بازگشت به خانه

چهارشنبه 4 اسفند 1389 ـ  23 فوريه 2011

 

توضيحی از سکولاريسم نو

بزرگترین شبکهء سکولارها ی ایران و جهان  کشف شد!

طنزی از پستخانهء «هپلی»

مژده به همه ی روشنفکران و مبارزان علیه حکومت اسلامی که بالاخره  نه تنها بزرگترین شبکه ی اپوزیسیون ایران بلکه بزرگترین شبکه سکولارهای جهان کشف شد:

 

«بمناسبت برنامهء راهپيمائی ِ روز 25 بهمن 1389

هموطنان عزيز ِ باورمند به ضرورت برقراری حکومتی سکولار ـ دموکرات در ايران؛ شبکهء سکولارهای سبز ايران، بعنوان حامی سکولارهای جنبش سبز که در سراسر ايران و جهان بيشترين تعداد شرکت کننده در مبارزات را تشکيل می دهند،.. سکولارها شعارهای خود را در مسير اينگونه روشنگری ها، و با توجه به پيشنهادات نمونه ای زير، تنظيم کنيم:

وحدت ملت ما، جدائی از خصومت

حافظ مذهب ما، جدائی از حکومت

*

تو کشور نفت و گاز، بی کاری و فقيری؟

سی سال پس از انقلاب، شکنجه و اسيری؟       

*

کليد آزادگی، به دست انحلاله (!؟)

حکومت ملتی، بدون اون محاله

21 بهمن 1389»

 

هپلی: جای خوشحالی است که شبکه ی سادات سکولارها در مدتی کوتاه تحت رهبری داهیانهء   اسمال کوری فرد اعلا به چنین تشکیلات سراسری و جهانی تبدیل شده و برای اولین بار در تاریخ، سکولاریسم را سینما اسکوب و تمام رنگی به بازار فرستاده  است. اما چه خوب می شد اگر برای ثبت در تاریخ هم شده توضیح داده  می شد که  رنگ سبز زدن به سکولارها  چه چیزی بدان اضافه می کند جز اسلام عزیز؟

(اشکال قضیه در این جاست که اسمال خان خیلی مهربان است و از یک طرف به شازده به بعنوان نخ شاکله نخ می دهد و از جانب دیگر  با رنگ کردن سکولاریسم  دل  اصلاح طلبان حکومتی را  بدست می آورد)

نکته ای که باعث  تاسف  شد این بود که در هیچ یک از رسانه ها و  فیلم های ارسالی از داخل ایران شعارهای  این بزرگترین شبکه شرکت کننده در مبارزات منعکس نشده بود.

هپلی بدینوسیله  کلیه خبرگزاری ها و رسانه استکباری و سانسورچی را محکوم می کند و اخطار می کند که نمی توانند خورشید سبز این شبکه سراسری را در پشت ابرهای سانسور نگهدارند.

چون ایشان دست ما را با سخاوتمندی برای تنظیم شعار ها بر اساس این الگوها بازگذاشتند؛ هپلی هم شعارهای زیر را پیشنهاد می دهد:

 

* هم سبز و هم سکولار / شعار می دم با اطوار

* از این طرف جنوبه، از اون طرف شماله / رهبری مش اسمال، ضامن انحلاله

* راه رهایی ما سبز سکولاریه / شعار فرد اعلا ساخت اسمال کوریه

* رنگ اصیل اسلام، رنگ سبز سیدی / وقتی سکولار شدی بپا که سوتی ندی

( این شعار آخری محض یادآوری عرض شد)

http://www.iranliberal.com/Tanz/Hapali34.htm

 

اين دشمنی از کجا سرچشمه می گيرد؟

سکولاريسم نو

اخيراً سايت ايران ليبرال، متعلق به تشکل سياسی آفريده شده به دست زنده ياد دکتر شاپور بختيار، يعنی «نهضت مقاومت ملی» ايران، که موضع خود را چنين بيان می کند: «ایران لیبرال خانهء آن گروه از پیروان مصدق است که خواستار براندازی نظام سیاسی موجود ایران هستند و جایگزینی آن با نظامی دمکراتیک و لیبرال و لائیک»، و همواره هم مورد احترام گردانندگان سکولاريسم نو و شبکه سکولارهای سبز ايران بوده است، حملاتی غيردوستانه و ناجوانمردانه را به اين تشکل و شخص اسماعيل نوری علا آغاز کرده است که علت آن بر ما روشن نيست. لذا، با انتشار آخرين شاهکار طناز اين تشکل، از دوستان مان در نهضت مقامت تقاضا داريم اگر مشکل خاصی با ما ندارند اما راه و روش کار ما را درست نمی دانند دست به قلم برده و در يک بحث جدی سياسی نظرات خود را اعلام دارند تا در اين مورد ما راهنمائی شده و مخاطبان ما نيز از مراتب خطای ما آگاه شوند. در عين حال، از آنجا که چنين اقدامی را از جانب اين خانم ها و آقايان محترم بعيد می دانيم، از خوانندگان اين مطلب می خواهيم که اگر از دلايل درافتادن اين گروه با سکولارهای سبز مطلع هستند آن را با ما در ميان بگذارند.

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com