بازگشت به خانه

چهارشنبه 15 تير 1390 ـ  6 جولای 2011

 

انتقاد از پلیس امر به معروف

شاهزاده بسمه بنت عبدالعزیز آل سعود

خواهر ناتنی پادشاه عربستان و كوچك ترین دختر عبدالعزیز آل سعود با انتقاد شدید از پلیس امر به معروف و نهی از منكر عربستان، خواستار آزادی زنان در جامعه شد.

شاهزاده بسمه بنت عبدالعزیز آل سعود گفت: هیئت امر به معروف و نهی از منكر از یك گروه مبارزه با فساد به یك گروه فشار علیه زنان جامعه تبدیل شده است.

به گزارش واحد مركزی خبر به نقل از پایگاه خبری میدل ایست آنلاین، شاهزاده بسمه فرزند عبدالعزیر آل سعود در كشوری كه به مملكت مردسالار معروف است، به زنانی پیوسته است كه خواستار شكسته شدن محدودیت های كوركورانه زنان در عربستان هستند.

بسمه از خاندان حاكم بر كشور خواست تا قبل از آنكه آزادیخواهی زنان برای آنان درد سرساز شود در پی به رسمیت شناختن حق آزادی زن باشند زیرا هیچكس، از جنبش اصلاح طلبی خاورمیانه مصون نخواهد ماند.

وی افزود: باید در پی گشوده شدن گفتگوی ملی در كشور و به رسمیت شناختن حقوق زنان به ویژه حق آزادی آنان باشیم.

بسمه ادامه داد: پدرم هیئت امر به معروف و نهی از منكر را با هدف نظارت بر جامعه برای مبازره با فساد و تامین زندگی شرافتمندانه برای شهروندان تشكیل داده بود اما شرایط عوض شده است و این هیئت در سال های اخیر به گروه فشاری علیه زنان تبدیل شد.

وی وظیفه هیئت امر به معروف و نهی از منكر را مبارزه با فساد خواند نه اینكه عناصر این هیئت در پی آن باشند كه آیا صورت زنان پوشیده است یا خیر؟ یا اینكه مواطب باشند تفكیك جنسیتی در مكانهای عمومی رعایت می شود یا خیر؟ زیرا كشیده شدن به این وادی سبب می شود تا زنان جامعه به جای احساس آرامش احساس نگرانی و ترس كنند.

پیش از این، عادله دختر پادشاه كنونی عربستان در اقدامی ماجراجویانه برای مخالفت با رفتار پلیس دینی این كشور با وضعی در برابر پلیس حاضر شده بود كه در جامعه بسته عربستان بی حجابی تلقی می شود.

عادله به جای آنكه حجاب سنتی داشته باشد با یك شال كه بخشی از موهای سرش از زیر آن پیدا بود در انظار عمومی ظاهر شده بود. این حركت شاهزاده كه از او به عنوان نزدیك ترین فرزند پادشاه به پادشاه یاد می شود با واكنش های متفاوت جامعه و با استقبال فعالان زن مواجه شده بود به ویژه اینكه وی به صراحت از قوانین زن ستیز در جامعه انتقاد كرده و خواستار آزادی زنان شده بود.

بسیاری از فعالان امور زنان در عربستان این كشور را زندانی برای زنان می دانند كه زندانبانانش مرد هستند.

http://www.iran-emrooz.net/index.php?/news2/29522/

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com