بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 4 مهر 1390 ـ  26 سپتامبر 2011

 

تکلیف شرعی شاق!

فدوی نه اینکه مکتبی نیست، لکن بین خودمان باشد، از برخی تکالیف شرعی  ِشاق، گلاب برویتان، شانه خالی کرده و بقول مقامات، جاخالی می دهد! از جمله ی این تکالیف شرعی که فدوی گردن شکسته با آن مشکل داشته و هنوز هم دارد، بوسیدن لب مهندس الاسلام والمسلمین، برادر احمدی نژاد، دامت تحریکاته است!....

گفتن ندارد که فدوی در این راستا، سعی خودش را البته مبذول داشته لکن، بهر دلیلی، کار نکرده است!* حالا نمی شود که وی را بخاطر این قصور غیر عمد، از بیضه آویزان کنند!.. واجب عینی، در این گونه موارد، البته کار ساز است و به داد او می رسد. خلاصه اینکه، برادر آیت الله خزعلی، جور فدوی را پیش از این بشرح زیر کشیده است و بیضه ی فدوی گویا، عجالتاً در امان است!:

«آيت‌الله ابوالقاسم خزعلي، عضو خبرگان رهبري، در گفت و گو با جوان اظهار داشت: سال اولي که احمدي ‌نژاد به نيويورک  رفت و در سازمان ملل سخنراني کرد، بنده به ديدارش رفتم و لب هاي ايشان را بوسيدم و به او گفتم به اين خاطر لب هاي  تو را بوسيده‌ام که از امام زمان(عج) نام برده‌اي آن هم در جايي که قلب جهان کفر به حساب مي‌آيد».

فدوی با انگیزه ی این "بوس" که در تاریخ ادبیات کلاسیک ما نمودی آشکار دارد، عجالتاً کاری ندارد که خود مقال  مبسوطی ست..

----------------------------------------------------

* گر تو بهتر می زنی بستان بزن !

 

در خانه اگر کس است..!

فدوی از زمان تسلط برادران بر مقدرات ملت سابق ایران، همواره اساس را براین گذاشته که ایشان بحمدالله استعداد لازم را برای مدیریت بحران فزاینده دارا هستند چرا که در غیر اینصورت، نمی توانستند که در این چند دهه از دست ملت به ستوه آمده، جان سالم بدر ببرند؛ لکن اخیراً ملاحظه می کند که برادران پنداری در این راستا چندان هم موفق نبوده و آسیب های فراوانی را نیز در این ارتباط، نوش جان کرده اند که شرح آن در جراید شریفه دارالخُرافه پیش از این آمده و فدوی نیز عندالزوم بدان پرداخته است. با اینهمه، بررسی برخی از این گزارشات نشان می دهد که برادران، هنوز باورشان نشده است که درب اسلامی، همچنان بر آن پاشنه نمی چرخد و توپ، تانک که سهل است، پاشنه کش اسلامی نیز دیگر اثر ندارد! که هیچ، حتا کار هم دست شان می دهد!..

از جمله جريان "امر بمعروف و نهی از منکر" است که عواقب آن پاچه ی خودشان را گرفته است. در همین ارتباط ، از  جراید شریفه دارالخُرافه بخوانید:

«ضرب و شتم سه روحاني ناهي از منكر واكنش‌هاي زيادي را به‌ دنبال داشت و موجب جريحه‌دار شدن احساسات مردم شد».

اما گويا با وجود برانگيخته شدن افكار عمومي در اين زمينه، هنوز پرونده ضرب و شتم ناهيان از منكر بسته نشده است. به گزارش البرز نیوز:

«در آخرین مورد، روز پنج‌شنبه در محله امام‌ زاده سید اسماعیل تهران جمعی از اوباش با فحاشی، يك روحاني ناهي، به نام حجت‌الاسلام عباس روزمه، از منكر را مورد ضرب و شتم قرار دادند و پس از وارد کردن خسارت به خودروی او از محل گریختند!»

یکی از بی احتیاطی های روحانی مذکور، بگزارش همان منبع و نقل از خود ايشان، ظاهراًچنین بوده است:

«"یک موتور سوار با شدت به ماشین بنده زد، به راکب این موتور که مشغول کشیدن سیگار بود گفتم که از خسارتی که به ماشین من زدی، می‌گذرم، فقط شما حرمت ماه مبارک رمضان را نگهدار و سیگارت را خاموش کن!" روزمه تصریح کرد: "پنج، شش نفری به من حمله کردند و با لگد به ماشین بنده می‌زندند و خسارت وارد کردند". وی ادامه داد: "اگر حمایت مردم محل نبود و همچنین بنیه بدنی كه به ‌خاطر چند سال ورزش کردن، شاید آسیبی که به بنده می‌رسید، خیلی بیشتر می‌شد».

حجت الاسلام که مانند سایر حضرات سوراخ دعا را گم کرده و به پیروی از مقتدای خود، بنا دارد که زنگوله را گردن دشمن بیندازد، در ادامه افزوده است:

«آقایان سران فتنه، آبرو و حیثیت روحانیت را زیر سوال بردند؛ اما الان شاهدیم که به راحتی به روحانیت توهین می‌کنند و شأن  او را پایین می آورند؛ در این بیش از 30 سال انقلاب چه زماني سابقه داشته که یک روحانی را جایی گیر بیندازند و او را دوره کنند؟!»

نامبرده از امر بدیهی دیگری هم بشرح زیر اظهار حیرت کرده است:

«همه این ضرب و شتم‌ها یک طرف اما فحش‌هایی که به مقدسات، انقلاب و نظام می‌دادند یک طرف! واقعاً توهین‌های این افراد غیر قابل تحمل بود».

فدوی در این رابطه چه دارد بگوید برادر حجت الاسلام؛ جز این نکته: ضمن اینکه "خود کرده را تدبیر نیست" ،

بیت

بــاش تــا صــبح دولـتت بــدمد

کاین هنوز از نتایج سحر است!..

 

کلکسیون

* دو میلیون نفر در کشور به صورت رسمی از مواد مخدر مصرف می‌کنند.

* گرایش به الکلیسم، موادمخدر، روسپیگری و هم‌جنس‌بازی به شدت درحال افزایش است.....

* سن اعتياد به 13 سال رسيده است /آفتاب

فدوی: «زیباست؛ دگر حاجت مشاطه ندارد!»

 

محصول

در سایت وابسته ی "فردا" از برادر سید حسن(ع) نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، ـ که تا همین چند وقت پیش بعنوان طلبه و به هزینه ی ملت یک لا قبای ایران در محضرحضرات  آیات عظام و حجج اسلام به تلمذ مهملات آن بزرگواران در حوزه ی علمیه! مشغول بود ـ به عنوان شخصیت برجسته ی جهان اسلام یاد شده است!.. و در ادامه گزارش داده که همين برادر، که به یمن پول مردم بقول حضرت امام(ل) مستضعف ایران اسلامی گردنش را تبر هم نمی زند، در پاسخ "برخی از شخصیت های حوزوی و علمای قم" که باز هم به هزینه ی ملت یک لا قبای ایران، خدمت  ايشان رسیده بوده و جویای سلامتی و احوال دبیرکل حزب الله لبنان شدند:

«از سلامتی کامل خود خبر داد! به گونه ای  که هیچ گونه دارویی نیز استفاده نمی کند و یک زندگی جهادی و کاملا طبیعی و عادی دارد!»

برادر مذکور، برای آرام کردن مؤمنین در ارتباط با وضعیت سلامتی خود برای محکم کاری "همچنین نکاتی را در خصوص اهمیت ورزش کردن بیان داشت! و با اشاره به تدابیر و احتیاط های لازم امنیتی بر اجرای برنامه های روزانه خود تاکید کرد».

قاصم الجبارین این نعمت های چاق و چله را، از مؤمنین ایرانی نگیرد!

 

خوراک!

آنجلیا جولی، بازیگر سرشناس آمریکایی، 29 جولای (7 مرداد) در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز انگلیس گفت: «من عاشق سفر کردن به ایرانم!» (آفتاب)

فدوی: رونوشت جهت اطلاع و اقدام لازم برای برادران خود سر ارسال می گردد!...

 

فقر واژگان

فدوی پیش از این بارها پیرامون اینکه واژگان موجود در زبان فارسی،علیرغم توانائی بسیار در انتقال مفاهیم، در پیوند با برادران کاملاً ناتوانند بقدر کفایت سخن گفته و دیگر مکرر نمی کند. نهایتاً می افزاید که در این حالت، برادران چاره ای ندارند جز تزریق مفاهیم مورد نظر خودشان در کالبد واژگانی که دیگر از فرط سوء استعمال، شدیداً از نفس افتاده اند...

از جمله ی این واژگان، واژه ی مظلوم "فرهنگ" و مشتقات یا ترکیبات آنست که، مانند سایر عناصر یا پدیده های ایرانی، بارها مورد  تجاوز به ُعنف حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، قرار گرفته است. فی المثل، آنگاه که امر بر این دائر شده باشد  که زنان ایرانی در گرمای طاقت فرسای تابستان، که به هوای آلوده و غیر قابل تنفس نیز مزیّن شده است، در حجاب اجباری خود شدیداً قنداق شوند، برادران، ناگهان و دوباره، یاد ترکیب "فرهنگ سازی" می افتند! و می کوشند که این ظلم آشکار را، توسط فرهنگ! حقنه فرمایند .

در این راستا، زنان ایرانی که فدوی خود را از آنان هرگزجدا ندانسته و به آن نیز ُمباهی ست، با این پدیده و موارد استعمال آن در پدیده های عینی، کم تا قسمتی آشنا و مؤلوف اند لکن فکر نمی کردند که این ترکیب، به پدیده های ذهنی نیز سرایت کند!.. این معنا را فدوی در مرور جراید شریفه ی  دارالخُرافه و با این تیتر دریافت که: «حياي چشم بايد در ايران فرهنگ سازي شود!»

این آیهء مُستبعد را به گزارش ایسنا، یکی از روان پریشان گرامی هیئت حاکمه ی شکوهمند، بنام علی(ع) رضا افشار، قائم مقام وزیر کشور، نازل کرده است!..

در ارتباط با پدیده های عینی، مطلب به گزارش شهرزاد نیوز بشرح زیر همچنان بقوت خود باقی ست:

«به گزارش اکو نیوز، محمد (ص) حسین (ع)ی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه گفته است 25 درصد مساجد باید به مراکز فرهنگی تبدیل شوند تا بتوان بر جوانان تاثیر گذاری فرهنگی کرد».

زیاده عرضی نیست.

 

شتاب

وزارت امور خارجه روسیه طی اطلاعیه‌ای "توسل به زور علیه افراد غیر‌نظامی و اعضای ساختارهای دولتی در سوریه" را غیرقابل قبول دانست و خواستار پایان دادن به خشونت‌ها در برخورد با معترضان شد». /آفتاب

فدوی: حالا چه عجله ای داشتی، برادر روسیه؟!

 

اسباب حیرت

فدوی در مرور جراید شریفه ی دارالخُرافه، به حیرت یکی از رسانه ها بشرح زیر برخورد :

«استخدام نیروی پاکستانی برای سرکوب مردم بحرین!!»

گفتن ندارد که استخدام، واژه ای ست که بار خودش را دارد، یعنی مبین یک رابطه ی استخدامی و اقتصادی ست که در آن طرفین بموجب قرارداد فی مابین، انجام مأموریتی را در قبال دریافت دستمزدی، تعهد می کنند. اما، پرسش فدوی سرا پا تقصیر و کمتر از قطمیر از همکاران مکتبی خود در این راستا این است که به چه علت قرارداد مشابه حکومت شکوهمند اسلامی با حکومت سرکوبگر سوریه، که بر فدوی معلوم نشد که چرا یدک جمهوری را نیز یدک می کشد و نیز متضمن هیچ رابطه ی استخدامی / مادی نیز نبوده است، حیرت همکاران ژورنالیست فدوی را در جامعه ی شکوهمند اسلامی، بر نیانگیخته است؟

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

س      24 سپتامبرالمشجر سنه ۲۰۱۱ ترسایی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

تا درودی دیگر، بدرود              

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630