بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 23 آبان 1390 ـ  14 نوامبر 2011

 

فرض محال

فدوی، در مرور جراید شریفه ی دارالخُرافه، از گفتگوی شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی بزرگ سوری (که گویا از مقامات نزدیک به برادر بشار اسد نیز هست)، با مجله ی آلمانی اشپیگل، به این خبر میمنت اثر  برخورد که: «بشار اسد، رئیس ‌جمهوری مادام‌العمر نیست و مایل است به شغل سابق خود چشم ‌پزشکی بازگردد! به گفته‌ء شیخ حسون، رویای بشار اسد این است که بار دیگر هدایت یک کلینیک چشم ‌پزشکی را برعهده گیرد!»(پارسینه/تابناک)

نخستین پرسشی که در این راستا به ذهن فدوی می رسد اینست که در طی زمان ولیعهدی!، چه کسی مانع ایشان  شده است که به رؤیای خود، که همانا داشتن یک مطب نقلی چشم پزشکی بوده است،برسد؟!

باری - اصلاً به فدوی کاری نداشته باشید؛ بفرمائید که شما خوانندگان محترم ضد انقلاب،  پس از به قتل رسیدن علی الحساب سه هزار تن از تظاهرکنندگان سوری توسط این بزرگوار، این مطللب باورتان می شود؟

فدوی که زیر بار نمی رود؛ و اگر هم بخواهد بخاطر شما حداکثر ارفاق را بکند، عرض می کند که بقول فرانسویان ترک عادت موجب مرض است و چون تخصص ایشان بقول برادران، با تعهد توأم است، ایشان در مطب  چشم پزشکی مذکور هم، چشم تظاهر کنندگان را با لوازم استریل درمی آورد، که یکوقت خدای نکرده، عفونت نکند!..

 

شکّ بین دو و سه!

کبود کردن شهروندان زیر شلاق عموماً، و جوانان خصوصاً، همواره یکی از تفریحات سالم برادران و مؤمنین پا منبری ایشان بوده است و از آن لذتی مبسوط نیز می برده اند .فدوی برای نخستین بار است که می بیند که اجرای این رأفت اسلامی، زیر دندان برخی برادران، دیگر آن مزه ی مألوف را نمی دهد و از آن نیز ظاهراً شاکی هستند؛ بنقل از روز بخوانید :

«احمدی نژاد به صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه گفته: "شما چرا بعد از دو سال تازه یادتان آمده که عده ای را به جرم توهین به رئیس جمهور شلاق بزنید؟ قطعاً این هم یک توطئه است برای تخریب من و باز هم نقشه دیگری کشیده اید!"»

بفرض صحّت این خبر، آنچه که این وسط بر فدوی معلوم نشد، آن است که آیا برادر مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد، دامت تحریکاته، به نفس این عمل شنیع اعتراض دارد، یا به این که چرا همکاران گرامی ایشان دو سالی دیر تر از موعد، به این عمل خداپسندانه،مبادرت فرموده اند؟!

 

 

زاویهء دید

دوربین برادران را، پنداری، از روز نخست در جای نامربوطی کاشته اند که همه چیز را عوضی می بینند!..

برادر علی (ع) لاریجانی رئیس مدرسه ی موش ها (مجلس شورای اسلامی- م) برای لحظاتی یادش می رود که هیلاری کلینتون "ضعیفه" ی جامعه ی شکوهمند اسلامی نیست و بنقل از کیهان چاپ دارالخُرافه می فرماید: «حرف هاي او را نبايد جدي گرفت!»

گروهبان گارسیا *(سرلشکر فیروزآبادی- م) نيز، بی توجه به مردمی که در چند قدمی اش دارند پر پر می شوند، می فرماید: دولت آمريكا تنها راهش حذف نفوذ ابر سرمايه داري و گوش كردن به سخن مردم مظلوم آمريكا است».

و در پایان با آنکه زبان مادری اش که عربی باشد را هم بلد نیست، معذالک افزوده: «ما حرف هاي مردم آمريكا را دقيقاً مي شنويم! و رنجوري آنها را مي بينيم! به وعدهء خدا پيروزي آنها نزديك است!»

-----------------------

* وردست چاقالوی برادر زورو!

 

بدون سانسور هرگز!

هر جامعه ی استبدادی شکوهمندی، از سانسور گرامی، تعریف خودش را دارد، که البته محترم است! بر این پایه، جامعه ی شکوهمند استبدادی ما نیز، بطریق اولی، از اینگونه مقولات، تعریف خودش را دارد که البته آن نیز فرسنگ ها با موازین امروزین جامعه ی بشری ضد انقلاب (بی آنکه فدوی، با این بضاعت اندک، خیال  ورود به اقتضائات آن را داشته باشد) فاصله دارد؛ که آن هم البته به قول عوام:it’s  not a big deal.

در این ارتباط ، برخی برادران اما، که بین تفکر و تکلم شان رابطه ای ولو بسیار اندک برقرار است، سرانجام به این نتیجه می رسند که برخوردهای اسلامی، از نوع برخورد برادر سلحشور با بازیگران زن ایرانی، که شرح آن پیش از این بقدر کفایت رفته است، کار نمی کند و حتا اعزام بازیگران در سال گذشته به مکه نیز، دردی از دردهای بیدرمان برادران را دوا نمی کند، وبقول آن شاعر ضد انقلاب:

"عالمی از نو بباید ساخت واز نو آدمی! "

این کار، گفتن ندارد که ابزار و لوازمی دارد که البته منحصراً در "کف ُگرگی" با کفایت برادران است و لاغیر. هنر برادران در این ارتباط ، و در پیوند با ابزار و لوازمی که ذکر آن رفت، آن ست که این بزرگواران، بی آنکه از سانسور کوچکترین نامی ببرند، آن را به شدید ترین وجه ممکن، اعمال می کنند! این، شما را قسم به جان امام(ل)، هنر نیست؟

به نقل از پارسینه ملاحظه کنید:

«وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برخی فیلم‌های سینمایی به چادر بی‌احترامی می‌کنند، گفت: وزارت ارشاد در آینده از فیلم‌هایی که چادر را رواج داده و اصول اسلامی را رعایت می‌کنند، حمایت بیشتری خواهد کرد».

برادران حتا در عوالم سینما، زیر بار این بی ناموسی نیز نمی روند که بازیگر، عیناً مکلف به اجرای نقشی ست که به او محول شده است چرا که در غیر اینصورت، به بازیگر مربوطه همان می رود که بر بازیگر زن فیلم "تهران من، حراج" رفت (1) بی سببی نبود که افزون بر حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، مؤمنین نیز تکلیف خود را با بازیگری که قرار بود نقش حضرت عباس را بازی کند، بمصداق "جنگ اول به از صلح آخر"، از پیش معلوم فرمودند!(2)

باری، برادر سید محمد(ص) حسین(ع) ی در گفتگو با خبرگزاری وابستهء مهر افزود:

«تشکیل جلسات مشترک با تهیه کنندگان و کارگردانان فیلم‌های سینمایی به منظور توجیه آنها برای توجه و احترام بیشتر به حجاب برتر یعنی چادر ضروری است. وزارت ارشاد در سال گذشته تعدادی از بازیگران را به مکه اعزام کرد اما برخی از افراد نسبت به این اقدام انتقاد داشتند؛ در حالی که ما معتقدیم اگر بازیگران در فضای معنوی قرار گیرند، به سمت ارزش‌های اسلامی نیز گرایش بیشتری پیدا می‌کنند».

زیاده عرضی نیست (3)...

------------------------------------------

(1)  مرضیه وفامهر، یکسال زندان و 90 ضربه شلاق!

(2)  از جمله نگاه کنید به آرشیو  «هزل دات کام» 5 دسامبر 2010 ـ نظر یکی از مؤمنین در باب بازیگری که ایفای نقش حضرت عباس را در سریال مختار نامه بر عهده دارد: «السـلام و علیک یا قمـرما بنـی هاشـم  نشـان دادن چهـره حضـرت عباس چون معصوم نیست بلامانع است، فقط  بازیگر این نقش باید یک الگویی بـرای دیگران باشد و در جامعه مراقب رفتار و کردار و شیوه زندگی خود باشد!»

(3) برای تکمیل مطلب نگاه کنید به مقالهء "انواع سانسور از کتاب «تنفس ممنوع»، گزیدهء طنزهای سیاسی

حمیدرضا رحیمی؛ چاپ دوم، ص 195

 

نوعی مظلوم

پس از تبُسّم الاسلام والمسلمین محمد(ص) خاتمی که در فرازی فرمود «رهبری از ظلمی که در جنبش 88 بر او رفته است، از گناه ملت شل و پت، مجروح و مقتول بگذرد»، چشم فدوی به حجت الاسلام والمسلمین سید حسن(ع) ربانی، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه، روشن که در تکمیل فرمایشات ایشان فرمود: «مظلوم ترین و محروم ترین قشر جامعه، روحانیت هستند!»

خوانندگان محترم ضدانقلاب تعارف نکرده و اگر می خواهند مبالغی به فرمایشات این بزرگواران اضافه کنند، بفرمایند، قابلی ندارد! ...

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

12نوامبر المؤدّب سنه ی 2011 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630