بازگشت به خانه        پيوند به نظر خوانندگان

چهارشنبه 1 شهريور 1391 ـ  22 ماه اگوست 2011

 

تشکیل شورای ملی ایران در آستانهء تشکيل

 اعلامیهء کمیتهء موقت هماهنگی شورا

هم ميهنان گرامی

در شرايط حساس كنونی كه كشورمان ايران با خطرات جدی روبروست، تنی چند از كنشگران و نيروهای سياسی ـ مدنی از  طیف ها و گرایش های مختلف برای برون رفت از اين بحران دهشتناك و خانمانسوز همگام با ملت يگانهء ايران، دست در دست هم داده تا با گذار دموکراتیک و به دور از خشونت از نظام مستبد جمهوری اسلامی، شرايط مناسب برای برگزاری انتخابات آزاد، سالم و عادلانه منطبق با موازین بین المللی، بمنظور انتخاب نمایندگان مردم در مجلس مؤسسان، جهت تدوین قانون اساسی نوین ایران و تعیین ساختار اداری کشور و در نهایت برگزاری همه پرسی برای تصویب قانون اساسی نوین را فراهم آورند.

در همین راستا، پس از چندین ماه تلاش و رایزنی با فعالان و سازمان های مدنی ـ سیاسی، "كميته موقت هماهنگی برای تشكيل شورای ملی ايران"، جهت روشنگری و شفافيت اعلام می نمايد، که در طی روزهای آینده، "فراخوان ملی" بمنظور اعلام پيمان و همبستگی برای پشتیبانی از مبارزات و خواست های مردم ایران و دعوت از همگان، در وبگاه  farakhanmeli.org منتشر خواهد شد.

فضایی که همه شهروندان ايرانی علیرغم گرایش ها و انديشه های گوناگون در اقصی نقاط جهان و به ویژه در داخل کشور بتوانند برای سازمان دهی این نهاد ملی، فراگیر و دموکراتیک، آن را امضا كنند.  تنها با یک حرکت ملی و منسجم،  با حفظ و احترام به باورها و گرایش های گوناگون سیاسی ـ عقیدتی است که می توانیم، فریاد آزادی خواهی مردم ایران را برای انحلال نظام تمامیت خواه جمهوری اسلامی از طریق مبارزات مدنی و بسیج عمومی در راستای آشتی ملی و در نهایت برقراری حاكميت ملت در ايران به جهانيان برسانیم.

بدیهی است که تا قبل از تشکیل نهاد ملی پیشنهاد شده، منشور پیشنهادی كميته موقت هماهنگی برای تشكيل شورای ملی ایران و همچنین لیست امضاها فقط از طریق انتشار فراخوان ملی در وبگاه   farakhanmeli.org قابل استناد خواهند بود.

پاینده ملت ایران

كميته موقت هماهنگي برای تشكيل شورای ملی

دوشنبه 30 مرداد 1391

 

دو نگاه به اين اعلاميه

شورای ملی‌ ایران نیز مخفیانه به بازار آمد!

الف. نگار

پس از انواع و اقسام کنگره‌های ملی‌ و ضّد ملی‌ و کنفرانس های پشت درهاي بسته نوبت به تشکیل شورای ملی‌ نیز رسید!

در یکی‌ از وبلاگ ها و همچنین لینک مداوم و  تکراری آن در بالاترین در مورد تشکیل کمیته موقت شورای ملی‌ صحبت شده است کمیته موقّتی که هیچ اسمی از اعضا آن به بیرون درز نکرده است و جالب آنجاست که در بیانیه این شورای موقت آدرس  سایتی داده شده تا ملت بروند و آنجا از این شورا حمایت نموده و امضا بزنند که خود این سایت نیز خصوصی است  و باز نمی‌شود. [اين نقيصه اکنون مرتفع شد و سايت يک صفحه ای مزبور باز می شود].

گویا فرهنگ "در مقابل عمل انجام شده قرار دادن مردم" میرود عمومی‌ شود و تعدادی به شماره شاید کمتر از انگشتان یک دست برای خودشان کنگره و شورا میزند و سپس به شکل مضحکی فراخوان میدهند که آی ملت این شورا و این شما! بشتابید که میخواهیم ایران را آزاد کنیم!

دلیل پنهانکاری اولیه این افراد در عدم اعتماد به نفس و باور خودشان توسط خودشان می‌‌باشد که میدانند هیچ وجهه‌ای‌ بین مردیم ندارند ،سنگی‌ در تاریکی‌ میاندازند و منتظر اصابت احتمالی‌ می‌نشیند ،اگر به هدف خورد آنگاه خودشان را نشان میدهند و اگر نخورد مثل تمام این سالها  همان پنهان باقی‌ میمناند و سر خوردگی ملت ایران و تبعات روانی‌ چنین بازی‌‌های کودکانهای‌ برایشان هیچ ارزشی ندارد.

شورای ملی‌ ایران و کمیته موقت آن  همناند شورای هماهنگی‌ راه سبز ، مجهول الهویه متولد شده و اما میرود تا با به وسط کشیدن نام  و پای رضا پهلوی به عنوان مبتکر این شورا برای خویش کسب وجهه‌ نماید ،عرض خود ببرد و بر زحمت دیگران افزاید.

آقای رضا پهلوی اگر پشت این قضیه باشند باید پرسید چرا آغاز اعلام چنین شورای دهان پر کنی‌ توسط یک وبلاگ ساده و فردی صورت گرفته که کوچکترین سابقه سیاسی ندارد و معرف حضور افکار عمومی‌ نیست؟! به نظر میاید گاه و بیگاه کسانی‌ به نمایندگی‌ یا با ادعای ارتباط با آقای رضا پهلوی به میدان میایند که یا توسط خود ایشان مامور شده اند بدین طریق افکار عمومی‌ را محک بزنند یا اینکه خود سرانه اقدام به اینکار میکنند ،اگر فرض اوّل درست باشد این عده ، بازیچه آقای رضا پهلوی شده اند و اگر فرض دوم صحیح باشد آقای رضا پهلوی بازیچه آنها شده است!

در هر صورت در اینمورد سخن بسیار است و منتظر روزهای آینده میمانیم تا با آگاهی‌ کامل از جریانات پشت پرده سخن گوییم که مبادا متهم به ایجاد تفرقه و از این قبیل نشویم .میگوینفد کور از خدا دو چشم میخواهد یکی‌ سالم و یکی‌ همان کور ،مانيزامیدواریم حد اقل یکی‌ از چشمان این شورای مجهول  ،سالم ازآب در بیاید و مانند  قضایای شکایت رضا پهلوی از خامنه‌ای و مصاحبه اش با فوکوس در فضای تاریک و مبهم مطرح نشده برمبهمات نيافزايد و حرف و حدیث و سرخوردگی بیش از این به بار نیاورد.

قبل از هرچیزی باید این را آویزه گوش خود کنیم که دروغ و خودنمایی و فریب و شهرت طلبی اولین دشمنان ملت ایران هستند و برای مبارزه با جمهوری اسلامی از گرفتار شدن در آنهابايد پرهیز نمود.

 

انتخابات رفراندوم نيست!

خسرو فْرَوَهَر

هم میهنان گرامی‌،

متاسفانه، چون همان طور که از پیش حدس زده بودم، یک کمیته موقت چند نفره ؟ حق تعیین مستقیم نوع نظام آینده در یک رفراندوم یا همه پرسی‌ مستقیم توسط مردم ایران را در طرحی نوین با زیرکی منتفی کرد و به این گونه به قولی‌ که 30 سال به اپوزیسیون داده شده بود پشت پا زد، وظیفه ملی‌ خود میدانم این مطلب را باری دیگر به گونه‌ای که چندین بار پیش از این نیز گفته‌ام تکرار کنم.

ای کاش من هم جزو " از ما بهتران‌ها بودم " و سخن من هم در "آسمان" شنیده میشد! تمام زندگی‌ مبارزه نکردم تا این که عده‌ای تازه از راه رسیده با زرنگی و ریا نوع نظام جمهوری را از پیش انتخاب کنند ولی‌ به گونه‌ای که فقط "خودی " ‌ها بفهمند؟؟!! به خورد مردم دهند. خیر آقایان پشت در‌های بسته نشسته، امروز بسیاری از ایرانیان آگاه تر از آن چه فکر می‌کنید هستند. سال ۵۷ و داستان زرنگ بازی‌های اهریمنی خمینی تمام شد. همه پرسی‌ برای تعیین مستقیم نوع نظام آینده حق مسلم مردم ایران است.

آیا تفاوت انتخابات و رفراندوم را می‌دانید و آیا این برای شما به عنوان یک دموکرات و آزادی خواه اهمیت دارد؟

وظیفهء مجلس موسسان تعیین نوع نظام نیست، بلکه تدوین قانون اساسی است. انتخاب نوع نظام باید به رای مستقیم مردم باشد، یعنی‌ جمهوری یا پادشاهی به رای مستقیم همه ایرانیان.

انتخابات مجلس موسسان باید در تکمیل رفراندوم تعیین نظام باشد، نه جایگزین آن. تعیین نوع نظام باید به رای مستقیم مردم باشد، نه به رای غیر مستقیم.

امیدوارم بلکه باید بگویم آرزو می‌کنم یاران و هم میهنان گرامی‌، نگذارند حق تعیین سرنوشت ایرانیان، حق تعیین نوع و شکل آینده نظام سیاسی ایران، جمهوری یا پادشاهی توسط خود خواهان و خود کامگان پنجاه و هفتی ملا(خور) شود.

بیاندیشید که چرا برخی‌ تلاش می کنند که در مجلس مؤسسان علاوه بر تدوین قانون اساسی نوع نظام نیز تعیین شود! کمی‌ بی ندیشید، به آن چه در افغانستان روی داد بی ندیشید، شاید برخی‌ نکات برایتان روشن شود!

امرداد 2571

http://alefnegar.blogspot.com/2012/08/blog-post.html

 

نظر خوانندگان

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه