بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 15 فروردين 1390 ـ 4 آوريل 2011

 

سمپاتی

فدوی اگر نگوید اغلب،دستکم گاه، طرفدار برادرُمخّبط الاسلام و المسلمین احمدی نژاد دامت تحریکاته می شود! اگر زحمت نیست،یکی بیاید و به فدوی بگوید که  این بنده ی خدا،آخر چه کرده است؟ بر باد دادن آبروی چندین قرنه ی مرزُ پرگهر، جارو کردن ذخیره ی ارزی، ماجرای مشهور هاله ی نور، صبحانه و ناهار خوردن به اتفاق پدر عروس و رئیس دفتر خود(مشائی) با امام زمان(عج) و عکس یادگاری گرفتن با آنحضرت ارواحنا روحی فداه، و مسائل جزئی از این دست، نباید باعث

شود که فدوی چشم بر محاسن ایشان ،که چندان هم ُپرپشت تر از ُمحیّرالاسلام والمسلمین، هاشمی رفسنجانی نیست، ببندد!.. باری- فدوی بعنوان طلبه ای که دروس مقدماتی حوزه را نزد آیت الله العظما سید شقی الله میله کار، قدس سره، و درس خارج را نزد آیت الله العظما سید جیمی کارتر بقول عوام با درجه ی  ممتاز  گذرانده است، این حق و صلاحیت را دارد که به مؤمنین و مؤمنات اشکال کند که:

بیت

چه کم گردد مگر از عارض ُگل

که بر وی بنگرد بیچاره بلبل؟

منظور فدوی آن است که چه می شود که برادرُمخّبط الاسلام و المسلمین احمدی نژاد در مصاحبه ای،چشمش به جمال بدون حجاب خواهر " آنا پاستور" خبرنگار تلویزیون اسپانیا روشن شود ؟ .. برادر ،جسارت است، رئیس جمهور با این حرکت، آب که چه عرض کند، شلنگ به خوابگه مورچگان مکتبی تر از خود،ریخته است؛ بنقل از شهرزاد نیوز ملاحظه کنید :

«محمد(ص) تقی(ع) رهبر، رئیس فراکسیون روحانیون مجلس، در این باره اظهار داشت که هیچ مقامی حق ندارد در کشور اسلامی ایران با یک خبرنگار بی حجاب مصاحبه کند. وی تأکید کرد که بی توجهی به حجاب و عفاف یعنی حراج کردن ارزشهای اسلامی!»

و نیز :

«سید یونس موسوی دیگر نماینده ننیادگرای مجلس،از آنهم فراتر رفته و در مصاحبه با سایت

فردا گفته است که مسأله حجاب یک امر دینی و از مسلمات اسلا م ا ست و از نظر دین اسلام

کسی که نسبت به این موضوع بی توجه باشد، مرتد و کافر است!»

که فدوی، البته نمی داند که بر اساس نص صریح آیه ی فوق،آیا برادر احمدی نژاد مرتد است، یا

 خواهر آنا پاستور و یا به اتفاق!... حالا جلوگیری از نظر بازی برادر احمدی نژاد بکنار، حضرات آیات به این شیر بی یال و ُدم و اشکم ما،حتا اجازه ی برگزاری جشن نوروز هم نمی دهند:

«حجت الاسلام حسین(ع) انصاریان: این روزها افراد مومن و دلسوز از افشار مختلف مردم نگرانی و گلایه مندی خور را از برنامه های تدارک شده دولت برای جشن نوروز ابراز نموده و از ما می خواهند که این نگرانی را انعکاس دهیم ، همچنین تاسف خود را از مصاحبه اخیر با خبرنگار بی حجاب اسپانیایی که در ایران اسلامی و در مرکز دولت اسلامی انجام شده است ابراز نموده و از بی توجهی به اوامر الهی و نقص قوانین اسلامی که در این مصاحبه انجام شد گلایه شدید داشته و انتظار می رود پایداری بر ارزش های دین، به پای مصالح سیاسی و خوش آیند جهانیان تضییع نگردد».

عجب گرفتاری شده است برادر مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد؛ نمی گذارند که با خیال راحت پادشاهی اش را بکند !...

 

ترفند

یکی از حربه های البته بی تأثیرمغرضین و معاندین رژیم آنست که این شبهه را زیرکانه به اذهان  ُامّت همیشه در صحنه الغا کنند که جامعه ی شکوهمند اسلامی ما ،طی سی و چند ساله ی گذشته  نه تنها هیچ پیشرفت و دست آوردی نداشته ، بلکه بدرکات قاجاریه نیز، سقوط کرده است !....

فدوی با پوزش از خوانندگان محترم ضد انقلاب، جسارتا ً عرض می کند که خلاف نظر ایشان را  دارد و بر این باور است که خیر.!.. برعکس ،جامعه ی شکوهمند اسلامی ما ، نسبت به دوران عقب مانده ی قاجار، ترقی های شگفت انگیز و البته بسیار محسوس داشته است . به یک فقره اختلاف بشرح زیر توجه کرده و ببینید که امیرکبیر گرامی از چه چیزهائی رنج می برده و خطاب به ناصرالدینشاه چه نوشته است :

«قربانت شوم؛ الساعه كه در ايوان منزل با همشيره ي همايوني به شكستن لبه ي نان مشغوليم خبر رسيد كه شاهزاده موثق الدوله حاكم قم را كه به جرم رشا و ارتشا معزول كرده بودم به توصيه ي عمه خود ابقا فرموده و سخن هزل بر زبان رانده ايد. فرستادم او را تحت الحفظ به تهران بياورند تا اعليحضرت بدانند كه اداره ي امور مملكت به توصيه ي عمه و خاله نمي شود. زياده جسارت است. تقی»

          جناب امیرکبیر رضوان الله علیه ،که بفرمان مقام معظم رهبری وقت به قتل رسید اگر اندکی صبر می کرد، امروز شاهد ترقیات حیرتا نگیزما می بود وبه عینه ملاحظه می فرمود که به قول معروف، کار نشد ندارد !.منظور فدوی آن ست که ،در  ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا روحی فداه و نایب برحق اش اعلیحضرت العظما سیدعلی(ع) خامنه ای دامّه الذله،  امروزه  مملکت: بی توصیه ی عمه و خاله ، اداره نمی شود !...

زیاده، جدا ً جسارت است !..

 

جوری جنس!

جنس فدوی، سرانجام جور شد؛ یعنی،فقط مانده بود که ُمخبّط الاسلام و المسلمین احمدی نژاد دامت تحریکاته، نوروز را تعریف کند ،که بشرح زیر کرد!:

 

«رييس‌ جمهور كشورمان گفت: زمستان بشر رو به پايان است و بهار انسانيت در راه است و تجلي حقيقي نوروز آنگاه است كه خداپرستي، عدالت و عشق در جهان حاكم شود».

بر این پایه،نوروز چند هزار ساله ی ما،از نظر برادر احمدی نژاد بقول عوام Pending  است!

به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي‌نژاد در مراسم نوبت عصر جشن جهاني نوروز در بخشي از سخنان خود با اشاره به ارزش‌هاي نوروز و عناصر آن اظهار كرد: «نوروز بخش تفكيك‌ناپذيري از فرهنگ مشترك ماست و انسان را به فراسوي مرزهاي جغرافيايي، نژادي و زباني منتقل مي‌كند؛ چراكه نوروز فراتر از مرزهاي جغرافيايي، نژادي و زباني است و بخش جدايي‌ناپذيري از فرهنگ الهي و انساني مردمان منطقه‌ ما و بسياري از مردم جهان است.»/ تابناک

برادر ُمخبّط الاسلام و المسلمین که به بیماری لاعلاج آلزایمر اسلامی دچار است یادش می رود که نوروز تنها عید ی ست که دین در آن نقشی ندارد و عناصر نا همگونی که امروز در آن ملاحظه می کنیم،همگی از بخش تزریقات اسلام عزیز آمده است !...

افزون بر این،فدوی نمی داند که آیا برادر ُمخبّط الاسلام و المسلمین  احمدی نژاد  می داند که علمای سلف،حشره االله مع موالیة المُطهّرین صلوات الله علیهم اجمعین در این باب، یعنی استحاله یا قلب نوروز و ملحقات آن، بقدر کفایت کوشیده اند، لکن مع الاسف راه بجائی نبرده اند؟!

 

تبریک عرض می کنیم!

فدوی با آنکه علم علوم دینی ست نه سیاسی!،لکن از سالها پیش از داستان جنبش

سبز منتسب به برادر میر حسین(ع)موسوی و مهدی(عج)کروبی، با تمام خرفتی تاریخی خود، در این ارتباط ، همه گونه هشدار را گیرم به زبان طنز ، داده بود * . باری - پیام از این روشن تر نمی شود:

«جبهه مشاركت ايران اسلامى، با انتشار بيانيه اى در روز شنبه 23 بهمن (12 فوريه) اعلام كرد

كه بر خلاف مصر، سقوط رژيم، موضوع اجماعى جنبش سبز نيست و "ملت ایران" خواهان اصلاحات

 براى مصون سازى نظام از سقوط است!» بی بی سی

 

نسبت عکس

مغز برادران چینی ما پنداری، بر عکس چشمشان،بسیار بزرگ است! در غیر اینصورت چگونه عقل شان می رسید که بازار ایران اسلامی را،افزون بر کالاهای مصرفی معمول، در عرصه ی عزاداری اهل بیت(ع) هم اشغال کرده باشند؛ ُمهر و جانماز و چفیه و سایر لوازم یدکی مؤمنین که دیگر،جای خود دارد. فدوی در خبرها دید که برادران مؤمن و معتقد چینی کثرالله امثالهم، از نوروز هم غافل نبوده اند و سبزه عید راهم  بقول عوام  "آلردی" روانه ی بازار ایران سابق کرده اند! لکن کار را آن کرد که تمام کرد" و فدوی منتظر است که برادران چینی، برای هفت سین مان هم فکری بکنند و اسمش را بگذارند هفت چین!

 

خلاف به عرض رسانده اند!

به باور فدوی، عوام و خواص در جامعه ی شکوهمند اسلامی ما، دیگر از یکدیگر قابل تشخیص نیستند و معلوم نیست کدام سردار است و کدام سرباز  پیاده!.. مؤمنی که در حکم سرباز  پیاده است به یکی از جراید شریفه ی دارالخـُرافه نوشته است:

«من يك نسل سومی هستم ای كاش بنيانگذار انقلاب اسلامی در قيد حيات بودند تا به خاطر امنيت داخلی و عزتی كه در خارج داريم! دست هايش را می بوسيدم».

که فدوی البته از این که مؤمن مذکور دست حضرت امام(ل) یا هر جای دیگرشان را ببوسند، ابدا مخالفتی ندارد.

باری - و اما سردار محمد(ص) رضا(ع) نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفان هم که چیزی از نسیه کم ندارد، می گوید: «پاسپورت ایرانی را هر جا نشان دهید، خواهید دید چه احترامی به شما می گذارند!»

لابد ایشان نیز چون سایر شخصیت های خوشنام حکومت اسلامی، اجازه ی ورود به دنیای آزاد را ندارند و فلذا ندیده اند و نمی بینند که صاحب پاسپورت نگونبخت ایرانی، به دلیل عملکرد حیرت انگیز برادران، مشمول چه مصیبت هائی ست....

 

حسود

فدوی نمی داند که برادران ساخت داخل، چرا اینقدر مناعُ الخیرند و حتا آنگاه که یکی دیگر می خواهد در قلهء قاف هم به جماعت، بقول مقامات، حال مختصری بدهد، شلوغ می کنند و نمی گذارند!..

به نمونه ای بنقل از جراید شریفهء دارالخُرافه که در پی می آید، نگاه کنید. لکن مقتدمتاً عرض می کند که گویا «برادر رحیم مشائی ِ کشور مصر!» در نظر دارد که طی طرحی بزرگ بخشی از سواحل منطقهء صحرای سینا در شمال شرقی مصر که منطقه ای توریستی به شمار می رود را به «ساحل لختی ها» تبدیل کند! در همین حال گفته می شود مقامات مصری می گویند که طرح «ساحل لختی ها» قرار است در منطقه ای که میان دو کوه قرار دارد و رسیدن به آن راحت نیست! اجرا و ساخته شود. لکن، با آنکه شاه بخشیده، برادر شیخ علی (ع) خان نمی بخشد و برادران ما که حال کردن مردم حتا در سرزمین های دیگر هم را بر نمی تابند، در ادامه می افزایند:

«امّا گذشته از وجود چنین ننگی در یک کشور اسلامی، این منطقه در نزدیکی مسیری است که حجاج مصری که از طریق زمینی به حج می روند، از آن عبور می کنند، از همین رو دیدن «ساحل لختی ها» برای این حجاج آسان خواهد بود!

و این ، البته از مقوله ی دخالت در امور کشور دیگر نیست، ابداً!

 

صداقت

فدوی همیشه می گفت که مسؤلین محترم جمهوری اسلامی، اعلی الله مقامهم اجمعین، موجودات راستگوئی هستند لکن شما خوانندگان گرامی ضد انقلاب با فدوی لجبازی کرده و باورتان نمی شد. شما را به قاصم الجبارین ببینید که برادر لاریجانی در گفتگو با خبرگزاری وابسته ی ایسنا، چه راحت به دارائی های مسؤلین که قرار نبود داشته باشند، اعتراف می کند:

«لاريجاني خطالب به دولت آمريكا: دارايي همه مسوولان ايراني را بلوكه كنيد، شايد آلام شكست‌هايتان در منطقه، آرامش موقتي يابد!»

زیاده عرضی نیست .

 

خدا رحم کند!

خدا رحم کند!.. مقام معظم رهبری دوباره کلاه خواست و فدوی تردید ندارد که عمله ی طرب،

سر می آورند!.. ملاحظه کنید: «در ديدار جمعي از اساتيد دانشگاه. رهبر انقلاب: "با شجاعت وارد نقد علوم انساني غرب شويد استادان حوزه و دانشگاه ها بايد با شجاعت در اين ميدان حضور يابند و مسئوليت سنگين خود را در تدوين پاسخ هاي رهگشاي اسلام ايفا كنند». کيهان

 

علی الله التکلان و هوالمُستعان فی جمع امور

دویم اپریل المجعد سنه ی 2011 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر– فدوی.

تا درودی دیگر، بدرود

 

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630