بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 20 آذر آبان ماه 1391 ـ  10 دسامبر 2012

 

شرط بندی

فدوی بسیار بعید می داند که آنچه را که وی، با فهم اندک خود، در می یابد حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، با آنهمه هوش، استعداد و درایت خدادادی، در نیابند!.. نمونه ها  که هم در مجموع، و هم هر کدام به تنهائی، همواره موجب حیرت فدوی بوده هستند، فراوانند. مستورهء دم دستی اگر بخواهید، همین مثلاً پست ریاست محترم جمهوری در حکومت شکوهمند اسلامی ست که، صرف نظر از اینکه متولی اش کیست، در مقام دست پنجم خر بیش نیست!...

(فدوی هم در این هیر و ویر، هی قافیه می سازد!).... ملاحظه کنید:

«علی سعیدی٬ نمایندهء ولی فقیه در سپاه اعلام کرد رئیس جمهوری آینده باید با رهبر جمهوری اسلامی "هماهنگ" باشد و تشخیص این موضوع نیز از نظرسنجی‌های مردمی برنمی‌آید!» (دیگربان- بنقل از مردم ریپورت).

باری- فدوی همین جا و در حضور پـُر زور خوانندگان محترم ضد انقلاب، شدیداً نوشته و بلکه تعهد می دهد که اگر حضرات، ادام الله ظلکم العالی، ملت که قابل نیست، برای آسودگی خیال خودشان هم که شده، این پست زائد را حذف بفرمایند، آب هم از آب تکان نخواهد خورد!؛ چرائی اش البته، آنقدر روشن است که فدوی خود را از ورود به آن حقیقتاً بی نیاز می بیند. همچنین است مجلس محترم شورای اسلامی که احدی ملتفت حذف/ تعطیل آن نخواهد شد!..

تعطیل این جور چیزهای زائد و بی مصرف، خدا می داند که چقدر به سود برادران گرامی ست. افزون بر این ها، فدوی اساساً نگرانی برادران کثرالله امثالهم را در نمی یابد، وقتی که در پیوند با  شیرین کاری هایشان به احدی از جامعهء داخلی و بین المللی، جوابگو نیستند.

زیاده عرضی نیست.

 

آب و هوا

نخیر!،.. نه جان شما، اشتباه می فرمائید؛ در عکس های زیر، دوربین عکاس بعلت تحریم ها خراب نبوده!، بلکه هوای ُامّ القرای تهران خراب بوده است!

لکن خوانندگان محترم ضد انقلاب اگر قدری دقت کنند، ردّپای فتنه گران را در این عکس ها ملاحظه می کنند!

 

این هم آب شرب هموطنان ساکن در ثروتمند ترین استان ایران سابق (خوزستان- اهواز ):

و خبر آنلاین نیز از قول یک مقام حکومتی، که خواهر مرضیهء وحید دستجردی وزیر بهداشت باشد، در جهت حل فوری مشکل نوشت:

«توصیهء وزیر بهداشت برای زنده ماندن در آلودگی هوا: از تهران خارج شوید!»

هیچ استبعادی ندارد که دوبیتی زیر، خطاب به مقام معظم رهبری ادامه الله علوّه را نیز، مؤمن گرامی در همین رابطه سروده باشد:

خشكسالي شده، اي بارش باران برگرد

جانشين خلف پير جماران برگرد

نفست حافظ اين شهر و ديار است، بيا

نازنين رهبر ما، زود به تهران برگرد!

در اینصورت فدوی نمی داند که فرمایش آن بزرگوار آیا، هنوز هم صادق است بویژه آنجا که فرمود:

اگر آب و هوایش نیست دلکش

من این آب و هوا را دوست دارم!

 

گزینش

فدوی با مرور خبرهای اخیر کشور دوست و برادر مصر، کم کم دارد به این نتیجه می رسد که ملت آن دیار، با ملت ورجاوند و گرامی ما، مبالغ هنگفتی تفاوت دارد. خوانندگان محترم ضد انقلاب، چنانچه یقهء مندرس فدوی را چسبیده و از او دلیل مطالبه فرمایند، در پاسخ عرض می کند که  وی، از برخوردها و تظاهرات مبسوطی که اخیراً بر علیه برادر محمد(ص) مرسی رئیس جمهور خشخاشی مصر که تازه از تنور در آمده  و در آن کشور صورت گرفته و می گیرد و حتا ممکن است به حذف  وی نیز منجر شود، حاکی ست که ملت در آنجا، شخص اول کشور خود را، به عکس ُامّت ما، بشرط  چاقو انتخاب می کند!

 

در باب انواع امنیت!

برادران و خواهران گرامی و نفس گیر، کثرالله امثالهم، دیری ست که با ملقمه ای بنام "امنیت اخلاقی" به استناد تصاویر زیر، شدیداً پوست از کلهء ملت ناسپاس کنده، و تسمه از گرده اش کشیده اند:

 

و در تحقق این تکلیف الهی، تا آنجا پیش رفته اند که حتا از ماشین هم نمی گذرند!:

و نیروهائی که بخرج همین ملت یک لا قبا تا ابرو مسلح شده اند هم، به بهانهء رزمایش، یک خط در میان، تتمهء زهرهء ملت را نیز می برند:

فدوی اما در این مقام، بعدالتحیه و السلام، و دود کردن چند صد صلوات برای سلامتی و فرج حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء(عج) و نایب برحق اش اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة، و درود بر رزمندگان اسلام از آغاز تاکنون، همینطور ارّه به ماتحت مانده است که داروغه گان مسلح مذکور، هنگامی که شهروندی بیگناه و بی پناه در روز روشن در مملکت امام زمان(عج) مسلحانه غارت می شود، در کدام قیام و قعود تشریف داشته اند؟

    حسن ظلام این مختصر نيز نقل بخشی از این واقعه است:

«باشگاه خبرنگاران؛ انتشار یک فیلم به موضوعی جدید برای بحث در شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان تبدیل شده است. این ویدئو که توسط دوربین امنیتی یک ساختمان ضبط شده، وقوع یک زورگیری در پایتخت را ثبت کرده است. در این تصاویر مشاهده می‌شود که چهار زورگیر با دو موتورسیکلت سبک در هنگام روز و مقابل چشمان شهروندان به یک مرد حمله می‌کنند تا به او دستبرد بزنند. سارقان با تهدید قمه، مالباخته را مجبور می‌کنند تا کیف و کت خودش را تحویل بدهد، اما او مقاومت می‌کند و یکی از زورگیرها پس از گرفتن اموال مرد، با وارد آوردن ناگهانی یک ضربه قمه، صورت او را مضروب می‌کند تا زمین‌گیر شود و نتواند تعقیب‌شان کند، سپس هر چهار سارق از صحنه وقوع جرم می‌گریزند.» (آخرین نیوز)

نتیجهء اخلاقی ای که فدوی از این ذکر مصیبت دستگیرش می شود این است که با استثنای "امنیت اخلاقی" که ذکر خیرش پیش از این رفت، سایر انواع امنیت، در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، بحمدالله والمنة، غایب اند!

 

اکازیون!

فدوی گاه از کند ذهنی برخی جناح های در گیر در حکومت اسلامی، حقیقتاً حیرت می کند. از سوئی، به برادر احمدی نژاد شدیداً گیر داده و استیضاح یا حتا عزل او را، به دلیل انحراف موقت از خط مالروی امام(ل) مطرح و دنبال می کنند، که البته با تشر اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، ادامه الله وجوده، مواجه شده و در منابر خود می نشینند، و از سوی دیگر، بقول عوام، اکازیونی که برای خلاص شدن از دست کاردستی خودشان، یعنی معجزهء هزارهء سوم، برایشان فراهم شده را به آسانی از دست  می دهند!.

به اکازیون زیر که پیش آمد و جناح رقیب آن را در نیافت، و البته از دست رفت، بنقل از خبرگزاری آنسا( ایتالیا) نگاه کنید تا بعرض فدوی بررسید:

«(تیتر): دختر ایتالیایی، عاشق ازدواج با احمدی نژاد! سراج24: "سیلویا والریو" دختر ۱۸ سالهء ایتالیایی و مولف کتاب "یک روزی یک رییس جمهوری بود"، محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران را تنها مرد واقعی در عرصه جهانی دانسته است. وی افزود: می خواهم با احمدی نژاد رییس جمهوری ایران ازدواج کنم. احمدی نژاد چیز کمی نیست، او یک نوآور و مبدع در عصر ما است. او هولوکاست را نفی کرده و به فکر استفاده از انرژی هسته ای است. وی اپوزیسیون را خاموش و آمریکا را تهدید می کند!» (سايت الف).

عجیبه ها!.. بده بره آقا!...

 

تردید

در امامزادهء کیهان نوشته بودند که غزلی را که ابیاتی از آن در پی می آید، مقام معظم رهبری  برای آقا امام زمان (عج) سروده است، لکن فدوی باورش نمی شود، خوانندگان محترم ضد انقلاب را، نمی داند!:

دل را ز بی خودی سر از خود رمیدن است

جان را هوای از قفس تن پریدن است

شامم سیه تر است ز گیسوی سرکشت

خورشید من برآی که وقت دمیدن است

آن را که لب به جام هوس گشت آشنا

روزی (امین) سزا لب حسرت گزیدن است

 

 

کلمات حمار

اشاره: کلمات حمار مستخرج از فرهنگستان فدوی و ضدِ کلمات قصار است!

* «اسلام محدود به زمان و مکان خاصی نیست و هدف امام امت، مردم و مبارزین در تشکیل نظام جمهوری اسلامی، پیاده کردن احکام مترقی اسلام! بر پایه قرآن و سیره اهل بیت(ع) بود و اینکه بتوانیم الگویی موفق و الهام بخش در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از مدینه ‌النبی(ص) را به منطقه و جهان ارائه کنید». آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

 

* «با استمداد نیروهای غیبی مشکلات حل خواهد شد!» حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی

 

* «تحریم ها در نهایت بسود ماست!» سردار محمد(ص) رضا(ع) نقدی

 

* «خداوند عهده دار روزي ما است و ما همه عائله خداوند هستيم. پس اگر شرق و غرب عالم هم بخواهند ايران را تحريم كنند اثر ندارد!» ـ آيت الله جوادي آملي

 

* «قبلاً معتقد بودم فیزیک اسلامی و غیر اسلامی ندارد، اما همان دوران بر این باور بودم که علوم، اسلامی و غیر اسلامی دارد اما الان بر این اعتقاد هستم فیزیک نیز اسلامی و غیر اسلامی دارد!»ـ  علی اکبر(ع) ولایتی مشاوره بین الملل رهبری

 

* «از بزرگترین آرزوهای من برگزاری نماز جماعت در یکی از کرات آسمانی است. در این آرزو هم توسعه فناوری هست و هم توسعه معنویات». ـ روستا آزاد - رئیس دانشگاه شریف

 

* «به دنبال جهانی کردن غدیر هستیم». ـ حجت الاسلام محمد سالار، معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع)!

 

* «کسانی که به کاروان "سفینةالنجاة" ضریح امام حسین(ع) خرده می گیرند، اشتباه می کنند، برخی افراد از بردن ضریح امام حسین(ع) به شهر های مختلف ایراد می گیرند و می گویند چه فرقی بین طلا و نقره های ضریح و دیگر طلاها و نقره ها وجود دارد؛ باید به آنها بگوییم این بوسیدن مردم به خاطر انتصاب به امام حسین (ع) است و خرافی نیست!» ـ  آیت الله مکارم شیرازی

 

* «به نظر من بسياري از دولتمردان امريكا احمق هستند!» ـ ايضاً آیت الله مکارم شیرازی

 

* «به گفته وزیر علوم نخستین سوالی که از والدین این داوطلبان پرسیده شد این بود که "ضرورت ساماندهی برای دختران و پسران در دانشگاه های تک جنسیتی چقدر است"، که 38.8 درصد گزینه خیلی زیاد، 16.1 درصد گزینه زیاد، 27.6 گزینه متوسط را انتخاب کردند که در کل 82.5 درصد نظرشان این بود که این ضرورت ها باید باشد. دانشجو سوال بعدی از والدین را اینگونه مطرح کرد که "تا چه میزان تحصیل در دانشگاه های تک جنسیتی به پیشرفت تحصیلی فرزندان شان کمک می کند"، که 36.5 درصد گزینه خیلی زیاد، 20.1 درصد گزینه زیاد و 24 درصد گزینه متوسط را انتخاب و در کل 80 درصد والدین معتقد به این پیشرفت تحصیلی در دانشگاه های مجزا بودند. این سوال که "تا چه میزان تحصیل در محیط های جداگانه مشارکت در مباحث کلاسی را زیاد می کند" از دیگر سوالاتی بود که به گفتهء وزیر علوم توسط والدین به آن پاسخ داده شد. در این میان 76.4 درصد گزینه خیلی زیاد را انتخاب کرده بودند.» (سايت الف)

 

گویاست "دگر حاجت مشاطه ندارد"

اشاره: فدوی در این ستون، نکات یا خبرهائیء را نقل می کند که خودِ جنس اند، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیانا ً یکی دو انگولک جزئی، نیاز چندانی  به دخالت او ندارند!

* «مرخصی نمی روم، برای زندانیان آشپزی می کنم!» ـ فائزه هاشمی

تحشیهء فدوی: حالا آشپزی هم نکردید، نکردید زیرا همان آشی که پیش از این، به اتفاق سایر مؤمنین و مؤمنات برای ملت پخته اید، کفایت می کند خواهر فائزه!

 

* در ایران اعدام مخفیانه نداریم! «بعضا ادعاهایی مطرح می‌شود مبنی بر این ‌که جمهوری اسلامی افرادی را به طور پنهانی اعدام می‌کند، در صورتی که حتی یک نفر هم وجود ندارد که ما پنهانی اعدام کنیم». ـ محمدجواد لاریجانی

تحشیهء فدوی: راست می فرماید! احتیاجی هم نیست. بزرگواران سی و چند سال است که مخالفان و دگراندیشان را در انظار داخل و خارج، بطور شفاف! ترور یا اعدام کرده و می کنند و برایشان هیچ اتفاقی هم نیفتاده  است؛ دیگر چه لزومی به مخفی کاری ست؟!

 

* «متن خبر: با گذشت بیش از یک ماه و نیم از اعتصاب غذای نسرین ستوده و ابراز نگرانی‌ها از وضعیت سلامت او، یک نماینده مجلس گفته است که اگر موارد مطرح دربارهء خانم ستوده صحت داشته باشد، نمایندگان مجلس از وزیر دادگستری خواهند خواست در این باره توضیح دهد».

تحشیهء فدوی: بنظر می آید که نسرین ستوده اعتصاب غذا کرده است، نه نمایندگان محترم گردن کلفت حکومت در مجلس! فلذا اگر پرسشی هست باید از نسرین ستوده بشود، نه از نمایندگانی که  آروغ،  امان شان نمی دهد!  

 

* «شش زندان جدید در مازندران احداث می شود».

تحشیهء فدوی: لطفاً سفارش ربات های زندانبان از برادران کره ای، فراموش نشود!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

* « م. خ از تهران: به علت عدم نظارت كافي كالاهاي ضدارزشي وارد بازار كشور اسلامي مان مي شود. براي نمونه ليوان پلاستيكي باربي كه وقتي آب جوش داخل آن ريخته مي شود عكس مستهجن آن نمايان مي شود؟ لطفاً مسئولين پي گيري و برخورد نمايند».

پاسخ فدوی: مراتب در فاصلهء دو قیلوله، به شرف عرض خاک پای عنبر آسای نعلین همایون شان رسید؛ در بازدم فرمودند لکن بقرار اطلاع، آن لیوان ها ساخت برادران مـُلحد و مؤمن چینی ست، و ریختن آب جوش در لیوان های مذکور در حکم مخالفت با حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان(عج) ارواحنا روحی فداه است؛ فلذا واجب عینی ست که به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة الُمطهّرین صلوات الله علیهم اجمعین، در لیوان های یاد شده، منحصراً و مستحباً آب ُکر ِ سرد ریخته شود، برادر بیُ م.خ. والله العالم!

 

* «يک مؤمن: روزي ده صلوات براي سلامتي آقاي شريعتمداري اين سرباز بي ادعاي رهبري نذر كرده ام و هر روز متعهد به انجام آن هستم».

پاسخ فدوی: درست است که فدوی با برادر حسین(ع) شریعتمداری که - سر بریده می دارد دوست- اصلاً میانه ای ندارد، لکن انصاف  هم چیز خوبی ست. آخر روزی ده صلوات، که جلوی یک بچهء مکتبی هم بگذاری قهر می کند، به کجای ایشان می رسد، برادر مؤمن؟

 

* «8150---0917: بيش از دو ماه است كه راديو معارف و راديو قرآن در شهر شيراز به دليل تغيير فركانس دچار مشكل شده و همراه با پارازيت پخش مي شود.»

پاسخ فدوی: مراتب توسط فدوی با قید 85 فوریت به شرف عرض خاک نعلین عنبر آسایشان رسید؛ دستور رسیدگی سریع صادر و فدوی را نیز مأمور پیگیری امر تا حصول به نتیجهء غائی فرمودند. فدوی اما در پیگیرهای مجدانه خود دریافت که مؤمنی که مأمور انداختن پرازیت روی شبکه های ضد انقلاب برونمرزی بوده، چند پرده پائین گرفته و امواج  مذکور روی رادیو قرآن و معارف افتاده است  که فدوی مؤمن مذکور را با پس گردنی، به بیت رهبری هدایت کرد، برادر 81500917»

 

* «محمد اماني از زرين شهر: عدم مقابله جدي با پديدهء بدحجابي دهن كجي به خون مقدس شهداست. از مسئولين رسانه ملي، مطبوعات و نخبگان درخواست مي شود به تبيين ضرورت حفظ حجاب اسلامي از حيث روحي، رواني، ديني، فلسفي و بپردازند. و مسئولين حكومتي مثل دولت و نيروي انتظامي به وظيفهء قانوني خود در برخورد با بدحجابي سازمان يافته بپردازند».

پاسخ فدوی: فدوی گاه در تعامل با مؤمنین، حقیقتاً در می ماند که چه کند؟ اول موشک هوا کند، یا ضد انقلابیون را نخست اعدام  و سپس ارشاد نماید؛ یا نه، اینها را موقتاً معطل گذاشته برود خیابان و مزاحم زن و بچهء مردم بشود؟ و سرانجام اینکه، درست است که فدوی شدیداً مکتبی ست، لکن هزار پا که نیست که در آن واحد همه جا باشد، برادر محمد(ص) ایمانی! با اینهمه، مراتب در شرائطی که چندان هم شنگول نبودند، به شرف عرض خاکپای عنبر آسای نعلین شان رسید، چندان خوششان نیامد و با  اندکی تغیر که پشت فدوی را هم لرزاند فرمودند که لازم نیست سرود یاد مستان بدهید، برادر محمد(ص)!

 

* «رضايي از تهران و يك شهروند ديگر: از صدا و سيما درخواست مي شود با ساخت فيلم هاي شاد و طنز، شادي را به خانواده ها هديه نمايند. ما واقعاً علت پخش همزمان چند سريال بسيار تلخ را در اين شرايط درك نمي كنيم».

پاسخ فدوی: آخر، چطور دل صاحب مرده تان می آید که بر خلاف نص صریح حضرت امام(ل) که فرمود ما هرچه داریم از َگریَه داریم، سخنی بگوئید، برادر رضائی؟ جداً که واقعاً!..

 

* «اسدي: مسئوليت شست و شوي حباب هاي چراغ برق زير پل خيابان ري را نه شهرداري منطقه 21 قبول مي كند و نه ادارهء برق منطقهء مولوي زيربار آن مي رود. براي اين كار به هر كدام از دو دستگاه مراجعه مي كنيم ما را به يكديگر پاس مي دهند».

پاسخ فدوی: بقول حضرت امام(ل) هی نگوئید که شهرداری برای ما چکارکرد، بگوئید شما برای شهرداری چه کردید. از این گذشته، اختلاف بین علما، از بدیهیات دین حنیف است، برادر اسدی!

 

* «سعيدرضا وثوقي، درون، مصطفي حبيبي منفرد، و چندين پيام ديگر: يادداشت مدير مسئول كيهان انگيزهء ما را بر سر دادن شعار مرگ بر آمريكا صد چندان كرد. گويا برخي از مسئولين صداي مردم را در سردادن اين شعار نمي شنوند...»

پاسخ فدوی: والله برادر سعید و چند پیام دیگر، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق - م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ.آ.آ.آ... فدوی که دوران طلائی حضرت امام(ل) را شدیداً درک کرده به این نتیجه رسیده است که پس از سی و چند سال همچنان در مقام منیع میش باقی مانده، منتهای مراتب جملهء فوق باید به این صورت به  قول عوام    up to date شود: "رابطهء ما با آمریکا و حضرات آیات عظام و حجج اسلام رابطهء گرگ و میش است"!

 

* «مؤمني: تعداد 9 عدد خط تلفن ثابت از شركت مخابرات براي يك مجتمع مسكوني در حال ساخت خريداري كردم؛ از آنجا كه تكميل ساختمان طول كشيد و در استفاده از خطوط تلفن فاصله افتاد شركت مخابرات اين خطوط را قطع كرد و بعد هم به غيرفروخت. بدتر اينكه ما به پول خودمان هم نرسيده ايم. در كجا مايملك يك شهروند را به غير مي فروشند و پول آن را هم برنمي گردانند؟»

پاسخ فدوی: بقول سید قاسم (مش قاسم سابق - م) والله برادر مؤمنی دروغ چرا؟ تا اعدام آ.آ.آ.آ... در همين جامعهء شکوهمد اسلامی خودمان!

 

* «يک مؤمن: اگر ايران 18 درصد نفت قابل فروش خود به اروپا را قطع كند با يك حساب سرانگشتي تقريبا 400 برابر مبلغ آن به خاطر افزايش قيمت جهاني نفت سود خواهد برد. بنابراين خطاب به اتحاديه اروپا بايد گفت بگرد تا بگرديم».

پاسخ فدوی: شوربختانه حتا در اینصورت هم، طبق معمول بشما چیزی نمی رسد، برادر مؤمن! 

 

* «يک شهروند: در شهرستان قائم شهر ابتداي خيابان بابل يكي از شهروندان دچار حمله قلبي شد. با اينكه بيمارستان در 500 متري محل حادثه قرار دارد اما با گذشت نيم ساعت و علي رغم تماس هاي مكرر از اورژانس خبري نشد؟ از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم».

پاسخ فدوی: این چه فرمایشی ست برادر شهروند؟ دیگر همه چیز را که نمی شود به گردن مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، انداخت؛ خب این شهروند، اگر 500 متر دیگر هم طاقت آورده و در بیمارستان مبادرت به حملهء قلبی می کرد چه می شد؟

 

* «به اعتقاد بنده در رابطه با ايران يك گزينهء بيشتر روي ميز آمريكا باقي نمانده و آن گزينه التماس كردن به ايرانيان است كه دست از سر او بردارند».

پاسخ فدوی: شما برنده شدید برادر مؤمن. لطفاً با در دست داشتن یک کلاشینکف، در ساعات شرعی بدفتر برادر وزیر مراجعه و جایزهء خود را دریافت دارید.

 

* «2748---0912:قرار شد ارز تك نرخي شود و بازار با چند صد تومان بالاتر از نرخ مرجع نباشد ولي باز هم هنگام خريد اجناس چه داخلي چه خارجي بهانهء قيمت دلار را مطرح مي كنند و جنس را بالاتر از قيمت واقعي ارائه مي دهند. آيا مسئولين از وضعيت بازار مطلعند؟»

پاسخ فدوی: این چه فرمایشی ست برادر 2748---0912؟ البته مطلع اند که دلار، لعنة الله علیه،فقط وجه رایج ممالک محروسه ی امریک نیست و جامعهء شکوهمند اسلامی خودمان را هم، از آن نمد کلاهی ست!..

 

* «زائر امام رضا(ع) بودم و از مشهد به سمت كرج مي آمدم. دماي قطار در بدو ورود دو درجه زير صفر بود علاوه بر آن كه داخل كوپه بسيار سرد بود كه با 5 ساعت تاخير به تهران رسيديم. ضمن اينكه تمام سيستم آب هاي داخل قطار يخ زده بود. اما مسئولان قطار در مسير تهران به سمت كرج برخوردي بسيار زننده با مردم داشتند و به هيچ كس پاسخگو نبودند. مادراني كه بچه هاي 5-6 ماهه داشتند، به خاطر سرما و كمبود آب اشك مي ريختند».

پاسخ فدوی: آخ که مدینه (ع- س- ص-عج) گفتی و کردی کبابم. بقول آن بزرگوار:

بیت

پای سروی جویباری زاری از حد برده بود

های های گریه در پای توأم آمد به یاد...

منظور فدوی آن است که عبارتِ از" کمبود آب اشک می ریختند" فدوی را بیاد مترو در ماه مبارک رمضان انداخت که به همت برادران، آب را بروی مسافران بسته  و اشک شان را در آورده بودند!

 

* «ش- صاحبي: يك دستگاه يخچال فريزر 2 در ال جي حدود 2 ماه پيش به مبلغ دو ميليون و دويست و پنجاه هزار تومان خريدم كه متأسفانه يخچال فوق 7-6 سانتي متر شيب دارد كه امكان تراز آن در منزل وجود ندارد. هر وقت با شركت مذكور تماس مي گيرم و مشكل را مطرح مي كنم با پاسخ هاي غير مستدل از كنار مسئله عبور مي كنند و مشكل را به خريدار ربط مي دهند. از مسئولين امر انتظار رسيدگي به اين موضوع را دارم.

پاسخ فدوی: خب راست می گویند، زمین شما کج است، برادر صاحبی!

 

* «يك حقوق بگير ثابت: دولت نمي تواند جلوي افزايش قيمت لبنيات را بگيرد يا اينكه نمي خواهد؟ ما كارمندان و كارگران با قيمت ثابت در طول سال چند مرتبه بايد افزايش نرخ ها را تحمل بكنيم و دم نزنيم سكوت و همراهي مردم هم حدي دارد».

پاسخ فدوی: مراتب در مجالی که قدری هم شنگول بودند، توسط فدوی بعرض رسید. ضمن سلام و تحیات و تبسمی آسمانی فرمودند جه فرقی می کند که دولت نمی خواهد یا نمی تواند؛ مهم آن است که لبنیات گیر نمی آید؛ که بفرمودهء حضرت امام(ل) در ردیف خربزه است و ما برای آن انقلاب نکرده ایم، برادر آسیب پذیر!

 

* «عليرضا مجتهد سرابي از بومهن: اگر بخواهيم جلوي ددمنشي هاي تروريستي استكبار و صهيونيسم مثل ترور دانشمندان هسته اي و... را بگيريم يكي از راه ها زدن ناوچه هاي آمريكايي در خليج فارس است. اگر خليج هميشه فارس را به گورستان آمريكايي ها تبديل كنيم آنها ديگر جرأت چنين خيانت هايي را نخواهند داشت. استكبار زنده بودنش به تشر و قلدري و ترساندن است اگر او را بترساني فرار را بر قرار ترجيح مي دهد».

پاسخ فدوی: راست می فرمائید! آن بزرگوار بسیجی هم فرمود که ناوهای خاج پرستان مثل لگن اند! در این صورت معطل چه هستید، لگن ها را برگردانید، برادر علی(ع) رضا(ع) مجتهد سرابی!

 

به پایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

8 دسامبر المذبذب  سنهء 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630