بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 دوشنبه 20 شهريور ماه 1391 ـ 10 ماه سپتامبر 2012

 

کلمات الحمار

اشاره: کلمات الحمار مستخرج از فرهنگستان فدوی، و ضدِ کلمات قصار است!

* مهرداد کرم زاده، صاحب مدال تقره در پرتاب ديسک، در زمان ورود به کشور در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر در مورد خبرهایی که دربارهء دست ندادن وی با کیت میدلتون، همسر شاهزاده انگلیس، منتشر شده است گفت: «ایرانیان همیشه نشان داده اند که مردمان با فرهنگ و با تمدنی هستند!»

 

* «یک ایرانی وجود دارد که با نگاه به زمین تمام معادن اعماق آن را می شناسد!» احمدی نژاد (العربیه)

 

* »وجود یک حاکم ظالم و بی‌رحم، از فتنه بهتر است!» ـ مصطفی (ص) پور محمد(ص)ی رئیس سازمان بازرسی کل کشور / مهر

تحشیه ی فدوی: نامبرده افزون بر اینکه خوش فکر است، خوش تیپ نیز هست، ملاحظه کنید :

* «مشروعیت نظام به رای مردم نیست!» ـ علی سعیدی، نماینده خامنه ای در سپاه پاسداران (بی.بی.سی)  

تحشیه ی فدوی: صدا با سیما مطابقت دارد؛ ملاحظه کنید:

 

* قیام «وال استریت» با اندیشه‌های امام و انقلاب قرابت دارد! مفتاح نماینده جنبش عدالت‌خواه دانشجویی

 

* «دنياي غرب تشنه اقتصاد صحيح اسلامي است!» ـ آیة‌الله جوادي ‌آملي

 

* «از زمان جداسازی کلاس ها با رشد علمی فوق العاده ای در دانشگاه مواجه هستیم. دختران از جداسازی کلاس ها آنقدر احساس رضایت می کنند که حد ندارد!» ـ رئیس دانشگاه علامه طباطبائی (آفتاب)

 

* «وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات در همايش ائمه ی جمعه كشور گفت که "تا پايان سال جاری كليهء امامزاده های كشور به اينترنت پر سرعت مجهز مي شوند". رضا تقی پور، ضمن اعلام اين خبر افزود: "تاكنون بيش از هزار و دويست امامزاده به اينترنت پر سرعت يک مگابيت مجهز شده اند و انتظار داريم اين رقم تا شش ماه آينده به بيش از بيست هزار برسد." ايشان با اشاره به ثبت رسمی سی و دو هزار امامزاده در كشور گفت: "صحبت هايی با مسئولين يكی از سرويس دهنده های وبلاگ فارسی داشته ايم؛ قرار بر اين شده كه براي هر امامزاده يک وبلاگ نيز ايجاد كنيم تا زائرين بتوانند آمار و اطلاعات خود را در آن ثبت كنند زيرا اين موضوع سبب صرفه جويی در وقت حاجت مندان خواهد شد. به عنوان مثال فردی كه داراي يک مشكل خاص است مي تواند با جستجو در وبلاگ ها دريابد كه براي حاجت گرفتن بايستی به كدام امامزاده مراجعه كند!» (رجانيوز).

 

* «غلط کردید که با این کتاب سراسر تخیل (شاهنامه) موجب شدید زبان قرآن کنار گذاشته و بجای آن عجم زنده کردید. من خود فارسی زبانم ولی می گویم این فارسی چه گلی بر سرم زده؟» ـ آخوند آقا تهرانی، معلم اخلاق دولت !

 

* «هدایت و رهبری هوشمندانهء حضرت آیت الله خامنه ای انقلاب را از هر گونه انحراف و فتنه حفظ کرد». ـ  حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضاییه (مهر، بنقل از پارسینه)

 

* «نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در دنیا معنویت ناب بدون انحرافات کاذب و ارزش های انسانی و اسلامی را منتشر کرده و انسان را به کمال برساند!» ـ سید احمد علوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی 

 

* «به یمن الهی، اکنون جمهوری اسلامی برترین قدرت جهان است!» ـ فرمانده سپاه الغدیر استان یزد (خبرگزاری پانا)

 

* «ولایت مطلقه یعنی اینکه ولی در همهء اموری که به جامعه بشری مربوط می شود، علاوه بر اینکه حق دخالت دارد، وظیفهء دخالت در این امور نیز به عهده او می باشد. اگر تمام رهبران جهان با ویژگی هایی شبیه به ویژگی های ولی فقیه انتخاب شوند، به طور حتم حرکت به سوی سعادت بشریت با سرعت بیشتری پیموده خواهد شد». ـ محمد(ص)علی(ع) رامین، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و  دبیر کل بنیاد جهانی هلوکاست! (پارسینه)

 

* «وقتی زن عشایر گوسفند بلند می کند، پس می توانیم در ورزش بانوان هم مدعی باشیم!» ـ  حمید استیلی (قدس)

 

* بی‌حجابی به عنوان یک پدیده‌ء اجتماعی سوغات‌ دوران تجدد است. دشمنان انقلاب اصرار دارند بی‌حجابی در ایران گسترش پیدا کند». ـ غلام علی(ع) حداد عادل (قدس)

 

* «در سرزمین اسلامی نباید یک مریض زن به دست نامحرم مداوا شود». ـ لاله افتخاری، نمایندهء مجلس شورای اسلامی

 

* «با شکلات راضی نمی شویم!» ـ علی(ع) لاریجانی، پیرامون پرونده هسته ای ایران

 

* «رواج بی بند و باری در یک جامعه، باعث بروز زلزله می گردد». حجت الاسلام و المسلمین مهدی (عج) پور

 

* «علت زلزله اخیر تبریز، اظهارات اعلمی، نماینده تبریز در مورد سیّدالشهدا بود». امام جمعه تبریز

 

* «كوچه هايمان را به نام شان كرديم كه هرگاه آدرس منزل مان را مي دهيم بدانيم از گذرگاه كدام شهيد با آرامش به خانه مي رسيم. نكند عكس آنان را ببينيم و عكس آنها عمل كنيم!» ـ خوانندهء شمارهء 6274:0912 کيهان دارالخرافه.

 

* «اگر اسرائيل غاصب به ايران چپ نگاه كند براي هميشه چپه خواهد شد در دريا و بايد همپيمانان اش تا ابد براي او مجلس سوگواري بگيرند.» ـ خوانندهء شمارهء 3351---0916 همان کيهان.

 

 

گویاست، "دگر حاجت مشاطه ندارد"

اشاره: فدوی در این ستون تازه، نکات یا خبرهائی ی را نقل می کند که خودِ جنس اند، و جز گزینش تیتری مناسب  و همسو با محتوا، و احیاناً یکی دو انگولک، نیاز چندانی به دخالت او ندارند!

 

* سارق هم، سارق ژاپنی:  «"میتسوکا سوئیزو" ی 61 سالهء ژاپنی اعتراف کرده است که در مدت 7 سال 1170 جلد کتاب را از 15 کتابخانه محلی سرقت کرده است». (قدس‌آنلاین)

 

* فرار به جلو!: «افشاگری لاریجانی درباره هدر رفتن میلیون‌ها تن گندم و برنج: براساس بررسی‌های انجام شده سال گذشته در کشور حدود 2.5 میلیون تن برنج و 13 میلیون تن گندم برداشت شد، اما متأسفانه، به علت سوء مدیریت مسئولان در خرید تضمینی، این محصولات استراتژیک به سیلوها منتقل نشد؛ و از طرف دیگر، دولت در آن زمان اقدام به واردات این محصولات کرد! (قدس‌آنلاین)

 

* اختلاس گران گرامی بشتابند: «بزرگترین کیف پول جهان با طولی حدود 3/04 متر و ارتفاع 3 متر در آمریکا ساخته شد. (قدس آنلاین / ایسنا)

* ما اهل این بی ناموسی ها نیستیم: «رشد انتقال ایدز از طریق روابط جنسی غیر متعارف و مصرف روانگردان هایی مثل شیشه، که تمایلات جنسی را 8 تا 10 برابر می‌کند اگر به همین روال ادامه پیدا کند، در آینده آتشفشان بیماری ایدز را در کشور شعله ور می‌کند».

مرضیه وحید دستجردی وزیرهء! بهداشت (قدس آنلاین به نقل از فارس)

 

* اقدام دیگری نمی فرمایند؟: «آیت الله صافی گلپایگانی گفت: گرانی، تورم و فشار اقتصادی به مردم موجب ناراحتی امام زمان(عج) است، هرگاه در جامعه فقیر و نیازمند افزایش یابد موجب تآسف حضرت ولی عصر(عج) می‌ شود. (قدس آنلاین)

 

* «لباس زن مسلمان طراحی می شود!» (آفتاب)

تحشیهء فدوی: به جان خوانندگان محترم ضد انقلاب، فدوی تیتر بالا را که دید، اگر نگوید تحقیقاً، دستکم تقریباً مطمئن بود که قضیه مربوط به جای دیگری ست؛ چرا که در جامعهء اسلامی شکوهمند ما، در این سی و چند ساله، به شهادتین ناظران درون و برونمرزی، از این بابت پوست از کلهء زنان و دختران ایرانی برکنده اند، لکن مع الاسف و در مرور ادامهء خبر، دریافت که خیر چنین نیست و اینک گروه مکتبی دیگری، می خواهد بخت خود را در این زمینه بیازماید: «معاون فرهنگی دانشگاه الزهرا دربارهء اینکه دانشگاه در چه زمینه‌ای از این طرح فعالیت خواهد داشت، گفت: هنوز تفکیک نکرده‌ایم آنچه برای ما مطرح است پوشش زن مسلمان است البته نه فقط چادر. در زمینهء پوشش غیر از چادر مانند مانتو نیز برنامه ریزی خواهیم داشت».

 

* سهم امام به لهو و لعب نیز تعلق می گیرد: «رئیس ادارهء ارشاد همدان، تقاضای گرفتن نیمی از بلیت‌های این اجرا (کنسرت سالار عقیلی) را داشته‌ است؛ یعنی ایشان تقاضای دریافت رایگان 240 بلیت از 480 بلیت سالن را که نزدیک به چهار میلیون تومان می‌شود، کردند، اما برگزار کننده از دادن این حجم انبوه بلیت رایگان به رئیس اداره ارشاد همدان سرباز زد و ایشان نیز اجازه‌ اجرای کنسرت را نداد! (پارسینه)

 

* یک بجه ی مکتبی هم بگذارید،قهر می کند «سخنگوی قوه قضاییه گفت: احکام 39 متهم پروندهء فساد بزرگ مالی، 1660 برگ است).

 

* ازاین نمد کلاه ما کو؟: «از فرمایشات مقام معظم رهبری درشانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد: "اعتراض ها در اروپا نشان دهندهء لبریز شدن صبر و تحمل ملت هاست. اعتراض ها در سوریه و ایران لکن نشان دهندهء سرازیر شدن ضد انقلاب و تروریست هاست! اتاق فرمان جهان نباید با دیکتاتوری چند کشور غربی اداره شود.

 

* مرسی برادر محمد(ص) مرسی، داشتیم!؟: «رئیس‌جمهور مصر در نخستین مصاحبهء بین‌المللی خود با خبرگزاری رویترز گفت: "زمان آن فرا رسیده که به این خونریزی پایان داده شود و مردم سوریه به حقوق کامل خود دست یابند." وی افزود: "رژیمی که مردم خود را می‌کشد باید از صحنه ناپدید شود."» (ایران آنلاین)

 

* لطفاً حد نصاب کشتار را اعلام فرمایيد: «بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه با یک تلویزیون خصوصی هوادار دولت این کشور گفته است که به زمان بیشتری برای پایان دادن به بحران موجود در کشور نیاز دارد». (بی.بی.سی)

 

* یک دل و دو دلبر: «اویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسرائیل، رسماً از محمد مرسی، رئیس جمهور مصر، برای سفر به اسرائیل  دعوت کرد». (العربيه) «احمدی نژاد رسماً از محمد مرسی برای سفر به تهران دعوت کرد». (همان)

---------------------

 

* آیت الله خیاط باشی در کوزه: «به گزارش افکارنیوز، به نقل از صراط،  حوالی ساعت 7.30 صبح روز یکشنبه یک سارق با ورود به دفتر امام جمعه شاهرود و بستن دست و پای پیرمرد خدمتکار این دفتر، بیش از دو میلیون تومان تراول و چک بانکی داخل گاو صندوق را به سرقت برد!»

 

* قاصم الجبارین رحم کرد که اینها «غیر متعهد» تشریف داشتند: «همزمان با برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد، در تهران تدابیر شدید امنیتی برقرار شده است و بیش از 110 هزار تن از عناصر پلیس برای برقراری امنیت در زمان برگزاری این نشست فراخوانده شده اند».

 

* درگذشت رقیب حضرت امام(ل)!: «نیل آرمسترانگ، فضا نورد آمریکایی و نخستین انسانی که پا روی کره ماه گذاشت، در سن 82 سالگی درگذشت!» (رسانه ها).

 

* محض اطلاع زنان گرامی مرز پر گهر: هر چیز که خوار آید/ روزی ش بکار آید!: «زنان توگو از روز دوشنبه 27 اگوست 2012 در موضعی سیاسی اعلام کردند برای مجبور کردن مردان به برگزاری تظاهرات علیه دستگیری معترضان به برگزاری انتخابات جدید پارلمانی، از هم خوابگی با همسران شان به مدت یک هفته خود داری خواهند کرد. این اقدام به در خواست ایزابیل امیگانقی، از رهبران معترضان توگو صورت گرفته است» (العربیه)

 

* از تخمه تا زلزله، همه چیز ژاپنی اش خوبست: «خبرگزاری شینهوا،‌ مرکز لرزه نگاری ژاپن، اعلام کرد که زلزله‌ای به بزرگی 6 ریشتر امروز هوکایدو در ژاپن را لرزاند. کانون این زلزله با عمق 44.60 کیلومتر، اعلام شده است.  (آفتاب، به نقل از پارس)

تحشیه ی فدوی

 

* آلات قتالهء تک جنسیتی!: «خواهر كشي با شليك كلاشينكف». (آفتاب)

تحشیه ی فدوی

 

* از مصادیق بارز رابطهء گودرز و شقایق (جمع شقیقه!): «معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت اجتماعی شهر تهران گفت: همزمان با برگزاری اجلاس سران عدم تعهد 1400 متکدی از سطح شهر تهران جمع‌آوری شدند!»

 

* نخود سیاه تحریم: «تهران - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری آنكه دلیرمردان كشور رسالت تاریخی خود را در دوران پرشكوه دفاع مقدس به خوبی انجام دادند، افزود: "جامعه اكنون نیز به غیرت، جوانمردی و روحیه آن دوران نیاز دارد!»

 

* یک بام و دو هوا: «به گزارش "انتخاب گری کاسپاروف، قهرمان سابق شطرنج جهان و منتقد دولت روسیه که در یک تجمع‌ اعتراضی در مسکو شرکت کرده بود، دوشنبه مورد بازجویی قرار گرفت... کاسپاروف جمعه در تجمع معترضان به صدور حکم دو سال زندان برای دختران گروه موسیقی "رایت" بازداشت شد. وی متهم است که هنگام بازداشت یک پلیس را گاز گرفته است. اثبات این اتهام با خطر پنج سال زندان برای قهرمان سابق شطرنج جهان همراه است».

تحشیه ی فدوی: فدوی بیاد می آورد که حجت الاسلام محسنی اژه ای، شانه عیسی سحر خیز را گاز گرفت و حتا یک روز هم زندان نرفت! تازه حاج آقا قهرمان هیچ چیزی هم نبود!

 

* دلخوشکنک دروغ: «زنان نیز می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شوند. (انتخاب)

 

* حالا چه عجله بود؟: «سوریه برای گفت و گو بر سر "کناره گیری بشار اسد از قدرت" اعلام آمادگی کرد. قدری الجمیل، معاون وزیر امور خارجه سوریه، اعلام کرد دولت کشورش حاضر است دربارهء کناره گیری بشار اسد از قدرت گفت و گو کند ( انتخاب)

 

* مرگ بر آمریکا!: «نیروی دریایی ارتش آمریكا اعلام كرد كه 10 ملوان را كه ادعا می كنند ایرانی هستند، از قایقی كه در دریای عمان در آتش می سوخت، نجات داده است. پیش تر نیز در ماه ژانویه گذشته نیروی دریایی آمریكا 13 ملوان ایرانی را نجات داده بود. این 13 ملوان در یك شناور صیادی گرفتار حملهء دزدان دریایی سومالی شده بودند كه توسط ناو آمریكایی نجات پیدا كردند (آفتاب)

 

*پذیرائی با صرف شعار و شیرینی!: «به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دقایقی پیش در حالی که از محدودهء خیابان استاد نجات‌ الهی وارد خیابان انقلاب اسلامی شد به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست. بر پایهء این خبر، همزمان با ورود وی به مسیر اصلی راهپیمایی مردم با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه، خواص مردود بصیرت، از وی استقبال کردند. بر اساس این گزارش، هاشمی رفسنجانی که با تدابیر شدید امنیتی در مسیر راهیپمایی قرار گرفته بود پس از طی مسیر کوتاهی مجدد با شعارهای مردم بدرقه و از مسیر راهپیمایی خارج شد».

 

* خانم ها با پا دست بدهند، منع شرعی ندارد!: « فارس: بهمن کارگر٬ معاون اجتماعی نیروی انتظامی، خواستار برخورد با زنان هنرمندی شد که در جشنواره‌های بین‌المللی «کشف حجاب» می‌کنند و با «نامحرم» دست می‌دهند». «به گزارش ايسنا، كارگر در ادامهء اين مراسم، با بيان اينكه پليس موافق به انجام كار امنيتي و انتظامي در عرصهء هنر نيست، گفت: "كار هنر را بايد به دست هنرمندان سپرد!..، اما با استدلال و با تكيه بر منطق و قانون!»

 

* خبر بد!: «به گزارش روز شنبه، چهارم شهریور ماه، خبرگزاری فرانسه، و به نقل از روزنامه سعودی الشرق الاوسط، یاسر علی، سخنگوی محمد مرسی، با اشاره به این‌که مصر برنامهء «فوری‌» برای برقراری دوبارهء روابط با ایران ندارد، گفته است: "مسئلهء از سرگیری روابط دیپلماتیک مصر و ایران در حال حاضر مطرح نیست!»

 

* برف و کبک مکتبی: «آمریکا‌ به‌ سوریه حمله کند٬ ایران با متحدان نظامی خود وارد عمل خواهد شد». معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه (دیگربان)

تحشیه ی فدوی: فدوی را خدای نخواسته گرفته اید، برادر محمد(ص)علی(ع) آسودی؟! تا آنجا که او و لابد همه ی جهان می دانند که برادران مدت هاست که در سوریه، در نقش زائر، مشغول عمل جراحی مردم سوریه هستند !..

 

ستون تازه: درس هائی از نهج الخلافه

* درس امروز  :

چراغی که به مسجد رواست، به خانه حرامست!

مثال 1: «به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن روز قدس و نزدیک بودن عید سعید فطر کمک های انسان دوستانه ای را برای اردوگاه های فلسطینی موجود در دمشق ارسال کرد. همانگونه که در تصاویر نیز نشان داده شده است، این کمک‌ها اکثراً شامل مواد غذایی و دارو می‌باشد». (فارس)

 

مثال 2: خبرگزاری فارس: مهمان پرست از "آمادگی ایران برای ارسال کمک های مردمی به مسلمانان میانمار" خبر داد. سخنگوی وزارت خارجهء کشورمان از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک های مردمی به مسلمانان میانمار خبر داد و گفت: محموله های کمک رسانی توسط هلال احمر به زودی به این کشور ارسال می شود».

 

اشتباه آماری

بنظر می رسد که آمارهای ارائه شده در حکومت اسلامی، چندانهم قابل اعتماد نیستند؛ این معنا را فدوی از مرور اين خبر  استنباط کرد: «به گزارش آخرین نیوز به نقل از برنا، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در سلسله جلسات درس هایی از قرآن با عنوان «آثار انفاق و كمك رسانی»، در قسمتی از صحبت‌های خود گفت: «الان که داشتم می‌آمدم به من گفتند: مثلاً در شش ماه گذشته هفتاد و پنج هزار طلاق؟ هفتاد هزار طلاق در شش ماه گذشته. خوب یكسال می‌شود ۱۴۰ هزار تا. چرا باید در جمهوری اسلامی در یك سال ۱۴۰ هزار طلاق باشد؟ بخشی از این طلاق‌ها برای این است كه دیر ازدواج می‌كنند».

140 هزار طلاق در سال، بی تردید شایعه ی ضد انقلاب است؛ چرا که آماری که فدوی در اختیار دارد کلا ً متفاوت و آمار طلاق را بسیار بسیار کمتر از این و چیزی در حدود صفر نشان می دهد؛ زیرا جوانان در جامعه ی شکوهمند اسلامی ما، از فرط رفاه و امکانات دیگر ازدواج نمی کنند و دیکتهء ننوشته هم، بقول سوئدی ها، غلط ندارد!..

 

New  Package

فدوی در مرور خبرهای جراید شریفه ی دارالخرافه، به این خبر آفتاب نیز برخورد: «105 فرد متخلف در شهرستان خرم آباد دستگير شدند. سرهنگ بهمن پاكزاد با بيان اين مطلب افزود: اين افراد در راستاي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي شناسايي و دستگير شدند. وي اظهار داشت: اين افراد با اجراي طرح پاكسازي نقاط آلوده و جرم خيز 12 محلهء شهر خرم آباد شناسايي و دستگير شدند. به گزارش موج، وي افزود: دستگير شدگان شامل 52 معتاد تابلو، دو فروشندهء مواد مخدر، 10 مشمول فراري و غايب، 36 مزاحم خياباني و 5 متهم تحت تعقيب مراجع قضايي و انتظامي هستند»

در پاسخ، ضمن ابلاغ تحیات نظامی، عرض می کند که بقول عوام  Package شما خیلی پر و پیمان است، برادر سرهنگ. تبریکات فدوی را بپذیرید!.. لکن تنها اشکال اش این ست که پیش از این، "تابلو" فدوی را همواره بیاد هنر می انداخت، که آنرا هم از چشم او انداختید !..

 

سوء تفسیر

مقام معظم رهبری به اینان می گوید: «عوامل ضد انقلاب و استکبار جهانی در سوریه!»

 

بقول عوام Can you believe that?

 

قصد شهرت نبود آقا را *

آوازهء محبوبیت مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقاء دولته، دیری است که مرزهای شکنندهء ایران اسلامی را درنوردیده و به سایر بلاد اسلامی، از جمله سوریه نیز، نزول انزال(2) کرده است(1). گفتن ندارد که امّت سوریه نیز به شیوه های گوناگون کوشیده است که مراتب حق شناسی خود را، بسیار پیش از اینکه از سوی برادر اسد و مقام معظم رهبری، اعزالله انصاره، به حضور ُپر زورِ معظم له، ابراز دارد. ملاحظه کنید:

(سوریه، آتش زدن عکس خامنه‌ ای و سيد حسن نصرالله سرکرده حزب الله)

شیوه ی دیگری که مردم سوریه، برای ابراز قدردانی از خدمات ویرانگرانهء معظم له در کشورشان، اختیار کرده اند، به گروگان گرفتن 48 تن از سربازان نه چندان گمنام امام زمان(عج) است که قرار بوده است در نقش زائر و به مدد امدادهای غیبی انجام وظیفه کنند که به گزارش منابع خبری همهء عالم، به استثنای منابع خبری دارالخرافه، انتساب آنان به سپاه اعلیحضرت العظما، محرز شده است.

بیت

سپاهی تاب مستوری ندارد

دمـار از مـردم سوری درآرد!

---------------------------------------------------------------

 (1) لطفا ً فحش ندهید، خواهر/ برادر خواننده، خوبیت ندارد !

(2) خدا بگویم این تایپیست سر بهوای هزل داتکام را چه کند که همه جای فدوی را با شاخ گاو مدظله العالی، در می اندازد لطفاً غلط تایپی "انزال " را به "اجلال" اصلاح فرمائید، ممنون.

 

اینک بهشت، روی زمین!

فدوی گاه که کلاهش را، یواشکی قاضی می کند، بین خودمان باشد، به این نتیجه می رسد که خیلی از ایرادهائی که به برادران، کثرالله امثالهم، می گیرند شرافتاً وارد نیست(1). اگر از فدویِ گردن شکسته، توضیح بیشتری بخواهید، اضافه می کند که مؤمنین ارجمند، متهم و بلکه البته به ناحق، محکومند که به امّت، همواره وعدهء نسیهء داده و می دهند؛ تا آنجا که ملت همواره در طول تاریخ، علیرغم میل باطن، سیلی نقد را مع الاسف، به حلوای نسیه، ترجیح داده است!.. این موضوع، حتا به زمان حافظ نیز  بر می گردد آنجا که فرمود:

کنون که می‌دمد از بوستان نسیم بهشت

من و شراب فرح بخش و یار حور سرشت

چـمـن حـکـایـت اردیـبـهــشـت مـی‌گـویـد

نه عاقل است که نسیه خرید و نقد بهشت

گفتن ندارد که «بهشت» در مصرع نخست، کنایه از بهشت آخوندی، و بهشت در مصرع چهارم، از مصدر هشتن بمعنای گذاشتن- رها کردن است؛ با ایهامی حافظانه هم به این و هم به آن. حضرت صائب نیز در همین پیوند بود که فرمود :

این چه حرفی است که در عالم بالاست بهشت

هـر کجا وقـت خوش افتاد، همانجا ست بهشت!

باری- این اما به باور فدوی، یک ایراد صرفاً کلاسیک است و برادران که مستضعفان را نمایندگی می کنند، در اجرای آن حدیث معتبر ازح ضرت علی(ع) که فرمود: "فرزند زمان خویش باش" نهایت تلاش خود را مبذول داشته و به گزارش جراید شریفه ء دارالخُرافه، به جاهای قابل اعتنائی نیز رسیده اند؛ از جمله:

«به گزارش "دنیای اقتصاد" فایل فروش پنت هاوس ‌های شمال تهران، که همواره در بردارندهء ویژگی‌های منحصر به فردی همچون مبلمان‌ های خارجی، استخر های اختصاصی، حیاط سازی ‌های منحصر به فرد با آبشار، برکه و آلاچیق، سالن بیلیارد یا سینمای سه بعدی با پارکینگ‌های اختصاصی و دید 360 درجه به شهر هستند، این بار ویژگی جدید دیوارهای طلاکوب شده با طراحی مورد نظر مشتری را در لیست امکانات خود قرار داده‌اند. به گفتهء مشاوران فروش این نوع پنت هاوس‌ها، قیمت فروش این پنت هاوس‌ها از متری 12 میلیون تومان آغاز می‌شود و درصورتی که متقاضی خواهان پیش خرید آن در مناطقی همچون زعفرانیه با طراحی اختصاصی باشد قیمت پایهء آن از متری 11 میلیون تومان آغاز و به ازای هر طبقه بالاتر، 3 درصد به قیمت پایه افزوده می‌شود. لوکس ‌ترین پنت هاوس طلا کوب شدهء پایتخت در خیابان فرشته با 450 متر زیر بنا و 80 متر تراس در طبقهء پانزدهم یک ساختمان قرار گرفته که دارای سقفی گنبدی با ارتفاع بیش از 5 متر و پنج اتاق خواب است. این پنت هاوس علاوه بر سوئیت و دفتر کار، دارای دیوارهای طلاکوب شده، طراحی منحصر به فرد، استخر اختصاصی داخل واحد، دو هزار متر لابی و تالار مهمانی است. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این پنت هاوس حیاط سازی ویژه آن با آبشار، برکه، آلاچیق و همچنین سالن ورزشی مخصوص بیلیارد و زمین تنیس است. علاوه بر این پنت هاوس طلاکوب شدهء پایتخت، دارای سینمای سه بعدی و پنج پارکینگ اختصاصی و آسانسور اختصاصی نیز هست. این واحد در حال حاضر متری 12 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. مشاوران فروش پنت هاوس، جدا از پنت هاوس‌های آماده، فایل‌های پیش فروش پنت هاوس هایی را به مشتریان معرفی می ‌کنند که علاوه بر این امکانات، خریدار می‌تواند مطابق با نظر خود طراحی داخل واحد را انجام دهد. یکی از این پنت هاوس‌ها در منطقهء زعفرانیه با 7 هزار متر زمین در سه بلوک 10 واحدی برای پیش فروش آماده است که هر یک از این واحدها 450 متر زیر بنا با 70 متر تراس دارد و با قیمت پایه متری 11 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند که فروشنده برای هر طبقه 3 درصد به قیمت پایه اضافه خواهد کرد». (قدس)

زیاده عرضی نیست ..

-------------------------------------------

(1) لطفا ً فحش ندهید، خواهر/ برادرخواننده،خوبیت ندارد !

(2)  پیامبر گرامی اسلام –ص- نیز در روایتی در این باره می فرماید : العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس ؛ آن کس که آگاه از زمان و شرایط دوران خویش است مورد هجوم اموری که او را به اشتباه و شبهه می اندازد واقع نمی شود.

 http://www.porseshkadeh.com

 

آن یکی پرسید اشتر را که هی!..

فدوی از برخی هموطنان ورجاوند که گز نکرده پاره کرده و یا، می ریزند توی جوراب و می کوبند به دیوار!، کم تا قسمتی، حیرت می کند. به مستورهء زیر نگاه کنید تا علت خشم فدوی را دریابید:

« شجاع از بوكان: چون دامپزشك هستم از روي اطلاع عرض مي كنم پرورش شتر معقول ترين راه براي قطع وابستگي دولت در واردات نهادهاي خوراكي طيور صنعتي مثل مرغ است. مرغ هايي كه در كشور با تزريق خوراك هاي صنعتي توليد مي شود در بدن انسان توليد سم مي كند ولي گوشت شتر سالم ترين گوشت مي باشد، از طرفي هر شتر با 500 مرغ برابري مي كند از همه مهم تر وابستگي به خارج نيز ندارد».

بله؟ حرف دهنت را بفهم، برادر شجاع! این شترُمد ظله العالی، آن شتر مستضعف زمان طاغوت نیست؛ شتر امروز بقول حضرت امام(ل) میزان است! و کلی از امور وطن اسلامی، اکنون با آن حل و فصل می شود، به قانون مجازات اسلامی برادران رجوع بفرمائید تا به عرض فدوی برسید؛ از جمله مادهء 297 در مورد دیه‌ء قتل مرد مسلمان چنين می گويد:

« دیه‌ء قتل مرد مسلمان یکی از امور شش‌گانه ذیل است که قاتل در انتخاب هر یک از آنها مخیر می‌باشد و تلفیق آنها جایز نیست

«1- یک‌صد شتر سالم و بدون عیب که خیلی لاغر نباشند.

«2- دویست گاو سالم و بدون عیب که خیلی لاغر نباشند.

«3- یک‌هزار گوسفند سالم و بدون عیب که خیلی لاغر نباشند.

«4- دویست دست لباس سالم از حله‌های یمن‌.

«5- یک‌هزار دینار مسکوک سالم و غیرمغشوش که هر دینار یک مثقال شرعی طلا به وزن 18 نخود است‌.

«6- ده هزار درهم مسکوک سالم و غیرمغشوش که هر درهم به وزن 6.12 نخود نقره می‌باشد.

«تبصره: قیمت هر یک از امور شش‌گانه در صورت تراضی طرفین و یا تعذر همهء آن‌ها پرداخت می‌شود».

ملاحظه می کنید که همان شتر، مد ظله العالی، همچنان در صدر است؛ و نیز در بخش پایانی ماده بعدی می فرماید: «در کلیه‌ء مواردی که شتر به عنوان دیه تعیین می‌شود لازم است که سن آن از پنج سال گذشته و داخل در سال ششم شده باشد!»

(تکلیف: بعنوان مشق شب، بجای پرتقال فروش، که امروزه دیگر وزیر و وکیل است و نایاب، پیدا کنید تاریخ تولد آن شتر گرامی را!)

همچنین در ماده  ۴۰۹ آمده است: «کندن دندان شیری کودک که دیگر به جای آن دندان نروید دیه‌ء کامل آن را دارد و اگر به جای آن دندان بروید دیه هر دندان ‌شیری که کنده شد یک شتر می‌باشد».

فدوی که به داشتن اخلاق دمکراتیک معروف است، و نیز اینکه حوصله ی فراهم آوردن یک صد شتر را ندارد، این بار از خونتان گذشت. خلاصه این دفعهء ماقبل آخرتان باشد، برادر شجاع!

همچنين: «دیه‌ء قتل زن مسلمان خواه عمدی و خواه غیرعمدی، نصف دیه مرد مسلمان است‌. (لابد پنجاه شتر!)»

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

هشتم سپتامبرالمشعشع سنه ی 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

   

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

  • Should be Empty:

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630