بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 9 آبان 1390 ـ  31 اکتبر 2011

 

خلف وعده

اگر چه سی و چند سال از انقلاب شکوهمنداسلامی گذشته لکن ملت هنوز بقول عوام confused است و نمی داند که میزان ارادت برخی برادران از جمله برادران موحد روسی و چینی نسبت به نمایندگان خداوند بر روی زمین غصبی ایران، از چه قرار است و این بزرگواران کی به وظائف عبادی – سیاسی خود براستی عمل می کنند ؟ از جمله است فروش چند دستگاه ناقابل پارازیت انداز سیار که جزابتلاء شهروندان به موهبت سرطان و قطع ارتباط آنان با دنیای آزاد، ضرر دیگری ندارد. بنقل از بی.بی.سی بخوانید :

«یک مقام روسیه می گوید کشورش چندین دستگاه پارازیت انداز سیار در اختیار ایران گذاشته و در حال  مذاکره برای ارسال تجهیزات بیشتری است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، کنستانتین بیریولین، قائم مقام سازمان همکاری نظامی و فنی روسیه اعلام کرد که فروش پارازیت اندازهای کامیونی "آوتوبازا" بخشی از یک معامله بوده که مسکو امیدوار است با وجود تحریم تسلیحاتی سازمان ملل، به ایران بفروشد».

 

چه فکر می کردند، چه شد!

فدوی در مرور خبرهای دارالخُرافه بنقل از پارسینه به این تیتر برخورد: «رییس شورای ملی انتقالی لیبی: شریعت اسلامی زیربنای تدوین قانون اساسی جدید خواهد بود /  لغو سود بانکی/ آزادی تعدد زوجات!...»

ضمن سلام و تحیات، در حاشیه عرض می کند که به این می گویند دفع فاسد به افسَد!...

 

تام و جری اسلامی

فدوی، و بدون تردید هم نسلان او، براحتی بیاد می آورند که حضرت امام(ل) با آنکه بغایت ترشرو بود، معذالک گاه مزاح نیز می فرمود؛ برای نمونه، روزی که برای مؤمنین در مخفیگاه خود سنخنرانی می کرد در آغاز بنقل از معنی فرمود: «من َیک مسأله ای دارم...» که مؤمنین شیهه کشان بر سر و مغز خود کوبیدند که حضرت اش فرمود: «لکن صبر کنید، بلکه خنده دار باشد!»

باری - حالا حکایت مقام معظم رهبری ست که، به تأسی از آن حضرت، در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای هیأت محترم  دولت که همگی شخصیت های کارتونی معروفی هستند، بنقل از آفاق فرمود:

 

«...وقتى که ما این حجم عظیمِ ظاهرىِ نظامى و اقتصادى استکبار را در مقابل خودمان مشاهده می‌کنیم، انسان به یاد گربه‌ى کارتون "تام و جرى" مى‌افتد! تحرک اش زیاد و هاى و هویش زیاد و حجم اش بزرگ، اما نتیجه‌ى کارش نه آنچنان که خودش انتظار دارد یا بینندگان انتظار دارند.»

فدوی تا پیش از این، و پیش از اختلافات اخیر، از این دو بزرگوار (احمدی/خامنه ای – م) به تارزان و جیمی یاد می کرد که اکنون خودشان آن را بقوی عوام  up date و به تام و جری اصلاح فرمودند که فدوی نیر استثنائاً اعتراضی ندارد! لکن در حاشیه و البته و با احتیاط، به مقام معظم رهبری، دامّ  الذله، تلویحاً عرض می کند: «صّلی و جّلی، شما هم بلی!»

 

راز سر به ُمهر

فدوی با همهء هوش و ذکاوت خود، در دریافت نکته ی نه چندان دشواری، همینطور ارّه به ماتحت مانده و آنرا یک خط در میان نیز عنوان کرده است که برادران، آنگاه که در مضرات دیکتاتوری و عواقب دردناک آن، شیهه کشان داد سخن می دهند، چرا خودشان را که در سرتاسر جهان، به دیکتاتوری شدیداً متهم و بلکه محکوم اند، از صف دیکتاتوران، احتراماً، جدا می کنند! فدوی که بقول عوام دیگر give up کرده است، شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، بفرمائيد که آيا جواب اين استعلام را می دانید؟

نيز به یک مستورهء تازه توجه، و فدوی را هم، محض رضای خدا، ارشاد فرمائید:

«امام‌جمعه بروجرد با بيان اينکه آنچه امروز در دنيا شاهديم، نشانگر آن است كه مردم دنيا تحمل نظام هاي ديكتاتوري را ندارند، گفت: تحولات اخير در كشورهاي غرب و شرق نشان مي‌دهد كه زمان حكومت هاي استكباري و ديكتاتوري به پايان رسيده است!»

زیاده عرضی نیست ..

 

مقایسه

فدوی در مرور خبرها خواند که:

«استفن هارپر، نخست وزیر کانادا، ششمین و بیشترین حقوق و دستمزد را در بین رهبران جهان دریافت می کند. بر اساس مطالعهء انجام شده توسط سایت Investopedia.com، مبلغ دریافتی وی، سالانه بالغ بر 400,296 دلار است. در مقایسه با باراک اوباما، که با 400 هزار دلار، در رتبه چهارم قرار دارد، حقوق رهبر سنگاپور به عنوان رتبهء اول جهان، سالانه 516 هزار و 183 دلار است!»

در مطالعهء مذکور پرسيده شده است که: «آیا مبلغ دریافتی هارپر عادلانه است؟»

فدوی در پاسخ عرض می کند که حضرات فوق، بقول فرانسویان نسبت به برادر خاوری رئیس بانک برادران که در یک قیام و قعود سه هزار میلیارد را نوش جان و در تورنتو یک کلبه ی مکتبی بعبارت سه میلیون دلار را خریداری فرمود، " ول معطل" اند ! و فی الواقع، از اين خجالت بکشند که برادر خاوری نصف آنان هم نیست !...

 

خودداری

فدوی که از ترافیک حضرات آیات عظام و حجج اسلام، توابع سببی و نسبی آنان، اعلی الله مقامهم اجمعین، دارد ـ گلاب برویتان ـ روزی چند بار شدیداً بالا می آورد، نمی داند که اگر دیگر نخواهد با امام همام تازه ای  آشنا شود، چه کسی را - بشرط آنکه بازداشت، اعدام و سپس ارشاد نشود – باید ببیند؟

به تیتر مطلب مفصلی از پارسینه در این ارتباط، نگاه کنید: «آشنایی با حضرت الیاس(ع)، پیامبری که کمتر می شناسیم!»

فدوی با خوانندگان محترم ضد انقلاب کار ندارد و با مسؤلیت محدود خود، اگر به قول مرحوم مهندس الاسلام والمسلمین مهدی(عج) بازرگان نگوید  «سه سه  بار به ُنه بار!»، دستکم  عرض می کند که: ممنون، صرف شده است!

 

دشمن خیالی

به نظر می رسد که طرح مترقی "توطئه" به مذاق حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، بسیار مأکول افتاده است که حجت الاسلام والمسلمین محمد(ص) مهدی(عج) عرب‌ (س - ع - ص - عج) انصاری به گزارش خبرگزاری شدیداً وابستهء فارس از قم، شیهه کشان چنین فرموده است:

«حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی عرب‌انصاری ‌در همایش تجلیل از نخبگان عرصه دامپزشکی کشور و استان قم، که به همت دانشجویان دانشگاه دامپزشکی گرمسار برگزار شده بود، از نقشه‌های دشمنان برای ضربه زدن به نظام سخن گفت و اظهار کرد: مقوله بیوتروریسم! که چند مدتی است در صدر برنامه‌های استکبار جهانی قرار گرفته است، بحث جدی و مورد توجهی در رابطه با بیماری ‌های مشترک بین انسان و دام دارد!..»

با توجه به این که شهر شلوغ است، فدوی نيز خود را از مُقرّبین دستگاه منظور داشته و عرض می کند که قاصم الجبارین این دشمن خیالی گرامی را، از برادران نگیرد؛ که هم چنان، مُجوّزی برای گوشمالی ملت سابق ِ ایران، بابت  جرمی که نکرده است، در دست داشته باشند.

و من الله التوفیق

 

تعیین تکلیف

فدوی همواره در افواه شنیده است که "اسب حیوان نجیبی ست"، و با آن هرگز مخالفتی نداشته و ندارد و به آن موجود دوست داشتنی و گرامی، برعکس برادران، همیشه ارادت داشته و دارد. با اینهمه، روزگار و شرایط حاکم بر آن، دائم تغییر و، بالتبع، آدمی را نیز، علیرغم میل باطن، با شرمندگی تمام، ناگزیر به اتخاذ مواضع تازه می کند.(1)

در توضیح بیشتر،عرض می کند که فدوی، محضر شتر، به مثابه رقیب سرسخت اسب را، از زمان تشریف فرمائی برادران، حضرات آیات عظام و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین، شدیداً درک کرده است و جای پای آن بزرگوار، یعنی شتر، را در اتخاذ سیاست های کلان داخلی و خارجی وطن سابق، که اینک  ِملک ِ ِطلق آقا امام غایب ارواحنا روحی فداه ست، بعینه ملاحظه کرده و دندان روی جگر سابق گذاشته است. گفتنی ست که این بلاتکلیفی نه تنها گریبان فدوی، بل پاچهء مقامات بالای وطن سابق، از جمله جواد فرشباف ماهریان، رئیس کل بیمهء مرکزی، را نیز چسبیده و آن بزرگوار را در اجرای وظایف خود، مانند فدوی، همینطور ارّه به ماتحت رها کرده است؛ ملاحظه کنید:

«ويژگي هاي شتر مشخص شود!(تیتر) رئیس کل بیمهء مرکزی: اگر قرار باشد نرخ ديه بر مبناي شتر باشد، بايد مشخص شود که اين شتر بايد چه ويژگي هايي داشته باشد. هنوز اين مسئله روشن نيست. برخي ها در کلام مي گويند شتري که خيلي لاغر نباشد. وزن شتر بايد مشخص شود چرا که ميزان قيمت گوشت در بازارهايي که گوشت شتر دارد، تعيين و نمونه گيري شود و رقم ها در يک گروه کارشناسي محاسبه گردد»/پارسینه

فدوی، بناگزیر، به فرمایش فوق اضافه می کند که افزون بر ویژگی، جایگاه شتر نیز باید در سلسله مراتب حکومت اسلامی، بدون تردید مشخص شود!..

-----------------------------------------------

(1) این فقره را اگر خوانندگان محترم ضد انقلاب در مقوله ی "نان به نرخ روز خوردن" و در این رابطه ی مشخص، "جو به نرخ روز خوردن " منظور بفرمایند، فدوی اعتراضی ندارد!

 

والله الموفق والمعین

29 اکتبرالمُکیف سنه ی 2011 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630