بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 دوشنبه 1 آبان ماه 1391 ـ 22 اکتبر 2012

 

چیستان

فکر می کنید این بانوی دردمند، در جریان سیل اخیر بهشهر، دارد به معاون معجزه ی هزاره سوم، برادر محمد(ص) رضا(ع) رحیمی که تا خرخره درخودروی دولتی پنهان شده است، چه می گوید؟ هر چه هست، فدوی تردید ندارد که پاسخ ایشان به سیل بهشهر، در حدود زلزله های بم و آذربایجان است!..

علی ایحال ملت همیشه در زلزله در این میان، همینطور اره به ماتحت مانده است که تکلیف اش افزون بر سیل  و زلزله، با اين قرارداد که برادران روی دست اش گذاشته اند، چه می شود؟!: «تیتر خبر: امضا تفاهم نامه با حوزه برای کاهش بلایای طبیعی! متن خبر: وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از امضای تفاهمنامه با حوزه علمیه! برای کاهش بلایای طبیعی خبر داد و خاطرنشان کرد: در مرحلهء اول با حوزه‌های علمیه قم، مشهد، اصفهان و شیراز تفاهمنامه همکاری امضا کردیم تا از حوزه‌های علمیه برای به کارگیری نقش معنویت در کاهش بلایای طبیعی استفاده شود »!

فدوی، دوباره، هیچ راهی جز استعانت از جد اعلای خود ندارد که فرمود:

بیت

با این علما هنوز مردم

از رونق ملک نا امیدند!

 

انحراف

این برادر محمد(ص) مرسی رئیس جمهور تازه نفس مصر هم یک چیزیش می شود ها!؛ آن از مواضع ضد ولایت فقیه اش، پیرامون آتشی که مقام معظم رهبری، ایدالله جیشه و ابد عیشه، با نفت ملت یک لا قبا در منطقه عموماً و در سوریه خصوصاً افروخته است؛ این هم از حرکت ضد انقلابی اخیرش که افزون بر قاصم الجبارین، اعلیحضرت  العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة را نیز بیگمان خوش نمی آید، بنقل از پارسینه، بخوانید تا بعرض فدوی برسید:

«به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از سايت شبكه الجزيره، محمد مرسي، رئيس جمهوري مصر با صدور دستوري تمامي كساني را كه از زمان انقلاب 25 ژانويه سال 2011 كه به بركناري حسني مبارك رئيس جمهور سابق اين كشور انجاميد و نيز از زمان انتصاب اش به سمت رياست جمهوري مصر يعني پايان ژوئن گذشته بازداشت شده بودند، عفو كرد».

ملاحظه کردید؟.. البته فدوی عذر برادر محمد(ص)مرسی، در خودداری از اعدام فله ای بازداشت شدگان انقلاب اخیر مصر را می داند و آن، نداشتن "پشت بام مدرسه ی علوی ست"! این که کاری نداشت، خب آن بخت برگشتگان را، تحت الحفظ می فرستادند به ایران اسلامی، تا برادران در زنگ تفریح، آنان را با یک قیام و قعود به ترتیب قد، اعدام فرمایند!..

بعدالتحریر: راستش از خوانندگان محترم ضد انقلاب چه پنهان که فدوی بیضه ی لازم را نداشت که این نکته را در بالا بیاورد، فلذا یواشکی اینجا نوشت که از دسترس / تیررس برادران خارج باشد! بهرحال بین خودمان باشد. و اما آن نکته این است که یا مقام معظم رهبری، ادامه الله ایامه و نصر اعلامه و اجری بالخیر اقلامه، رهبر مسلمانان جهان نیست، و یا برادر ُمرسی معاذالله مسلمان نیست! وگرنه مگر می شود که آدم همینطور تخته گاز، هی از خط مالروی امام(ل) خارج شود؟

باری - بگزارش جراید شریفه ی دارالخُرافه، برادر مرسی، با انتشار خبری که در پی می آید، دیگر یک سره آب پاکی را روی دست معظم له ریخت، جوری که خیس نشوید، نگاه کنید.

«مهر: یاسر علی سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر، صحت نامهء محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور برای شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در خصوص معرفی سفیر جدید مصر در تل آویو را تایید کرد. وی در سخنانی اعلام کرد سخنان مرسی صد درصد درست است. رئیس جمهوری مصر روز ۱۹ جولای متن معرفی سفیر جدید در اسرائیل را امضا کرد، چرا که روابط و توافقنامه هایی میان مصر و اسرائیل وجود دارد».

«فرارو متن نامه محمد مرسی به رئیس رژیم صهیونیستی. از محمد مرسی رئیس جمهوری عربی مصر به جناب آقای شیمون پرز رئیس دولت اسرائیل. عزیزم و دوست بزرگوارم! نظر به علاقهء شدیدم برای نشان دادن روابط دوستانه که خوشبختانه دولت های ما را به یکدیگر پیوند داده است، آقای عاطف محمد سالم سیدالاهل را به عنوان سفیر از سوی خود به حضرتعالی معرفی می کنم. با توجه به اخلاص و همت عالی و توانمندی وی در پستهای جهانی که داشته است، امید زیادی را در من به وجود آورده است که در ماموریت محوله(سفیر جدید مصر در رژیم صهیونیستی) موفق باشد و امیدوارم مورد لطف جنابعالی و حمایت های شما قرار گیرد و مقبول و مورد اعتماد شما باشد. به ویژه اینکه افتخار دارم که برای حضرتعالی سعادت و خوشبختی و برای کشور شما (رژیم اشغالگر قدس) رفاه و شکوفایی و آسایش آرزو کنم. دوست وفادار شما. محمد مرسی. کاخ ریاست جمهوری مصر. قاهره 29 شعبان 1433 برابر با 19 جولای 2012 میلادی»

فدوی این بخش را با این تذکر زائد به پایان می برد که برادران در اينجا قدری احتیاط کرده و برای این که مانند ترجمه ی سخنان مرسی در اجلاس اخیر غیر متعهدها در تهران، متهم و بلکه محکوم به تحریف نشوند، تحریفات را این بار، در برگردان این نامه، در پرانتز آورده اند!...

زیاده عرضی نیست...

 

اضافات غیر استعاری!

فدوی البته بار نخست اش نیست، یعنی بارها، بقول لات ها، که مقامات فعلی، سابق و لاحق حکومت شکوهمند اسلامی کثرالله امثالهم هستند، ،در ارتباط با عملکرد ایشان، که عمدتاً هیچگونه ارتباطی با موضوع مورد بحث یا سؤال نداشته شدیداً "ایول " آورده است! و آن، اگر نگوید سوء استفاده، دستکم استفاده ی ابزاری برادران از واژگان، در غیر معنای حقیقی خودشان است که در کمال استادی، اجرا شده است*...

برای مثال، به این تیتردرشت از صفحه ی نخست کیهان چاپ دارالخُرافه نگاه کنید **:

«رهبر انقلاب در اجتماع پر شور مردم شيروان با تاكيد بر هوشياري مردم: مراقب باشند دشمن آرامش موجود را برهم نزند!»

فدوی با دشمن خیالی که در حکم بیمه ی ابوالفضل(ع)، و در عین حال بیش از سه دهه است که امید امام(ل) و ُامّت است، عجالتاً کاری ندارد، و منظورش در فرمایش داهیانه ی فوق " آرامش" است که همه ی انواع آن، بحمدالله والمنة، از جامعه ی شکوهمند اسلامی، دیری ست که بکلی  رخت بر بسته و غایب اند و مؤمنین نیز، قدرت خدا، البته  ملتفت غیبت آن ها نشده اند؛ فلذا فدوی، منظور مقام معظم رهبری متع الله المسلمین بطول بقائه دولته را، از فرمایش حکیمانه مذکور، مع الاسف در نمی یابد، مگر بقول آن بزرگوار :

«هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند»!...

---------------------------------------

* منظور فدوی اضافه ی استعاری نیست، خواهر/ برادر خواننده، آن را که همه بلدند!

 ** سه شنبه 25 مهر 1391 - شماره 20333

 

ای کشته که را ....

این خبر هم در مرور جراید شریفه ی دارالخُرافه، بنظر فدوی بسیار مأکول آمد:

«به گزارش روابط عمومی رسانه ملی در پی اقدام غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای! شرکت یوتل ست در قطع تعدادی از شبکه‌های برون مرزی صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران اطلاعیه‌ای صادر کرد».

و آغاز اطلاعیه، البته، "خبر می دهد ار سرّ ضمیر"!:

«برخلاف ادعاهای فریبکارانهء غرب در خصوص احترام و اعتقاد به حقوق بشر و جریان آزاد اطلاعات در جهان، جمع کثیری از مخاطبان شبکه‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از امروز دوشنبه 24 مهر 1391 از دریافت تعدادی از شبکه‌های برون‌مرزی سازمان صداوسیما محروم شدند».

در پاسخ عرض می کند که جوالدوز را برای همین وقت ها گذاشته اند که روزی سه بار قبل از غذا، نخست یکی به کپل مبارک بزنید و سپس یکی به دیگران!، فایده ی دیگر جوالدوز آن است که دیگر، اقدام آن شرکت خاج پرست، بنظرتان غیر اخلاقی  و خلاف  "اعتقاد به حقوق بشر و جریان آزاد اطلاعات در جهان" نمی آید، برادر سیما!

"احترام و اعتقاد به حقوق بشر و جریان آزاد اطلاعات"  بروایت حکومت اسلامی!

 

تعارف شاه عبدالعظیمی(ع)!

فدوی نمی داند که این سایت های خبری، اعم از مکتبی و غیر مکتبی، چرا هی قُرم ُقرُم می کنند و یکدفعه نمی فرمایند ُقرُمساق!.. اشاره ی بی ادبانه ی فدوی، که تازه در سنجش با ادبیاتی که  بلند پایگان حکومت اسلامی، استعمال می فرمایند (1) بسیار هم محجوب و خجالتی ست، به افزایش لحظه به لحظه ی وجه رایج ممالک محروسه ی ولایت فقیه یعنی دلار است که بموجب گزارشاتی که هم اکنون خشخاشی از تنور حضرات بیرون آمده، از 4000 تومان گذشت..، و شاهدی عینی نیز به فدوی گفت که هر دلار وجه رایج ممالک محروسه ی ولایت مطلقه ی فقیه،بعون الله به 5000 تومان رسیده است!

حیرت فدوی "از سرزمینی نیست که در آن/ مزد گوركن از بهاي آزادي آدمي افزون باشد(2)” بلکه حیرت او از این است که خب چرا یکدفعه نمی فرمایند، عجالتاً بها  دلار لعنةالله علیه، 5000 تومان است!؟..

باری- فدوی که، بحمدالله والمنة، نه مجتهد است و نه عالم امور اقتصادی،بسیار پیش از اینها،خبر زیر را پیش بینی و منتشر فرمود!:

بدنبال شکوفائی بیش از حد اقتصاد حکومت اسلامی  و بهبود چشمگیر وضع اقتصادی مردم، بانک مرکزی ایران، با تأییدات خداوند متعال و با ابراز خرسندی(3) بسیار، تغییر واحد پول کشور را طی اطلاعیه ای، به آگاهی عموم رساند.

به موجب این اطلاعیه، واحد پول کشور از ریال به کیلو، تغییر یافت!(4)

زیاده عرضی نیست ...

یادداشت ها

 (1) فدوی پزشک نیست، لکن دستکم می داند که در اینجا منظور، شیاف (حالا از هر نوع اش!) نیست...

(2) شاملو

(3) منظور هادی بزرگوار نیست!

(4) تنفس ممنوع – چاپ دوم، گزیده ای از طنز های سیاسی حمیدرضا رحیمی – آفاق نو- سپتامبر 2003 ص 107

 

شقاوت

 فدوی در مراتب بیرحمی برادران، حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، داستانها شنیده، خوانده و بلکه دیده است؛ و همواره بقول آن شاعر ضد انقلاب می پنداشت که:

بیت

بــرحـدیث مـن و  ُخبث تــو نیافزاید کس!

حد همین ست ستمکاری و بیرحمی را!

لکن در مرور خبرهای دارالخرافه، به موردی برخورد که از باور فوق تا اطلاع ثانوی برگشت، چرا که خبر مذکور، جلوه ی تازه و عریانی از بیرحمی را، شدیداً به نمایش گذاشته بود. نگاه کنید:

«ایسنا: امام جمعهء مشهد گفت: تا بساط استكبار جهاني به سركردگي آمريكا و صهيونيزم جهاني جمع نشود مولاي ما حضرت  بقيه‌الله الاعظم ظهور نخواهند کرد!» (پارسینه)

خوانندگان محترم ضد انقلاب، ملاحظه کردند که آیت الله احمد علم‌الهدی، چگونه آب پاکی را، بیرحمانه روی دست مؤمنین و بقول عوام including فدوی ِ منتظر الظهور ریخته، و ظهور آن حضرت (عج) را، با یک قیام و قعود، تعلیق به محال فرمود ؟

http://www.youtube.com/watch?v=HzRWLO2l4ss

تک تیر انداز گذاشتند امام زمان ظهور کرد بزنندش!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

 

 

«یک شهروند: در بخش جراحي بيمارستان مشهد، زن و مرد بصورت مختلط بستري شده اند و مسائل شرعي رعايت نمي شود. از طرف ديگر كاركنان بخش با بيماران رفتار و برخورد تند مي كنند. اصلاح اين موارد نياز به احساس مسئوليت بيشتر از سوي مديريت اين مركز دارد كه اميدواريم ترتيب اثر داده شود».

فدوی: مراتب با قید 450 فوریت، ودر فاصله ی بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسایشان رسید. در بازدم و در ارتباط با بخش نخست ایرادتان، بسیار متغیر شده و عجالتاً دستور فرمودند که جراح مربوطه را یکبار دیگر ختنه کنند تا حساب کار دست اش بیاید؛ در مورد بخش پایانی فرمایش تان که بدرفتاری با بیماران باشد نیز فرمودند که گرچه در این باب بین علما  شدیداً اختلاف است، لکن اکثریت علما در اینخصوص به جماع* رسیده اند که بدرفتاری با زنان نه تنها منع شرعی ندارد، بلکه واجب عینی است، حساب مردان بر مبنای بیضه و البته، جداست. الله الاعلم.

-----------

* خدا بگویم این تایپیست سر به هوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو، ُمدّ ظله العالی، در می اندازد. لطفاً غلط تایپی جماع را به اجماع، اصلاح فرمائید، ممنون. اجرتان با گربه ی مرتضاعلی(ع)

 

«يک شهروند: به تمام نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بفرماييد شهيد مدرس مثل شما نمايندهء مردم دورهء خود بود. ولي در مسئوليت خويش كاري كرد كه سرانجام به شهادت رسيد و امروز مزار آن شهيد زيارتگاه عاشقان شده است. شما كه بر جاي چنين نماينده اي نشسته ايد، چه مي كنيد و خواهيد كرد؟»

فدوی: آفرین برادر شهروند، احسنت؛ رحمت به شیری که آن زمان گیر می آمده است. شما با این جمله ی حکیمانه، روز فدوی را حقیقتاً ساختید؛ خدا براستی توفیقتان بدهد. فدوی نیز همراه شما، از ته دل شدیداً آرزو می کند که نمایندگان محترم حکومت در مجلس، بی هیچ حصر و استثنا، شهید شده و حسینیه ی مجلس، زیارتگاه عاشقان شود، برادر شهروند !  آمین یا رب العالمین.

 

«يک شهروند: فرزندي دارم كه گرفتار عارضه فلج مغزي بسيار شديد است و نياز مبرم به حمايت جدي بهزيستي دارد. به اداره بهزيستي شهرمان مراجعه كردم ولي آن ها در پاسخ مي گويند بايد يكي از بيماران بستري فوت كند تا ما بتوانيم فرزند شما را جايگزين كنيم

فدوی: کاری ندارد که برادر شهروند؛ خب اسم یکی از بیماران را به انتخاب خودتان، به عنوان ضد انقلاب یا عوامل فتنه و از این قبیل به برادران بدهید،تا با یک قیام و قعود، ترتیبش را بدهند !..

 

«يك خانم هم وطن: پيشنهاد مي كنم كه خانم هاي راننده ايراني با خودروهاي خود در مقابل سفارت عربستان در تهران تجمع كرده و با زدن بوق از خانم هاي عربستان كه اين روزها مورد اذيت ماموران سعودي به خاطر رانندگي قرار مي گيرند حمايت كنند.

فدوی: خدا خیرتان بدهد خواهر هموطن! فدوی بی احتیاطی کرد و پیشنهاد شما را بمورد اجرا گذاشت لکن مع الاسف، اینک بعلت اینکه برخی خواهران در اتوموبیل های  خود،آنطور که باید و شاید،رعایت حجاب را نکرده اند،ناپدید شده و فدوی اینک، به درد سر افتاده است !

 

«يک شهروند: در برخي از كوچه و خيابان هاي فرعي منطقه يك شهرداري بعضاً عبارت هاي توهين آميز به مقدسات ديني روي ديوارها ديده مي شود. جاي تعجب و سؤال دارد كه چرا مسئولين شهرداري منطقه تاكنون نسبت به امحاء اين جملات شرم آور اقدام نكرده اند».

 

فدوی: فدوی مراتب را پیگیری و گوش مسؤلین ذیربط را چندین بار کشید و پس از اخذ اقاریر لازم دریافت که آن زبان بستگان پیوسته در حال انجام وظیفه هستند لکن میزان ارادت شهروندان به "مقدسات مذهبی" پنداری پایان ندارد!.

 

«يک شهروند: چرا برخي آقايان مجري سيما كه از بيت المال ارتزاق مي نمايند همانند بانوان به اصلاح ابرو مبادرت مي ورزند؟»

فدوی: والله چه عرض کند؟ لکن از استعمال واژه ی "اصلاح" شک فدوی را شدیداً برانگیختید برادر شهروند.آن مجری نابکار باید بر این پایه،اصلاح طلب باشد !

 

«يک شهروند: ازدواج كردم، اما يارانه همسرم به حسابم واريز نمي شود. مگر به طور خودكار اصلاح نمي شود؟»

فدوی: مراتب در شرایطی که چندنهم سر حال نبودند،بعرض رسید.فرمودند که بستگی دارد که با برق یا باطری هم کار می کند یا نه،برادر همسر!

 

«يك خانم هموطن: تك جنسيتي كردن برخي دانشگاهها في نفسه كار درستي است اما اگر به اين معني باشد كه در برخي رشته ها كه خانم ها تاكنون در آن نقش برجسته اي داشته اند از اين پس نتوانند تحصيل كنند اقدامي كاملا غلط و تبعيض آميز و غيراسلامي است».

فدوی: روی دو صندلی که نمی شود نشست،خواهر! نخست تصمیمتان را گرفته فدوی را خبر کنید،تا پیگیری کند...!

 

«يک شهروند: روي بعضي از ليوان هاي يك بار مصرف كه وارد بازار شده نام حاج عبدالله حك كرده اند. از آنجا كه ليوان هاي استفاده شده را در سطل هاي زباله مي ريزند، بايد پيش گيري كرد كه هتك حرمت صورت نگيرد و به لفظ مقدس الله جل جلاله بي حرمتي نشود».

فدوی: فدوی نمی داند چرا با مرور مهملات خردمندانه ی شما یاد آن لطیفه ای افتاد که طرف،اسم پسرش را رستم گذاشت لکن می ترسید صدایش کند !

 

«علي پور: در شهرستان اهواز اداره پست از دختر بنده 12هزار تومان پول گرفته كه جواب انگشت نگاري انجام شده را از طريق نامه در منزل تحويل بدهد. چرا مسئولين شعار مي دهند قيمت ها تغيير پيدا نمي كند».

فدوی: دیگر رویتان را زیاد نکنید؛ همینکه صبیه مکرّمه سالم به پایگاه خود برگشته است، بروید خدا را شکر کنید ، برادر علی(ع)پور!

 

«يک شهروند: بنده ايمان دارم همان گونه كه آه مردم مظلوم غزه دامنگير حسني مبارك شد و او را ساقط كرد آه مردم مظلوم بحرين نيز آل خليفه و آل سعود را واژگون مي كند. وعده الهي تخلف ناپذير است».

فدوی: خدا کند که این دروغ شما راست باشد،برادر شهروند و "وعده الهی" که "تخلف ناپذیر"است شامل مردم دست به آسمان ایران سابق نیز بشود . آمین یا رب العالمین !

 

«يک شهروند: با جنايت هايي كه آل سعود و آل خليفه به پشتيباني آمريكا در بحرين عليه شيعيان مي كنند منتظر فرمان ولايت هستيم كه با قايق دست ساز خودمان هم كه شده در اين منطقه حضور پيدا كنيم و به برادران و خواهران مظلوم خود كمك برسانيم

فدوی: نمره ی کاردستی شما بیست، برادر مؤمن !.

 

«صنايعي: در مجتمع مسكوني ما واقع در خيابان بهار شمالي بيشتر همسايگان ماهواره نصب كرده و احتمالا بي اطلاع از غيرقانوني بودن اين اقدام از آن استفاده مي كنند. ولي بنده به قانون كشور كه نصب ماهواره را خلاف قانون دانسته احترام گذاشته و ماهواره نصب نكرده ام. روي سخنم با نيروي انتظامي است كه چرا اجازه داده مي شود عمل خلاف قانون رايج شود و برخي به اشتباه بيفتند كه لابد منعي ندارد. قبح عمل خلاف قانون نبايد شكسته شود».

فدوی: ممنون از اطلاع رسانی(جاسوسی - م) فدوی ترتیبی داد که آن همسایه ی نابکار،که از برنامه های جذاب سیما ی جمهوری اسلامی به تنگ آمده و به ماهواره ملتجی شده است شدیدا تعزیر شود ،برادر صنایعی.

 

«يک شهروند: چرا دولت نتوانسته در 6 ماه گذشته قيمت آجر فشاري را كه دو برابر شده بشكند؟»

فدوی: این چه فرمایشی ست برادر شهروند؟ چند آجر رویهم بگذارید تا ببینید رئیس محترم دولت که دارای کمر بند مشکی اسلامی ست ،چگونه آنها را با یک قیام و قعود ،می شکند !

 

«علي محمد درخشان: در خبرها آمده بود كه استانداري تهران طرحي را در دست بررسي دارد كه براساس آن ورود موتورسيكلت به محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد ممنوع مي شود. با توجه به اينكه قشر موتورسوار از اقشار محروم و آسيب پذير است و خيلي از مردم به جاي استفاده از خودروي شخصي به استفاده از موتورسيكلت روي آورده اند و عده اي هم با اين وسيله به امرار معاش مي پردازند، اين طرح صرفا در تنگنا قرار دادن مردم ضعيف جامعه است...»

فدوی: فدوی به نیابت از شما مراتب را پیگیری کرد،موضوع را بجا نیاوردند زیرا بدرستی بر این باورند که پس از سی و چند سال از تشکیل جامعه ی بی طبقه ی توحیدی بفرمان حضرت امام(ل)، چیزی بنام "مردم ضعیف" وجود خارجی ندارد! خودتان یک جوری،معظم له را حالی کنید، برادر علي(ع)  محمد(ص)درخشان  آسیب پذیر !

 

«متيني منش: از استاندار محترم خوزستان درخواست مي شود به ورزش جانبازان را مهرمز رسيدگي نمايند. هفته اي 3 ساعت در يك سالن استيجاري تمرين مي كرديم كه به علت عدم پرداخت كرايه آن از ورود ما جلوگيري مي شود. آيا اين ارزش قائل شدن به جانباز است؟»

فدوی: نخیر! ارزش گذاشتن به موجر است؛ حالا چه فرقی می کند، چه خواجه علی(ع) چه علی(ع) خواجه برادر جانباز!

 

«جمعي از مالباختگان: مبلغ 7ميليون تومان در مؤسسه مولي الموحدين سپرده گذاري نمودم كه با آن وامي دريافت و نسبت به ساخت مسكن اقدام نمايم. متأسفانه اين مؤسسه به تعهدات خود عمل نكرده و گويا ورشكسته شده و قرار است مؤسسه بهمن ايثار به صورت اقساط ماهانه اقدام به بازپرداخت طلب افراد نمايد. هرگاه تماس مي گيريم و درخواست خود را مطرح مي كنيم با بي ادبي و فحاشي پاسخ ما را مي دهند مگر ما مرتكب جرم شده ايم؟ با كلي قرض توانسته ايم پول تهيه كنيم تا با آن سرپناهي براي خود بسازيم حال نه تنها از وام خبري نيست بلكه اصل پول خود را هم بايد با التماس و به صورت اقساط دريافت كنيم».

فدوی: فدوی بارها متذکر شده و می شود که در جامعه شکوهمند اسلامی مانهمه چیز را باید به شرط چاقو بخرید، برادر مالباخته ! خود کرده را تدبیر نیست.

 

«محمدي: افراد خلافكار و مزاحم شهروندان تا مدتي قبل كوچه فروشگاه قدس جنب ميدان امام حسين تهران را محل كارهاي خلاف خود كرده بودند در نتيجه براي اينكه شب هنگام از ديد مردم پنهان باشند لامپ هاي تيرهاي برق اين كوچه را شكسته بودند. اكنون كه نيروي انتظامي اقدام به پاكسازي اطراف ميدان امام حسين كرده است از اداره برق منطقه مي خواهيم روشنايي كوچه مذكور را براي رعايت حال شهروندان برقرار سازد».

فدوی: حالا همه ی اینها بکنار ؛ فدوی از امام حسین(ع) حیرت می کند که آن هنگامه، چه می فرمودند برادرمحمد(ص)ی؟

 

«حسامي – مشهد: مي خواستم درباره علت افزايش 400 درصدي هزينه هاي پستي سوال كنم. به عنوان مثال هزينه ارسال نامه پستي كه كنار خيابان داخل صندوق پستي انداخته مي شود قبلا 100 تومان بود و اكنون 400 تومان شده است و هزينه نامه سفارشي كه قبلا 900 تومان بود امروز تا 2250 تومان افزايش يافته است. لطفا مسئولان پاسخگو باشند».

فدوی: بعرض رسید. در جهت حل مشکل شما،موافقت فرمودند که نامه هایتان راخودتان به مقصد برسانید، برادر حسامی!

 

«يك خانم هم وطن: مي خواستم از رئيس سازمان محيط زيست بپرسم كه مردم غرب و جنوب كشور بايد تا چند سال ديگر متحمل پديده گرد و غبار باشند. واقعا براي مردم نفس كشيدن در اين شرايط خيلي دشوار شده است».

فدوی: با این ترتیب که شما می گوئید، زیاد طول نمی کشد خواهر!

 

«يک شهروند: چرا در مورد مشكل زنبورداران مطلبي در روزنامه چاپ نمي كنيد؟ بنويسيد از صنف ما حمايت هاي لازم نمي شود».

فدوی: برای این که رقیب َقدَر دارید! منظور فدوی آنست که برادران بجای زنبور، ملت را می گزند و دیگر به زنبورهای  شما نیازی نیست،برادر زنبور دار !

 

«يک شهروند: از وزارت بهداشت درخواست مي شود نظارت بيشتري بر داروخانه ها كه شيشه هاي آن را با تصاوير نامناسب تزيين كرده اند داشته باشد. متاسفانه برخي درصدد قبح زدايي و بي عفتي هستند».

فدوی: مراتب در فاصله ی بین دو قیلوله بعرض مقامات مسؤل در  وزارت بهداشت رسید . درپاسخ فرمودند گذشت آن زمانی که شیشه پاک می کردند،برادر شهروند !

 

«يک شهروند: پل روگذر ميدان آزادگان كرج فرسوده شده و پايه هاي آن استحكام گذشته را ندارد تا حادثه تلخي بوجود نيامده اقدام به اصلاح آن بكنند».

فدوی: منظورتان از "استحکام گذشته" رژیم گذشته که نیست، برادر شهروند؟ امروز که دیگر دیر شده است؛ لکن فردا پس از تهیه ی چند فشنگ و یک فقره کفن، خودتان را بدادگاه انقلاب  مرکزمعرفی کنید تا تکلیف تان را معلوم کنیم . برای تسریع در رسیدگی،لطفاً اسامی همکاران خود رادر جریان کودتای ولرم، ونیز اقاریر لازم را از پیش تهیه و همراه آن  چند فشنگ و یک فقره کفن،به مسؤلین ذیربط تحویل و رسید دریافت دارید. به بستگان نیز بفرمائید که زحمت نکشند زیرا برادران  جسدتان را بطریقه ی کرایه در مقصد، مسترد خواهند کرد . فاتحه مع الصلوات!

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی !

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

 20 اکتبرالمنقش سنه ی 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630