بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 7 فروردين 1391 ـ  26 مارس 2012

 

نوروز، امسال هم پيروز شد!

امسال هم هر کسی از ظنّ خود یار نوروز شد، که از آن میان، نیروهای برادرانه البته، حسب شیوه ی مرضیه، تمام تلاش های انقلابی و مکتبی خود را در هر چه  کمرنگ کردن آن بکار بستند که البته، طبق معمول، راه بجائی نبردند.

مقدمتاً، حضرات مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، در اظهاراتی ناسخ و منسوخ و گاه حتا موهن، کوشیدند که در نوروز باری بهر جهت، سهمی، البته از نوع خودشان، داشته باشند :

تيتر خبر: «استفاده از بوته برای مراسم چهارشنبه پایان سال ممنوع». خود خبر: «رئیس یگان حفاظت از جنگل ها و مراتع از برخورد قاطع با افرادی که از بوته‌ها و فرآورده‌های مرتعی برای مراسم چهارشنبه پایان سال استفاده می‌کنند خبر داد.»/مهر

و مقايسه کنيد با اين خبر:

«یک فعال محیط زیست از قطع 30 اصله درخت 70 ساله کاج در یک قطعه زمین موقوفه در صفا دشت کرج خبر داد!»/آفتاب

که حکایت کوسه و ریش پهن است!..

باری- ادبیات برادران، ادبیات ویژه ای ست و برای بازتاب برخی حالات هموطنان، از استعمال واژگانی موهن نیز دریغ نمی ورزند. از جمله واژه ی "تخلیه"، که معمولاً برای معده یا چاه استعمال می شود:

«فرمانده پلیس کشور از کاهش جرایم جنایی در سال 90 به روایت آمار خبر داد و گفت: مخالف تخلیه هیجان و جشن و سرور مردم نیستیم اما با هرگونه پایکوبی و ایجاد کارناوال شادی برخورد می‌شود!»

فرزندان معنوی آیت الله مطهری(ل)، که امروز در افغانستان به آنان طالبان می گویند، در باب برگزاری نوروز نیز، بموجب خبر زیر، موضع که چه عرض کند، سنگر گرفتند!:

«به گزارش مهر، همزمان با تدابیر شدید امنیتی در ولایت مزارشریف در شمال افغانستان به منظور تامین امنیت جشن سال نو خورشیدی، طالبان در بیانیه ای از تحریم مراسم ویژه نوروز خبر دادند».

مهملات داهیانهء آیت الله مطهری(ل) در باب نوروز و چهار شنبه سوری که برادران به عمد به آن "چهار شنبه ی آخر سال " می گویند، که از کفر ابليس مشهورتر است. (و جالب اینکه این مهملات را وی، در سال های پیش از انقلاب، و زمانی که چماق برادران هنوز غلاف بوده، عنوان کرده و کسی هم متعرض مخبط الاسلام مذکور نشده است).

يکی دیگراز مهارت های برادران در جهت امحاء مظاهر فرهنگی ایرانیان اینکه، نامبردگان آنگاه که در برخورد با پدیده های نیرومندی چون نوروز در می مانند، می کوشند که با تغییر شکل یا نام آن پدیده، به مقصد خود کم تا قسمتی دستکم، نائل آیند. مثل همین " چهار شنبه ی آخر سال " که برادران سال هاست که می کوشند که آنرا، با پاشنه کش هم که شده، جایگزین نام اصلی آن که چهار شنبه سوری باشد، بفرمایند. در راستای همین تلاش، اقدامات مخبط الاسلام دیگری بنام آیت الله خزعلی (1) که عنوان من درآوردی «دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر»! را هم هنّ و هن  یدک می کشد، بشرح زیر قابل ذکر است :

«چرا مردم ایران عید نوروز را عید بزرگ خود قرار می دهند؟ این یک خفتگی در ماست. عید غدیر 7 الی 8 روز  تعطیل رسمی شود. ما بنیاد غدیر را برپا کرده ایم که این عید بزرگ را زنده نگه داریم و تاکنون به مقامات، از جمله به رئیس جمهور، 7 نفر از وزرا و سرلشکر صفوی در این باره تذکرات لازم را داده ام. من شبانه یک سلام ابی عبدالله می دهم برای کسانی که عید غدیر را عید بزرگ خود قرار می دهند، در این روز لباس نو می پوشند، صله ارحام می کنند و هدیه می دهند. دو سلام هم می فرستم به افرادی که این امر را به دیگران تبلیغ می کنند!»

در همین راستا، آیت الله دیگری که تازه قدری معتدل و لذا در جبهه ی مخالف حضرات حاکم بسر برده(2) و برادران تاکنون نیز چند بار او را فلک کرده اند!، آنگاه هم که می خواهد در تکریم نوروز سخن بگوید، در اظهارات اخیر خود، ضمن ختنه ی نوروز، چنین نقل قولی را  می آورد:

 "صاحب جواهر، از فقهای نامدار قرن ‌13 هجری، در مقام اهمیت نوروز می‌گوید: "علاوه بر رخدادهای مهمی که در این روز به وقوع پیوست؛ حوادث عظیمی چون احتمال ظهور حضرت قائم (عج)، و نزول برکت در این روز رُخ می‌دهد!..، غسل نوروز میان عالمان متأخر مشهور است و مخالفی بر آن نیافتم». (جواهر، ج5، ص 41)

مؤمنین و مقلدین هم که جای خود دارند که فدوی ، یکی دو فقره را برای جوری جنس، در پی می آورد :

«3520---0914: ما آن قومي هستيم كه به جاي چهارشنبه آخر سال، عصر هر جمعه كه قلبمان از دوري آقايمان مي سوزد و به ياد او مي گدازيم، نه اينكه جسم و جان و مالمان را بسوزانيم!»

مؤمن بعدی که، جسارت است، شاعر هم هست و زهرا(س) نام دارد، نوروز را موکول به ظهور حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان(عج) یعنی، تعلیق به محال فرموده است!:

«روزها نو نشده كهنه تر از ديروز است

گر كند يوسف زهرا نظری نوروز است

لحظه ها در تپش تاب و تب آمدن اش

آسمان چشم به راه قدم اش هر روز است

اي خدا كاش شود سال نوام عيد فرج

كه نگاهم، نگران، منتظر آن روز است

اللهم عجل لوليك الفرج

زهرا آقا محمدی گلپايگان»

باری- علیرغم تمام این تمهیدات ، "نوروز همیشه پیروز است" و مؤمنین و مؤمنات در این راستا، شدیداً «عـِرض خود می برند و زحمت ما می دارند» و سنگین ترند که دور این یک فقره را، برای همیشه، خط بکشند !..

اجرشان با گربهء مرتضا علی(ع)!..

 

شیوع

فدوی تاکنون می پنداشت که بیماری ادعای مدیریت جهان منحصر و محدود به  ُمخبّط الاسلام والمسلمین احمدی نژاد دامت تحریکاته است و بجای دیگر سرایت نکرده است؛ لکن امروز در مرور خبرهای جراید شریفه ی دارالخُرافه دریافت که بیماری مذکور، مع الاسف شایع گردیده و برادر سردار احمد(ص)علی(ع) آسودی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران، نیز بدان مبتلا شده است. به اظهار خبرنگار پزشکی ما از ُامّ الُقرا، و بموجب اطلاعیه ی متخصصان ذیربط، این بیماری نزد ایشان، خوشبختانه هنوز در مراحل نخسنین آن است چرا که بیمار برخلاف برادر احمدی نژاد که دچار نوع بدخیم این بیماری ست، عجالتاً به مدیریت اقصادی جهان، اکتفا  کرده است!..

باری- به علائم بالینی این بیماری، بگزارش خبرگزاری وابسته ی ایرنا که در پی می آید، نگاه کنید:

 «در شرایط فعلی *جمهوری اسلامی ایران حتی می تواند شرایط ادارهء اقتصادی دنیا را كه اكنون آمریكا و اروپا در آن دست و پا می زنند، در دست بگیرد و آن را مدیریت كند.»!../پارسینه

تبریکات فدوی را بپذیرید ...

 

آزمون کارشناسی ارشد

فدوی در مرور جراید شریفه ی دارالخُرافه، به این خبر میمنت اثر از خبرگزاری وابسته ی فارس برخورد که:

«معاون فرهنگی سازمان اوقاف گفت: در حال حاضر 8 هزار امامزاده در کشور وجود دارد!» /پارسینه

باری – "بیکار نمی توان نشستن"  فلذا بعنوان مشق شب، بجای پرتقال فروش، پیدا کنید که بهر استان ِ وطن سابق،چند امامزاده (س- ع- ص) می رسد!

بعنوان راهنمائی، عرض می کند که قید مرکب زمانی "در حال حاضر" در خبر بالا، بدان معناست که این آمار، با پیدا شدن سرو کله ی امامزادگان جدید، هر آینه تغییر می کند!..

و من الله التوفیق

 

چرائی

سال هاست که فدوی، علیرغم سنگلاخ های ریز و درشت، شاهد موفقیت های چشمگیر هموطنان در چهارگوشهئ جهان و در عرصه های گوناگون است که در رسانه های برونمرزی، حسب شیوه ی معمول، به آن پرداخته اند که حتا تهیهء فهرستی اجمالی از آن مبالغ هنگفتی به حجم این یادداشت خواهد افزود . طـُرفه این که برخی از جراید شریفه دارالخُرافه نیز، تا آنجا که البته مخلّ ماجراهائی از قبیل حجاب و دست دادن با نامحرم نبوده باشد، آن را کم و بیش بازتاب داده اند. اما فدوی در تمام این سال های قربانی، ندید که در رسانه های مذکور، حتا اشاره ای به این شده باشد، که این سرمایه های هنگفت ملی بر بادرفته، که نخست باید در خدمت ملت نیازمند ایران باشند، در چهارگوشهء جهان چه می کنند و چرا؟

یک نمونه ی تازه: «يک گروه جراح ايراني بيمارستان آموزشي دانشگاه «ھانوفر» آلمان با ابداع يک روش جديد جراحي عروق موفق به حفظ اندام بيمار ديابتي کانديداي قطع عضو شدند و ھمچنين در مراحل تحقيقاتي ساخت پروتز استفاده شده در اين جراحي، نقش بسزايي ايفا کرد»./ایسنا

 

از کوزه همان...

فدوی بارها گفته و نوشته است که در حکومت اسلامی شکوهمند ما، هیچ چیز سر جای خودش نیست. فی المثل، آخوند،که تکلیف اش معلوم است، رئیس جمهور می شود، و رئیس جمهور هم، که تکلیف تش معلوم است، دوباره  آخوند! (یاد مهندس بازرگان هم بخیر که از نظر فدوی بقول عوام در همین  package بود!)و .....*

 فلذا هیچ استبعادی ندارد  که، جسارت است، رئیس جمهور، چنین سخن بگوید:

«...رئیس جمهور با اشاره به اینکه همهء حرکت پیامبر، امام حسین(ع) و آل پیامبر از موضع عشق و عاطفه است تصریح کرد: این‌ها [امام حسین(ع) و پیامبر اکرم(ص)] دنبال چه بودند؟ آنها دنبال اجرای عدالت بودند و در نهایت می‌خواهند جامعه را به عزت و کمال برسانند که نقطهء نهایی‌اش خدا و رسیدن به اسماء الهی است...»/فرا رو

خب، در اینصورت، منتظر چه معجزه ای باید بود؟

باری، در ادامه، «رئیس‌جمهور گفت که از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان میراث فرهنگی می‌خواهم که از این کار ارزشمند الهی (تعزیه) که هیچکس در آن دنبال نشان اسکار نیست، حمایت کنند».

آنچه که، جسارت است، رئیس جمهور نمی داند این است که بسیاری از پدیده های پیشرفتهء جهان امروز، از همان صدر اسلام عزیز، متعلق به ما مسلمین بوده، لکن بعلت عدم آشنائی مؤمنین به قوانین کپی رایت، خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، همه را بنام خود ضبط کرده اند!

 

تقاضا

فدوی گمان نمی کند که حضرات آیات عظام و حجج اسلام، که هدایت فنی این زورق مغروق در کف با کفایت ایشان است، بیاد داشته باشند که فدوی غیر از این بار، تا کنون از ایشان تقاضائی کرده باشد... فدوی، شدیداً ممنون می شود اگر حضرات آیات، اعلی الله مقامهم اجمعین، اظهار لطف کرده و لیست جامع "جنگ نرم" را، برای افزون بر آگاهی عموم، بمنظور به قول حضرت امام (ل) وحدت کلمه نیز، منتشر فرمایند تا برخی برادران، کثرالله امثالهم، هر چیز نرم که بدست شان می آید را، ذیل جنگ نرم منظور نفرمایند! ملاحظه بفرمائيد:

«رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: مواد مخدر یکی از مهم‌ترین مصادیق جنگ نرم دشمن علیه کشورمان قلمداد می‌شود»./پارسینه

 

آلرژی

این حساسیت که دیری ست بجان فدوی افتاده، دور از جان خوانندگان محترم ضد انقلاب، سرانجام وی را

از پا در می آورد؛ یعنی، دیر و زود دارد، سوخت و سوز ندارد. لطفاً نفرمائید که به دکتر برود چرا که: "رفته ایم ما، خوب می نشود"!..

قاعده ی ساده در اینگونه موارد آن است که انسان آن چیزی را که حساسیت آور است مصرف نکند، یا به آن نزدیک نشود. لکن این مهم چگونه حاصل تواند شد آنگاه که فدوی روزانه بارها با همین گوش های الکن می شنود، که به تلویزیون حکومت اسلامی، می گویند «رسانه ی ملی!» و این همان چیزی ست که فدوی  گردن شکسته، شدیداً به آن آلرژی دارد، و با هر بار شنیدنش، تنش،شدیداً کهیر می زند!

پزشگان گرامی ضد انقلاب، بشتابند که تأخیر موجب تلف شدن فدوی ست!..

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

 

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

«محمود قلي نژاد- گنبدكاووس: به رژيم سرسپرده آل سعود مي گويم، وقتي خانه ات در شيشه ساخته شده است به سوي ديگران سنگ پرتاب نكن، چون اگر اولين سنگ به سوي خانه شيشه اي ات پرتاب شود، ديگر منزلي برايت نخواهد ماند».

 

فدوی: عربی فدوی که بخوبی شما نیست، برادر محمود، معذالک پیام شما را به دشواری به ایشان، بقول عوام  forward کرد. قدری خشمگین شدند و چیزی نمانده بود که فدوی، یکی دو عضو مهم اش را از دست بدهد!... باری - با تحکم فرمودند که نگران خانه ی ایشان نباشید، چون ضد گلوله ست، سنگ که جای خود دارد!.. خیالتان راحت شد، از اینکه فدوی کنف شد، برادر قلی نژاد؟!..

 

«بلغاري: دولت آذربايجان كه همواره با ترويج اسلام و اسلامگرايي در اين كشور به شدت برخورد مي كند، خواسته يا ناخواسته خاك كشورش را در اختيار رژيم صهيونيستي قرار داده و آن را پايگاه دشمنان كرده است. اين كار قطعاً واكنش هاي زيادي را به دنبال خواهد داشت. چنين نظام دور از اسلام بايد هم دستور دهد، نماز جمعه شنبه ها برگزار شود!»

فدوی: والله برادر بلغاری، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م)،دروغ چرا؟ تا اعدام، آ آ آ آ... تا آنجا که فدوی، که خود از مؤمنین ستاره دار است، می داند، الله جلّ جلاله، شنبه ها هم کار می کند!

 

«يک شهروند: معاون رئيس جمهور در برنامه زنده نگاه يك سيماي جمهوري اسلامي از سبد كالايي شب عيد كارمندان شاغل و بازنشسته سخن گفت. به ايشان بفرماييد ابتدا به وعده سبد كالاي ماه رمضان كه بيش از 6 ماه گذشته عمل بكنند».

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به استحضار برادر محمد(ص) رضا(ع) رحیمی رسید؛ در رکوع فرمودند سبد کالای ماه رمضان را از آن جهت مرحمت نکردند که شما روزه بودید و خوف آن داشتند که یک وقت روزه تان باطل شود،برادر شهروند!

 

«رضا مترصد: در جنگ شش روزه اعراب و اسرائيل پيروزي اعراب حتمي بود، اما متاسفانه يك كوتوله انباشته از خيانت باعث شكست اعراب شد. امروز هم كه نفس اسرائيل به گلو رسيده متاسفانه غول هاي انباشته از خيانت نمي گذارند فلسطين پيروز شود».

فدوی: زمان استعمال زبان استعاری موقعی ست که بخواهید خلاف مصالح حرف بزنید، برادر مترصد. لکن شما که بحمدالله در راستای مصالح صحبت می کنید، فلذا قدری خوانندگان محترم ضد انقلاب را، پیرامون " کوتوله و غول انباشته از خیانت" روشن بفرمائید، مطمئن باشید برادران کاری تان ندارند، برادر مترصد!

 

«3451-0914 و 6960-0936 و7250-0919: از مطبوعات و گويندگان و نويسندگان انتظار مي رود نسبت به رفتار و آداب و رسوم اجتماعي در امر فروشندگي، رفتن به مسجد، رانندگي، پياده روي، ورزش، كتابخواني، تماشاي فيلم و سريال و... به فرهنگ سازي بپردازند. متاسفانه بخشي از جامعه به سمت رفتارهاي ناهنجار اجتماعي مي رود. چرا بايد سوپرماركت فيلم و سي دي و ترقه بفروشد؟ يا دكه مطبوعاتي سيگار بفروشد؟ يا رانندگان از چراغ قرمز عبور كنند؟ چرا راننده موتورسيكلت به چراغ قرمز، عبور ممنوع، خط ويژه، كلاه ايمني.... بي اعتناست و...»

فدوی: بیخودی نیست که به جامعه ی ما می گویند شکوهمند!

 

«يک شهروند: آمار سرقت اثاثيه منزل و اتومبيل در شهرك قائم در بلوار ارتش در حالي افزايش پيدا كرده كه ابتداي ورودي اين شهرك كلانتري مستقر است!. در ضمن موقعيت جغرافيايي شهرك نيز به گونه اي است كه فقط از يك طرف (جنوب شهرك) به بيرون دسترسي وجود دارد».

فدوی: مراتب از طریق مبادی ذیربط پیگیری شد. اشکال همان است، برادر شهروند. فدوی ترتیبی داد که کلانتری مذکور را از آنجا بردارند، مشکل تان بدون تردید حل می شود. شیرینی فدوی فراموش نشود.

 

«رضا سيه پوش: اينجانب در سال88 بر اثر انفجار نارنجك از ناحيه هر دو دست و پا و سينه و اعصاب مجروح شدم و تنها آرزويم ملاقات با مقام معظم رهبري است».

فدوی: مراتب در مجالی بعرض خاکپای نعلین معطر عنبر آسایشان رسید. ضمن سلام و تحیات فرمودند که بجای ایشان بهتر است به پزشک یا بیمارستان مراجعه کنید!.. و در خاتمه نیز افزودند که فتنه به عون الله سرکوب و خوارج به سزای اعمالشان رسیدند؛ فلذا اجازه دادند که دیگر از سیاه در بیائید، برادر سیه پوش!..

 

«8911ـ0915 : شركت باشكوه شما در انتخابات چنان سيلي محكمي به چهره اوباما زد كه عقب نشيني كرده و خواستار مذاكره با ايران شد. به شكرانه اين پيروزي 2 ركعت نماز نثار روح امام راحل(ره) نماييم».

فدوی: مراتب در مجالی که شاید چندان هم مساعد نبود، به شرف عرض رسید. قدری متغیر شده لکن بی آنکه برخلاف معمول دستور اعدام صادر فرمایند گفتند  2 رکعت نماز را جلوی یک بچه ی مکتبی هم بگذارید، قهر می کند؛ از اینها گذشته، وقتی سهم حضرت امام(ل) 2 رکعت باشد، نوبت ایشان که شود، نیم رکعت هم به ایشان نمی رس . از فدوی می شنوید، چند روزی از خانه بیرون نیائید؛ در غیر اینصورت، فدوی "مسؤل آن نخواهد بود" برادر 8911ـ0915.

 

«يك دبير بازنشسته: بمب هسته اي ايران همان اسلام ناب محمدي است كه تجديد حيات آن را حضرت امام خميني با انقلاب بزرگ اسلامي انجام داده و اكنون به دست تواناي رهبر معظم انقلاب اين نهضت ادامه مي يابد».

فدوی: والله برادر دبیر، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... تا آنجا که فدوی می داند، اسلام ناب محمد(ص) ی، هسته نداشت، برادر بازنشین!

 

«7208---0912: ملت ايران در 22 بهمن و 12اسفند امسال دشمن خارجي را لگدكوب كردند. مسئولين كشور به فكر دشمن داخلي يعني گراني و تورم باشند كه نفس مردم را گرفته است».

فدوی: مراتب در فاصلهء دو قیلوله به شرف عرض رسید. ضمن سلام و تحیات فرمودند: چرا زودتر نگفتید؟ و افزودند هرچه توان و نیرو داشتیم در لگد کوب کردن دشمن خارجی مع الاسف بمصرف رسید و دیگر جان کشتی گرفتن با دشمن داخلی یعنی گرانی و تورم را ندارن! فدوی بی تقصیر است، برادر 7208---0912!

 

«0729---0912 : جورج سوروس، يهودي آمريكايي سال گذشته گفته بود تا يك سال آينده رژيم جمهوري اسلامي ايران سرنگون خواهد شد در جواب دشمنان بنويسيد: زررررشك!»

فدوی: فدوی نه اینکه فرمایش شما را پشت گوش انداخته باشد، دارد روی ترجمه ی زررررشك! کار می کند و مع الاسف، تا لحظهء نگارش این سطور، هنوز توفیقی نداشته است؛ حالا نمی شود که یک فحش سر راست تری بدهید، برادر 0729---0912؟

 

«يک شهروند: در دي ماه 89 درخواست كنتور دوم براي منزلم نمودم و دويست هزار تومان نيز به حساب شركت برق منطقه اي واريز نمودم. قرار شد ظرف 6 ماه كنتور را نصب كنند ولي با گذشت 14ماه هنوز خبري نيست. مي گويند بايد سيم برق را خودت بخري؟! از كي تا به حال چنين قانوني مصوب شده است كه مشتركين خود بايد براي خريد سيم اقدام نمايند؟!

فدوی: دیگر رویتان را زیاد نکنید، برادر شهروند ؛ برادران تخفیف کلی داده اند، و الا برق را هم باید خودتان تولید کنید!.. نکته ی دیگر اینکه، چرا سری که درد نمی کند را چفیه می بندید؟ بفرمودهء حضرت امام(ل) آب و برق مجانی ست؛ و مصرف چیز رایگان هم که دیگر کنتور نمی خواهد، برادر شهروند!

 

«3912-0917 : سزاوار نيست بخشي از بازنشستگان تأمين اجتماعي به خاطر فشار زندگي با گدايي به امرار معاش بپردازند. اگر بنده به فكرم خطور كند كه خود را جلوي يك خودروي گران قيمت بيندازم تا خانواده و زن و بچه ام پس از من به نوايي برسند، آيا مسئولين بيمهء تأمين اجتماعي راضي خواهند بود؟»

فدوی: فدوی با فشار سنجی که در اختیار داشت، فشار های وارده را اندازه گرفت و به این نتیجه رسید که "کفاف کی دهد این باده ها به مستی ما؟" منظور آن است، حالا که شما از جان شیرین گذشته اید، دستکم خودتان را جلوی چرخ هواپیما بیندازید، که بجائی تان برسد! لکن از شوخی گذشته، اگر نظر فدوی را بخواهید، عرض و توصیه می کند شما که تا بحال صبر کرده اید ؛ خب قدری دیگر هم طاقت بیاورید تا برادر سعید مرتضوی که بعلت  فجایعی که در زندان کهریزک مرتکب شده به مدیریت سازمان تأمین اجتماعی کشور تنبیه شده اند، مستقر شوند؛ در اینصورت مشکل شما بکلی حل خواهد شد . یادآور می شود که آن بزرگوار، در جریان بازداشت زهرا کاظمی، نشان داد که مهارت قابل اعتنائی در ایجاد ضربه مغزی دارد که در مقایسه با افتادن زیر ماشین، گفتن ندارد که، مرگ راحت تر و سریعتری است، برادر 3912-0917!

 

«6693---0912: با گذشت 5 ماه از سال تحصيلي 91-90 متأسفانه در دبستان بلال حبشي واقع در منطقه 10 آموزش و پرورش تعدادي از دانش آموزان كلاس اول اين مدرسه به علت نبود نيمكت ايستاده درس مي خوانند اميدوارم با انعكاس مشكل در روزنامه دل مسئولين امر به رحم بيايد و مساعدت بكنند.

فدوی: این چه فرمایشی ست برادر 6693---0912؟ خب برادر بلال حبشی هم، که فدوی نمی داند آنجا چه می کند، ایستاده اذان می گفت؛ بقول عوام  so what?.

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

26  مارچ المظفر سنه ی 2012 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

تا درودی دیگر، بدرود 

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630