بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 دوشنبه 6 آذر ماه 1391 ـ 26 نوامبر 2012

 

از هر طرف که رفتم...

فدوی اگر بخواهد آمار مواردی را که برادران، کثرالله امثالهم، حیرت او را برانگیخته اند،حتا فهرست وار هم بیاورد، دراین قحطی کاغذ، "مثنوی هفتاد من کاغذ شود"!؛ و بقول آن شاعر ضد انقلاب:

از هر طرف که رفتم، جز "حیرتم" نیفزود!

 فلذا از آن میان، به عنوان مستوره، فقط به یک فقره که  در پی می آید، اشاره می کند.

نخست به اعدادی که به نقل از جراید شریفه ی دارالخُرافه در محکومیت های بی پایه و اساس

زیر آمده اند، نگاه کنید:

- يازده سال حبس تعزیری، بيست سال ممنوعیت خروج از کشور و بيست سال محرومیت از وکالت! (تابناک)

- بيست سال محرومیت از ساخت و کارگردانی هر نوع فیلم و نوشتن فیلمنامه و هر نوع مصاحبه با رسانه‌های نوشتاری و شنیداری و دیداری داخلی و خارجی و خروج از کشور جز برای سفر حج! و یا درمان ضروری با تودیع وثیقه (فرارو) ضمناً برادران برای جوری جنس، شش سال حبس تعزیری را نیز به آن افزوده اند!

جهت مزید استحضار خوانندگان محترم ضد انقلاب عرض می کند که جایزه ی نخست، مرحمتی حضرات آیات عظام و حجج اسلام ادام الله ظلکم العالی، به نسرین ستوده وکیل و فعال حقوق بشر، و جایزه ی بعدی از آن جعفر پناهی، فیلمساز تحسین شده ی محافل سینمائی بین المللی ست. همانطور که ملاحظه می کنید برادران، انارالله براهینهم،حداکثر تلاش خود را، به منظور آنکه در تحسین هنرمندان و اندیشه ورزان ایرانی، از محافل بین المللی عقب نمانند، به شرحی که گذشت،مبذول فرموده اند!...

آنچه که اما در این میان موجب حیرت فدوی ست، آنست که برادران، در این سرازیری سقوط، و با آن کارنامه ی درخشان!، این امید به آینده ی دور را، براستی از کجا مصادره  فرموده اند؟!...

 

بلا تکلیفی

برادران، کثرالله امثالهم، مدتی ست که فدوی را، همینطور ارّه به ماتحت رها کرده و تکلیف او را

معلوم نفرموده اند که بالاخره مقام مسؤل در انفجار قیمت ارز، به اظهار برادر محمد(ص) رضا(ع)، معاون اول رئیس جمهور، برادر جمشید بسم الله است یا، به گزارش قدس آنلاین، برادران مجهول الهویّه ی دیگر:

«تیتر: سرشاخه اصلی اخلال ارزی را بشناسید! سرشاخهء اخلال در بازار ارز در زمستان سال 90 با همراهی باندهای ثروت و قدرت، به عنوان معتمد برخی دستگاه‌ها، ارزهای سهمیه‌‌ای ارزان را می‌گرفت و به جای ساماندهی بازار و کنترل قیمت‌ها، کارهای دیگری با آنها انجام می‌داد. این اخلالگر هم‌اکنون در بازداشت نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور قرار دارد».

با آنکه حسب گزارشات واصله، نخود سیاه هم در جامعه ی شکوهمند اسلامی گیر نمی آید، همان منبع در ادامه، ملت را بشرح زیر، دنبال  نخود سیاه فرستاه است!:

«سرشاخهء اخلال ارزی در زمستان سال گذشته فردی است؛ به نام "ی.ر.چ"! که هم اکنون در بازداشت نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور قرار دارد. او که اهل کردستان است و نامش از سال 85 به بعد در سنندج بیشتر بر سر زبان‌ها افتاده است، به صورت خانوادگی کارهایش را جلو می‌برد. "ی.ر.چ" ابتدا شرکت تولیدی و صنعتی "خ.ز" که با برند ماءالشعیر به نام "ا" معروف‌تر شد، با اقدامات "خیرخواهانه نما" و همچنین راه‌اندازی مجتمع‌های رفاهی و تفریحی با باندهای ثروت و قدرت ارتباط برقرار کرد و از آن پس بود که دیگر کردستانی‌ها، او را بیشتر شناختند».

حجت الاسلام والمسلمين غلام حسين(ع) محسني اژه اي، سخنگوي قوه باه (قضائيه- م)، اما بعکس حضرات فوق، بر این باور است که بقول هلندی ها: خیرالامور اوسطها! گزارش امامزاده ی کیهان شماره ی 20343  را در همین پیوند ملاحظه کنید:

«در كنفرانس خبري

خبرنگار: ماجراي جمشيد بسم الله صحت دارد؟

اژه اي: نه تائيد مي كنم، نه رد مي كنم!»

ملاحظه می کنید که بر این پایه، همه چیز همچنان روی هواست؛ باری- آرزو بدل فدوی ماند که بین علما در پیوند با مسأله ای،اختلاف نیفتد، از جمله در مورد جمشید بسم ال....!

 

چرائی

فدوی با اینکه امروز، از نظر وقت، مانند چیزهای دیگر در مضیقه بود، معذالک دلش نیامد که پرسش مؤمن زیر را، سرپائی هم که شده، پاسخ ندهد:

«كاشاني: چندي قبل در اخبار رسمي نيمي از وقت برنامه خبري به مسئله توهين به ساحت مقدس پيامبر اسلام اختصاص يافته بود. اما پس از آن به اخبار معمولي پرداخت و اعلام كرد كه شركت اپل گوشي جديد خود به نام آيفون 5 را وارد بازار كرده است. متأسفانه از يك طرف ما آمريكا و رژيم صهيونيستي را به خاطر ساخت فيلم موهن محكوم مي كنيم اما از سوي ديگر بلندگوي تبليغاتي براي محصولات آنها مي شويم. آن هم در شبكه خبر و برنامه رسمي از رسانه ملي».

والله برادر کاشانی، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ.. به علمای خودمان که قدرت خدا، هرگز امیدی نبوده و نیست. و دردناک تر اینکه، بی دستآوردهای علمای خاج پرست، لعنة الله علیهم اجمعین، نیز بشریت عموماً، و مسلمین ـ کثرالله امثالهم ـ خصوصاً، مع الاسف امورشان پيش نمی رود؛ فلذا به ناگزیر و بقول جد اعلای فدوی:

بیت

پس هستی من ز هستی اوست

تا هستم و هست، دارمش دوست!

 

صرفه جوئی              

فدوی فکر می کند که خاج پرستان، برخی حرکات ناشایست را، بدلیل رعایت حال شهروندان خود نیست که مرتکب نمی شوند! بلکه صرفاً انگیزه ی اقتصادی دارد. در توضیح بیشتر عرض می کند که فدوی، مبالغی از عمر بیحاصل را در اروپا طی کرده است و در آنجا، با یک حساب سرانگشتی، دریافت که نیمی از جمعیت آن بلاد کفر و زندقه «سگ»، لعنة الله علیه، است! خوانندگان محترم ضد انقلاب یک لحظه فکرش  را بکنند، اگرمسؤلین خاج پرست می خواستند که شهروندان متخلف را، بابت نگهداری سگ  زندانی کنند، چه میزان زندان (دانشگاه – م)، و چه مایه هزینه باید تحمل و به بیت المال نجس خودشان، تحمیل می کردند؟!..

لکن مسؤلین مکتبی ما، اعلی الله مقامهم اجمعین، بحمدالله اهل حساب و کتاب نیستند و می ریزند توی جوراب، و می کوبند به دیوار!، ملاحظه کنید:

«جواني به دليل نگهداري سگ به6  ماه زندان محکوم شد(تیتر) سجادپور، جواني که به اتهام نگهداري و همراه داشتن يک سگ در مشهد دستگير شده بود به تحمل ۶ماه زندان محکوم شد.به گزارش خراسان، تازه دامادي که در يکي از مناطق معروف واقع در غرب مشهد يک قلاده سگ را با خود در خيابان ها همراه مي کرد و بدين ترتيب سلامت بهداشتي و رواني شهروندان را به مخاطره مي انداخت، توسط ماموران انتظامي دستگير و براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد. جوان مذکور که جرم مشهودي را مرتکب شده بود، چاره اي جز پذيرش اتهام خود نداشت و به ناچار در مراحل رسيدگي به پرونده اش جرم خود را پذيرفت. بنابراين دادگاه، متهم اين پرونده را به تحمل ۶ماه حبس تعزيري محکوم کرد. اين گزارش حاکي است: پس از ابلاغ راي به متهم، وي به راي صادره از سوي دادگاه اعتراض کرد و با تقاضاي بخشش، خواستار تخفيف در مجازات خود شد.!». (خراسان - مورخ چهارشنبه 1391/08/03 شماره انتشار 18251)

زیاده عرضی نیست...

 

آزمون های انحرافی

پاره ای وقت ها برادران سر امتحان، سؤالات سخت و حتا دو پهلو طرح می کنند، مانند این پرسش که «رانت ۱۷۵ میلیاردی واردات گندم به جیب چه کسی رفت؟ /آخرین نیوز – تیتر»

 خب این حق دمکراتیک فدوی ست که از ممتحن گرامی بپرسد که آیا این سؤال ریاضی ست یا جغرافی؟ چنانچه ریاضی ست، آیا باید اندازه و حجم جیب آن بزرگوار را هم، محاسبه کنیم؟.. و در صورتی که سؤال جغرافی ست، آیا باید این که آن بزرگوار، هم اکنون در کجای بلاد کفر و زندقه، به اعتکاف نشسته است را هم، پیدا کنیم؟

فلذا فدوی، تا نخست پاسخ دو نکته ی انحرافی بالا را نگیرد، امتحان نمی دهد!

 

خاصیت ادیت

اگر در برخی خبرهای جراید شریفه ی دارالخُرافه فقط واژه ای را ادیت کنیم، هم مشکل برادران و هم مشکل ضد انقلاب، یکجا و بدون دعوا و پاسدار و پاسدارکشی، حل می شود؛ مانند این تیتر و خبر:

«جایزه ی جشنواره ی ضد ایرانی در دستان گلشیفته! در پایان ششمین دورهء جشنوارهء فیلم ابوظبی، این جشنواره ضد ایرانی در بخش "افق‌های نو" به فیلم "یک خانوادهء محترم" و گلشیفته فراهانی جایزه داد». (انتخاب بنقل از مردم ریپورت)

در این خبر، اگر ضد ایرانی به ضد آخوندی اصلاح شود، مشکل به شرحی که گذشت،حل خواهد شد و در اینصورت، بقول مقام معظم رهبری، انارالله برهانه، نیازی به «کش دادن» آن بشرح زیرهم نیست:

«همچنین در بخش "افق‌های نو" جایزهء مروارید سیاه به فیلم ضد ایرانی «یک خانوادهء محترم» اعطا شد و جایزهء ویژهء کمیته داوران آن به فیلم "وحشی‌های منطقه جنوبی" از آمریکا رسید و همچنین بهترین فیلم عربی نیز "آنگاه که تو را دیدم" به کارگردانی "آن ماری جاسر" از فلسطین بود. فیلم "سنگ صبور" به کارگردانی عتیق رحیمی که گلشیفته فراهانی به دلیل بازی در آن برنده جایزه شد چهره‌ای نادرست و سیاه از افغانستان به تصویر می‌کشد که این بازیگر ایرانی در آن نقش همسر یک پیرمرد افغان را بازی می‌کند که در جریان این فیلم به اقدامات غیراخلاقی دست زده است. برپایه این گزارش فیلم «یک خانواده محترم» نیز که جایزه مروارید سیاه جشنواره ضدایرانی ابوظبی را دریافت کرد مخلوطی از فیلم‌های سیاه ‌نمایی کارگردانانی چون بهمن قبادی، سمیرا مخملباف و سایر خالقان فیلم‌های سیاه ‌نمایی از ایران و معجونی از توهین به ایران و ایرانی، شهادت و خانواده شهدا، انقلاب، ایران و هر آن چیزی است که در این کشور ارزش قلمداد می‌شود».

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

* «يک شهروند: چون ورودي به سالن مترو تقريباً به وسط طول قطار مترو ختم مي شود اين امر باعث گرديده بعضي از خانم ها بخاطر عجله و از ترس اينكه جا بمانند فوراً در قسمت مربوط به آقايان سوار شوند پيشنهاد مي كنم تعداد سه واگن از قطار مترو به سوار شدن خانم ها اختصاص پيدا كند».

 

پاسخ فدوی: مراتب با قید 55 فوریت به شرف عرض رسید. فرمودند: بقول آن شاعر ضد انقلاب:

"کفاف کی دهد این کوپه ها به مستی ما؟!" سپس دستور فرمودند که کلاً یک قطار را به خواهران و یک قطار را به برادران اختصاص دهند، لکن مواظب باشند که یکوقت قطارهای مذکور،خدای نخواسته بهم نخورند، برادر شهروند!

 

* «يك جانباز 25درصد: چرا همهء تسهيلات جانبازان، منحصر به جانبازان بالاي 70درصد است؟

پاسخ فدوی: مراتب در مجالی بعرض رسید.ضمن سلام و تحیات  فرمودند: بسمه تعالی؛ نابرده رنج گنج میسر نمی شود / مزد آن گرفت جان برادر که شهید شد! و من الله التوفیق و علیه التکلان!

 

* «يک شهروند: پيشنهاد مي شود هر شب از تلويزيون به مدت ده دقيقه از ساعت 50/10 تا 11 شب از يكي از شبكه ها، ترجيحاً شبكهء 3، درس اخلاق يكي از مراجع يا ديگر علما پخش شود».

پاسخ فدوی: شدیداً و با قید 49 فوریت به عرض رسید. ضمن سلام و تحیات فرمودند که این پیشنهاد که پیشتر توسط یکی دیگراز مؤمنین ارائه شده بود، اجرا شد لکن مع الاسف با فرمایش  مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقائه دولته، دائر بر همت و کار مضاعف، در تضاد آشکارقرار گرفت؛ زیرا بینندگان عمدتاً پس از استماع فرمایشات حضرات آیات عظام و حجج اسلام کثرالله امثالهم در ساعت 11 شب، دچار کابوس های وخیم شبانه شده، و روز بعد اصلاً نتوانستند سر کار بروند، برادر شهروند!

 

* «يك هم وطن: توطئهء الگوبرداري از سبك پست مدرن در ساخت مساجد در دههء اخير به شدت در حال توسعه است كه هوشياري مسئولان ذيربط به ويژه علما و مراجع و ستاد ائمه جماعات و هيئت امناي مساجد را مي طلبد. به طوري كه در اين معماري از گنبدهاي سنتي ويژه ايران خبري نيست.

پاسخ فدوی: می بینی برادر هموطن؟ می بینی که خاج پرستان، لعنةالله علیهم اجمعین، چگونه دارند در دین حنیف رخنه می کنند؟.. آن از توطئه ی تهاجم فنی و فرهنگی از جمله  اختراع انواع و اقسام برق- کامپیوتر- اینترنت- صنایع اتومبیل- قطار- هواپیما -  لوازم بیمارستانی و.... یک گنبد داشتیم که آن را هم خاج پرستان در اثر غفلت مسؤلان ازمان گرفتند!.. بقول آن شاعر ضد انقلاب:

بیت

جای آن است که خود موج زند در دل لعل

زین تغابن که خزف می شکند بازارش

 

* «احمد شه ماري از قلعه حسن خان: هر رزمندهء باغيرت مسلمان، مثل يك بمب اتم است. اگر آمريكا هوس تجاوز به ايران كند، بدون شك نابود خواهد شد».

پاسخ فدوی: بقول نمایندگان محترم حکومت در مجلس: احسنت، احسنت!، به باور فدوی نیز همینطور است، و گرنه هر روز از گوشه و  کنار دنیا، این همه صدای انفجار به گوش نمی رسید، برادر شه ماری (مار کبرا- م!) در عين حال، مراتب در مجالی بعرض رسید.بسیار خشمگین شدند و دستور ارشاد شما را صادر فرمودند.فدوی که غافلگیر شده بود اظهار بیضه کرده و علت این برخورد دور از انتظار را جسارتا ً جویا شد. معظم له در پاسخ فرمودند که اگر زودتر می گفتید، دارائی ملت را دراین راه به باد نمی دادیم. برادر احمد!

 

* «روستاي هليوه در استان ايلام از پوشش آنتن تلفن همراه محروم است. روستائيان اين روستا با داشتن 100خط تلفن همراه براي برقراري تماس بايد به بالاي تپه روستا بروند!»

پاسخ فدوی: فدوی توصیه می کند که به بالای تپه که رسیدید، شروع کنید به الله اکبر گفتن؛ حتما ً ترتیب اثر می دهند، برادر روستائی!

 

* «دولت قرار بود سواحل شمال كشور را براي استفاده عموم مردم آزاد كند ولي در سفري كه اخيراً به شمال داشتم شاهد احداث برج چند طبقه درست در چند متري دريا بودم، چه بايد كرد؟!

پاسخ فدوی: فدوی با تذکر این نکته که برج ها متعلق به برادران است، مراتب را بعرض رساند دستور فرمودند دریا چندین متر عقب برود!

 

* «فروزان از تهران: براي خريد خودروي پروتون در شركت زاگرس خودرو ثبت نام كردم. اما نه تنها اين خودرو را نمي دهند كه پولمان را نيز پس نمي دهند! لطفا رسيدگي شود.

پاسخ فدوی: شما باید متولد سال ها پس  از انقلاب شکوهمند باشید، و گرنه فرمایش خردمندانه ی حجت الاسلام قرائتی را بیاد می آوردید که همان ابتدا ی انقلاب فرمود: "اگر توانستید چیزی را که به آخوند داده اید، پس بگیرید". حالا حکایت شماست، برادر فروزان!

 

* «محمد رنجبر: چندسال پيش اقدام به خريد يك دستگاه آپارتمان نمودم. اما امسال كه قصد فروش منزل را داريم، متراژ آن را تغيير داده اند و قاضي اعلام كرده كه چون قيمت منزل نسبت به آن زمان افزايش يافته، متراژ آن نيز بايد بر حسب موجود محاسبه شود. لطفا رسيدگي شود».

پاسخ فدوی: فدوی برای رسیدگی بدرخواست شما، به دانستنی های بیشتری نیازمند است، از جمله اینکه  نفرموده بودید که کش آمده، یا آب رفته است، برادر محمد(ص) رنجبر؟

 

* «يك شهروند: آيا اين درست است كه مردم بعد از 32 سال پرداخت حق بيمه به سازمان تامين اجتماعي از ساعت 4 بعد از نيمه شب در كنار پياده رو كنار بيمارستان لبافي نژاد درازكش بخوابند به اميد اينكه مسئولان 8 صبح سركار بيايند و به 30 نفر شماره بدهند كه معلوم نيست نوبت برسد يا نه؟!

 

پاسخ فدوی: بعرض رسید. قدری ناراحت شده و فرمودند البته که درست نیست؛ لازم است که سرپا بخوابند، برادر شهروند !

 

* «ما اهالي روستاي "سياه اصطلخ" از توابع شهرستان رشت بارها از مسئولين محلي درخواست تغيير نام روستا به نام مبارك شهدا و ديگر اسامي مقدس كرده ايم اما متاسفانه توجهي نشان نمي دهند. چرا؟

پاسخ فدوی: مراتب با قید 42 فوریت به شرف عرض رسید.خیلی ناراحت شدند و افزودند که علت به ضرس قاطع این بوده که کلیه ی اسماء متبرکه(ع- س- ص- عج) در وجب به وجت وطن اسلامی نصب و به مصرف رسیده و در این زمینه دیگر، آه در بساط ندارند!، مگر از چین وارد کنند؛ لکن برای رعایت حال شما، دستور فرمودند که یک باب امامزاده ی دو لوکس ، بنام سید اصطلخ که لابد از نوادگان شیخ ُجنید بغدادی بوده است، دایر نمایند برادر اهالی!. و من الله التوفیق

 

* «خلف وند جانباز انقلاب از شهرستان درود: جانباز 40 درصد اعصاب و روان هستم، نسبت به كم بودن حقوق خويش اعتراض كردم مي گويند درس بخوان تا حقوق شما اضافه شود. شما بگوييد جانبازي كه روزي 15 عدد قرص اعصاب بخورد چگونه مي تواند ادامه تحصيل بدهد؟

پاسخ فدوی: گوش نکنید برادر جانباز، گوش نکنید! از فدوی می شنوید پشت بند آن قرص های ُمکیّف، چند فقره چای قند پهلو نیز در رگ زده، و مبالغی سیگار دود کرده، تا ذهن تان در درک فرمایشات برادران، باز شود..

 

* «صادقي: بيمارستان تامين اجتماعي شهريار با آن عظمت و بزرگي و با آن همه كارمند يك نمازخانه ندارد كه مردم و حتي خود كارمندان بتوانند نمازهاي يوميه خود را بخوانند.

پاسخ فدوی: مراتب با قید 75 فوریت در فاصله ی بین دو قیلوله به شرف خاک نعلین همایون عنبرآسایشان رسید. معظم له که به رقّت قلب اشتهار جهانی دارند، قدری مکدر شده و در بازدم  دستور فرمودند کارمندان اطاقی را که تعداشان کمتر است، خارج از نوبت اعدام فرموده و اطاق آنان را نمازخانه کرده و ایشان را نیز، از دعای خیر فراموش نفرمایند. التماس دعا .

 

* « آخونديان از آذربايجان شرقي: پيشنهاد مي شود كتابي با عنوان عفاف و حجاب در مقاطع راهنمايي و دبيرستان خواهران تدريس شود تا شاهد فرهنگسازي بيش از پيش در اين زمينه باشيم».

پاسخ فدوی: مراتب در مجالی که شتابان عازم مبال مبارک بودند، به شرف عرض رسید؛ همینطور که این پا آن پا می کردند، فرمودند که از نام تان پیداست که صلاحیت کافی برای انجام این مهم را دارید، فلذا  خودتان زحمت اش را بکشید، برادر آخوندیان، ایشان فرمایشی ندارند!

 

*«چرا ساخت زايشگاه فاطمه الزهرا(س) داراب شروع نمي شود و اين قدر زمين آن معطل مانده است؟»

پاسخ فدوی: مراتب بعرض رسید. فرمودند گذاشته اند که نوزادان مربوطه قدری بزرگتر شده و بتوانند آن زمین معطل را، شخم بزنند برادر شهروند!

 

* «يک شهروند: مي خواستم سوال بكنم آيا تبليغ ارتباط غيرمشروع دختر و پسر در برخي سريال هاي تلويزيوني جمهوري اسلامي ترويج منكر نيست؟ صدا و سيما اگر از تبليغ معروف عاجز است حداقل ترويج منكر نكند».

پاسخ فدوی: مدینه (س،ع،ص، عج) گفتی و کردی کبابم، برادر شهروند.فدوی بارها و بر حسب وظیفه ی شرعی و با صراحت تمام اعلام کرده است که صدا و سیمای جمهوری شکوهمند اسلامی، دیری است که شدیداً از خط مالروی امام(ل) خارج شده است. لکن سی و چند سال از انقلاب شکوهمند گذشته و مسؤلین دیگر پا به سن گذاشته و افزون بر قوهّ ی باه، چشم و گوششان نیز ضعیف شده است، چه می شود کرد، فلذا قدری دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر(اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید، درست می شود، برادرمؤمن!

 

* «يك شهروند از تهران: پدرم پس از سي سال شاطري در يك نانوايي، بدون پاداش بازنشسته شده است. آيا اين انصاف است؟

پاسخ فدوی: فدوی مع الاسف مراتب را در فرصتی که بعلت تشدید تحریم های البته بی اثر استکبار جهانی و صهیونیزم  بین الملل، لعنةالله علیهم اجمعین، غضبناک و شدیداً  مشغول جویدن پایه ی مبل ُمرصّع بودند، به شرف عرض رساند؛ خدا خیرتان دهد برادر شهروند که همه جای فدوی را با شاخ گاو ُمدّظله در می اندازید؛ خلاصه اینکه نزدیک بود که بی فدوی شوید! باری- قدری به خشم مقدس خود فائق آمده و فرمودند همینکه ابوی گرامی را در تنور نینداخته اند، بروید و قاصم الجبارین را شکر کنید، برادر شهروند!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!..

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

21 نوامبرالمخطط سنه ی 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630