بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 11 مهر 1390 ـ  3 اکتبر 2011

 

تفاوت از زمین تا پشت بام است!

فدوی با همه ی هوش و ذکاوت خود!، پاره ای از اوقات، ابداً سر از کار این خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، در نمی آورد. فی المثل، فدوی نمی داند که چرا امّت همیشه در صحنه ی فرانسه، رعایت مصالح انقلاب کبیر فرانسه را نمی کنند و برادر ژاک شیراک که از سال 1977 بمدت 18 سال شهردار پاریس و سپس، از 1995 به اینسو، و تا  زمانی که  کاخ الیزه  را در 2007 ترک کرد بعنوان رئیس جمهور در آن کشور به خدمت مشغول بود را، بی واهمه از اتهام توهین به مقامات و البته سبّ ائمه ی طاهرین فرانسه، صلوات الله علیهم اجمعین، به دلیل ناقابل زیر به دادگاه بکشند:

«شیراك متهم است از بودجهء شهرداری برای ایجاد شغل برای متحدان سیاسی اش كه به او برای حضور در انتخابات ریاست  جمهوری سال 1995 كمك كردند! استفاده كرده است»./پارسینه

بعنوان مشق شب، پیدا کنید تفاوت شیراک زبان بسته را، با مقامات حکومت شکوهمند اسلامی، اعلی الله مقامهم اجمعین، که چندین میلیارد را، پس از وضو، با یک قیام و قعود و قربة الی الله، در رگ می زنند!...

 

سیّد و طنز

افزون بر آن آخوند با مزه ی اصفهانی (حجت الاسلام دانشمند)، برخی دیگر از برادران نیز،از طنز چندان هم بی بهره نیستند؛ مثل حضرت طبل المتین [برادر، حجت الاسلام، محمد(ص) علی(ع) ابطحی] که در "فیس بوک" خود چنین نوشته است:

 «به خاطر اينكه بازنشستهء راديو- تلويزيونم رفته بودم فروشگاه صدا وسيما. نگهبانه ميگه ميخوای خريد كنی؟ ميگم په‌ نه په مي‌خوام برم استوديو دوباره اعتراف كنم!../آفتاب

 

شعبه

فدوی بارها گفته بود که حرفه ی کاذب اما جاذب مداحی، که در جامعه ی شکوهمند اسلامی، افزون بر حمایت ِ بی قید وشرط حکومت از آن، بسیار پر درآمد نیز هست، و مداحان گرامی از وضعیت مالی درخشانی هـم برخوردارند لکن خوانندگان محترم ضد انقلاب، اصلاً باورشان نمی شد! اما بنظر می رسد که با تیتر خبری که در جراید شریفه ی دارالخرافه بشرح زیر اخیراً منتشر شد، مختصر تردید خوانندگان گرامی ضد انقلاب نیز، بکلی برطرف شده باشد:

«منصور ارضی: هرکس "مشایی" را بکشد من پولش را می‌دهم!...»

فدوی اگر جای برادر ارضی باشد، حالا که شهر شدیداً شلوغ است، قضیه را محدود به برادر مشائی که قابلی هم ندارد، نمی کند، و افزون برقبول سفارشات، از شهرستان ها نیز، نماینده ی فعال می پذیرد!..

 

بعدالتحریر

فدوی بعنوان ُحسن ختام و اینکه خوانندگان محترم ضد انقلاب بدانند که برادران، تا چه مایه به این شغل شریف و  اشاعه ی آن، حتا بین دانش آموزان بیگناه، مهارت دارند، تیر خلاص زیر را تقدیم می کند:

«آموزش مداحی به دانش آموزان: مدیرکل دفتر نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش! با بیان اینکه تعداد مدارس قرآنی در سال تحصیلی جدید دو برابر می شود، گفت: در سال تحصیلی جدید به دانش آموزان مستعد مداحی آموزش داده می شود. در صورت اجرای این طرح، برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش، آموزش مداحی در مدارس آغاز می شود».

لطفاً تبریکات فدوی را بپذیرید!

 

چراغی که به خانه رواست ...

فدوی در مرور خبرها دید که:

«باراک اوباما، رئیس جمهوری آمريكا، يك آمريكايي ايراني تبار را براي راي اعتماد به عنوان دستيار وزارت خزانه داري به مجلس سناي اين كشور معرفی کرد. "سيروس امير مكري" كه پيشتر به عنوان مشاور ارشد حقوقي رييس كميسيون معاملات حوالجات در آمريكا خدمت مي كرد، اينك به عنوان دستيار وزارت خزانه داري اين كشور معرفي شده است».

فدوی نمی داند که حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، از ملاحظه ی چنین اخباری که ایرانیان گریخته از حکومت شکوهمند اسلامی عالی ترین مدارج دنیای متمدن امروز، از ناسا گرفته تا سایر مدارج علمی را احراز کرده اند، بچه حالی می افتند؛ لکن خوف آن دارد که با گسیل این نیروهای کارآمد، که سرمایه ی مرز پر گهر هستند به وطن اسلامی، ماجرای برادران علائی، پزشکانی که در فعالیت های خود در مبارزه با ایدز، به اتهام جنگ نرم هنوز در حبس برادران هستند، دوباره تکرار شود؛ فلذا می گذارد که خاج پرستان، لذت اش را ببرند!

 

ایکاش فدوی هم!....

در حاشيهء مرور این خبر:

«يكي از كاركنان باغ وحش چيني "ووهان" مجبور است هر روز تي‌شرتي با راه راه سياه و سفيد بپوشد، چون گورخر  تازه ‌متولد شده در اين باغ‌ وحش فقط در صورتي غذا مي خورد كه اين مرد را در اين لباس ببيند! /تابناک.»

 فدوی، بقول حضرت امام(ل)، آرزو کرد که ایکاش او هم یک گورخر بود و نظرش را بشرح فوق، آزادانه، بی زندان و داغ و درفش، ابراز می کرد!

 

چک بی محل!

بنظر می رسد که حضرت امام (ل) در اوان تسلط بر ایران سابق، از دعوت برادر گرباچف به گرویدن به اسلام عزیز، طرفی نبسته است که امروز:

«یکی از وکلای حضرت آیت الله سید "صادق شیرازی"، از مراجع تقلید قم، در ایالات متحده آمریکا با ارسال تعدادی از کتاب های این مرجع برای "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، او را به شیعه شدن و گرویدن به مذهب اهل بیت علیهم السلام دعوت کرد»!/ پارسینه

و باز بنظر می رسد که حضرت آیت الله، افزون بر قوای دماغی، به قوای بصری آن رئیس جمهور که شاهد بر وقایع اتفاقیه در حوزه ی حکومت شکوهمند اسلامی ست نیز ، بکلی شک کرده، که چنین چک بی محلی کشیده است!

باری- فدوی به ایشان و همکاران همچنان توصیه می کند که از امر مهم بول و غایط خارج نشوند که یکوقت اسباب گرفتاری می شود!

 

آینده نگری

فدوی حیرت می کند که چرا برخی مؤمنین و مؤمنات، در درخواست ها و اظهاراتی که می کنند، رعایت مصالحِ خودشان به جهنم، رعایت مصالح فدویِ گردن شکسته را نیز نمی فرمایند و کاری می کنند که این یک لقمه نان آغشته به خون، و این یک جرعه ودکای آمیخته با اشک فدوی، سرانجام و بعون الله، به کلی قطع شود. به عرض حال شهروندی که رسیدگی به آن، شوربختانه به فدوی محول شده است، توجه فرمائید:

«مدتی است كه تعداد افراد متكدی در شهرهای استان گلستان به طور وحشتناكی افزايش يافته است و هيچ برخوردی نيز با آنها صورت نمی گيرد. از مسئولين درخواست رسيدگی داريم».

فدوی مقدمتا ً عرض می کند که چون خود جزو مسؤلین محترم است، لذا صلاح اش نیست که بگوید در این رابطه باید با مسؤلین گرامی از صدر تا ذیل شدیداً برخورد و، برای دستگرمی، آنها را از بیضه آونگ کرد؛ لذا در این مورد با رعایت مصالح عرض می کند که فدوی حرفی ندارد برادر شهروند؛ می دهد پدر صاحب شان را در آورند؛ لکن در حاشیه توصیه می کند که  "چراغ از بهر تاریکی نگهدار"! که چنانچه در ظلّ توجهات حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا روحی فداه و درایت داهیانه ی مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین، و نایب برحق اش اعلیحضرت العظما بن علی(ع) خامنه ای دامّ الذله، به زودی به صف طویل متکدیان پیوستید، مفرّی داشته باشید؛ از فدوی گفتن!

 

سفارش

با آن که پشت ملت، به میمنت عملکرد برادران حسابی کبود شده است، معذالک آیت الله استادی امام جمعه ی قم شیهه کشان فرمود:

«آن چيزی که امروز بيش از هر مسئله ديگری ما طلبه‌ها بايد به آن عمل کنيم اين است که نه با حرف که با عمل نشان دهيم که خدا و اسلام هست!»

فدوی نمی داند که اين ملت یک لاقبا، چگونه باید به حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، ثابت کند که در سه دهه ی اخیر، بارها اسلام عزیز و خدای ناشی از آن را نه در حرف، بلکه در عمل و با پوست و گوشت خود، شدیداً تجربه کرده است؟ و نیز، چند بار به قول مهندس الاسلام والمسلمین بازرگان بگوید: «سه سه بار، به  نـه بار؟!»

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

دویّم اکتبر المُؤدّب سنه ی 2011 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

تا درودی دیگر،بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630