بازگشت به خانه

چهارشنبه 14 ارديبهشت 1390 ـ  4 ماه مه 2011

 

از میدان لولو ی بحرین تا میدان انقلاب تهران!

بصیر نصیبی

چند روز پیش اطلاعیه تامل برانگیزی از جانب جمعی از کارچرخانان سینمای ج. اسلامی منتشر شد که سایت ها و وبلوگ های حامی مغلوبین انتصابات سال 88 وانواع واقسام جریان های مرتبط با سبرالهی ها هم از کنارش بی تفاوت گذشتند وچرا؟ به گزارش جام جم آنلاين این اطلاعیه آمیخته به سوره القصص. آيه 5 ( نُريدُ اَن نَمُنّ عَلَي الّذينَ استُضعِفُوا فِي الاَرضِ ، وَ نَجعَلَهُم اَئمّه وَ نَجعَلَهُم الوارِثين) است. و آنرامجيد مجيدي، ابراهيم حاتمي‌کيا،کمال تبريزي، سيدمهدي شجاعي، عبدالحسين برزيده، مجتبي راعي، محمد حسين حقيقي، محمد مهدي عسگرپور، محمدرضا هنرمند، سيدرضا ميرکريمي از فيلمسازان سينماي ج.ادرباره حوادث بحرين صادر کرده اند( این آیه ها   فقط برای کشور های دیگرمنطقه نازل شده و ج.ا. را شامل نمی شود)

به گزارش مهر، در متن اين بيانيه آمده است:

«مُرواريدهاي خونينِ ميدانِ لولو، اين جغرافياي خط خطي ارزاني خودشان! اين چه ظلمي است که بر فرزندان زهرا (س) مي‌رود؟ اين چه غربتي است که سهم من ايراني فقط تماشاي تصاوير لغزان و وحشتزده بحريني بايد باشد؟ اين چه قاعده احمقانه‌اي است که آل سعود به دعوت حاکمِ غريبه نوازِ بحرين سرباز و آتش روانه ميدان لولو کند و من ايراني نبايد به دريا بزنم تا در کنار مرواريدهاي خونين ميدان لولو باشم؟ اين چه عيد عزا آلودي است که سهم ما فقط يک حيرت است؟ برادر بحريني ما دلمان در ميدان لولو جا مانده. خواهر بحريني ما پلک چشمانمان به صورت حيرتزده و فرياد بغض آلودتان همچنان باز مانده. عمو، خاله و عمه‌هاي بحريني‌ام چه سخت است مرهم بر زخم فرزندان شجاع نهادن و آنها را اميدوار روانه کردن. کاش در کنارتان بوديم و حنجره خسته از فريادتان را مي‌بوسيديم. کاش در کنارتان بوديم. ما اهل ذوق، علم سياست نمي‌دانيم ولي دلي داريم که آينده‌بين است. آينده با شماست! سپاهِ اَبرهه آمريکا که دل به فيلهاي آهني خوش کرده و يَله بر سرزمين غصبي داده بداند که قرآن نويد داده است "و نُريدُ اَن نَمُنّ عَلَي الّذينَ استُضعِفُوا فِي الاَرضِ ، وَ نَجعَلَهُم اَئمّه وَ نَجعَلَهُم الوارِثين". "ما مي‌خواهيم بر مستضعفان زمين منت نهيم و آنان را پيشوايان و وارثان روي زمين قرار دهيم" ( سوره مبارکه القصص. آيه 5)»

در میان امضا کنندگان نام مجید مجیدی کارگردان محبوب اپوزیسیون و یکی از فیلمسازان فستیوالی به چشم میخورد و چه بسا محرک انتشار این اطلاعیه هم خود اوست .یادتان مانده از سال ها پیش چه ستایش ها نثار مجید محیدی و فیلم بچه های آسمانش کردیم؟ چه افتخار ها که بابت کار آقا مجید نصیب ما شد؟ یکی از« پروپاکاندا»فیلم های دفتر موسوی برای ستاد انتخاباتی اش را هم این جناب مرتکب شد. همچنین نظام با صرف هزینه هنگفت از طریق شرکت های پخش، فیلم آقا را تا نامزدی اسکار هم کشاند. چه شادی ها می کردیم و چه افتخار هایی نصیب ما می شد اگر یک مجسمه اسکار هم از جانب ابر قدرت وامریکای جهانخوار تقدیم می شد. (البته چندان جای نگرانی نیست اگر جو سازی ها همچنان به نفع فیلم و فیلمساز حکومتی، اصغر فرهادی، ادامه یابد بعید نیست که دولت پرزیدنت دکتر احمدی نژاد اسکار 2011 را هم به مانند برلیناله فتح کند). و اگر حوادث ناگهانی پیش نیاید واین آرزوی ج. اسلامی  و عاشقان سینمای گلخانه ای هم تحقق بیابدآنوقت باید شکر گذار هم باشیم که  احمدی نژاد و دولت مهرورز وهنر پرورش همچنان ماند و مجری فرامین رهبر معظم حاضر و بنیان گذار راحل شد وقتل  عام مردم را ادامه داد و جنبش سال 88 وحرکت های پیوسته با آن را با شقاوت سرکوب کرد اما در عوض برایمان مجسمه اسکار را به ارمغان آورد!!!

این اطلاعیه نشان می دهد که اولاً فیلمسازان سینمای جمهوری اسلامی بر خلاف ادعایشان اگر لازم بدانند و اگر مصالح نظام اقتضا کند خیلی هم سیاسی تشریف دارند. دوم این که ترس از سقوط نظام هر دو باند نظام را ترسانده است. منتها هر کدام به شیوه خود برای حفظ نظام پوسیده شان تلاش میکنند. این اطلاعیه خود گویا است و نیاز به توضیح وتفسیر هم ندارد. ببینیدکه چگونه بند بندش و مو به مويش با مصالح نظام تطبیق داده شده است. چه بسا واواک خود اطلاعیهء فیلمسازان حکومتی را دیکته کرده است چرا که احمدی نژاد و خامنه ای هم برای مردم مصر، لیبی، تونس ، و بحرین و کشور های عربی اشک تمساح می ریزند وخود مردم ایران را با شقاوت وبیرحمی سرکوب می کنند.

جالب این که فیلمسازان دولت مافیایی هم دچار کور چشمی مصلحتی شده اند استبداد و ارتجاع و خفقان و سرکوب آخوندها را نمی بینند اما نگران ظلمی هستند که امیر بحرین در حق فرزندان زهرا روا می دارد (نکند بعدا اینان بخواهند ادعا کنند قصدشان کنایه به ظلم دولت احمدی نژاد به فرزندان زهرا رهنورد بوده است، با توجه به ارادت ویژه  ی مجیدی به خانواده موسوی طرح این ادعا هم دور از ذهن نیست!).

در این اطلاعیه گفته شده است: «ما اهل ذوق، علم سياست نمي‌دانيم ولي دلي داريم که آينده ‌بين است.» 

لازم نیست علم سیاست بدانید همین قدر که علم چاپلوسی و دستمال داری را خوب آموخته اید خود کم کاری نبوده است. اما اگرآینده بین هم هستید زمان سقوط نظام حمهوری اسلامی را هم ببینید و جوابی برای روز پاسخگویی بیابید.

26 مارس 2011

برای یادداشت هفته سایت دیدگاه ها

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com