بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 12 تير ماه 1391 ـ  2 ماه ژوئيهء 2012

 

خبرخوب

فدوی نمی داند تا کی می خواهد گز نکرده، پاره کند؟ اینهمه سال در این باب رنج می برد که در

وطن سابق، که البته از سوی خوارج و معاندین، لعنة الله علیهم اجمعین، بناحق به بزرگترین زندان خاور میانه معروف شده است، کلی زندانی سیاسی  در راه خدا به تحمل شکنجه و عذاب مشغول، به الطاف خفیهء مقام معظم رهبری، متع الله المسلمین بطول بقاء دولته مستظهر، و به دعاگوئی وجود مبارک، مفتخراند. فدوی در همین احوال ناخوش به سر می بـُرد که با انتشار خبری از سوی برادر غلام حسین(ع) اسماعیلی، زندانبان محترم کشور، از نگرانی سهمگین خود به در آمد و نفس ِ راحتی کشید.

فدوی البته بخیل نیست و خبر را عیناً نقل می کند تا دوستان نیز، بقول عوام، for free لذتش را ببرند: «ما اصلاً زندانی سیاسی نداریم. حالا اگر یک زندانی خودش را سیاسی بداند حرف دیگری است!..»/مهر

فدوی خوانندگان محترم ضد انقلاب را نمی داند، لکن شخصاً عرض می کند که حضرت استادی راست می فرماید! چرا که بموجب یک حساب سرانگشتی، تمامی زندانیان سیاسی را در سال های 60 و 67 بعون الله و با یک قیام و قعود کشتند، و دیگر، چیز زیادی نباید باقی مانده باشد!

 

تجویز

مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد دامت تحریکاته، هر چه نداشته باشد، انصافاً رو دارد! مشارالیه را طبق معمول، یابو مدّه ظله العالی برداشته، و به گزارش خبرگزاری وابسته ی فارس، و با تیتر

«پیشنهاد احمدی نژاد برای تغییر  وضع دنیا برای رستگاری جهان و جهانیان در اجلاس ریو+20 نسخهء عطاری پیچیده است!

فدوی، و بلکه خوانندگان محترم ضد انقلاب، و حتا زبان بستگان حاضر در آن جلسه، به ضرس قاطع، جان و حوصلهء مرور انشای ایشان را ندارند. باری این منظرهء آشنا اما، فدوی را بیاد سفر نیویورک حضرت استادی انداخت. فدوی به جای نقل و شرح آن سفر و انشای مشابه مربوطه، نظر یکی از شهروندان و پاسخ را پیرامون سفر مذکور، در پی می آورد:

«تلویزیون را نگاه می کردم؛ اكثر كشورها جايگاه مجمع عمومی را ترك كرده بودند و چند تا كشور آفريقايی مانده بودند و سخنرانی رئيس دولت ما را گوش می‌كردند، آيا بهتر نيست كه اصلا‌ نروند؟»

فدوی: والله برادر شهروند، به قول سید قاسم (مش قاسم سابق) دروغ چرا؟ فدوی از خوف این که به سرنوشت آن دانشجو که از برادر رئیس جمهور انتقاد کرده بود دچار نشود، تا امروز پاسخ شما را نداد لکن این روزها چون "معجزۀ هزاره سوم" به بیت برادر هوگو چاوز در ونزوئلا تشریف برده اند، فلذا با اغتنام فرصت یواشکی عرض می کند که نه تنها با شما موافق است، بلکه پیشنهاد می کند که در این گونه موارد، صرف در این است که مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، به جای آنکه برادر رئیس جمهور را با آن همه خدم و حشم به مقر شیطان بزرگ بفرستند، آن چند فقره آفریقائی را، به خرج ملت یک لا قبا به دارالخـُرافه بیاورند و برادر احمدی نژاد، انشایش را همین جا برای آن چند نفر، از رو بخواند!»

باری، فدوی امروز نیز ترجیح می دهد که به جای نقل و شرح سفر اخیر به ریو دو ژانیرو و انشای مشابه مربوطه، نظر تنها کاربر سایت ناقل این ویروس را، در پی بیاورد:

«یکی نیست با این یابو بگه تو اول بیا خودتو درست کن، درست کردن وضع دنیا پیشکشت! /آخرین نیوز

زیاده عرضی نیست ...

 

نگاه ایرانی

بخشی از ملت گرامی ایران همواره مایهء شگفتی فدوی بوده، هست و بر این پایه، خواهد بود! این معنی را وی در مرور خبرهای جراید شریفهء دارالخرافه، بنقل از ایسنا بشرح زیر مجدداً دریافت:

«امشب 16 خرداد راس ساعت 23 و 30 دقیقه به وقت ایران، به مدت 15 دقیقه، لوگوی پپسی کولا بر روی ماه قرار می‌گیرد که در ایران و منطقه خاورمیانه به وضوح قابل رویت است

و در همین ارتباط : «گزارش های خبرنگار "انتخاب" حکایت از آن دارد که صدها هزار نفر از مردم ایران، راس ساعت 10 و نیم امشب با حضور بر پشت بام ها، دقایق طولانی به ماه خیره شدند تا شاید تبلیغ پپسی را روی ماه ببینند!.. نکتهء عجیب تر آنکه، گروهی دیگری از مردم تا این لحظه از نیمه شب (1 بامداد) با طرح این مسئله که "ایران با کشورهای غربی، تفاوت زمانی دارند" همچنان به ماه خیره شده اند!»

بموجب همان منبع، ملت ورجاوند، در صحت و سقم این خبر، البته تردید که نمی کند هیچ، در مقام یافتن امکانی بمنظور توجیه آن نیز برمی آید!:

«محمد (ص) کرمی، مدیر گروه روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد فرهنگ و هنر کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: وقوع چنین رویدادی در نوع خود بی نظیر و خارق العاده است و تا پیش از این نیز چنین چیزی وجود نداشته است..!»

این مدرس گرامی رشته‌های روابط عمومی و تبلیغات دانشگاه که پیداست که با پذیرش این پدیدهء ذهنی مشکلی ندارد، در ادامه از عوارض حدوث این واقعه سخن می گوید و از اینکه نظر مردم در این ارتباط استفسار و لحاظ نشده، البته گله مند است!:

«اما سوالی که در این بین وجود دارد، این است که آیا مردم از این اقدام راضی هستند؟ چرا که ماه در بسیاری از فرهنگ‌ها نماد زیبایی و آرامش است و ممکن است روزی برسد که مردم ماه را دیگر آنگونه که بود نبینند و هر شب آن را با یک لوگوی جدید نظاره کنند!»

محمد (ص) کرمی، مدیرگروه روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، اما تا پایان گفتگو در این ارتباط همچنان نگران است:

«یقیناً ماه متعلق به همهء مردم روی زمین است، اما آیا یک شرکت با نهایت خودخواهی چنین حقی دارد که لوگوی خود را بر روی ماه قرار دهد؟ »

این مجموعهء خبری، فدوی را به این نتیجهء غم انگیز می رساند که ملت گرامی و شگفت انگیز ایران، تنها ملتی ست درجهان که از یک سوراخ، بیش از یکبار گزیده می شود!..

باری- فدوی نیز در این ارتباط، بعنوان یک ژورنالیست، البته نظر و اقدام خودش را دارد:

یک مقام آگاه خاج پرست که حتا با پیشنهاد رشوهء کلان نخواست نامش فاش شود، یواشکی به فدوی گفت که این فقط یک تست بود تا دریابند که آیا زمان فرستادن یک فقره امام دیگر به ماه، فرا رسیده است یا نه!...

 

 

اقتدار پارچه ای

خواهر اشتون نمایندهء اتحادیه اروپا در مذاکره با برادر جلیلی، در ارتباط با پوشش کاری کرد که برادران شرمنده شدند!  تا آنجا که برادر حسین(ع) شریعتمداری که"سر بریده می دارد دوست" از آن به اقتدار جمهوری اسلامی یاد کرد!.

لیلا حاتمی نیز ظاهراً از حضرات در فستیوال کن حتی المقدور رفع نگرانی کرد تا آنجا که بخشی از برادران در جراید شریفهء دارالخُرافه، از او به نیکی یاد کردند:

«در هفته ای که گذشت، جشنواره پر سابقهء بین المللی کن به پایان رسید، اما آنچه در ایران خبرساز شد، حضور یک سینماگر زن ایرانی و استفاده از حجاب توسط این هنرمند ایرانی در این رویداد و همچنین ده ها جشنواره ای است که در طول چند سال اخیر میهمانش بوده است تا شاهد طرح این پرسش باشیم که چرا لیلا حاتمی همچون برخی بازیگران سینما، افراط و برهنگی را در رویدادهای بین المللی سینمایی برنگزیده است؟»

بین علما در هر ارتباطی، البته همیشه اختلاف است. بخش دیگری از مؤمنین اما، گیرم بی ذکر نام، چنگ و دندان مربوطه را در این پیوند، شان دادند:

«بهمن کارگر٬ معاون اجتماعی نیروی انتظامی، خواستار برخورد با زنان هنرمندی شد که در جشنواره‌های بین‌المللی "کشف حجاب" می‌کنند و با "نامحرم" دست می‌دهند.»/فارس

حال باید دید که در مراسم بعدی، رفتار حضرات آیات و حجج اسلام با هنرمندانی که ناخواسته می کوشند که برای حضرات نیز، قدری آبرو فراهم کنند، چه خواهد بود؟...

 

برگردان

برادران قرار بود فقط  متولی جهان باقی باشند لکن حضرت شان پنداری باقی جهان را نیز ضمائم ممالک محروسهء ولایت مطلقهء فقیه تلقی فرموده اند؛ ملاحظه کنید :

«مرتضی آقا تهرانی در بخشی از سخنان خود در این همایش (جوانان حامی جبهه پایداری) با اشاره به یکی از سخنرانی های آیت الله مصباح یزدی در آمریکا گفت: سخنان ایشان در آن دانشگاه به قدری خوب بود که مترجم هم کم آورد و مجبور شدند او را با فرد دیگری جا به جا کنند!.. . / آفتاب

          والله برادر آقا تهرانی، بقول برادر سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ...

ترجمه ی مهملات حضرات به زبانی دیگر، حقیقتاً کار هر کسی نیست..

حال فدوی، از اینکه این مجسمه ی بلاهت و شقاوت، اساساً در ممالک محروسه ی شیطان بزرگ چه می کرده است، عجالتاً می گذرد ..

 

رفع نگرانی

پیرامون رؤیت اشیاء نورانی در آسمان ایران سابق، و حیرت توأم با هراس مؤمنین و مؤمنات، سرانجام برادران متعلق به «سازمان پدافند غير عامل» اعلام کردند که:«اشياء نوراني در آسمان به خاطر رزمایش "طلوع فجر" بود!»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، سازمان پدافند غير عامل علت مشاهدهء اشياء نوراني در آسمان برخي شهرهاي كشور را برگزاري رزمايش سراسري با هدف تست واحدهاي پدافندي كشور اعلام و خاطر نشان كرد كه اين رزمايشکه با عنوان "طلوع فجر" برگزار شد با موفقيت انجام شده است.

از آنجا که در باب هر مسأله ای فارغ از اهمیت آن ، محال است که بین برادران اختلاف بروز نکند، اینمورد نیز استثنا نیست و برادران ُملحد ما در روسیه نظری خلاف برادران دینی خود در ایران اسلامی دارند: «وزارت دفاع روسیه:  آزمایش موشک روسی، علت مشاهده شی‌ء نورانی در آسمان بوده است».

وادیم کوال، رئیس بخش حفاظت اطلاعات نیروهای استراتژیک موشکی در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شی نورانی دیده شده در آسمان های برخی کشورهای خاورمیانه و روسیه، نتیجهء آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک بین قاره ای "Topol " بوده است. این موشک در ساعت 22:39 به وقت باکو آزمایش شد.

خوانندگان محترم ضد انقلاب، خودشان زحمت کشیده و پیدا کنند پرتقال فروش فضائی را!

 

مصادره ی به مطلوب!

حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، به استنناد شواهد تاریخی، جائی نمی خوابند که زیرشان آب برود!. برادر مهدی (عج) کروبی آخوند نسبتاً ناراضی، که حسب گزارش برادران در حصر خانگی بسر می برد، به ناگهان آفتابی و ظاهراً سر حال و چاق و چله ،با اهل بیت خود دیدار کرده است. به نتایج آوانسی که برادران داده اند نگاه کنید:

«به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ انتقاد گسترده فتنه گران که از وضعیت روبه راه وی ناراحت بودند، خطاب به فرزندش اينگونه مطرح شده بود:‌ "اين چگونه حصري است که مي گوييد بدتر از زندان است و شيخ شجاع چنين تپل و سرحال است که غم و غصه دوستان زنداني از چهره اش مي بارد! اين عکس را چگونه از سلول مخفي و ترسناک پدر انداختي! آدرس بدهید که ما هم برویم آنجا  و دلی از عزا در بیاوریم!»

اما  یکی از طرفداران فتنه که هنوز نتوانسته حقیقت ها را قبول کند این گونه تحلیل خود را ادامه داده است: «درست است، مهدی کروبی کمی وزن اضافه کرده است. اما از کجا معلوم این موضوع به خاطر خوش گذشتن به او بوده باشد؟! هیچ بعید نیست که عمداً به او غذای چرب و پر کلسترول خورانیده باشند تا سکته کند! /بولتن نیوز

 

ترسناک

نزدیک به تمامی حضرات آیات و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین، قدرت خدا، از نظر قیافه نیز شدیداً در مضیقه هستند. حیرت فدوی لکن از آن جهت است که برادران هر از گاهی، با تیترهائی که معمولاً چنین است: «تصويري منتشر نشده از آيت‌الله...»،  تن ملت مار گزیده را، در رو، و حتا زیر زمین، می لرزانند!..

 

هراس

کار برادران این روزها شده است فقط ترساندن ِ ُمشرف به سکتهء فدوی!..  چندانکه فدوی در مرور خبرهای دارالخُرافه به تیتر ترسناکی بنقل از سایت برادرانهء رجانیوز بشرح زیر برخورد: «حضور يك مجرم امنيتي در كنار هاشمي!»/  رجا نیوز( تیتر)

شما خوانندگان محترم ضد انقلاب را نمی داند، لکن فدوی را شدیداً خوف برداشت که نکند یک وقت مجرم ِ مذکور در خبر بالا، به برادر هاشمی رفسنجانی که زمانی از امیدهای امام(ل) و ُامّت بود، و حالا البته برای مقام معظم رهبری، ابد الله وجوده، حکم درِ مسجد را دارد! گزندی برساند؛ لکن قدری باریک تر که شد دریافت که آن مجرم امنیتی نابکار، فائزهء کار ِ خودمان است و البته نفس راحتی کشید!..

 

رأی دادگاه

فدوی دندان روی جگر گذاشته و داشت به اخبار تلویزیون برادران که رو به هموطنان سابق (برونمرز) پخش می شود، نگاه می کرد که دریافت برادر گوینده دارد پیرامون محاکمهء حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر که از روز 22 بهمن ‌ماه سال 1389 در پی قیام مردم مصر و اعتراض آنان به حکومت سی‌ساله اش از قدرت کناره‌گیری کرد، سخن می گوید و در عین حال نارضایتی حضرات را از نتیجهء دادگاه پنهان نمی کند و از آن به تکرار، به نتیجه ی ضعیف یاد می کند.

استنباط  فدوی، که از اندکی  پس از آغاز شاهد این گزارش جانبدار بود از واژه ی "نتیجهء بسیار ضعیف محاکمه"، چیزی در حدود مختصری جریمه، به اضافهء چند هفته یا ماه حبس قابل خرید بود؛ لکن باریکتر که شد دریافت که این "نتیجهء بسیار ضعیف" ِ محاکمه حسنی مبارک 84 ساله، حبس ابد بوده است!..

باری  فدوی نمی داند روزی که بعون الله نوبت خود برادران و در رأس آنان اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطنة که شد، آیا همین اصرار را خواهند داشت؟!

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

29 جون المعطر سنه ی 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630