بازگشت به خانه

جمعه 1 مهر  1389 ـ  24 سپتامبر 2010

 

آینده ایران را چگونه می‌‌بینید؟

گفتگو با منوچهر محمدی

گفتگوگر: سعيد ترکمان

پرسش: از نظر شما خواسته های اصلی جنبش سبز کدام است؟ آیا جنبش سبز هنوز زنده است؟

پاسخ: اگر به مطالبات مردم در قالب جنبش سبز توجه کنیم، خواسته ها ی مردم به شرح زیر است:

الف- تحقق حاکمیت ملی‌ از طریق انتخابات آزاد

ب- رفع تبعیض در همه موارد به هر شکل ممکن از جمله برابری حقوق زن و مرد و نیز در فردای آزدی ایران، اقلیتی به نام بهایی، سنی، آسوری، زرتشتی، کلیمی... بی‌ معنی‌ خواهد بود.

ج- تحقق خواسته‌های فوق تنها در گرو تغییر بنیادین رژیم و برقراری سیستمی‌ سکولار بر بنیاد منشور جهانی‌ حقوق بشر می‌‌باشد.

تا زمانی که مطالبات فوق بر آورده نشده است، جنبش با تمام وجود حضور دارد. به زبان دیگر، این جنبش هرگز نخواهد مرد زیرا ریشه در بیش از 100 سال مبارزات مردم ایران از انقلاب مشروطیت دارد. جنبش در حال حاضر آتش زیر خاکستر است.

 

پرسش: آیا موسوی و کروبی در هدایت جنبش موفق بوده اند؟

پاسخ: در خصوص نقش موسوی باید گفت ایشان شجاعت لازم را به خرج ندادند. کروبی بیش از موسوی شجاعت به خرج داد. حرکت این دو لازم بوده اما کافی نیست.

 

پرسش: چرا رژیم موسوی و کروبی را دستگیر نمی کند؟

پاسخ: تنها بدین دلیل که از عکس العمل مردم اطمینان صد در صد ندارد.

 

پرسش: نظر نیروهای سکولار نسبت به عملکرد  اصلاح طلبان نظیر کدیور و مهاجرانی چیست؟ 

پاسخ: نیروهای سکولار به تحرکات آقایان کدیور و مهاجرانی اعتماد ندارند زیرا آنها در فضای آزاد خارج از کشور اصل ولایت فقیه را زیر سؤال نبرده اند. نیرو‌های سکولار مایل نیستند این آقایان ابتکار عمل را در خارج از کشور به عهده گیرند.

 

پرسش: نظر شما در مورد حمله نظامی به ایران چیست؟ 

پاسخ: هر گونه حمله نظامی به ایران خواست دموکراسی خواهانه ملت ایران را به تعویق خواهد انداخت. لازم است این نظر اصلاح شود که «بیگانگان می‌‌توانند همچون زمان قاجار در سر نوشت ما دخالت کنند». این ما هستیم که سر نوشت خود را می‌‌سازیم.

 

پرسش: در مورد تحریمها چه فکر می کنید؟ آیا این تحریمها به سود ملت ایران است؟

پاسخ: تحریم ‌ها تا وقتیکه ارکان نظام مثل توقف صدور تکنولوژی کنترل و سرکوب و نیز حساب بانکی سران رژیم در خارج را هدف قرار می‌‌دهد مفید است.

 

پرسش: بنظر شما پایان امر این رژیم چگونه رقم زده خواهد شد؟

پاسخ: اینکه این رژیم چگونه به قبرستان تاریخ سپرده خواهد شد دست ما نیست. ما مایل هستیم بدون اینکه خون از دماغ کسی‌ جاری شود جا به جایی مسالمت آمیز قدرت از طریق صندوق آرا صورت گیرد و طی‌ فرایندی دمکراتیک مردم بر سرنوشت خود حاکم گردند ولی‌ متأسفانه این تصمیم فقط و فقط در دست شخص خامنه‌ای است.  خامنه‌ای می‌‌تواند همین راه را ادامه دهد ولی‌ روزی فرا می‌‌رسد که مردمی به جان آمده با بیل و کلنگ "بیت" او را خراب خواهند کرد. این شخص خامنه‌ای است که تصمیم گرفته بیت او با بیل و کلنگ مردم خراب شود. ما در این زمینه هیچ تصمیم نمی‌‌توانیم بگیریم. تصمیم را رژیم خامنه‌ای بر ما تحمیل می‌‌کند.

 

پرسش: در شرایط کنونی که نه مردم رژیم را می خواهند و نه رژیم حاضر است کمترین امتیازی بدهد این رژیم تا کی دوام خواهد آورد؟ 

پاسخ: تا زمانی که آلترناتیو (بدیل) قوی در مقابل این رژیم وجود ندارد این نظام به عمر خود ادامه می‌‌دهد.

 

پرسش: چگونه می توان از شر این رژیم رهایی یافت؟ 

پاسخ: در صورتی که مخالفین این نظام دست اتحاد به دهند و بدیلی قوی جهت جایگزینی این رژیم به وجود آورند، باید گفت عمر رژیم مذهبی‌ حاکم بر ایران به چند هم ماه طول نخواهد کشید.

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com