بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 25 ارديبهشت 1391 ـ  14 ماه مه 2012

 

تلافی

پیرو ماجرای ترانه ی شاهین نجفی که برادران از آن اهانت اراده فرموده اند، مؤمنین در کسوت وکلای تسخیری اهل بیت، صلوات الله علیهم اجمعین، اقداماتی بشرح زیر مبذول داشتند:

«آخرین نیوز: اولین شبکهء اجتماعی ویژهء ائمه با عنوان "هادی نت" راه اندازی شد و روز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت امام علی النقی(ع) رسماً افتتاح می شود که در این شبکه ضمن پرداختن به مسائل مذهبی و دینی نگاهی ویژه به موضوع اهل بیت خواهد شد. راه اندازی نخستین شبکهء اجتماعی ویژهء ائمه در پی توهین به ساحت مقدس امام دهم شیعیان امام علی النقی(ع) صورت گرفته و قرار است پنجشنبه هفته جاری همزمان با سالروز شهادت ایشان به صورت رسمی رونمایی شود. مرکز توسعهء فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اعلام استقبال مراجعه کنندگان از این شبکهء اجتماعی مذهبی تاکید کرده که پس از راه اندازی این شبکه، شبکهء اجتماعی امام رضا(ع) نیز راه اندازی خواهد شد و افتتاح شبکه اجتماعی سایر ائمه نیز در برنامه ریزی این مرکز قرار دارد».

قدرت خدا، به مسلمین کثرالله امثالهم که امیدی نبوده و نیست، باز قاصم الجبارین پدر خاج پرستان لعنة الله علیهم اجمعین را بیامرزد که به یاری مصادیق بارز تهاجم فرهنگی، به داد ائمهء گرامی(ع- س- ل- ص- عج) رضوان الله علیهم اجمعین رسیدند!

 

خبر خوش

فدوی هم مانند شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، نگران پوشش خواهر اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با برادر سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، در کنفرانس مذاکرات هسته‌ای میان ایران سابق و گروه ۵+۱ (که فدوی نمی داند کی می خواهد 6 بشود) بود که با رؤیت خواهر مذکور، که نسبت به دفعه ی پیش، تقریباً بسیجی شده است،خیالش قدری راحت شد که مذاکرات بسود اسلام عزیز در دارالکفر مسکو ادامه خواهد یافت...

ترجیحات اقتصادی

خوانندگان محترم ضد انقلاب مقدمتاً به اين خبر، که طنز نیست، توجه فرمایند: «واردات چینی در ازای ارز دولتی: میخ و پونز، شلنگ پلاستیکی، بند شلوار!»

فدوی نمی داند که برای شما خوانندگان بی مبالات ضد انقلاب، از میان :میخ، پونز، شلنگ و بند شلوار کدام مهمتر است؟..فدوی البته، چندان هم پرت نیست و می داند که شما برای دستیابی به پاسخ درست به پرسش دشوار فوق، به مبالغ هنگفتی زمان نیاز دارید تا آن را از مرجع تقلید خود، ضاعف الله اشراقه، استفتاء فرمائید؛  لکن فدوی بعنوان راهنمائی عرض می کند که به فتوای علمای سلف، رضوان‌الله تعالی عليهم و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، از آن میان بند شلوار بسیار چیز مهمی ست و احوط آن است که ساخت برادران ُملحد چینی ما باشد؛ محض اطلاع!

 

محاسبه

از زمانی که برادران قبول و اعلام فرمودند که یک لوله ارز فشار قوی از جیب ملت یک لاقبا به لبنان کشیده اند، ابراز این مطلب دیگر شایعه ی ضد انقلاب نیست و فدوی نیز، بی هراس از داغ و درفش برادران، آن را بشرح زیرنقل می کند:

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اعتراف کرد که هزینهء بازسازی مناطق تخریب شدهء جنوب لبنان در جنگ با اسرائیل، توسط رهبر جمهوری اسلامی و حکومت ایران پرداخت شد. او این سخنان را شامگاه جمعه در مراسمی که به مناسبت پایان طرح "وعد" برای بازسازی منطقه جنوبی "ضاحیه" برگزار شد، بیان کرد.

«تکیه ما در این زمینه همواره بر کمک ایران بود...اگر حمایت مالی ایران نبود، ما کار را آغاز نمی‌کردیم و به این دستاوردهایی که رسیده‌ایم، دست نمی‌یافتیم.»/ روز

 راستی، بنظرشما خوانندگان محترم ضد انقلاب، برادر نصرالله با ملت سابق ایران، ماچی چند حساب کرده است؟!

اینهم چند منظره از جنوب لبنان ایران! (بندر عباس ـ م)

 

مساوات

فدوی در مرور خبرهای جراید شریفه ی دارالخُرافه، گاه به خبر هائی بر می خورد که نمی تواند با ملاحظه ی آن، به رعایت عدل و انصاف مبسوطی که در همه جای جامعه اسلامی حاکم است، اذعان  و بلکه اعتراف نکند(1). تورقی کوتاه در در رسانه های مذکور، شمار قابل ملاحظه ای ازاین قسط اسلامی را، بدست می دهد(2). مستوره یا نمونه ی دم دست اگر بخواهید، خبری به نقل از سایت وابسته ی تابناک استکه تیتر آن در پی می آید :

«درگذشت همزمان کارشناس آژانس انرژی اتمی و یک فرمانده سپاه در حادثه رانندگی» و در پایان گزارش هم آمده است: «هرچند این دو حادثه ارتباطی به هم ندارند و یکی در استان مرکزی و دیگری در لرستان رخ داده، آسیب پذیری ادامه یافتهء کشور از تلفات جاده ای را نشان می دهند که گاه نیز ممکن است چهره های مشهور را قربانی خود کند!».

باری - درست است که خبر، خبر بد و غم انگیزی ست، لکن در عین حال، نمودی از جامعه ی شدیداً شکوهمند اسلامی ما نیز هست که در آن، جاده هایش حتا، خودی و غریبه سرش نمی شود!

زیاده عرضی نیست..

------------------------

(1)  لطفاً فحش ندهید برادر خواننده، خوبیت ندارد!..

(2) لطفاً دندان (اگر هنوزدارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید و فحش ندهید!

 

نقد مکتبی

فدوی با ملاحظه ی شیوه ی طرح برخی مسائل در جراید شریفه ی دارالخُرافه، خوف برش می دارد که نکند انقلاب شده است و دیگر خیلی چیزها را می شود گفت و نوشت. بعنوان مستوره به خبر زیر نگاه کنید:

«نقد شبهه‌ی مرجعیت مقام معظم رهبری؛ آیا مرجعیت، شرط لازم برای ولایت فقیه نیست؟ انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام خمینی(ره)، شبهاتی را به دنبال داشت، از جمله این که نخست ایشان در مقام مرجعیت نیستند و انتخاب ایشان طبق قانون اساسی، غیر قانونی است و دوم ایشان صلاحیت علمی لازم را نیز ندارند؛ حال بررسی این مسایل بسیار حائز اهمیت است... / الف

بنقل از همان منبع، "پایان سخن شنو که ما را چه رسید":

«علاوه بر موارد یاد شده!، انتخاب قانونی ایشان از سوی خبرگان رهبری خود متأثر از دو عامل می‌باشد که هر کدام به تنهایی می‌تواند مهم‌ترین دلیل بر شایستگی ایشان برای رهبری نظام اسلامی باشند؛ آن دو عامل عبارت‌اند از: نخست احراز شرایط لازم برای رهبری آیت الله خامنه‌ای از سوی اکثریت قاطع اعضای مجلس خبرگان به عنوان بهترین و شایسته‌ترین فردی که قدرت و توانایی رهبری نظام را دارد، و دوم تأکید امام بر شایستگی ایشان برای رهبری نظام که در موارد متعدد بدان متذکر شده‌اند؛ از جمله سخنی را که سید احمد خمینی به نقل از امام فرمودند که "آقای خامنه‌ای شایسته‌ی رهبری است".»

فی الواقع، در پایان نقد برادران، فدوی بدهکار هم شد، که البته نقلی نیست و در این سی و چند ساله، دیگر به آن عادت کرده است و بدون آن پنداری، امورش نمی رود!

 

چماق و هویج!

برادران پنداری از برخی شیوه های خاج پرستان، از جمله سیاست "چماق و هویج"، چندان هم بدشان نیامده است. اگر گروه 1+5 (که فدوی همچنان نمی داند که کی قرار است 6 بشود)، سیاست مذکو را در مورد برادران اعمال کرده است، برادران هم آن را بعون الله عیناً در مورد خواهران بد و خوش حجاب، در نمایشگاه اخیر کتاب در تهران اجرا فرمودند (شهرزاد نیوز بنقل از آفتاب):

چماق

هویج

 

 

تلفا ت

فدوی تا کنون می پنداشت که ضرب و جرح و قتل و از این قبیل، که البته حق مسلم ماست، فقط در زندان ها، جاده ها و خیابان های وطن سابق اتفاق می افتد؛ لکن امشب در مرور خبرهای جراید شریفه ی دارالخرافه دریافت که اتفاقات مذکور، در محل اجرای برنامه ی خاله شادونه نیز ممکن است رخ بدهد!؛ فدوی سوگند می خورد و اگر باورتان نمی شود، جان مراد و مقتدای خود، مقام معظم رهبری ادامه الله علوّه، را نیز ضمیمه می کند که این خبر، ساخته و پرداخته ی کارگاه طنز وی نیست؛ اصلاً  بنقل از قدس آنلاین بخوانید :

«(تیتر) کشته و مجروح شدن 7 نفر در محل اجرای برنامه ی خاله شادونه!..(متن) فرماندار خرم‌دره گفت: بر اثر ازدحام برای خروج از محل اجرای برنامه خاله شادونه در خرم‌دره، سه کودک جان سپرده و ۶ نفر دیگر مجروح شدند».

 

اصلح ُنسَخ

شهر شدیداً شلوغ است و فدوی هم خواست که، با اغتنام فرصت، بخت خود را در امر خطیر تصحیح متون نیز بیازماید. باری- متن مغلوطی را که فدوی برگزید، متعلق به دوران قاجار و عهد ناصری و بشرح زیر است که  در اثر دخالت کاتبان و ناقلان بیسواد یا کم سواد، اغلاطی فاحش در آن راه یافته بود؛ ملاحظه کنید:

«قربانت شوم

«الساعه که در ایوان منزل با همشیره‌ همایونی به شکستن لبهء‌ نان مشغولیم، خبر رسید که شاهزاده موثق‌الدوله حاکم قم را که به جرم رشا و ارتشا معزول کرده ‌بودم به توصیه‌ء عمهء‌ خود ابقا فرموده و سخن هزل بر زبان رانده‌اید. فرستادم او را تحت‌الحفظ به تهران بیاورند تا اعلیحضرت بدانند که اداره‌ء امور مملکت به توصیه‌ عمه و خاله نمی‌شود».*

فدوی پس از مقابلهء متون متعدد، و البته قابل اعتماد، موفق شد که متن مذکور را بشرح زیر ویراسته و پیراسته، و بقول عوام  up to date کرده و به سمع و نظر خوانندگان محترم ضد انقلاب رسانده  و اجر خود را نیزاز مسؤلین ذیربط، اعلی الله مقامهم  اجمعین، مسئلت نماید:

«قربانت شوم

«الساعه که مشغول رتق و فتق امور مالیه ی ولایات بودم، خبر رسید که برادر خاوری با مبلغ سه هزار میلیارد وجه رایج مملکت امام زمان(عج) ُام القرا را به مقصد یکی از مستملکات sister الیزابت ترک و بعون الله صحیح و سالم به ممالک محروسه ی کانادا هجرت فرموده و عجالتاً برای دستگرمی، بیت 3 میلیون دلاری خود را نیز ابتیاع، و به دعاگوئی وجود مبارک مفتخر، و به الطاف خفیه ی آنحضرت مستظهر است . این مختصر، مستعجلاً قلمی شد، تا اعلیحضرت العظما بدانند که اداره ی امور مملکت، بی توصیه ی عمه و خاله نمی شود!»..

زیاده جسارت است!..

------------------------------------

* یادداشت امیرکبیر به ناصرالدینشاه

 

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

«رضايي: روز جمعه كه براي اولين بار به پارك چيتگر رفته بودم نمازخانه پارك را عده اي از زنان و مردان اشغال كرده بودند و مشغول پاسوربازي بودند . در گوشهء ديگر پارك زن بي حجابي با مردي درحال بازي بدمينتون بود، ظاهراً اين پارك اروپايي است و از هر حيث منكرات آزاد است! شهرداري و نيروي انتظامي چه مي كنند؟»

فدوی: چطور ندیدید برادر رضائی؟ برادران شهرداری و نیروی انتظامی هم، در گوشه ی دیگر پارک مشغول همان فعل بودند!.. معذالک فدوی مهملات خردمندانه ی شما را در مجالی بعرض رساند صلاح ندیدند در شرایطی که تحریم ها دندان شان را مسواک زده است، به ملت بقول عوام hard time بدهند؛ منتهای مراتب برای اینکه جنبه ی شرعی قضیه هم رعایت شده باشد، مقرر فرمودند که بجای "بدمینتون" ملت از این پس، "خوب مینتون" بازی کند، برادر رضائی!..

 

«6712---0912: با اجراي فاز جديد برخورد نيروي انتظامي با مانكن هاي خياباني انتظار داريم ماشين هاي عروس كه عروس خانم نيمه عريان است متوقف بشوند. چرا بايد اجازه داده شود كه شئونات اخلاقي زير پا گذاشته شود».

فدوی: نخیر، بی فایده است برادرمؤمن؛ نرود ُگرز آهنین در مغز!؛ ماشین که قابلی ندارد، اصلاً عروسی باید متوقف شود؛ داماد هم اگرحرف اضافه زد، فدوی را فی الفورخبر کنید تا آن یاغی نابکار را تحویل برادر مرتضوی بدهد، والسلام، عروسی تمام!

 

«يك دانشجوي هموطن: چرا صدا و سيما به جاي مسجد الاقصي دائم تصوير قبه الصخره را نشان مي دهد؟ شايسته است رسانه ها در اين اقدام جلوتر از مردم باشند نه عقب...»

فدوی: فدوی برای درک فرمایشات شما، همینطور مشغول عقب - جلو کردن است؛ چند بار هم به دیوار خورد!.. بهر روی اگر واژه ی "هموطن" را در ادامه ی دانشجو نمی گذاشتید، بهتر بود زیرا  فدوی بقول عوام confused شده و می پندارد که شما جسارت است، ایرانی هستید، برادر مؤمن..

 

«يك دبير بازنشسته: دولت تركيه چگونه است كه ادعا مي كند با دولت ايران همسايه و دوست است، درحالي كه بدون هيچ مسئله اي به مجهز كردن افراد براي بمب گذاري در سوريه و عراق با كمك برخي كشورهاي عربي منطقه و كشورهاي غربي اقدام مي كند؟ آيا ادعاي دوستي با دولت ايران را از سوي چنين كشوري مي توان پذيرفت، درحالي كه با كشورهاي اسلامي همجوار چنين رفتاري را دارد و آيا اين همان اسلام آمريكايي نيست؟..»

فدوی: والله برادربازنشین،بقول سید قاسم(مش قاسم سابق - م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ.آ.آ.آ... فدوی که دیگر عقلش به این چیزها نمی رسد ؛ همینقدرمی داند که پیامبر گرامی( ص) مع الاسف آمریکائی نبود !..

 

«يك شهروند اهل نقده: براي رفع مشكل اداري از آذربايجان غربي به تهران آمدم و جلوي پارك دانشجو و تئاترشهر ديدم كه يكي از هنرپيشه هاي معروف سينما با كمال وقاحت با زنان نامحرم دست مي دهد و رفتاري بسيار زشت در برخورد با نامحرمان داشت. آيا اين قشر از رعايت تكاليفي كه خداوند مقرر كرده معاف است؟»

فدوی: فتبارک الله احسن الخالقین! برادر مؤمن !خونتان را کثیف تر نکنید، اینها همینطورند و عقل شان نمی رسد که "کارهای دیگرشان" را در "خلوت" بکنند؛ بهر حال دل فدوی هم در این میان شدیداً برایتان بار.ب.کیو شد که این همه راه را تشریف آوردید و تنها مشکل اداری تان رفع نشد، آن مناظر فجیع را هم دیدید؛ بقول آن  شاعر ضد انقلاب:جای آنست که خون موج زند در دل لعل!

 

«5440---0916: به افرادي كه به يكباره اعلام مي كنند سهميهء بنزين 100 توماني تا پايان ارديبهشت مي سوزد بايد گفت، آيا سزا و پاداش افرادي مثل من كه در مصرف بنزين صرفه جويي كرده و با وسيلهء حمل و نقل عمومي در شهر تردد كرده ام، اين است كه بنزين حق مصرفي من بسوزد و حقم پايمال گردد؟»

فدوی: مراتب توسط فدوی بعرض رسید؛ در پاسخ فرمودند که به فتوای علمای سلف رضوان‌الله تعالی عليهم و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، بنزین جزو مواد سوختنی ست و کاریش هم نمی شود کرد، فدوی بی تقصیر است برادر 5440---0916»

 

«8361-0912: در ادبيات فارسي از صداي سگ با واژه "پارس" ياد مي شود از آنجا كه اين كلمه (پارس) مشترك لفظي است و نژاد ما ايرانيان نيز پارس مي باشد پيشنهاد مي كنيم در صحبت و نوشته براي رساندن مفهوم صداي سگ از واژه «وق» استفاده بشود».

فدوی: همین یک فقره جنس را کم داشتیم که راه برویم و وق وق کنیم، برادر 8361-0912.

 

« عبداللهي و 8830---0912: از اول كه بنزين سهميه بندي شد مسئولان به ما گفتند مصرف بنزين خود را مديريت كنيد و ما هم به اين توصيه گوش كرديم و الان بنده 670 ليتر بنزين در كارتم دارم، اما اكنون با محدود شدن زمان مصرف بنزين 100 توماني نمي دانيم چه وقت بايد به حرف دولت گوش بدهيم، در مدت 10 روز مانده چگونه اين بنزين را مصرف كنم آيا جواب صرفه جويي هاي ما اين است؟»

فدوی: تویش نان (اگر گیرتان آمد)، ترید و میل کنید، برادر عبداللهي!

 

«5054---0911: در حالي كه حقوق كارمند سالي يك بار آن هم زير ده درصد افزايش پيدا مي كند آيا انصاف است كه فقط شير در طول اين دو ماه چند بار گران شود؟»

فدوی: فدوی برای اینکه مطمئن شود که شما اشتباه می کنید، رفت جنگل شکوهمند و از شیر پرسید، ایشان هم اظهار بی اطلاعی کرد.

 

«6340-9093: اگر اسرائيل غاصب خيلي براي مرگ لحظه شماري مي كند اعلام كند تا فلسطينيان خارج شوند تا آنجا را با خاك يكسان كنيم تا جهان از دست اين جانيان نفس راحتي بكشند.

فدوی: ابلاغ شد برادر بولدزر!

 

«يك هموطن از اهواز: به آقاي هاشمي بگوييد ما حاضريم كه نان خشك بخوريم ولي هرگز زير بار ذلت با آمريكا نرويم. هيهات مناالذله».

فدوی: از این خبر خوب، ممنون برادر هموطن.فدوی از زمان چاپ خبر شما، با سیل تلفن و نامه ها مواجه شده، خلق الله از شما خواسته اند که آدرس نان خشک را مرحمت کنید.

بیت

تو نیکی می کن و در دجله انداز

کــه ایــزد در بیابانــت دهــد بــاز

 

«8516:0919: به نظر شما طلحه و زبير به اسلام بيشتر خدمت كردند يا برخي از خواص انقلاب؟!»

فدوی: در امتثال اوامر شما، فدوی شال و کلاه کرد و برای همه پرسی در پیوند با پرسش جنابعالی با ملت سابق ایران گفتگو کرد. اکثریت، ضمن سلام و تحیات گفتند:«بسمه تعالی؛ نه قم میخایم نه کاشون ؟ لعنت به هر دوتاشون!» لطفاً چک فدوی فراموش نشود !

 

«6119---0912: از شهردار محترم تهران درخواست داريم دستور بدهند از بلندگوهاي ايستگاه هاي مترو به جاي موسيقي برنامه هاي راديو معارف پخش شود. از اين طريق روزانه بسياري از شهروندان به صورت غيرمستقيم با نكاتي از معارف الهي آشنا خواهند شد و انس بيشتري پيدا مي كنند».

فدوی: والله برادر شهروند، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق - م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ.آ.آ.آ... فدوی شدیداً دنبالش را گرفت لکن در جریان اخیر که ریل ها ی مترو تبدیل به رودخانه شد، بلند گوها را هم مع الاسف آب گرفت و فدوی خوف آن دارد که صدای رادیوی مذکور دلخراش تر از اینکه هست بشود...

 

«حاج اكبر: اين كه اردوغان وزير امور خارجه تركيه نزد اوباما رفت و از آنجا به عربستان سفر كرد خيلي مهم و معني دار بود. مسئولان بايد مراقب باشند. درست است كه اردوغان همسايه ماست اما الآن كه به وسيله اوباما هدايت مي شود بايد مراقب او باشيم».

فدوی: خوب شد ادامه نداد، برادر حاج اکبر! اگر از آنجا به سوئد می رفت تکلیفمان چه بود؟ باری فدوی مراتب را با مرجع تقلید خود در میان گذاشت، 8 رکعت تماز وحشت با دوتا کوبیده ی اضافه، توصیه فرمودند. التماس دعا.

 

«سعيد اكبري از سلماس: به خود فروخته هايي امثال شيرين عبادي منافق بگوييد لازم نيست ايران بمب اتمي داشته باشد. بمب اتم ايرانيان همان ايمان قوي به خدا و اعتقاد و اطمينان به ولايت و 14 معصوم و ولي فقيه زمان امام خامنه اي است».

فدوی: ببخشید برادر اکبری، لطفاً بحساب کاهلی فدوی نگذارید، لکن خواهر شیرین عبادی فارسی زبان است وضرورتی برای به بقول عوام  forward کردن فرمایشات شما به ایشان نیست؛ لطفاً خودتان و به همان زبان شیرین فارسی، مستقیماً ادای مقصود  بفرمائید ممنون!.. ضمناً، فدوی از درک بخش پایانی فرمایش شما، که هر ایرانی بمثابه ی یک بمب اتم است، علت گرفتارهای هموطنان را در فرودگاه های جهان، دریافت!

 

به پایان آمد این جوهر، شکایت همچنان باقی !

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

26 می المخمور  سنه ی 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود  

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630