بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 23 خرداد 1390 ـ  13 ماه ژوئن 2011

 

خر تو خر!..

شخصی بنام محمد(ص) رضا(ع) مدحی که قیافتاً بسیار به برادران بویژه لباس شخصی های گرامی نزدیک است، از دیروز گل سر سبد رسانه های دارالخُرافه شده است. در این رسانه ها از او به عنوان تاجر الماس که حرفه ی ناشناخته ای دستکم در ایران سابق و لاحق است نام برده می شود اما عملکرد این برادر در رسانه های گوناگون حکومتی،به مثابه ی احادیث مربوط به امامان گرامی شیعه،  متفاوت و متناقض و لابد بی پایه و اساس نیز هست! فی المثل، برادر حسین(ع)  شریعتمداری متولی امامزاده ی کیهان اسلامی، که افزون برآنکه" سر بریده می دارد دوست" همچون مقتدای خود،حتا پریدن ساری را از درخت ،در تقابل با حکومت اسلامی و لذا کار دشمن می داند، وی را "عضو دستگیر شده ی ضد انقلاب" قلمداد می کند و  ایرنا  خبرگزاری رسمی حکومت اسلامی،وی را عنصر فریب خورده ی سیا معرفی و خبرگزاری وابسته ی فارس نیز، نامبرده را مأمور امنیتی دستگاه مخوف برادران در کشورِ خارج از کشور، به شمار آورده و سایت وابسته تابناک نیز با پیاز داغ روغن بیشتر،و به نقل از یک مقام امنیتی که لابد نخواسته نامش فاش شود، وی را عامل نفوذی وزارت اطلاعات نامیده! و افزوده است:

«به شكست كشاندن پروژهء آمريكايي - صهيونيستي "دولت در تبعيد"، نمايشگر اقتدار و توانمندي سربازان گمنام امام زمان (عج) در مقابل دسايس و اقدامات اطلاعاتي سرويس هاي جاسوسي غرب شمرده مي شود».

باری، فدوی با این ترتیب، و نیز با  اغتنام فرصت، می خواست بگوید: «پیدا کنید پرتقال فروش را!» که ناگهان  بیاد آورد که سه دهه است که "جسته ایم ما، یافت می نشود "! چرا که  پرتقال فروش مذکور اینک، یا نمایندهء حکومت در مجلس است و یا وزیر و یا به عون الله بزودی رئیس جمهور!...

 

وزارت خاک بر سر نفت!

فدوی در ارتباط با بقول اهل دستور زبان، حالت و چگونگی وطن سابق، بقول همشهریان ُکرد خود

 یاد "لش بی خاون" می افتد که برگردان آن بی تعارف می شود: »جنازه ی بی صاحب!...» وجه تسمیهء این حالت، نصب برادر محمد(ص) علی(ع) آبادی ست که حتا چند دقیقهءأ ناقابل هم در رؤیت هیچ یک از فرآورده های نفتی سابقه ندارد، چه رسد به مدیریت و از آن بد تر به وزارت آن! و رئیس سازمان سرنوشت  ساز اوپک! برادر مذکور، البته کلاً بی تقصیر است و فی الواقع این، "عرق النساء" تکلیف شرعی ست  که شدیداً به جنبش آمده و کار دست او داده است!...

          باری، فدوی با این کارها کار ندارد و در این میان، نگران مصالح وطن سابق است و آرزو می کند که در این شرایط ناگزیر، ایکاش نعمت ا... آغاسی هنوز زنده بود تا در مقایسه با برادر محمد(ص) علی(ع) آبادی،  به دو دلیل کاملاً روشن، کاندید فدوی برای تصدی وزارت نفت می شد:

- نخست اینکه بر حسب اطلاعات مندرج در زندگینامه و فیلمی که بنام " نعمت نفتی " ساخته شد، آن فقید سعید، سوابقی ممتد در امر خُرده فروشی نفت، دستکم به اهالی محل داشت..!

- دیگر اینکه، خواننده ای مردمی نیز بود و صدای خوشی هم داشت و می توانست بجای ُمهملاتی که ازین پس  برادر محمد(ص) علی(ع) آبادی در اجلاس سران اوپک صادر خواهد فرمود، با اجرای ترانه ی " لب کارون " سابق، موجب انبساط خاطر شرکت کنندگان در اجلاس نیز بشود !...

 

مؤمنین و هنرهای تجسمی!

برادران هر عیب و علتی که داشته باشند (که مع الاسف کم هم نیست!) در مقابل، محاسنی نیز دارند که البته طبق  معمول، به چشم ضد انقلاب نمی آید!.. 

یکی از آن محاسن، علاقهء بی چون و چرای برادران، به هنرهای تجسمی ست. حافظه خوانندگان محترم ضد انقلاب، بیگمان بهتر از حافظهء فدوی ست و براحتی بیاد می آورند که چگونه شماری از مجسمه های نه چندان سبک موجود در شهر پیش از این، به عون الله و توسط سربازان نه چندان گمنام امام زمان(عج)، با یک قیام و قعود،ناپدید شدند و از سرنوشت آنها تاکنون اطلاعی در دست نیست! این آیا، بنظر شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، معنائی غیر از علاقهء وافر مؤمنین به هنرهای تجسمی دارد؟!.. نمونه ی تازه تر اگر بخواهید، علاقهء دیوانه وار مؤمنین و مؤمنات به فردوسی بزرگ است که فدوی در باب آن پیش ازین مطالبی را قلمی کرده و دیگر مکرر نمی کند؛ لکن در توضیح بیشتر عرض می کند که حتا به گزارش خبرگزاری شدیداً وابسته ی مهر: 

«نقاشی دیواری میدان فردوسی مشهد به طول 5000 متر مربع و با موضوع شاهنامه فردوسی یکی از طولانی ترین نقاشی های دیواری کشور بود پس از گذشت چند ماه از بهره برداری به صورت شبانه کاملاً پاک شد!..

بقول آن شاعر ضد انقلاب:

بیت

بری با خود نشان جای پا را

کنی تقلید مرغان هوا را!

و اين هم شاهدی عینی در بیان تأثرات خود از این اقدام خدا پسندانهء مؤمنین کثرالله امثالهم که (بنقل از پارسینه) موئیده است:

«هر بار كه از ميدان فردوسي رد مي‌شدم، نگاهم در تصاوير هفت‌خوان رستم قفل مي‌شد. با خودم فكر مي‌كردم اين كدام خوان رستم است. همين‏طور دقايقي ذهنم درگير بود و از يافتن آنچه به خاطر مي‌آوردم حس خوبي داشتم. ديده بودم هنرمندان مشهد با چه ذوقي در سرما و گرماي هوا نقاشي مي‌كشند. تا براي خودش بزرگ‌ترين نقاشي ديواري كشور شود، كلي زمان برد و هنرمندان آن، مشقت‌ها كشيدند. آن‌ها همه تلاش خود را به كار گرفته بودند تا در سالروز بزرگداشت حكيم توس، اثر هنري‌شان به پاس هويت‏ آفريني شاعر شاهنامه، كامل شده باشد...»

ادامهء پژوهش های راوی، بنقل از مدیر امور هنری شهرداری مشهد، حاکی ست که کار، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م ) کار انگلیسی ها (امام رضا- م) بوده است. ملاحظه کنید:

«به گفتهء وي، يكشنبه ‌شب افرادي از اداره حفاظت املاك و اراضي آستان قدس رضوي اقدام به پاكسازي نقاشي ديواري كردند و روز بعد شهروندان مشهدي، هنرمندان، و مديريت شهري را دچار حيرت نمودند!» (همان منبع) 

فلذا فدوی در این حالت، ناگزیر است که دوباره، آن شعر معروف جد ّ ِ اعلای خود را که پیش از این و بسته به مورد!،  تنها  به نقل چند بیت از آن بسنده می کرد، به عنوان حسن ختام، حال که کار به اینجا کشیده است بطور کامل ذیلاً بیاورد و در حاشیه نیز، با توجه به دوران تاریخی سراینده (در عهد قاجار)، جسارتاً به خوانندگان محترم ضد انقلاب خاطر نشان کند که : "خاکت به سر ترقی معکوس کرده ای"!:

بر سر در کاروانسرائی

تصویر زنی به گچ کشیدند

ارباب عمایم این خبر را

از مخبر صادقی شنیدند

گفتند که وا شریعتا، خلق

روی زن بی نقاب دیدند

آسیمه سر از درون مسجد

تا سر در آن سرا دویدند

ایمان و امان به سرعت برق

می رفت که مؤمنین رسیدند. !

این آب آورد آن یکی خاک

یک پیچه ز ِگل بر او بریدند

ناموس به باد رفته ای را

با یک دوسه مشت گل خریدند

چون شرع نبی از این خطر جست

رفتند و به خانه آرمیدند

غفلت شده و بود و خلق وحشی

چون شیر درنده می جهنمیدند

بی پیچه زن گشاده رو را

پاچین عفاف می دریدند

لب های قشنگ خوشگلش را

مانند نبات می مکیدند

درهای بهشت بسته می شد

مردم همه می جهنمیدند

می گشت قیامت آشکارا

یک باره به صور می دمیدند

طیر از وکرات و وحش از ُحجر

انجم ز سپهر می رمیدند

اینست که پیش خالق و خلق

طلاب علوم رو سفیدند !

با این علما هنوز مردم

از رونق ملک نا امیدند ! *

( شعر تصویر زن- ایرج میرزا- ص 177 ـ دیوان سانسور نشده ـ به اهتمام استاد فقیددکترعبدالحسین زرینکوب)

 

پینگ پُنک اسلامی

مسابقات نیمه نهائی پینگ پنگ بین مقام معظم رهبری دام الذله و مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد رئیس جمهورِ نه دیگر محترم و محبوب، پس از خلع ید از او در عزل و نصب وزرای خود،* جفت 2 بنفع تماشاچی، همچنان ادامه دارد!. در این رابطه گفتنی ست که با آنکه اعلیحضرت العظما بن علی(ع) خامنه ای با یک دست بازی می کند، معهذا داوران، تا لحظهء مخابرهء این گزارش، مسابقه را شدیداً به سود معظم له ارزیابی کرده اند. در این میان، آیت الله مصباح یزدی، متخلص به تمساح یزدی، که نخواست نامش فاش شود؛ لکن پس از ماجرای پاسکاری مصلحی وزیر در بدر اطلاعات، از حجره ی طرفداران احمدی نژاد به اردو گاه مقام معظم رهبری نقل مکان کرده است، به خبرنگار ورزشی هزل داتکام گفت: این آشغال ها (تیم احمدی نژاد- م) هیچ کاری نمی توانند بکنند!**... (پارسینه)

در پایان اضافه می شود که ناظران آگاه، با آنکه اذعان دارند که آیت الله مذکور خود در مسابقات قهرمانی 1985 دارای دستمال یزدی مشکی ست ،معذالک در گزارشات گوناگون خود،از این اظهار نظر ولائی ، به "رجزخوانی" که عمدتاً بمنظور تضعیف روحیه ی حریف استعمال می شود،یاد کرده اند . باری - بنظرمی رسد که سرنوشت این بازی، در دو سه روند باقیمانده،رقم خواهد خورد .والله الاعلم

 --------------------------------------

* فدوی از استعمال عناوینی چون وزیر و رئیس جمهور و غیره در این نوشته منظوری ندارد!

 

صلی و جلی!

 

فدوی در تأملات خود به نکته ای برخورد که می خواهد بقول عوام با شما خوانندگان محترم ضد انقلاب share کند: از سوئی، بموجب فرمایشات مقام معظم رهبری دام الذله و جیمی او مهندس

الاسلام والمسلمین احمدی نژاد، اسلام عزیز و بطریق اولی مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، می روند که آخرین قله های پیشرفت را فتح،و مدیریت جهان را البته بموجب تکلیف شرعی، بعهده بگیرند و از دیگرسو، در نمایشگاه کتاب سال جاری، کتاب "علل عقب ماندگی مسلمانان" نوشته ی امام موسی صدر را از عربی به فارسی، ترجمه و منتشر می کنند! و فدوی البته در این میان گلاب به رویتان، همینطور ارّه به ماتحت مانده است..

 

عذر بدتر از گناه

فدوی برای احتراز از لغزش در نقل خبر، عین جنس را می آورد:

«دادستان تهران گفت: افرادی که در مراسم تشییع و خاکسپاری ناصر حجازی دستگیر شده اند به لحاظ شرکت در این مراسم نبود بلکه عده محدودی به اتهام اخلال در نظم دستگیر شدند!

 

کنسرت حضرت امام(ل)!

فدوی نمی داند که برادران از جان حضرت امام(ل) چه می خواهند که یک خط در میان، تن آن حضرت را در مرقد مطهر، بمیزان 8/9 "ریش" ِتر می لرزانند. در پیوند با کنسرتی که قرار است با اشعار حضرت امام(ل) اجرا شود بنقل از سایت وابستهء تابناک بخوانید:

«معاون فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی گفت: کنسرت موسیقی با مضمون شش غزل از سروده های حضرت امام (ره) با صدای یکی از خوانندگان کشور 12 خرداد در برج میلاد برگزار می شود».

 

علی الله التکلان و هوُ المُستعان فی جمع امور

دهم جون المفرح سنه ی 2011 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630