بازگشت به خانه

چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 ـ  25 آوريل 2011

 

وکالت داخلی ها به خارج کشوری ها برای جلوگیری از ایران فروشی بیشتر

دماوند

بیشتر ایرانیان شاید پس از گذشت 3 سال از شروع جنبش سبز به این نتیجه رسیده باشند که ایده هایی مانند «ایرانیان خارج فقط باید پشتیبان جنبش در داخل باشند» و «جنبش رهبر نمی خواهد» و از این نمونه ایده ها فقط به نفع بقای ج.ا بوده و عملاً جنبش برای براندازی حکومت ویرانگر و ضد ایرانی را با شکست مواجه کرده است.

چشم انداز غلبه مردم بر این حکومت هم در آینده نزدیک بسیار تیره است. اگر هم که توافق اتمی صورت بگیرد مردم علاوه بر تمام ناکارآمدی هایی که در عرصهء مبارزه بر ضد حکومت داشته اند، با چشم انداز گشایش اقصادی، یک چند صباحی هم  دلخوش ِ، مثلاً، خرید و تفریح می شوند.

اما از آنجایی که ج.ا نمی تواند و نمی خواهد اقتصاد ایران را از نظر پایه ای بهبود بخشد و از نظر سیاسی هم مجبور است، حتی پس از یک دوره بحران آفرینی کمتر، دوباره به همان بحران آفرینی هميشگی خود ادامه دهد، و ما در منظقه و جهان تنها نیستیم و پسرفت اقتصادی و سیاست مخرب خارجی، با وجود این همه کشورهای همسایهء بدخواه  و این حکومت بیوطن، موجب ادامه ایران فروشی خواهد بود؛

باید چارهء دیگری اندیشید.

حال که نمی توان حکومت را سرنگون کرد حداقل باید از بین رفتن بیشتر حقوق و منافع بین المللی ملت ایران هر چه زودتر جلوگیری کرد. این امر هم تنها اینگونه می تواند انجام شود که ایرانیان یک ارگانی از نمایندگان خود را در خارج، از طریق اتحاد مخالفان ج.ا و یا انتخاب این ارگان با رای ایرانیان خارج از کشور، و در صورت امکان رای ایرانیان داخل و خارج، ایجاد کنند و امر حفاظت از منافع ملت ایران را به آن بسپارند.

طبیعی است که هر چه حمایت ایرانیان از این ارگان بیشتر باشد، قدرت آن بیشتر خواهد بود. این ارگان واقعاً می تواند از منافع وحقوق ایران دفاع کند. زیرا ملت ایران در طی این 33 سال آنقدر مورد تبعیض و اجحاف از سوی تمام کشورهای جهان قرار گرفته اند، که  کافی است این موارد بگونه ای متدوام، (و با وجود یک ارگان نمایندهء مورد پشتیبانی کامل مردم ایران که چهره ای را برای بیان این موارد ارائه می کند)، به داوری افکار عمومی جهان گذاشته شود و آنگاه حتی اگر دولت های آنها تمایلی نداشته باشند، فشار افکار عمومی مردمان جهان باعث می شود که حقوق بین المللی  ملت ایران کمتر ضایع شود و یا حتی ما به تمام حقوق بین المللی خود برسیم. 

برای مثال، این «ارگان نمایندهء مردم ایران» به کشورهایی مانند چین و روسیه اعلام می کند که هر گونه قراردادی با ج.ا باطل است و قراداد هایی هم که تا به حال بسته شده است را باطل اعلام می کند. با کارهای رسانه ای وتبلیغات، جو منفی ای را می تواند برای این کشورها  ایجاد کند که آنها حداقل کمتر قرادادهای استعماری را بتوانند عقد کنند و یا برای این کار دست ودلشان بلرزد.

يا در مورد ادعاهای ارضی، مثلاً در مورد جزایر 3 گانه، حتی اگر حکومت پلید آخوندی چنین قرادادهای را امضا کند، با رد کردن آنها از سوی «ارگان نمایندهء مردم ایران» حداقل باطل کردن اینگونه قراردادها پس از مرگ ج.ا برای دولت های بعدی بسیار راحت تر خواهد بود.

هم میهنان داخل کشور باید این را بپذیرند که در اثر تبلیغات مسموم 33 ساله ج.ا و مشکلات بیشماری که در زندگی روزمره برای آنان ایجاد کرده، و دیگر عوامل، خواه ناخواه بخش کمابیش بزرگی از ایرانیان درون مرزی، آن دید میهن پرستانه ای را که باید نسبت به آبرو و افتخارات تاریخ ایران داشته باشند و یا حتی دید میهن پرستانه ای که مردمان اغلب کشورهای جهان نسبت به کشورهایشان دارند، ندارند. جال آنکه این دید میهن پرستانه در برخی از ایرانیان خارج از کشور بسیار بیشتر وجود دارد به چند دلیل:

برخی پیرتر هستند و  دوران پیش از ج.ا را تجربه کرده اند و ما می دانیم که در آن دوران به ایران دوستی اهمیت داده می شد. (نمونه: دکتر اسد همایون و دکتر اسماعیل نوری علا)

بسیاری دیگر پناهندگان سیاسی هستند که مشخص است این افراد حاضر بوده اند برای میهن شان هزینهء سنگینی تا این حد بدهند. 

دلایل دیگری هم موجود است و می توان نام برد.

بنا بر این، از ایرانیان درون مرزی  انتظار می رود که حالا که خودشان امکان این راندارند که از منافع ملی و تمامیت ارضی کشورشان به دلیل وجود این حکومت پلید دفاع کنند، پشتیبانی قاطع خود را از تشکیل چنین ارگانی که همان «شورای ملی» و یا «دولت واقعی» و «آلترناتیو» می باشد، اعلام کنند.

البته روی سخن ما با آن بسیجی ساندیس خور و یا آن بخش دیگر از ایرانیانی که قیمت تخم مرغ برایشان مهمتر از تمامیت ارضی و آبروی ایران می باشد نیست.

دوشنبه 16 آوریل 2012

http://sanjesh1.blogspot.com/2012/04/blog-post_16.html

 

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه