بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 29 فروردين 1390 ـ 18 آوريل 2011

 

ذلت سیاسی

فدوی گاه از طرز صحبت برادران خشمگین می شود؛ لکن وقتی بخود می آید و در می یابد که بسیاری از فرمایشات ایشان مثل انواع لبنیات کوپنی، منحصراً  مصرف داخلی دارد و روی صحبت برادران فقط با مؤمنین و مؤمنات است، قدری آرام و خیالش راحت می شود!... از سوئی، خوانندگان محترم ضد انقلاب از میزان علاقهء فدوی به برادران آگاهند و می دانند که فدوی از اینکه با شلوغ شدن سوریه، که امید امام و ُامّت است، برادران در حالت ـ جسارت است ـ "ارّه به ماتحت" که عبارت مجلسی آن بقول ریاضیون "دو ضلع و زاویه ی بین" می شود، مانده اند، قدری مُعذّب است.

آخر برادران این ننگ را کجا ببرند که مردم سوریه را که از جمهوری ای که موهبتی ست الهی که از پدر به پسر می رسد، شدیداً به تنگ آمده اند، از قیام رسای مردم کشورهای منطقه، جدا کرده و ناگزیر شود که بگویند: معترضان سوری خواستار برکناری حکومت نیستند:  

«تمام تظاهرکنندگان سوری که هفته گذشته به خیبابان‌ها آمده بودند تاکنون خواستار مقابله با فساد، بیکاری، فقر و داشتن آزادی عقیده بوده‌اند و در پی سرنگونی نظام نیستند!»(سايت فردا)

باری - "ذلت " در فرهنگ سیاسی، تعاریف گوناگونی دارد؛ یکی اش هم، همین است!...

 

اختلاف نظر

فدوی نمی داند که چرا همکاران مکتبی، تکلیف او را در گزینش واژگانی که برای تیتر بر می گزینند، معلوم نمی کنند؟ فی المثل، بین "تذکر" و "هشدار" تفاوت از زمین، دستکم، تا پشت بام است! لکن برای برادران رسانه ای، پنداری توفیری نمی کند یعنی، می ریزند توی جوراب، و میکوبند به دیوار!.. ملاحظه کنید :

«تذكر و هشدار جدی رهبر انقلاب به مسئولان سه قوه در حرم رضوی»

حالا برای اینکه خوانندگان محترم ضد انقلاب یک وقت فکر نکنند که مطلب مهمی بوده است، فدوی عین فرمایش ایشان را، ذیلاً می آورد:

«رهبر انقلاب اسلامی با تذكر و هشدار جدی به مسئولان سه قوه در خصوص طرح گله ها از یكدیگر در سطح افكار عمومی، خاطر نشان كردند گله مندی میان مسئولان از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته و طبیعت كار هم همین است اما این گله ها را نباید میان مردم كشاند و آنها را ناراحت و مایوس كرد بلكه مسئولان باید گله ها را میان خود شان حل كنند». (سایت وابستهء تابناک)

همانطور که ملاحظه می کنید، فدوی با همکاران مکتبی اش مشکل دارد، نه با مقام معظم رهبری، دام الذله!

 

کیمیا گری

فدوی نمی داند که خوانندگان محترم ضد انقلاب به برخی ظرائف کار حضرات آیات عظام و حجج اسلام حاکم بر وطن سابق، توجه داشته اند یا نه؟ از جمله اینکه برادران، چگونه به ناگهان و با یک قیام و قعود، طلا را به آهن قراضه یا بالعکس تبدیل می کنند! حتا اگر آن «طلا = آهن» قراضه متبرک یا اصلاً منتسب به ائمه ی اطهار صلوات الله علیهم اجمعین باشد!

خوانندگان گرامی ضد انقلاب، مورد سید کاظم شریعتمداری را بیگمان بیاد می آورند که با آنکه  افزون بر" آیت الله العظما"، اولاد پیامبر گرامی (ص) نیز بود*، برادران عزیز عندالزوم چگونه طومار آبرو و عمرش را در هم پیچیدند؛ بقول آن بزرگوار:

بیت

عذر تقصیر همی خواهد و گوید مأمور

کاین جنایت حَسَب الامرِ همایون باشد!

سرنوشت و تبدیل به احسن! دو فقره آیت الله العظمای دیگر نیز آنچنان مشهور و دم دست است که فدوی را از شرح و تفسیر و حتا ورود به آن، معاف می کند (منتظری - صانعی).

خوانندگان ارجمند ضد انقلاب،  استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، یکوقت تصور نفرمایند که این شیوهء مرضیه، منحصر و محدود به اهل منبر است، خیر! موارد استعمال دیگری نیز دارد که تورقی کوتاه در جراید شریفه ی دارالخُرافه، شماری از آنها را بآسانی به دست می دهد...

در این ارتباط نیز اگر بخواهید که فدوی را به زحمت انداخته و نمونه بخواهید، می تواند از جایزهء نوبل نام ببرد که تبدیل به احسن آن توسط برادران!، بستگی به این دارد که جایزهء مذکور به چه کسی تعلق گرفته باشد . اگر گیرندهء جایزه ایرانی غیرمکتبی، بویژه مخالف حضرات، باشد** عملیات ضربتی تبدیل به احسن بلافاصله آغاز و آن طلا، به ُطرفة العینی تبدیل به مفرغ می شود! یعنی، "جایزه ی افتخار آمیز نوبل"، تبدیل می شود به جایزهء  صهیونیستی که هزینه اش را نیز البته، استکبار جهانی تأمین می کند. لکن اگر گیرندهء جایزه ایرانی نباشد و از آن بهتر به شیطان بزرگ هم بد و بیراه بگوید، مفرغ مربوطه در دستگاه کیمیاگری حضرات تبدیل به طلا و " جایزهء صهیونیستی" تبدیل به "جایزه ی افتخارآمیز نوبل"!...

به نقل از فردا در ارتباط با هارولد پینتر، نمایشنامه نویس انگلیسی، بخوانید که ظاهراً میانهء خوبی با شیطان بزرگ نداشته است:

«...در هر حال، انتقاد صریح پینتر از سیاست خارجی آمریکا و مخالفت اش با جنگ عراق، بدون شک او را از جنجالی ‌ترین برندگان جایزهء افتخارآمیز نوبل ادبیات کرده است».

زیاده عرضی نیست.

 

 * این موضع گیری به دو دلیل آشکار، ناظر  برطرفداری یا پیروی از ایشان و حضرات بعدی نیست. نخست اینکه فدوی، "ز هر چه رنگ تعلق پذیرد  آزاد است" و دیگر اینکه وی، به آخوند و آخوندیسم، هیچیک از انواع متداول ارادت، از سبز تا سورمه ای راه راه را هرگزنداشته وندارد!

** ایشان هم با فدوی نسبتی ندارد!

 

ترفند

یکی از حربه های البته بی تأثیر مغرضین و معاندین رژیم آن است که این شبهه را زیرکانه به اذهان  ُامّت همیشه در صحنه الغا کنند که جامعهء شکوهمند اسلامی ما، طی سی و چند سالهء گذشته  نه تنها هیچ پیشرفت و دست آوردی نداشته، بلکه بدرکات قاجاریه نیز سقوط کرده است!

فدوی، با پوزش از خوانندگان محترم ضد انقلاب، جسارتاً عرض می کند که خلاف نظر ایشان را  دارد و بر این باور است که خیر!.. برعکس، جامعه ی شکوهمند اسلامی ما، نسبت به دوران عقب ماندهء قاجار ترقی های شگفت انگیز و البته بسیار محسوس داشته است. به یک فقره اختلاف بشرح زیر توجه کرده و ببینید که امیرکبیر گرامی از چه چیزهائی رنج می برده و خطاب به ناصرالدینشاه چه نوشته است:

«قربانت شوم. الساعه كه در ايوان منزل با همشيره ي همايوني به شكستن لبه ي نان مشغوليم خبر رسيد كه شاهزاده موثق الدوله حاكم قم را كه به جرم رشا و ارتشا معزول كرده بودم به توصيهء عمهء خود ابقا فرموده و سخن هزل بر زبان رانده ايد. فرستادم او را تحت الحفظ به تهران بياورند تا اعليحضرت بدانند كه اداره ي امور مملكت به توصيه ي عمه و خاله نمي شود. زياده جسارت است. تقی».

          جناب امیرکبیر، رضوان الله علیه، که بفرمان مقام معظم رهبری وقت به قتل رسید اگر اندکی صبر می کرد، امروز شاهد ترقیات حیرت ا نگیز ما می بود و به عینه ملاحظه می فرمود که، به قول معروف، کار نشد ندارد!. منظور فدوی آن است که، در  ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا روحی فداه، و نایب برحق اش اعلیحضرت العظما سید بن علی(ع) خامنه ای دامّه الذله، امروزه  مملکت، بی توصیهء عمه و خاله اداره نمی شود!...

زیاده، جدا ً جسارت است!..

 

خوش شانسی

فدوی روزی نیست که از ذکاوت برادران در سایزهای گوناگون حیرت نکند. از جمله برادر بهلول احمدی نژاد که فدوی نمی داند چه شد که وی در بحبوبه ی مدیریت جهان، و همچنین در جشنوارهء صنعت و معدن استان فارس، ناگهان سر وقت حافظ و سعدی رفته، و تن آن بزرگواران را بمیزان 4/9 "ریش" تر! در قبر، لرزاند؛ اگر باورتان نمی شود، به نقل از ایلنا بخوانید:

«آنهايي كه مدعي تمدن و پيشرفت هستند همهء موجوديت خود را بر يك كفهء ترازو قرار دهند و در مقابل، ملت ايران نيز فقط سعدي و يا حافظ را در كفهء ديگر ترازو قرار دهد تا همگان ببينند كه سعدي و حافظ به تنهايي معادل ثروت كشورها ارزش دارند».

گر چه ارتباط سعدی و حافظ با صنعت و معدن فارس بر فدوی پوشیده ماند، لکن یک چیز را به یقین می داند و آن اینکه، اگر آن بزرگواران بد شانسی آورده و در جمهوری شکوهمند اسلامی می زیستند، اینک فدوی باید، برای رهائی شان از زندان برادران، امضا جمع می کرد!..

 

شوخی ماه!

برادر بن علی(ع) لاریجانی، رئیس مدرسهء موش ها (شورای اسلامی- م)، پیش از این در افاضات خود نشان داده بودکه دستی در ساخت جوک های فی البداهه دارد. آنچه اما در پی می آید، فراتر از این است و به حوزهئ شوخی، لکن از نوع دمکراتیک آن، نزدیک می شود. به نقل از پارسینه

بخوانید: «خواسته حقوقی مردم را نباید با گلوله جواب داد!»

برادر بن علی(ع) لاریجانی البته به تیتر فوق بسنده نکرده و افزوده است:

«"جمهوری اسلامی با هیچ کشوری دشمنی ندارد و با همه رابطهء دوستانه خود را ادامه می‌دهد اما ملت های کشورهای مسلمان خواسته‌هایی طبیعی دارند که باید مد نظر قرار گیرند". وی با بیان اینکه خواستهء حقوقی مردم را نباید با گلوله جواب داد!، گفت: "کسی که در حاکمیت است نباید علیه ملت خود سلاح به کار برد! از این رو جمهوری اسلامی از مردم بحرین، تونس، لیبی، یمن و مصر دفاع می‌کند!» و نیز: «رئیس مجلس با بیان اینکه ملت‌های مسلمان خواهان دموکراسی و حق رای در تعیین سرنوشت خود هستند و این امر عجیب و غریبی نیست، خاطرنشان کرد: "انتظار از اروپا و آمریکا این است که مدافع درخواستی باشند که چند قرن قبل برای مردم خودشان آن را تامین کردند.

 

کامنت!

یک جوان بیست و یک سالهء ایرانی ادعا کرد که وی سایت های آمریکایی ـ انگلیسی را هک کرده است. وی اشاره کرده که به صورت مستقل کار می کند و ارتباطی با دولت ایران ندارد! (* ناقل این ویروس هم، سایت وابسته ی تابناک است.)

فدوی: خدا کند که این دروغ شما راست باشد، برادرجوان!

 

علی الله التکلان و هوُ المُستعان فی جمع امور

16 اپریل المفرح سنه ی 2011 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630