بازگشت به خانه

جمعه 20 خرداد 1390 ـ  10 ماه ژوئن 2011

 

بيانيهء شبکهء سکولارهای سبز ایران برای ازادی و دمکراسی

در سالگرد 23 خرداد، سرآغاز جنبش ازادیخواهی مردم ايران

مردم مبارز و آزادیخواه ایران

          از انتخابات تقلب زدهء 22 خرداد 1388 دو سال می گذرد؛ انتخاباتی که با فريب بزرگ حکومت اسلامی برای نشان دادن محبوبيت خود از طريق کشاندن ناراضيان به پای صندوق های رأی آغاز شد و با دخالت آشکار فقيه نشسته در قدرت به پايان رسيد. مردم بجان آمدهء ايران ـ و بخصوص نسل جوانی که آماده بود تا نازنين ترين ياران خود را در اين راه از دست بدهد، که داد، آنها که چون ندا و سهراب و صدها دیگر در خيابان جان باختند، آنها که در کهريزک شکنجه شده و مورد تجاوز قرار گرفتند، آنها که بر طناب دار بوسه زدند هيچ يک نمی توانستند قيام کرده باشند تا حکومت مذهبی ولی فقيه را تثبيت کنند.

آنها با توجه به سابقهء انقلاب های رنگين و مخملی در کشورهای ديگر، و بدون توجه به ماهيت هولناک و جنايتکار حکومت مذهبی مسلط بر کشورشان،  با بوق و کرنای اصلاح طلبان حکومتی دچار اين توهم شده بودند که می شود در همين حکومت دست به اصلاح آن زد. در اين راستا نيروهای اصلاح طلب مذهبی که بخت رسيدن خود به قدرت را تنها در ابقای حکومت اسلامی می ديدند، با ارائهء کانديداهائی که عامداً از ناممکن سخن می گفتند به اين توهم دامن زدند و آنگاه، چون طغيان تکان دهندهء مردم را ديدند و متوجه آن شدند که کل حکومت در خطر افتاده و کار ممکن است از کنترل شان خارج شود،  مردم و جوانان را که حاضر به پرداخت هرگونه هزینه ای  برای فروپاچیدن این حکومت مذهبی بودند تنها گذاشته و از هدایت و رهبری انها باز ماندند .  آنگونه که اکنون در دومين سالگرد آن قيام بزرگ و شريف، ناشناسانی که خود را رهبر جنبش سبز خوانده و ادارهء «شورای هماهنگی راه سبز اميد» را بر عهده گرفته اند مردم را به راهپيمائی در مکان محدود و زمان محدود و زبان محدود (يا لال) فرا می خوانند، مبادا که در اين يادبود يادمانده های آن روزهای پر شور موجب شعله ور شدن آتش زير خاکستر شود.

          آری، آنچه قيام مردم ما را از قيام مردم سرزمين های ديگر متفاوت ساخته و به بن بست کنونی کشانده است با وجود طرح صريح مطالباتی که در بطن شعارهای ساختار شکن شان متبلور بود،  فقدان يک رهبری استوار انحلال طلب و خواهان استقرار حکومتی سکولار ـ دموکرات است.

          بر بنياد اين نگرش، شبکهء سکولارهای سبز ایران در راستای راهبرد همبستگی ملی و همکاری با همه نیروهای سکولار دمکرات انحلال طلب برای تشکیل یک الترناتیو انتقالی از طریق کنگره ملی ایرانیان و مشارکت همگانی به تلاشهای خود با عزمی راسخ ادامه میدهد.

شکستن اين دور باطل و رسيدن به چنان بديلی، لاجرم، در گرو فعال شدن ايرانيان سکولاری است که در درون و برون مرز، در هر فرصت ممکن، سکوت پیشنهادی اصلاح طلبان حکومتی و نیروهای همسو با آنان را که هنوز خواستار اجرای بی تنازل قانون اساسی و یا انتخابات ازاد در چهارچوب این قانون اساسی که خود تولید کننده انواع تبعیضهای اجتماعی، سیاسی، و فرهنگی است  را شکسته و مخالفت خود با هر نوع حکومت مذهبی و ایدیولوژیک را به فریاد رسا اعلام نمايند.

شبکه جهانی سکولارهای سبز ایران برای آ زادی و دمکراسی که در راستای ایرانی بدون تبعیض برای حکومتی سکولار و دمکرات در ایران فعالیت میکند، از مبارزات بر حق شما پشتیبانی کرده و همواره انعکاس دهنده صدای راستین شما خواهد بود.

 

شورای هماهنگی، مجمع سرپرستان، بازرسان و مشاوران انجمن های

شبکهء جهانی سکولارهای سبز ايران برای آزادی و دموکراسی

 

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com