بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 19 دی 1390 ـ  9 ژانويه 2012

 

تفاوت

یک فرق اساسی که امام حاضر با امام راحل (ل) دارد، به باور فدوی، در شیوه ی نوشیدن جام معروف زهر است. امام راحل (ل) بهنگام نوشیدن جام مذکور، چشم هایش را می بست، بینی مبارک را محکم می گرفت و محتویات را، هرچه که بود، با یک قیام و قعود، ولاجرعه سرمی کشید و می کوشید که حتی المقدور چیزی هم برای نوبت بعد، در جام کذائی باقی نماند؛ امام حاضراما چنین نیست و جام معروف زهر را مثل گزینه های شیطان بزرگ، گذاشته است روی میز و مانند، معاذالله، شرابخواران حرفه ای، عندالزوم آن را مزمزه می کند!

به روز شمار بدمستی های هسته ای امام حاضر اگر نگاه کنید، بعرض فدوی می رسید. مسکوت گذاشتن عرّ و تیزهای اخیرُ عمّال دارالخرافه با ترکیه، بر سر بداخلاقی اسلامی اردوغان نخست وزیر (بر سر مخالفت با سرکوب و کشتار مردم در سوریه ی بشار اسد)، ورود غیر منتظره ی داوود اوغلو وزیر خارجه ی آن دیار، پیشنهاد مذاکره با دول استکباری از زبان صالحی وزیر خارجه ی امام حاضر، و تعیین ترکیه  بعنوان میزبان این مصافحه نیز، بمثابه مزه ی یک جرحه ی دیگر، از جام مشهور زهر است !...

5 ژانویه 2012

صراحت هجمه!

فدوی از یک چیز برادران همواره لذت برده و می برد(1) و آن همانا صراحت لهجه در بیان و ابراز خلق و خوی گرم و بیابانی ایشان ست! به باور فدوی، بزرگترین مانع در درک و دریافت فرمایشات داهیانهء ایشان، فقدان واژگانی ست که قابلیت انتقال این فرمایشات را داشته باشد. بر این پایه، واژگان متعارف، معمول، مرسوم و مألوف در این پیوند، به قول عوام  disable و فاقد کارآیی لازم اند. هم از این رو ست که فدوی کوشیده است که، بقدر وسع ناچیز خود، برخی واژگانی را که در بیان حالات و مکنونات بیضوی برادران کار سازترند تولید، و بقول عوام  just in case در فرهنگستان فدوی، ثبت نماید.(2)

 در این مورد باورتان بشود یا نه، حکومت اسلامی، حقوق بشر هم دارد! و رئیس آن هم، لاریجانی سوم است! وی  با شجاعت و صراحت تمام نقل به معنی، اعلام فرمود که سنگسار شکنجه نیست و از اعمال آن در انظار حیرت زده ی جهانیان نیز، خجالت نمی کشند؛ زیرا فقه شیعه، خجالت بردار نیست!

خـُب، در این ارتباط، بفرمائید که برادران چه چیز را پنهان کرده اند؟ و بر این پایه، ایراد به ایشان چه وجهی دارد؟ این درست مثل اینست که شما یقهء گربه ای را بگیرید که چرا میومیو می کند!؟ خـُب پاسخ آن است که آن بزرگوار گربه است و حرفه اش نیز، میومیو کردن!...

هم از این روست که شما خوانندگان محترم ضدانقلاب، از اعمال، رفتار و سکنات این بزرگواران، حیرت، و این نرم تنان گرامی را، به انواع صفات ریز و درشت، از جمله: خشن، بیرحم، تبهکار و جنایتکار و... متصف، متهم و بلکه محکوم می کنید که البته، کار درستی نیست(3). فدوی برای توضیح بیشتر، نمونه ی دیگری ناشی از جشنواره ی فیلم عمار!، در پی می آورد؛ آنچه که حجت الاسلام علی(ع) رضا(ع) پناهیان در این مجلس بیان می دارد، گفتن ندارد که کوچکترین پیوندی با پدیدهء فیلم ندارد لکن دستکم به ایراد یا پرسش شما، بطور شفاف پاسخ می دهد:

«...این خطیب برجستهء کشور با بیان این که حرف تازه انقلاب همه جهان را پُر خواهد کرد، تاکید کرد: گوهر مرکزی حرف ما یک کلمه بیش نیست و آن ولایت فقیه است، نه انسانیت، نه عدالت، نه مفاهیم دینی...»!(4)

چنانچه مطلب فوق بقدر کافی روشن نیست، بفرمائید تا توضیح بیشتری عرض کند. مثلاً، حجت الاسلام مذکور، بی اطلاعی خود در سایر عرصه ها را نیز، به نقل از همان منبع، پنهان نمی کند:

«...از نظر وی واژگانی چون نویسنده و یا فیلمساز مبهم است!»...

فدوی اساس را بر این می گذارد که خوانندگان محترم ضد انقلاب، پیرامون عملکرد برادران و ارتباط آن با واژگان متعارفی که مفاهیم حضرات آیات عظام و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین را دیگر بر نمی تابند، پرسش دیگری ندارند!...

 

-----------------------------------------------------

1. لطفاً فحش ندهید، از اخلاق دمکراتیک به دور است!

2. "اعلیحضرت العظما " مثلاً

3. قرار شد فحش ندهید!

4. خبرگزاری وابسته ی پارس

 

یک دیکتاتور با 2 کوبیده ی اضافه

همگان می دانند که شکنجه در بلاد شکوهمند اسلامی، موهبتی ست الهی که از سوی  حضرت احدیت، جلت اسمه، به نمایندگانش در زمین تفویض، و ایشان نیز آن را،بعون الله، به امّت خویش تزریق می فرمایند؛ هم از این رو ست که فدوی از دریافت خبری بشرح زیر هیچ حیرت نمی کند و تردید هم نداردکه دیکتاتور مقتول نیز به نوبه ی خود با مخالفان اش همین برخورد خداپسندانه را داشته است:

«یک کارشناس آلمانی علت مرگ معمر قذافی را نه برخورد گلوله بلکه شکنجه وحشتناک توسط انقلابیون دانست. به گزارش روزنامه دی ولت، "پیتر شل لاتور" کارشناس خاورمیانه گفت دیکتاتور لیبی بر اثر شکنجه های پس از دستگیری کشته شد».  

آنچه اما حیرت فدوی را برانگیخت بخش پایانی گزارش یاد شده بود که لشکرجرار مؤمنین، چقدر

می تواند خوش فکر و مبتکر باشد، ملاحظه کنید:

«وی به نقل از منابع آگاه فرانسوی مدعی شد قذافی با یک میله آهنی به سیخ کشیده شده است»!/فرارو

زیاده عرضی نیست..

 

عالم پیر دگر باره....

روباه پیر یکی از تولیدات قدیمی خود را جوان کرد و در واقع، مدینه (ع- س – ص– عج)  گفتی و کردی کبابم!...

ذیلاً به آه غلیظ یکی از کاربرانی که هوای سایت وابسته ی تابناک را، پس از ملاحظه ی تصویر اتوبوس مذکور، بدلائل زیر ابری کرده است، در این ارتباط ، نگاه کنید:

«یادش به خیر اتوبوس دو طبقه سوار می شدیم می رفتیم طبقه بالاش خلوت بود و هر کجا دوست داشتیم می نشستیم! یادش به خیر دوران خوشی بود بلیط اتوبوس 2 ریال کیهان بچه ها 5 ریال پفک 5 ریال بسکویت مادر 5 ریال و... و دلخوشی که در زندگی از همه چیز مهمتره داشتیم. ما همه چیز داشتیم چرا اینطوری شد؟»

فدوی  در پاسخ چه عرض کند که دیگر زبانش مو در آورد، که این نیز البته، به سود برادران است، چرا که آن نیز احکام خودش را دارد!.. باری، فدوی البته تغییر عمده ای در جامعه ی ایران - قبل و بعد از عمل - نمی بیند، جز اینکه بهای مأکولات مذکور ضرب در هزار، و به بقول عوام به  Menu خوراک ملت نیز، فقط یک آیتم،که همانا شلاق باشد، اضافه شده است!...

خب بازهم، بقول عوام،  So what?

 

آش تازه!

ملت یک لا قبای ایران سابق، بیگمان گناه کبیره کرده است که آنی، از دست برادران گوناگون، فراغت ندارد؛ باری ـ آش جدید آیت الله آشپز باشی را، به نقل از سایت وابسته ی تابناک ملاحظه کنید:

«اخيرا رييس سازمان بسيج مستضعفين ساختار جديدی را برای عملياتی شدن هرچه بهتر طرح امر به معروف و نهی از منکر با محوريت پايگاه های بسيج محلات تنظيم و ابلاغ کرده که بر اساس آن، شورايی با مسئوليت امام جماعت مسجد و عضويت فرمانده پايگاه بسيج، اعضای هيئت امنای مسجد و معتمدين محلی پيش بينی شده است». 

پنداری، آرام "نمی توان نشستن"!

 

نقشه

فدوی که از سه دهه ی گذشته تا لحظه ی نگارش این سطور، سوزش داغ  مُهر را بر پیشانی، و سنگینی دستمال یزدی ِ اسلامی را (چفیه - م) بر گردن شکسته ی خود شدیداً احساس می کرده و می کند، دیگر انتظار نداشت که برادران برای او نقشه ی جدیدی بکشند!.. لکن به قول آن زندیق بزرگوار:  پایان سخن شنو که ما را چه رسید!

سردار محمد(ص) رضا(ع) نقدی، رئیس بسیجیان، که قصیده ی مهملیهء او مشهور است، در همايش شورای عالی بسيج! در مشهد(ع) ناگهان از شاعری به نظامیگری سویچ  فرموده و گفت:

«بايد جامعه‌ای حول محور نماز جماعت و نماز جمعه ايجاد كنيم! ولی اين آرمان با كارهای عادی و روزمره محقق نمی‌شود! بسيج می‌تواند مساله حجاب را در جامعه حل و مواد مخدر را ريشه كن كند».

فاتحه مع الصلوات!...

 

از شیوه های مؤثر مبارزه

هموطنان زیر فشار، در تقابل با مسؤلین گرامی، اعلی الله مقامهم اجمعین، گاه از سر اضطرار به شیوه هائی متوسل می شوند که کاملاً ابتکاری، منحصر بفرد و مشابه آن نیز در هیچ جای دیگر جهان، مشاهده نشده است. خوانندگان محترم ضد انقلاب، آیا می دانستند که، گلاب به رویتان، توالت هم می تواند از ابزار مؤثر مبارزه در جامعهء شکوهمند اسلامی ما باشد؟! به این خبر نگاه کنید تا به عرض فدوی برسید:

«کارگران یکی از کارخانه های بزرگ در شمال کشور که علیرغم پیگیری های فراوان تا کنون نتوانسته اند حقوق 16 ماه اخیر خود را دریافت نمایند، اقدام به حبس مدیر عامل این کارخانه در دستشویی نموده اند!» / شمال نیوز

فدوی که سخت نگران سلامتی برادرمدیر عامل بود، با توجه به زمان طولانی کارگران در دریافت حقوق معوقه، نخست می پنداشت که کارگران، برادرمدیر عامل را تا انقلاب مهدی(عج) در توالت نگه خواهند داشت؛ تا حضرت خودشان تکلیف را معین فرمایند؛ لکن به نقل از همان منبع دریافت که خیر، برادر فرماندار، با چتر نجات، وی را از مهلکه به در برده است...

 

چشم بندی

حرفا میزنه قیصر، چشا میره مغز سر! برای این که وجه شبه را دریافته و به عرض فدوی نیز رسیده باشید، به خبر زیر نگاه کنید:

«فرمانده قرارگاه امنیتی ـ اطلاعاتی موسوم به "عمار" با بیان این که لیدر جریان انحرافی می خواهد انتخابات آتی یا برگزار نشود و یا "شل" برگزار شود و به فکر گرفتن مجلس هم نیستند"، برادر مهدی(عج) طائب گفت: تیم محمود احمدی‌نژاد قصد دارد نظام اسلامی در ایران را سرنگون کند!/ جرس

با این همه، خدا کند که این دروغ شما راست باشد، برادر مهدی(عج) طائب!

 

والله الموفق والمعین

6 ژانویة المُفرح سنه ی 2011 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

تا درودی دیگر، بدرود  

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630