بازگشت به خانه

چهارشنبه 4 اسفند 1389 ـ  23 فوريه 2011

 

تظاهرات صد‌ها هزار زن علیه برلوس کنی

فروغ. ن. تمیمی

کاسهء صبر زنان ایتالیایی سرانجام لبریز شد. به گزارش روزنامه فولکس کرانت چاپ هلند، در روز چهاردهم فوریه صد‌ها هزار نفر از زنان این کشور در دويست و سی شهر این کشور علیه رسوایی اخیر «سیلویو برلوس کنی» نخست وزیر پوپولیست ایتالیا به خیابان آمدند؛ اقدامی بی‌سابقه از سوی سازمان‌ها و جمعیت‌های زنان علیه نخست وزیر هفتاد و چهارسالهء شهوت‌ران!

زنان دراین گردهمایی سراسری خواستار محاکمه «برلوس کنی» بخاطر آخرین رسوایی سکسی او، یعنی داشتن رابطهء جنسی با «روبی» دختری هفده ساله شدند. آن‌ها بخاطر بی‌حرمتی نخست وزیر به زنان و نيز ترویج پیش‌ داوری‌های سنتی از طریق شبکه‌های تلویزیونی در اختیار او که زنان را در تبلیغات تنها به یک «شیئ جنسی» تقلیل می‌دهند، به این تظاهرات وسیع و سراسری اقدام کردند.

 «کریستینا دی سن سو» قاضی این پرونده باید در مورد امکان محاکمه نخست وزیر ایتالیا تحقیق کرده و تصمیم بگیرد. در صورتی‌ که او مدارک را کافی بداند، دادگاه در ظرف دو ماه تشکیل خواهد شد و سه حقوقدان زن دیگر بجز قاضی این پرونده را بررسی خواهند کرد. برلوس کنی به جرم سوء ‌استفاده از قانون و هم برای داشتن رابطه با دختری که به سن قانونی نرسیده محاکمه خواهد شد. گروه‌های شکایت کننده او را متهم می‌کنند که در ازای پرداخت پول با «کریما ال ماروق» دختر هفده ساله مراکشی الاصل که به «روبی» معروف و در یک کلوپ شبانه کار می‌کند رابطه جنسی داشته است.

افزون براین، نخست وزیر ایتالیا متهم است که برای آزاد کردن «روبی» از زندان به جرم دزدی شخصاً به پلیس شهر میلان زنگ زده و او را از زندان آزاد کرده است. برلوس کونی با تکذیب این اتهامات می‌گوید که به نظر او «روبی» بیست و چهارساله می‌آمده، و از آنجا که شایع بوده که «روبی» نوه «حسنی مبارک» رئیس جمهور سابق مصر است، برای جلوگیری از یک بحران دیپلماتیک به پلیس زنگ زده تا او را آزاد کنند. این احتمال وجود دارد که «برلوس کنی» برای رابطه با دختری که به سن قانونی نرسیده به سه سال زندان و برای سوء‌استفاده از قانون و موقعیت شخصی در آزاد کردن او به دوازده سال زندان محکوم شود.

این اولین بار نیست که «برلوس کنی» به خاطر رسوایی‌های جنسی مورد اعتراض قرار می‌گیرد. او یک ‌بار دیگر هم با دختر نوجوان برزیلی رابطه داشت. «برلوس کنی» با ترتیب دادن مهمانی‌های شبانه با شرکت زنان جوان و زیبا در ویلایش بار‌ها در رسانه‌ها مطرح، و گزارشات و عکس‌های جنجالی متعددی از او با معشوقه ‌هایش در رسانه‌های اروپایی چاپ شده است.

«برلوس کنی» در سال 1994 برای اولین بار نخست وزیر شد. و در حال حاضر به اتهامات دیگری از جمله فساد مالی و سوء ‌استفاده از اعتماد هم متهم  شده و اگر مدارک کافی علیه‌اش ارائه شود به دادگاه احضار خواهد شد. در دههء نود قرن گذشته هم وی به اتهام فساد، جعل اسناد و حمایت مالی غیرقانونی از یک حزب سیاسی به شش سال و پنج ماه زندان محکوم شده بود، اما به خاطر مشمول مرور زمان شدن دادرسی به زندان نیافتاد.

در ماه آپریل آینده سه زن قاضی باید در مورد این پرونده تصمیم بگیرند. یکی از شاکیان نخست وزیر خانم «ایدا بوکاسینی» هزاران صفحه مدرک علیه برلوس کنی گردآورده و اطمینان دارد که او را به زندان خواهد انداخت.

مجلهء کاتولیک «فامی گیلا کریستینا» از تظاهرات زنان علیه نخست وزیر پشتیبانی کرده و نوشته است که سرانجام عدالت اجرا خواهد شد. این مجله او را متهم می‌کند که زنان بسیاری را به فحشا و گناه کشانده، و حال سرانجام عدل الهی اجرا و او مجازات خواهد شد.

 «برلوس کنی» تمام این اقدامات را ناشی از توطئه گروه‌های چپ برای سرنگونی و لکه دار کردن حیثیت‌اش می‌داند. اگر چه بار‌ها از زندگی عشقی و داشتن رابطه با زنان متعدد به عنوان «محبوب بودنش» نزد خانم‌ها دفاع کرده است. چند سال پیش همسر نخست وزیر پس از نزدیک به سه دهه زندگی با او و داشتن چند فرزند، با درج درخواست جدایی بدون اطلاع برلوس کنی در یک روزنامه با او تسویه حساب کرد.

پنجاه و دو درصد ایتالیایی‌ها در یک همه پرسی روزنامه جمهوریت چاپ ایتالیا می‌گویند که او حتماً گناهکار است، اما تنها نزدیک به هفت درصد مردم اعتقاد دارند که نخست وزیرشان بایدبه زندان برود.

http://radiozamaneh.com/society/women/2011/02/21/1944

 

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com