

--------------------------------------------------------------

* اگر زحمت نیست، لطفا فحش ندهید، خواهر /برادر خواننده!

** http://www.youtube.com/watch?v=ewqcCUu4vvU

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

1. درد دل های اساسی

هراس

فدوی، علیرغم مسؤلیت سنگینی که در بررسی و تقدیم عریضه های مؤمنین به پیشگاه منیع و مبارک حضرت استادی دارد، لکن گاه در این میانه، به جان و هستی تـُرد خویش نیز بیمناک شده، و خوف آن دارد که سرانجام روزی، سر ناقابل را در این راه بر باد دهد. در این ارتباط و پیش از این، فدوی نمونه های گوناگونی را به سمع و نظر خوانندگان محترم ضد انقلاب رسانده و دیگر مکرر نمی کند؛ لکن این فقره را به انضمام پاسخ مربوطه، به لحاظ اهمیت موضوع برای جوری جنس، علاوه می کند:

* 0932---0917: «وضعيت سوريه به شدت نيروهاي معتقد و عاشق مقاومت را رنج مي دهد. وقتي تمام كفر و سران خائن كشورهاي عربي حوزه خليج فارس تروريست ها را از هر جهت براي شكستن سوريه مورد حمايت قرار داده اند چرا مسئولين كشور تدبيري براي اعزام نيرو به اين منطقه نمي كنند؟»

فدوی مراتب را در فاصله ی بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رساند؛ خدا خیرتان بدهد که آنجای فدوی را با شاخ گاو مده ظله العالی در می اندازید، برادر 0932---0917!. باری- ايشان مقدمتاً خشمگین شده چیزی نمانده بود که دستور ارشاد فدوی را صادر فرمایند؛ لکن قدری که به اعصاب مبارک مسلط  شدند، سه تار مـُرصّع را برداشته و در دستگاه خیار شور چنین مترنم شدند:

بیت

بی مزد بود و منت، هرخدمتی که کردم

یارب مباد کس را، مخـــدوم بی عنایت!

و در ادامه فرمودند که شما در سه دههء گذشته، یا خواب بوده اید یا کور یا هر سه! که معاونت صمیمانهء ایشان را درعرصه های گوناگون، از تسلیحات نظامی گرفته تا تسهیلات مالی و همکاری خدا پسندانه در سرکوب مردم فتنه گر سوری، و قتل بیش از 60.000 تن ضد انقلابیون آن دیار، ندیده باشید. و افزودند که شما دیگر لازم نیست که سرود یاد مستان بدهید! در  پایان نیز برای رو کم کنی و اثبات درستی فرمایشات شان، مدرکی بشرح زیر ارائه فرمودند:

«روزنامهء لبنانی ''المستقبل'' به نقل از منابع "مطلع" خود گزارش داده است که ایران در روزهای اخیر اقدام به انتقال حدود ۲۰ تن شمش طلا به ارزش میلیون ها دلار به سوریه کرده است تا هم از اقتصاد این کشور پشتیبانی کند و هم لیرهء سوری را از خطر سقوط نجات دهد. بنا بر این گزارش که پنجشنبه بيست و هشت دسامبر ۲۰۱۲ منتشر شده، این مقدار طلا در چند نوبت به سوریه از راه زمین و هوای عراق منتقل شده است. اوج این حمل و نقل هم دو هفته پیش بود». (العربیه)

لکن آقا گفته که سفت نگهت داریم که یکوقت نیفتی، برادر بشار!

 

Bundle package

فدوی وقتی کلاه نخ نمایش را قاضی می کند، بی تعارف در می یابد که بازاریابی حضرت امام(ل) از بازاریابی مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقاء دولته، بسیار بهتر بود و حالا حالاها مقام معظم رهبری، ضاعف الله اشراقه، (خیلی هم خوش شان نیامد، نیامد به قول عوام، I don’t care! آدم که نمی تواند پا روی انصاف، که تازه ممکن است لیز هم باشد، بگذارد) به گرد پای ايشان هم نمی رسند.

باری، به گزارش یکی از مؤمنین، پیرامون رجحان package حضرت امام (ل) به package مقام معظم رهبری، اعزالله انصاره، که در پی می آید نگاه کنید، تا به عرض فدوی برسید:

«سيدعرب از شيراز: امام خميني(ره) مطلبي به اين مضمون دارند كه "اگر به ما حمله نظامي كنند ما فرزند محرم ايم و اگر محاصرهء اقتصادي كنند فرزند رمضان ايم". اين طرز تفكر خط بطلاني بر اعمال كثيف دشمنان خارجي و ايادي داخلي آنها در ء اقتصادي مي كشد و اين بار نيز پوزه آنها را به خاك مي ماليم».

عرض نکردم؟!

ضمناً اصطلاحاتی مانند: "ز هر طرف که شود کشته سود اسلام است" و یا "گربه ی مرتضا علی ( ع)» را هم، بر همین اساس ساخته اند!

 

ارتقاء مقام

پيش می آيد که گاه يک رُخداد ساده، زندگی و بلکه سرنوشت آدمی را تغيير می دهد. فدوی داشت اظهارات يک ولی دانش آموز، امّا از نوع مکتبی آن، را مرور می کرد که نوشته بود:

«فـرزنـدم که دانش آموز دبيرستان شهيد حداد عادل واقع در منطقهء سه آموزش و پرورش می باشد هميشه از بابای مدرسه تعريف و تمجيد می کند. علت را از او پرسيدم جواب داد بابای مدرسه دو سال از عمر خودش را در جبهه بوده و در زنگ های تفريح از خاطرات جبهه می گويد. از اينکه فرزندم تأثيرات مثبتی پذيرفته درخواست تشويق اين فرهنگی متعهد و ارزشی را دارم»!

از شما چه پنهان که فدوی، ابتدا به وجد آمد که همین برادر غلام علی(ع) حداد عادل خودمان، سرانجام به آرزوی ديرينهء خود که همانا شهيد شدن است نايل شده، و به لقاء الله پيوسته است که بعداً مع الاسف از اشتباه در آمد. علی ایحّال، فدوی تا رسيدن برادران به آن آرزوی ديرينه، دست از دعا بر نمی دارد!.

باری ـ در جهت اجرای پيشنهاد و درخواست خداپسندانه ی آن ولی محترم، فدوی تمامی نفوذ و امکاناتش را به کار گرفت تا سرانجام حق به حقدار برسد و آن بابای محترم مدرسه، از اوّل هفته ی آينده عجالتاً در سمت مديرکل آموزش و پرورش تهران انجام وظيفه نمايد. اگر براي فدوی حرف در نمی آوردند، تعارف را يکسره کنار گذاشته و آن بابای محترم مدرسه را يک ضرب، وزير آموزش و پرورش می کرد و وزیر آموزش و پرورش فعلی را به وزارت کشاورزی منصوب می فرمود چرا که:

وزیر آموزش و پرورش گفت:: ممکن است یک کسی راننده بوده اما معلم شده است چون توانایی را داشته است، آیا باید بگوییم نمی‌شود؟؛ من کشاورز بودم اکنون وزیر هستم.!

 فدوی از همين تريبون از سايـر بـرادران و خـواهران نسبتاً مؤمن و معتقد نيز درخواست می کند که اينگونه موارد را سريعاً به او اعلام فرمايند تا نسبت به تغيير موقعيت، منزلت و رتبه ی شغلی آنان اقدام انقلابی و عاجل مبذول دارد.

در حاشيه و به منظور اطمينان خاطر دوستان نيز اضافه می کند که فدوی از آن دسته از مسؤلان نيست که فقط به «تعهد» التزام داشته و آن بـابـای محتـرم مـدرسـه را به فرماندهی نيروی دريائی يا غنی کردن اورانيوم بگمارد. همانطور که ملاحظه می کنيد، اين جابجائی و ارتقاء شغلی، شديداً در حيطه ی تخصص آن بابای محترم مدرسه صورت گرفته است!.و وزیر کشاورزی برگزیده ی فدوی نیز،مختصر اطلاعی هم از کشاورزی دارد!

 

2. و درد دل های خرده پا...

* يک شهروند: «هفته اي حداقل چهار مسابقه فوتبال به صورت مستقيم از شبكه هاي سيما پخش مي شود؛ چرا براي پخش مستقيم خطبه هاي نمازجمعه تهران اقدامي نمي شود. آيا اهميت نماز جمعه از مسابقات ورزشي فوتبال كمتر است؟»

پاسخ فدوی: ممنون از پیشنهاد سازندهء برادر مؤمن. فدوی ترتیبی داد که ازین پس مسابقات فوتبال نیز در محل نماز جمعه (دانشگاه سابق تهران- م) برگزار شود حضرات آیات عظام و حجج اسلام آیت الله پینوکیو (جنتی - م) و سید احمد خاتمی در نقش دروازه بان بازی خواهند فرمود!

 

* ستار احمدي اصفهان: «دو سال قبل يخچال فريزر سامسونگ مدل699 از فروشگاه لوازم خانگي شهرام خيابان شيخ بهايي اصفهان خريدم. از ابتدا درب آن مشكل داشت آن قدر تحمل كرديم تا بالاخره در شكست و نمايندگي علي الحساب صدهزار تومان از ما گرفت. ده ها بار با تهران تماس گرفته شد تا در از خارج وارد شود ولي پس از دو ماه پيگيري اعلام شد كه لوازم يدكي در يخچال فريزر وجود ندارد..؟» 

پاسخ فدوی: مراتب در فاصله ی بین دو قیلوله بعرض رسید. موافقت و دستور فرمودند که دانشمندان هسته ای و غیرهسته ای در زنگ تفریح شان، بخاطر گل روی شما هم که شده، یک فقره درب یخچال تولید فرمایند!

 

* 0433---0912: «محرم و صفر زمان باليدن است نه فقط ناليدن، بساطش آموزه است نه موزه، تمرين خوب نگريستن است نه فقط خوب گريستن، نماد شعور مذهب است نه فقط شور مذهب».

پاسخ فدوی: مراتب در مجالی به استحضار رسید؛ قدری متغیر شده و فرمودند که از شما دیگر انتظار نداشتند که پا در نعلین حضرت امام(ل) گذاشته که فرمود ما هرچه داریم از گـَریه داریم، برادر0433---0912!

 

* يک شهروند: «وضعيت خيابان شهيد ناصري واقع در منطقهء 15 شهرداري به گونه اي است كه هرگاه باد شديد مي وزد تمام محله را خاك مي گيرد و ساكنين به رنج و عذاب مي افتند. تقاضا داريم رسيدگي شود».

پاسخ فدوی: مراتب در مجالی که قدری هم شنگول بودند توسط فدوی بعرض رسید. بموجب تفاهم نامهء وزیر محترم کشور با حوزه های علمیه در جهت کاهش بلایای طبیعی، مقرر فرمودند که بعون الله جهت وزش باد عوض شود، برادر شهروند!

 

* يک شهروند: «هر كدام از دولت ها كه بر سر كار آمده اند گزارش داده اند كه چندين ميليون شغل در كشور ايجاد كرده اند پس چرا در اين مدت يك نفر از فرزندان بنده و قوم و خويش نزديكم كار پيدا نكرده اند».

پاسخ فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری و معلوم اش شد که آمار ارائه شده درست بوده است لکن شما در فهم مطلب دچار اشکال بوده اید! چرا که فرزندان مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، و نیز توابع سببی و نسبی آنان، کثرالله امثالهم، در این رابطه به حق قانونی خود، رسیده و سر کار هستند و گله ای هم ندارند، برادر شهروند!

 

* يک شهروند: «يكي از هموطنان با هدف فرهنگ سازي براي رانندگي خوب در كشور دست به ابتكار جالبي زده است. وي با در اختيار گذاشتن شماره تلفن همراه خود در پشت اتومبيل شخصي خويش از ديگران خواسته كه نظر بدهند رانندگي او چطور است. خواستم بابت اين ابتكار به ايشان تبريك بگويم».

پاسخ فدوی: ممنون از اطلاع رسانی،برادر شهروند؛  لکن این مطلب ساده که حیرت شما را شدیداً برانگیخته، از امور روزمره ی خاج پرستان است! نکند که آن هموطن، خدای نخواسته با عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، سر و سرّی دارد، برادر فرهنگ ساز؟!

 

* يک شهروند: «آقاي هاشمي رفسنجاني لازم نيست اين روزها كاسه داغ تر از آش بشود. ايشان ابتدا مرز خودش را با فتنه گران سال 88 جدا كند تا مصداق اين ضرب المثل معروف نشود كه گفته اند: تو اگر طبيب بودي درد خود دوا نمودی!»

پاسخ فدوی: والله برادر شهروند بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... فدوی هیچیک از انواع ارادات را به برادر هاشمی رفسنجانی ندارد، لکن فرمایش شما هم قدری

ضعف تألیف دارد. نخست اینکه شما آن زبانزد معروف را نادرست نقل فرمودید. درست آن چنین است که "تو/کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی"! با اینحال، این زبانزد باز هم به برادر رفسنجانی  نمی خورد؛ چرا که ایشان در ناحیهء سر مشکلی ندارد و عمدهء مسألهء ایشان در ناحیهء صورت است، برادر شهروند!

 

* يک شهروند: «به تمام نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بفرماييد شهيد مدرس مثل شما نمايندهء مردم دورهء خود بود. ولي در مسئوليت خويش كاري كرد كه سرانجام به شهادت رسيد و امروز مزار آن شهيد زيارتگاه عاشقان شده است. شما كه بر جاي چنين نماينده اي نشسته ايد، چه مي كنيد و خواهيد كرد؟»

پاسخ فدوی: آفرین برادر شهروند، آفرین؛ شما با این جملهء حکیمانه، روز فدوی را شدیداً ساختید؛ خدا براستی توفیقتان بدهد. فدوی نیز همراه شما، از ته دل شدیداً آرزو می کند که نمایندگان محترم حکومت در مجلس، بی هیچ حصر و استثنا، شهید شده و حسینیه ای بنام مجلس، زیارتگاه عاشقان شود، برادر شهروند!

 

* يک شهروند: «فرزندي دارم كه گرفتار عارضه فلج مغزي بسيار شديد است و نياز مبرم به حمايت جدي بهزيستي دارد. به ادارهء بهزيستي شهرمان مراجعه كردم ولي آن ها در پاسخ مي گويند بايد يكي از بيماران بستري فوت كند تا ما بتوانيم فرزند شما را جايگزين كنيم».

پاسخ فدوی: کاری ندارد که برادر شهروند؛ خب اسم یکی از بیماران را به انتخاب خودتان، به عنوان ضد انقلاب یا عوامل فتنه و از این قبیل به برادران بدهید، تا با یک قیام و قعود، ترتیب اش را بدهند!

 

* يك خانم هم وطن: «پيشنهاد مي كنم كه خانم هاي راننده ايراني با خودروهاي خود در مقابل سفارت عربستان در تهران تجمع كرده و با زدن بوق از خانم هاي عربستان كه اين روزها مورد اذيت ماموران سعودي به خاطر رانندگي قرار مي گيرند حمايت كنند».

پاسخ فدوی: خدا خیرتان بدهد خواهر هموطن! فدوی بی احتیاطی کرد و پیشنهاد شما را بمورد اجرا گذاشت لکن  مع الاسف، اینک بعلت اینکه برخی خواهران حتا  در اتوموبیل های خود،آنطور که مورد نظر برادران است،رعایت حجاب را نکرده اند،ناپدید شده و فدوی اینک، به درد سر افتاده است!

 

* يک شهروند: «در برخي از كوچه و خيابان هاي فرعي منطقه يك شهرداري بعضاً عبارت هاي توهين آميز به مقدسات ديني روي ديوارها ديده مي شود. جاي تعجب و سؤال دارد كه چرا مسئولين شهرداري منطقه تاكنون نسبت به امحاء اين جملات شرم آور اقدام نكرده اند».

پاسخ فدوی: فدوی مراتب را پیگیری و گوش مسؤلین ذیربط را چندین بار کشید و پس از اخذ اقاریر لازم دریافت که آن زبان بستگان پیوسته در حال انجام وظیفه هستند لکن میزان ارادت شهروندان به "مقدسات مذهبی" پنداری پایان ندارد!

 

* يک شهروند: «چرا برخي آقايان مجري سيما كه از بيت المال ارتزاق مي نمايند همانند بانوان به اصلاح ابرو مبادرت مي ورزند؟»

پاسخ فدوی: شک فدوی را شدیداً برانگیختید برادر شهروند! آن مجری نابکار باید اصلاح طلب باشد!

 

* يك خانم هموطن: «تك جنسيتي كردن برخي دانشگاه ها في نفسه كار درستي است اما اگر به اين معني باشد كه در برخي رشته ها كه خانم ها تاكنون در آن نقش برجسته اي داشته اند از اين پس نتوانند تحصيل كنند اقدامي كاملا غلط و تبعيض آميز و غيراسلامي است.

پاسخ فدوی: روی دو صندلی که نمی شود نشست خواهر، نخست تصمیم تان را بگیرید!

 

* يک شهروند: «در شهرستان اهواز اداره پست از دختر بنده 12هزار تومان پول گرفته كه جواب انگشت نگاري انجام شده را از طريق نامه در منزل تحويل بدهد. چرا مسئولين شعار مي دهند قيمت ها تغيير پيدا نمي كند.

علي پور

پاسخ فدوی: دیگر رویتان را زیاد نکنید؛همینکه صبیه به خانه برگشته است، بروید خدا را  شکر کنید،برادر علی(ع) پور!

 

* يک شهروند: «چرا دولت نتوانسته در 6 ماه گذشته قيمت آجر فشاري را كه دو برابر شده بشكند؟»

پاسخ فدوی: این چه فرمایشی ست برادر شهروند؟ چند آجر رویهم بگذارید تا ببینید رئیس محترم دولت، که دارای بند شلوار مشکی اسلامی ست، چگونه آنها را با یک قیام و قعود، می شکند!

 

* يک شهروند: «از وزارت بهداشت درخواست مي شود نظارت بيشتري بر داروخانه ها كه شيشه هاي آن را با تصاوير نامناسب تزيين كرده اند داشته باشد. متاسفانه برخي درصدد قبح زدايي و بي عفتي هستند».

پاسخ فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض مقامات مسؤل در وزارت بهداشت رسید

فرمودند گذشت آن زمانی که شیشه پاک می کردند، برادر مؤمن!

 

* يک شهروند: «چرا در مورد مشكل زنبور داران مطلبي در روزنامه چاپ نمي كنيد؟ بنويسيد از صنف ما حمايت هاي لازم نمي شود».

پاسخ فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد.  فرمودند علت عدم حمایت آنست که خودکفا شده و دیگر بشما نیلزی ندارند یعنی خودشان ملت را می گزند،برادر زنبوری!

 

* متيني منش: «از استاندار محترم خوزستان درخواست مي شود به ورزش جانبازان رامهرمز رسيدگي نمايند. هفته اي 3 ساعت در يك سالن استيجاري تمرين مي كرديم كه به علت عدم پرداخت كرايه آن از ورود ما جلوگيري مي شود. آيا اين ارزش قائل شدن به جانباز است؟»

پاسخ فدوی: نخیر! ارزش گذاشتن به موجر است؛ حالا چه فرقی می کند، چه خواجه علی(ع) چه علی(ع) خواجه!

 

* جمعي از مالباختگان: «مبلغ 7 ميليون تومان در مؤسسه مولي الموحدين سپرده گذاري نمودم كه با آن وامي دريافت و نسبت به ساخت مسكن اقدام نمايم. متأسفانه اين مؤسسه به تعهدات خود عمل نكرده و گويا ورشكسته شده و قرار است مؤسسه بهمن ايثار به صورت اقساط ماهانه اقدام به بازپرداخت طلب افراد نمايد. هرگاه تماس مي گيريم و درخواست خود را مطرح مي كنيم با بي ادبي و فحاشي پاسخ ما را مي دهند. مگر ما مرتكب جرم شده ايم؟ با كلي قرض توانسته ايم پول تهيه كنيم تا با آن سرپناهي براي خود بسازيم حال نه تنها از وام خبري نيست بلكه اصل پول خود را هم بايد با التماس و به صورت اقساط دريافت كنيم».

پاسخ فدوی: خود کرده را تدبیر نیست؛ فدوی بارها متذکر شده و می شود که در جامعه شکوهمند اسلامی مان همه چیز را باید به شرط چاقو بخرید، برادر مالباخته!

 

* حسامي – مشهد: «مي خواستم دربارهء علت افزايش 400 درصدي هزينه هاي پستي سوال كنم. به عنوان مثال هزينهء ارسال نامهء پستي كه كنار خيابان داخل صندوق پستي انداخته مي شود قبلا 100 تومان بود و اكنون 400 تومان شده است و هزينهء نامهء سفارشي كه قبلاً 900 تومان بود امروز تا 2250 تومان افزايش يافته است. لطفا مسئولان پاسخگو باشند».

پاسخ فدوی: بعرض رسید. در جهت حل مشکل شما، موافقت فرمودند که نامه هایتان را خودتان به مقصد برسانید، برادر حسامی!

 

* يک شهروند: «آيا ما به اندازهء مردم عراق همت نداريم كه محصولات عربستان را تحريم كردند؟ ما نيز عمره را تحريم كنيم كه اين قدر با پول ما بمب بر سر ملت مظلوم بحرين ريخته نشود».

پاسخ فدوی: آخ، مدینه(ع -ص- س-عج) گفتی و کردی کبابم برادر مؤمن. آخر همه که مثل ما دلرحم نیستند که بجای بمب به باتوم و چاقو و چماق معمولی اکتفا کنند، برادر شهروند

 

 بپایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

پنجم ژانویة  المفرح سنه ی 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630