بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 27  تير 1390 ـ  18 ماه جولای 2011

 

اختلاف مفاهیم

«تجاوز جنسی به شهروندان در شهرهای گوناگون (خمینی شهر ـ گلستان ـ کاشمر ـ نیشابور و...) ادامه دارد». (رسانه ها)

فدوی دیری ست که در تبیین رفتار و حرکات برادران، دچار فقر شدید واژه شده و در توضیح عملکرد آن بزرگواران، با ملاج به بن بست خورده است. فرهنگستان زبان نیز در این مورد، با انفعالی که پیشه کرده به ضعف خود در این باب، به زبان بی زبانی، اذعان فرموده و فدوی را در این وادی، نامردانه تنها گذاشته است.

فدوی البته، در نوشته های مرتبط که پیش از این قلمی کرده، کوشیده است که دستکم نظر خوانندگان محترم ضدانقلاب را به این نکته جلب کند که علت این که مردم حضرات آیات عظام و حجج اسلام را هیچ جور در نمی یابند آن است که در معرفی و درک مفاهیم به ظاهر مشترک، بین شان اختلافات عظیم وجود دارد. فی المثل، در شرایطی که ملت رفتار برادرانهء گزمگان محترم حکومتی، که بسته به مورد، نام های گوناگونی دارند (بسیجی ـ لباس شخصی ـ نیروهای خود جوش ـ مؤمنین...) در تجاوازات جنسی اخیر به شهروندان به بهانهء بد حجابی در حریم خصوصی (خمینی شهر) و حریم شغلی (استان گلستان و...) را بر نمی تابند. یکی از برادران مسؤل، به نقل از شهرزاد نیوز، چنین آیه ای صادر می کند:

«سيد ابراهيم رئيسی، معاون اول قوهء قضائيه و رئيس ستاد بزرگداشت هفتهء قوه قضائيه، گفت که دختران و زنان ايرانی در جامعه اسلامی، به بركت خون شهيدان، امن‌ترين وضعيت را دارند!...»

فدوی در این راستا چه دارد بگوید؟ جز اینکه : «خدا کند که این دروغ شما راست باشد، برادر رئیسی!»

 

ادیت

به گزارش سايت «پارسینه»، رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی فرمود:

«اینگونه طرح‌ها در طول سال اجرا می‌شود اما با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان! پلیس این طرح را با قاطعیت بیشتری  اجرا می‌کند.  وی در ادامه با تاکید بر این که طرح امنیت اخلاقی! در راستای برخورد با هنجار شکنان و عفاف ‌ستیزان اجرا می‌شود، اضافه کرد: آسایش و آرامش مردم مهمترین دغدغهء مسئولان نیروی انتظامی است! که پلیس در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد».

 

خوانندگان محترم ضد انقلاب اگر از خواندن خبر میمنت اثر فوق به سلامتی فارغ شده اند، لطفاً واژه ای را که در حروف چینی، مع الاسف در پاراگراف واپسین جا افتاده است، به این ترتیب اصلاح فرمایند:

«سلب آسایش و آرامش مردم، مهمترین دغدغه ی مسؤلان نیروی انتظامی ست!....»

که درست هم هست، چرا که با آن بیت معروف، که محصول مشترک استاد سخن و فدوی به شرح زیر است نیز، کاملاً خوانائی دارد؛ افزون بر این، به قول اهل تحقیق، در تصحیح متون، اقدم نـُسخ مُرجّح است!:

بیت

خدا را بر آن بنده بخشایش است

که دائم پی ِ سلب آسایش است!

بعدالتحریر:

فدوی یادش رفت که برای تکمیل عیش خوانندگان ضد انقلاب خود، که "مهمترین دغدغهء" فدوی نیز هست، به نقل از همان بزرگوار اضافه کند که:

از ابتدای اجرای این طرح تاکنون هفت هزار و 900 سی دی مبتذل، 15 هزار و 606 عدد البسه غیر مجاز و چهار هزار و 472 فقره اقلام شیطان پرستی! در اماکن عمومی ِ سه استان گیلان، مازنداران و تهران کشف و ضبط شده است!

"تو خود حدیث مفصل بخوان از این"  مُهمل!

 

شکر نعمت، نعمتت افزون کند!

عجب گرفتاری شده است این اعلیحضرت العظما بن علی(ع) خامنه ای،دامّ الذلّه. به گزارش جراید شریفهء دارالخـُرافه، معظم له، یک لحظه از پاچه خواری مؤمنین و مؤمنات، آسایش ندارد. یعنی هرچه به مؤمنین سفارش می فرماید که کمتر «چفیه یزدی بیاندازند، لکن، نرود میخ مخملی در سنگ! ملاحظه کنید: «مراسم شكرگزاری سلامت رهبر انقلاب در مسجد ابوذر برگزار می‌شود».

باری در این مراسم باشکوه شهردار تهران برادر، محمد(ص) باقر(ع) قالیباف دار فانی را ترک کرده* و به سخنرانی پیرامون رفع خطر از وجود مبارک در سوء قصد به جان معظم له در سال شصت می پردازد. این مراسم، البته خیلی هم خشک و خالی نیست و از عناوین برجستهء آن، شكر نعمت ولايت فقيه! و رو نمائی از فاز اول نرم افزار و لوح فشردهء صراط رهبری ست!

متولی این امامزاده، ستاد پاسداشت ششم تیر است. خوانندگان محترم ضد انقلاب بشتابند که غفلت همه جوره موجب پشیمانی ست!...

----------------------

*منظور دار قالی ست!

 

اعتراض

 

فدوی در مرور جراید شریفه ی دارالخـُرافه به اين پرسش برادر علی لاریجانی برحورد که: «چرا باید آناناس وارد كشور شود؟»/پارسینه

معلوم می شود که مسؤلین در تفرّج، یا به قول مقام معظم رهبری، تبرّج اقتصادی خود، قدری بازیگوشی کرده و آناناس غیر چینی وارد کرده اند!

 

امتحان نهائی

فدوی در بخش «خبر ويژه» ی کیهان چاپ دارالخـُرافه (یکشنبه 11 اردیبهشت 1390- شماره 19915) به تیتری برخورد که، به قول مقامات، مو، البته به شرطی که زیر چادر یا دستکم روسری باشد، لای درزش نمی رود؛ شما هم ملاحظه کنید:

«هيچ كشوری مثل ايران در لبنان مقبوليت ندارد».

خب به قول آن شاعر ضد انقلاب:

هر کسی آن دِروَد عاقبت کار که کِشت!

ترجمه ی این مصرع به فارسی ِ بعد از انقلاب شکوهمند این می شود که  بیش از سه دهه، لوله کشی ارز فشار قوی از تهران به لبنان، سرانجام باید یک بو و خاصیتی هم داشته باشد، نه؟!

 

جوک ماه

رهبر انقلاب، دام الذله، در پیامی به همایش مبارزه جهانی با تروریسم فرموده است: «كشتن یك بی‌گناه به مثابه قتل همه انسان هاست! ما با تكیه بر تعالیم اسلام كه كرامت انسانی یكی از سرلوحه های آن است و كشتن یك انسان بی گناه در آن به مثابه قتل همه انسان ها به شمار می رود، و به عنوان ملتی كه در سه دهه گذشته متحمل خسارت های سنگین از تروریسم خشن شده است، مبارزه با این پدیدهء شیطانی را تكلیفی تخلف ناپذیر برای خود می دانیم و تلاش در راه این مبارزهء بزرگ را با قدرت ادامه خواهیم داد؛ بحول الله و قوته»/ پارسینه

حساب فدوی که تعریفی ندارد؛ شما خوانندگان محترم ضد انقلاب که حسابتان بهتر است، به عنوان مشق شب، لطفاً پیدا کنید رقم قتل های زنجیره و غیرزنجیره ای را در کارنامهء درخشان مقام معظم رهبری دامّ الذله، از سینما رکس آبادان به بعد!.. پیش از آن را فدوی تخفیف می دهد تا مشتری شوید!

 

تشابه

با این که یکی از تخصص های فدوی در "خط" است، معذالک گاه در می ماند که کی دارد از روی دست کی می نویسد! در توضیح بیشتر عرض می کند که همکاران مکتبی فدوی در جراید شریفهء دارالخـُرافه، ابداً کاری به این ندارند که خبری را که، با اجازهء قائد اعظم، با آب و تاب بازتاب می دهند، بارها و بارها و البته به مراتب مبسوط تر، در جامعهء شکوهمند اسلامی خودمان، منتشر کرده اند!.. در اين زمينه، به نقل از فردا، ملاحظه کنید:

«آیات حسن یوسف القرمزی، دختر 20 سالهء شاعر بحرینی که در جریان اعتراضات به حکومت بحرین به علت سرودن و انشاد شعر اعتراضی در تظاهرات توسط مأموران حکومت دستگیر و زندانی شده بود، روز دوشنبه 20 ژوئن 2011 در تلویزیون دولتی بحرین از حکومت بحرین و خلیفه عذرخواهی کرد. آیات در این پیام کوتاه 20 ثانیه‌ای می‌گوید: من به طور جدی از آن‌چه انجام داده‌ام، و از گفتن آن الفاظ که در حضور جمع، نسبت به ملک و در حق جناب نخست‌وزیر بیان شده است، پشیمان هستم و از کلام خود عذرخواهی می‌کنم.»

این اظهارت فرمایشی و نمایشی، چیزی را برای خوانندگان محترم ضدانقلاب، تداعی نمی کند؟! اگر غیر از این باشد، فدوی نه در عقل، بلکه دستکم، در حافظهء خوانندگان محترم ضدانقلاب، شدیداً، ببخشید، تردید می کند!

 

جدول ضرب

فدوی در ارتباط با اگر نگوید خیلی، دستکم برخی حرکات حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، در می ماند که فی المثل چرا وزیران بی اخلاق به کار می گمارند که بعداً ناگزیر شوند برایشان معلم اخلاق بگذارند؟!.. این نکته را فدوی، البته مدت هاست که دریافته لکن مجال پرداختن به آن را تا جنگ تن به تن ِ، به قول خاج پرستان، تارزان و جیمی، و به قول مؤمنین مرید و مراد (خامنه ای/ احمدی نژاد ـ م)، نداشته است.

باری ـ از قول حجت الاسلام آقا تهرانی، معلم اخلاق هیأت وزیران!، بخوانید که:

«استاد اخلاق هیأت وزیران اخیراً در یك سخنرانی عمومی و رسمی، به نقل مذاكرات انجام شده میان دكتر احمدی نژاد با رهبر انقلاب پرداخته است. او با اظهار این كه شخصاً این مسایل را از محمود احمدی نژاد شنیده است، از قول وی اعلام می كند رهبرانقلاب مهلتی تعیین كردند تا احمدی نژاد یا وزیر اطلاعات را بپذیرد، یا استعفا كند و یا نپذیرد.»(پارسینه)

فرمایش فوق، صرف نظر از این که بر انتصاب برادر احمدی نژاد دلالت دارد، به نظر فدوی حاوی مبالغی ضعف تألیف نیز هست. در توضیح عرض می کند که اگر جسارت ست، رئیس جمهور، وزیر مورد نظر اعلیحضرت العظما بن علی(ع) خامنه ای دام الذله را بپذیرد، که آقا اجازه می دهد که وی هم چنان رئیس جمهور باشد!؛ بسیار خوب. اما در حالت دوم که "یا استعفا کند و یا نپذیرد" دیگر چه صیغه ایست؟ برگردان و پرسش در پیوند با عبارت فوق از لسان آخوندی به گویش انسانی این می شود که آنگاه که احمدی نژاد استعفا کند، دیگر برایش چه فرقی می کند که مثلاً آخوند مصلحی وزیر اطلاعات باشد، یا نباشد!؟

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

16جمادی الجولای سنه ی 2011 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

تا درودی دیگر،بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630