بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

11 بهمن 1389 ـ  31 ژانويه 2011

 

ایز گم کردن

فدوی بجان عزیز خوانندگان محترم ضد انقلاب، با مزه تر از عمله ی طرب دربار اعلیحضرت العظما

علی(ع) خامنه ای، دام الذله، سراغ ندارد. اینان، موج جنبش های ضد استبدادی مردم زیر ستم خاورمیانه که پنداری عقدشان با استبداد و ارتجاع و اختناق، در آسمان ها بسته و عجالتاً از تونس آغاز گردیده و به سمت سایر سرزمین های دیکتاتور خیز روان شده است را، ضمن اینکه شامل خود نمی دانند، بلکه خود را صاحب عله نیز می پندارند و می کوشند که طبق معمول سنواتی، همه چیز را بسود خود مصادره فرمایند! به تیتری از کیهان چاپ دارالخُرافه در این راستا، نگاه کنید:

«طوفان انقلاب اسلامي! بعد از تونس به مصر رسيد!..»

به نقل از همان منبع، آیت الله ُگرگعلی (احمد خاتمی - م) از توفان فراتر رفت و در نماز جمعه این هفته در دانشگاه سابق تهران، شیهه کشان فرمود:

«حوادث امروز جهان عرب پس لرزه هاي انقلاب اسلامي است!»

آیت الله تمساح یزدی نیز در فرازی دیگر و به نقل از همان مأخذ گفت:

«انقلاب اسلامي ايران الگوي مردم تونس و مصر است!»

امام جمعهء قم در این میانه و با اغتنام فرصت، بر مطالبات حضرات نیز افزود:

«استكبار جهاني حق مصادرهء انقلاب هاي مردمي را ندارد»؛.. (ولی ما داریم ! - م)

خبرگزاری وابستهء مهر نیز «دخالت گسترده؛ از جمله عزل و نصب مقامات و گماشتن شماری

از اعضای خانواده در پست های حساس و سلطه بر مسائل مالی و اقتصادی و سیاسی» را از عوامل

سقوط بن علی(ع) رئیس جمهور متواری تونس منظور کرده و افزوده است:

«اعتراضات گستردهء اجتماعی در طول هفته های گذشته که شرارهء اولیه آن از استان سیدی بوزید زده شد و نتیجهء این قیام بزرگ، سرنگونی دیکتاتور مورد حمایت غرب بود، چندین مسئله را روشن و آشکار کرد، از جمله فساد فراگیر در بیشتر نهادهای دولتی در طول سال های حکومت بن علی به طوری که چند خانواده به اندازهء انگشتان یک دست، بر ثروت های کشور و تعیین سرنوشت مردم مسلط شده بودند».

براستی این مفاهیم بنظر خوانندگان گرامی ضد انقلاب، آشنا نیست؟ آنچه که در وطن سابق در این سه دهه گذشته و هنوز هم می گذرد، مرگ فدوی، غیر از این بوده است؟

باری؛ توصیهء وزارت خارجهء حضرات به مقامات مصری به نقل از خبرگزاری وابستهء تابناک جالب تر از همه است که فرموده: «وزارت امور خارجه كشورمان به مقامات مصري تاكيد كرد كه از هرگونه برخورد خشونت‌آميز با موج مردمي اين كشور احتراز نمايند!»

از علائم بالینی آنفولانزای مزمن آخوندی آن است که اجازه نمی دهد که عملهء طرب مذکور، نحوهء برخورد فوق خشونت آمیز اعلیحضرت العظما بن علی(ع) خامنه ای، دام الذله و توابع، با نخستین جنبش ضد استبدادی خاورمیانه که بهمت مردم ایران آغاز شد را، بیاد بیاورند و در ادامه می گوید :

«...مناسب‌تر به نظر مي‌رسد مقامات اين كشور ضمن تمكين به خواسته‌هاي به حق مردم خود از هرگونه برخورد خشونت‌آميز نيروهاي نظامي و امنيتي با اين موج مردمي احتراز نمايند!»

بهر حال بنظر می رسد که مردم به ستوه آمدهء تونس، مصر و .. منشأ خیر شده اند و علی الحساب:

« سرپرست كميتهء ‌امداد امام خميني (ره) با اعلام آغاز بكار فروشگاه نوروزي اين نهاد در تهران، از اختصاص چهار ميليارد تومان اعتبار براي اعطاي بن ويژه شب عيد به مددجويان و اقشار آسيب‌ پذير تهراني خبر داد. بخشي از اين بن‌ها نيز توسط نمايندگان مجلس، وزرا، مسئولان دستگاه‌ها و افراد معتمد كه نيازمندان را مي‌شناسند، توزيع مي‌شود.» (ایسنا)

زیاده عرضی نیست ..


ریخت و پاش

فدوی گاه، از برخی از اسراف های مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین، حیرت می کند. وی بعنوان یکی از شیفتگان جمهوری ِ اگر نگوید شکوهمند، دستکم شگفت انگیز اسلامی و در تأیید  مهملات خردمندانهء اعلیحضرت العُظما بن علی(ع) خامنه ای، صدمه الله تعالی، و نیز در تبیین آیهء مبارکهء کار مضاعف، از سورهء شریفهء صرفه جوئی یا هر چیز مضاعف دیگر، بارها شدیداً عرض کرده است که ما ُامّت همیشه به خاک و خون خفته، به بسیاری از تأسیسات زائد فعلی، به جان مقام معظم رهبری، دامّ الذله، ابداً نیاز نداریم و هزینهء تأسیس و ادارهئ آنها را می توانیم به زخم های باز دیگرمان بزنیم؛ از جمله: جزایر موریتانی، کومور، ونزوئلا، جاهای دیگری که با پنجهزار متر مربع مساحت و یکهزار و دویست نفر جمعیت قرار است بعدها به جغرافیای جهان اضافه شوند؛ یا دستکم همین لبنان و حزب الله کار خودمان...

فدوی به عنوان یک عالم علوم اقتصاد دینی که با درجهء ممتازاز حوزهء علمیهء کالیفرنیا ی ُمکلا،  فارغ التحصیل شده و به دریافت جوایز ارزنده ای از افقه فقهای عصر، حضرات آیات عظام و حجج اسلام

 ریگان (ره) و کارتر، قّدّس الله نفسه، نیزنائل شده است، به روح پرفتوح حضرت امام(ل) سوگند خورده و

شدیداً گارانتی می کند که با تعطیل مجلس محترم  شورای اسلامی فی المثل، که به مثابه دست پنجم خر، مدّ ظله العالی، عمل می کند، تنها اتفاق مهم و میمونی که می افتد، همانا صرفه جوئی در هزینه  های دشمن شکن حکومت اسلامی ست!.. که البته، تحصیل ِ حاصل است!..

اتفاق دیگر، به اعتقاد فدوی بیکار شدن برادر بن علی(ع) لاریجانی ست که آن نیز چندان مهم نیست چرا که فدوی تردید ندارد که مقام معظم رهبری، دامّ الذله، به استدعای او، با نصب ایشان بعنوان وزیر بقول عوام what ever  موافقت خواهد فرمود.

ممکن است که مشایخ و علمای دیگر، ایدّهم الله تعالی، به فدوی اشکال کنند که به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المُطهّرین صلوات الله علیهم اجمعین، «آب ِ ُکر ریخته، به جوی باز نمی گردد».

در اینصورت، پاسخ فدوی نیز این خواهد بود که دستکم، از تأسیس نهادهای زائد دیگر، خودداری فرمایند .

و باز اگر گلّه ای دیگر از علما، پاچهء فدوی را بگیرند و از او نمونه ای مطالبه فرمایند، در پاسخ

بعنوان مستوره عرض می کند که "سازمان سینمائی سال 90"  دیگر چه صیغه ای ست و چه ضرورتی

دارد؟ که به گزارش ایلنا، وزیر ارشاد اسلامی، برادر سید محمد(ص) حسینی (ع)، خبر میمنت اثر تأسیس

قریب الوقوع آن را، به شرح زیر داده است:

«هم ‌اكنون معاونت توسعهء مديريت و منابع انساني رئيس ‌جمهور‌ در حال بررسي موضوع و برنامه‌ريزي جزئيات اين طرح  است و تصور مي‌كند ظرف يكي دو ماه آينده وضعيت اين سازمان كاملاً مشخص شود و از ابتداي سال 90 سازمان سينمايي فعاليت خود را آغاز كند».

آنچه که فدوی می خواهد بگوید این است که با وجود نهادها و اماکنی که پیرامون سینما بقول عوام already وجود دارند و هزینه هاشان پرداخت شده و سینماگرانی چون جعفر پناهی* در آن نگهداری می شوند، دیگر چه نیازی به  تأسیس سازمان های جدید داريم، که مستلزم کلی هزینه اند؟

والله الموفق والمعین

22 ژانویه

 

* تذکر زائد ! : فدوی " ز هر جه رنگ تعلق پذیرد، آزاد ست". بر این پایه، به رنگ جعفر پناهی، اگر سبز است یا آبی یا سورمه ای راه راه، ابداً کاری ندارد، لکن به حبس و سلب حقوق طبیعی او بعنوان یک آرتیست توسط مؤمنین، شدیداً اعتراض دارد ..

 

پرسش

این آرزو، هنوز و هم چنان به دل فدوی مانده است که آنگاه که مؤمنین، کثرالله امثالهم، حضرت امام(ل) را در ماه دیدند، چرا نگذاشتند که آن حضرت همانجا بماند تا ملت از دور، لذت اش را ببرد؟!

علی الله التکلان و هوُ المُستعان فی جمع امور

24 ژانویة المُفرح سنه ی 2010 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630