بازگشت به خانه

دوشنبه 9 آبان 1390 ـ  31 اکتبر 2011

 

آقای واحدی؛ امیر ارجمند حرف‌های کلینتون را تائید کرد!

عليرضا رضائي

دو روز پیش هیلاری کلینتون یک بار با نهایت «سیاست» و یک بار هم در کمال «صداقت» گفت که جنبش سبز هیچوقت هیچ کمکی از ما نخواست و خب ما هم کمک نکردیم. خانم کلینتون البته نگفت که مثلاً اگر قرار بود به جنبش سبز کمک بکنند دقیقاً چی‌کار می‌کردند، اوباما هفت دفعه‌ی دیگر پیشنهاد مذاکره می‌داد؟ یا دقیقاً موقعی که هیچکس در تمام دنیا رغبت نمی‌کرد یارو را حتی «مموتی» هم صدا بکند بهش می‌گفتند «مستر پرزیدنت»؟ حالا اینها را بی‌خیال، مجتبی واحدی که این‌روزها کنترات ویدئو بیرون می‌دهد و همه را هم باید روی «دور کند» گوش بدهی، ضمن بدهکار کردن بالا تا پائین دولت امریکا از آبراهام لینکلن به این‌طرف، به‌طور ضمنی نگران شده بود که خانم کلینتون بر چه مبنائی به این نتیجه رسیده که کسی از امریکا کمک نمی‌خواسته؟ که ناگهان ارد شیر امیر ارجمند [که بعضی افراد «قبیح» به او ارده شیره هم می‌گویند] به‌عنوان هوخشتره‌ی جنبش سبز که اخیراً از طرف کروبی و حسن خمینی و عباس کیارستمی و حسین رضازاده و علی اکبر استاد اسدی و زورو و تارزان و بروس لی و غیره هم حرف می‌زند در یک واکنش کوبنده دوباره از کشو درآمد و در راستای تعامل دو سخنگوی سران فتنه و رفع کم و کاستی‌های همدیگر، بلافاصله جهت رفع نگرانی مجتبی واحدی، در مصاحبه با «بی.بی.سی» گفت: «ملت ما برای نیل به دموکراسی نیازی به دولت‌های دیگر ندارد» و خدا را شکر مشکل مجتبی واحدی و هیلاری کلینتون و «ملت ما» یکجا حل شد.

امیر ارجمند همچنین در قسمت دیگری از تلاوت خود گفت «موضع "ما" موضع ثابت رهبران جنبش سبز است». از این تلاوت نورانی چند معنی استخراج می‌شود:

۱.      "ما" یک چیزی است که شکر خدا اگر اسم ندارد لااقل موضع دارد.

۲.      رهبران جنبش سبز دو جور موضع دارند: یک- ثابت ، دو- متحرک!

۳.      در حال حاضر موضع "ما" فقط با موضع ثابت رهبران جنبش سبز هماهنگ است.

۴.      یکی از رهبران جنبش سبز مهدی کروبی است که "ما" کاملاً از مواضعش خبر دارد.

۵.      مجتبی واحدی جزو "ما" نیست برای همین مواضعش فقط با مواضع متحرک رهبران جنبش سبز هماهنگ است.

از آنجا که اصولاً تلاوت‌های امیر ارجمند تمام سلول‌های مغز متفکران جهان را تکان می‌دهد و فهم آن سخت است در زیر به ترجمه‌ی چند تلاوت دیگر از ایشان می‌پردازیم:

 

تلاوت شریفه اول، بیت سوم، مصرع چهارم، دست راست: ریشه‌های جنبش سبز عمیقاً در داخل کشور است. (صلوات)

ترجمه: ریشه‌ی جنبش‌های مردم بقیه‌ی جاها در خارج کشورشان است و فقط ریشه‌ی جنبش ما در داخل کشور بود. به همین خاطر آنها به کمک دولت‌های دیگر احتیاج دارند ولی ما نداریم. به همین باحالی .

 

تلاوت شریفه دوم، مصرع سوم، سر نبش: نقطه قوت ما استقلال جنبش سبز است. (تکبیر)

ترجمه‌ی اول: اتفاقاً به دلیل همین نقطه قوتی که فقط ما داریم بقیه هیچکی ندارد جنبش ما ظرف یک هفته پیروز شد درحالیکه جنبش یکجاهائی مثل تونس و مصر و لیبی چون استقلال نداشت الآن آنجاها هنوز دیکتاتوری است ولی نگران نباشند چون ما برایشان دعا می‌کنیم که اوضاع خوب بشود.

ترجمه‌ی دوم: اگر ما از جائی کمک بگیریم حتماً به آنجا وابسته می‌شویم. مثلاً اگر "ما" برود برای تلاوت شریفه از همین بی.بی.سی کمک بگیرد پس معلوم می‌شود که "ما" به بی.بی.سی وابسته است. یا مثلاً همین "ما" که برای اقامتش از فرانسه کمک گرفته اتفاقاً به فرانسه هم وابسته است ولی ما هی گیر بیخود می‌دهیم می‌گوئیم نقطه قوت "ما" همین این است که کاملاً مستقل است.

 

تلاوت شریفه سوم، بیت دوم، جنب ماست بندی اسمال آقا اینا: ما توانائی‌های زیادی داریم و هیچ نیازی به مداخله‌ی بیگانگان و خارجی‌ها نداریم . (موشک)

ترجمه: ما خودمان بلدیم چکار کنیم که وقتی مردم پنج میلیون می‌ریزند بیرون برشان گردانیم خانه یا مثلاً خودمان بلدیم چکار کنیم که ملت حالشان از هرچی جنبش که اسم ما رویش باشد بهم بخورد و اینرا هم بلدیم که یک کاری بکنیم که ملت دیگر حتی حاضر نباشند بروند پشت بام تکبیر بگویند و یک عالمه کارهای دیگر هم بلدیم به همین خاطر اصلاً هیچ احتیاجی به خارجی‌ها نداریم و اصلاً کی گفته که ما خودمان تا حالا صد دفعه خواستار برگزاری انتخابات با نظارت ناظران خارجی شده‌ایم؟ چون اگر ناظران خارجی بیایند استقلال و آزادی ما بهم می‌خورد و جمهوری اسلامی از تونل نواب تا خود میدان بهارستان ترافیک می‌شود.

 

امیر ارجمند در پایان ابراز امیدواری کرد که مجتبی واحدی کاملاً قانع شده باشد که هیلاری کلینتون بر چه اساسی این حرف‌ها را می‌زند و ضمن یادآوری این که خود رهبران جنبش سبز هم پیش از حصر هیچوقت حتی حاضر نمی‌شدند که با یک رسانه‌ی خارجی «مصاحبه» هم بکنند افزود داداش! تا وقتی که فقط صدای ما شنیده میشه اوضاع همینیه که هست؛ آره!

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com