بازگشت به خانه        پيوند به نظر خوانندگان

چهارشنبه 13 دی ماه 1391 ـ  2 ژانويه 2012

 

اسرائیل تا ده سال دیگر وجود نخواهد داشت!

عصام عریان، مشاور محمد مرسی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، عصام عریان، یکی از مشاوران محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر و یکی از رهبران اخوان المسلمین این کشور از نابودی دولت رژیم صهیونیستی طی ده سال آینده خبر داد و از یهودیان خواست تا اراضی اشغالی فلسطین را ترک کنند و به کشورهایی بازگردند که از آنجا آمده اند.

عریان دو روز پیش نیز در شبکه های اجتماعی از یهودیان مصری خواسته بود به کشورشان بازگردند که این مساله انتقادات و حرف و حدیث های بسیاری را برانگیخت.

وی در مصاحبه با شبکهء مصری "آن.تی.وی" در خصوص اظهارات دو شب گذشته خود اعلام کرد: من اظهارات خود را به این دلیل مطرح کردم که آوارگان فلسطینی به کشورشان بازگردند چون در فلسطین افرادی هستند که آن را اشغال کرده اند در حالی که خود این اشغالگران کشورهایی دارند.

عریان با تاکید بر این که این اظهارات اش شخصی بود، اعلام کرد: من از طرف مصر سخنی نگفته ام بلکه از طرف خودم حرف زدم.

وی در ادامه افزود: یهودی هایی که سرزمین تاریخی فلسطین را اشغال کرده اند، مانعی بر سر راه بازگشت آوارگان فلسطینی هستند.

مشاور مرسی با تاکید بر این که تعداد یهودیان در جهان حدود 14 میلیون تن است، اعلام کرد که تنها حدود شش میلیون تن از آنها در فلسطین هستند.

عریان خاطر نشان کرد: مهاجرت معکوس اکنون در جامعه اسرائیل رخ می دهد و آنها به مکان هایی که معتقدند بهتر است، مهاجرت می کنند.

وی اعلام کرد: عقیده صهیونیسم به شکست انجامیده است و این طرح اسرائیل طی سال های آتی با فروپاشی مواجه می شود.

عریان خاطرنشان کرد: پیاده کردن طرح صهیونیستی در سرزمین فلسطین برای جلوگیری از شکل گیری دموکراسی در کشورهای عربی، ممانعت از وحدت کشورهای عربی و توسعه در منطقه عربی است.

وی با اشاره به اینکه مصر تنها کشوری است که دارای ارتش قدرتمند و مجهز است، افزود: من صراحتا می گویم که تنها یک دهه از موجودیت اسرائیل باقی مانده است و این مساله باور ماست و فلسطینی ها به کشورشان بازخواهند گشت.

وی مفاد قانون اساسی جدید مصر را با اظهارات اش مبنی بر نزدیک شدن به نابودی تل آویو مرتبط دانست.

در همین راستا عادل سلیمان، مدیر مرکز بین المللی پژوهش های استراتژیک اعلام کرد: اظهارات عریان به این دلیل است که وی یکی از رهبران معروف، مشاور مرسی و از اعضای دفتر تبلیغات اخوان المسلمین است.

وی خاطرنشان کرد: جریان های اسلامی که از سال گذشته قدرت را در دست گرفته اند، می خواهند به غرب بگویند که همزیستی با طرح یهود ممکن است نه با طرح صهیونیستی.

این در حالی است که آمریکا در گزارشی اعلام کرد که اخوان المسلمین از منفور ترین سازمان ها در اراضی اشغالی در سال 2012 است.

یک منبع مسوول در ریاست جمهوری مصر نیز اعلام کرد: عریان سخنگوی ریاست جمهوری مصر نیست و در نتیجه ریاست جمهوری مسوولیت اظهارات وی مبنی بر نابودی اسرائیل را برعهده نمی گیرد.

سه شنبه 12 دى 1391

منبع: ديپلماسی ايرانی

 

 

نظر خوانندگان

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه