بازگشت به خانه

دوشنبه 24 آبان  1389 ـ  15 نوامبر 2010

 

امیركبیرعامل نفوذ سكولاریسم در ایران بود

علم‌الهدی، امام جمعهء مشهد

به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد در اجلاس سراسری دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب مؤتلفه اسلامی در مشهد مقدس اظهار داشت: وحدت اصولگرایی حقیقتی است كه باید همواره مورد توجه قرار گیرد اما آنچه باید در این هم‌اندیشی و هم‌فكری مورد توجه قرار گیرد، آفت‌شناسی و آسیب‌شناسی وحدت اصولگرایان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ اصولگرایان امروز دو خطر را در پیش رو دارند؛ اول تشتت اصولگرایان و دوم نفوذ جریان‌های غیر‌وابسته و غیر‌باورمند نسبت به دین در جامعه اصولگرایی است.

وی افزود: ‌صرف‌نظر از آسیب‌شناسی وحدت، بحث آفت‌شناسی مطرح است چرا‌كه اصل انحراف‌ها در طول تاریخ سیاسی كشور كه موجب منزوی‌ سازی نیروی متدین شده است، نفاق و بر هم زدن وحدت است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اتفاقات و حوادث دو قرن پیش تا‌كنون تصریح كرد: زمانی‌كه به تحلیل عمیق مشكلات دو قرن پیش كشور می‌پردازیم، مشخص می‌شود حوادثی كه در برهم زدن جریان اجتماعی جامعه دینی مؤثر بوده سكولار‌شدن جامعه دینی و عمدتاً نخبگان سیاسی بوده است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: ‌سكولار شدن جامعه دینی، اصل و ریشه انحراف جریان مشروطیت و حاكم شدن جریان دیكتاتوری پهلوی و تمام مشكلات و حوادث سوء سیاسی بوده است.

وی تأكید كرد: سكولاریزم كه با رشد فناوری در سرزمین غرب همراه شد، سمی بود كه در كشور ما تزریق شد و باعث عوارض سوء اجتماعی و سیاسی در كشور ما شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفر هیأت ایرانی به روسیه در زمان ناصر‌الدین شاه اظهار داشت: این هیأت ایرانی وقتی وارد روسیه شد، با پیشرفت‌ فناوری در روسیه روبه‌رو شد. در زمان برگشت به كشور تعدادی از آن‌ها دیگر نماز نمی‌خواندند، چرا‌كه می‌گفتند عقب‌افتادگی ما از دین است و بنابراین برای جبران این عقب‌ماندگی به براندازی دین اقدام كردند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: همین موضوع باعث شد امیركبیر در زمان تأسیس دارالفنون تدریس و آموزش‌های دینی را منع كند و به عنوان یك اصل قرار دهد زیرا بر این باور بود كه آموزش‌های دینی باعث رشد نكردن فناوری می‌شود.

وی اظهار داشت: بر همین اساس امیركبیر، دو نفر ضد خدا و مخالف دین را در رأس دارالفنون قرار داد تا از نفوذ دین در آنجا جلوگیری كند و به همین دلیل سكولارسازی در جامعه سیاسی و فرهنگی نفوذ كرد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان كرد: این اقدام در آینده تأثیر خود را نشان داد؛ ‌انقلاب ضد استكباری و ضد قاجار توسط روحانیت و جریان دینی ‌و جریان مقدس انقلاب مشروطیت به دلیل وجود ‌رسوبات این تفكر غربی بین یك سری غرب‌زده‌ به جایی نرسیدند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه كرد: در طول تاریخ تاكنون ریشه همه انحراف‌های جریا‌ن‌های ملی‌گرا و جریان‌های فرهنگی و سیاسی در جامعه سكولاریزم است كه منشا همه فلاكت‌هاست.

وی افزود: تفكر سكولاریسم شدن دینی در واقع همان جریان شرك و نفاق است و این بنیان تمامی انحراف‌ها و فتنه‌هاست كه نتیجه آن طرح شیطانی اسلام منهای روحانیت و اسلام منهای حكومت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح كرد: كسانی كه مساله اسلام منهای روحانیت را مطرح می‌كنند، نمی‌توانند بگویند ما مسلمان نیستیم و این از نفاق آنها است.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: در مقابل كسانی كه اسلام منهای روحانیت را مطرح می‌كردند، امام خمینی (ره) فرمودند اسلام منهای روحانیت مثل طب منهای طبیب است و امام (ره) با ذكر این نكته نظر غلط منافقانه آنها را براندازی كرد.

وی افزود: روحانیت باعث اوج‌گیری انقلاب شد؛ در واقع امام خمینی(ره) جریان سكولار را براندازی كردند و با براندازی این جریان روحانیت جلودار انقلاب شد و به پیروزی رسید.

امام جمعه مشهد ادامه داد: تمامی جریان‌های انحرافی كه به دنبال اسلام منهای حكومت و روحانیت بودند، در واقع به دنبال تفكر سكولاریزم هستند و جریان‌های ضد ارزشی كه در عرصه‌ سیاست خودنمایی می‌كنند، ریشه حرفشان در نبود روحانیت و ولایت فقیه است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: جریان‌های ضد ارزشی كه از دوران مشروطیت تاكنون باعث انحراف جریان‌های سیاسی شده‌اند، طرز فكرشان این بود كه روحانیت به چه كار سیاست می‌آید و این همان سكولاریزم است.

وی تأكید كرد: سكولاریزم و سكولار شدن جامعه دینی و نخبگان سیاسی موجب انحراف جریان‌‌های سیاسی در طول دو قرن گذشته تاكنون بوده است.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه وحدت اصولگرایان هیچ زمان بدون محوریت امكان‌پذیر نیست، اظهار داشت‌: اجرای وحدت در درجه اول محور می‌خواهد‌؛ در زمانی كه تشكل‌های اجتماعی می‌خواهند یكی شوند، محور اجتماعی می‌خواهند و در وحدت تشكیلاتی محور تشكیلاتی می‌خواهند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان كرد: محور جریان‌های سیاسی از دو بخش خارج نیست؛ یا «قدرت محورند» یا «تكلیف محور» هستند. اگر قدرت‌محور باشند، به دنبال جریان‌های اقتصادی و كسب قدرت می‌روند و اگر تكلیف محورند بر اساس باورها و اعتقادات دینی استوار هستند.

وی گفت: جریان اصولگرایی قدرت محور نیست، بلكه تكلیف محور است، بنابراین حزب مؤتلفه اسلامی به عنوان ریشه‌دارترین جریان اصولگرایی در كشور باید بنا به رسالت خود عهده‌دار این مسئولیت شود.

امام جمعه مشهد ایجاد وحدت و تكلیف محور بودن جریان اصولگرایی را بر دو نكته استوار دانست و گفت: یكی شناخت كامل و معرفت‌شناسی و دیگری انتخاب محكی برای سنجش واقعیت اصولگرایی كه روحانیت محك آن است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان كرد: جریانی كه اكنون اسلام منهای حكومت را زمزمه می‌كند، جریانی منافق است و این را باید مؤتلفه حل كند چرا‌كه مورد اعتماد مردم و متدینین و بیشتر از آن موتلفه مورد اعتماد روحانیت و حوزه است.

وی تأكید كرد: موتلفه وظیفه ایجاد وحدت بین جامعه اصولگرایان را بر عهده دارد، با محوریت مرجعیت و روحانیت وحدت اصولگرایان را تضمین كنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به خطرات در جریان اصولگرایی اظهار داشت: اصولگرایان امروز دو خطر را در پیش رو دارند، اول تشتت اصولگرایان و دوم نفوذ جریان‌های غیر‌وابسته و غیر‌باورمند نسبت به دین در جامعه اصولگرایی است كه خطر دوم بیشتر از خطر اول است.

 

http://ayandenews.com/news/20380/

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com