بازگشت به خانه

چهارشنبه 10 آذر 1389 ـ  1 دسامبر 2010

 

داستان نا تمام تبعیض در حکومت شتر گاو پلنگ

درویش رنجبر

sahand5202000@yahoo.com

 

از زمانی‌ که خمینی پس از وعده و وعید‌های دروغین در پاریس و وعده آب و برق مجانی‌ در بهشت زهرا تا وقتی‌ که "آقا" بر اریکه قدرت سوار شد و پا دویی به نام ری شهری را فرستاد تا بر صورت مرجع تقلیدی به نام آیت اله العظمی شریعتمداری سیلی‌ بزندT و تا هنگامیکه به فرمان ولی‌ فقیه دوم آیت اله کاظمینی بروجردی تنها بدین "جرم" که می‌‌خواست دین خود را از Hلودگی دینکارانی زیر نام "ولایت" نجات دهد و به همین "گناه" به سیاه چال حکومت اسلامی کشیده شدT تقریبا بیش از سی سال گذشته است. در طول این همه سال عمر رژیم نالازم ولی‌ فقیه، در کنار تمامی پلشتی‌ها یک پلشتی بیش از همه نمایان بوده است: تبعیض.

درست به خاطر دارم که وقتی‌ برای شرکت در کنکور دانشکده وزارت امور خارجه فرم پر می‌‌کردم اولین شرط این بود: پسر بودن! یعنی‌ هیچ دختر ایرانی حق نداشت، حتی اگر نابغه هم باشد، در این آزمون شرکت کند. یعنی‌ هیچ دختر ایرانی حق ندارد دیپلمات شود. تبعیض جنسیتی یکی‌ از خطوط پر رنگی‌ بود که رژیم ولی‌ فقیه بین ما ایرانی‌ها کشیده بود. بعد‌ها وقتی‌ به کتابخانهء دانشگاه تهران می‌‌رفتم تا جهت تکمیل یک نوشتار مستند از منابع غنی آنجا استفاده کنم می‌‌دیدم دانشجویان دختری که دانشجوی دانشکده حقوق و علوم سیاسی آن دانشگاه بودند و وقتی‌ می‌‌فهمیدند ما دانشجویانی هستیم که با استفاده از "حق ویژه!" (حق نرینگی) نه تنها در حال تحصیل پول تو جیبی‌ دریافت می‌‌کنیم بلکه پس از تحصیل نیز یک راست به اصطلاح دیپلمات خواهیم شد، در دلشان حسرت می‌‌خوردند که چرا "مادینه" آفریده شده اند. این حسرت را بگذارید در کنار این امر که خانم مادلن آلبرایت، کندالیزا رایس و، در حال حاضر، خانم کلینتون وزیر امور خارجه یکی‌ از بزرگترین قدرت‌های جهان بوده و هستند.

تبعیض جزئی از وجود نا وجود این رژیم است. در کجای عکس های خامنه ایی دیده اید خانم شایسته، همسر ایشان، نیز حضور داشته باشند؟ این امر مگر بجز بهره برداری از "حق ویژه" یعنی‌ حق نرینگی می‌‌باشد؟ در قرآن نیز ذکر شده است که زنان پیامبر حق ندارند حتی پس از فوت ایشان با مرد دیگری ازدواج کنند. این یعنی‌ تحفظ حق "نرینگی" حتی پس از مرگ.

در ادامهء چنین تبعیضی، گفتگو از تبعیض بر سر کسانی‌ که به اصل "ولایت فقیه" اعتراض دارند مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد؛ یعنی‌ دیگر از حق و حقوق ایرانی سنی، ایرانی بهأیی، ایرانی کلیمی، ایرانی کرد، ایرانی بلوچ، ایرانی آذری، و ایرانی ترکمن صحبت نکن.

در راه بر طرف کردن این  تبعیض‌ها چه باید کرد؟ چه مکانیزمی می‌‌تواند اصل برقراری عدالت سیاسی، اجتماعی، قومی‌، فرهنگی‌ را متحقق سازد و، در همین حال، به اصل استقلال و یکپارچگی ایران صدمه نزند؟ نظر هر یک از دوستان خوش آمد خواهد بود.

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com