بازگشت به خانه

جمعه 5 شهريور  1389 ـ  26 اگوست 2010

 

 

اطلاعيه برای سفر از تورنتو به نيويورک

 

کتاب رسالت ما محبت است و زیبایی

تا زهدان خاک

از تخمه کین

بار نبندد

(شاملو)

 

یک سال از سفر اعتراض و همبستگی به نیویورک می گذرد، سفری که بن مایه اش عشق بود و از چشمه لایزال آزادی سیراب می شد. یک سال گذشت، یک سالی که ملت ایران قلب در مشت، اشک در چشم و پای در میدان برای نجات از بختکی که بر روی زندگی و هستی  اش افتاده بود بپا خاست. میلیون ها انسان آزادیخواه سرتاسر جهان از یک طرف سبعیت و وحشیگری لشکریان خونریز جمهوری اسلامی را دیدند و از طرفی دختران و پسران زیبای ایرانی که با متانت و در عین حال استقامت بی نظیری پیام آزادیخواهی و حق طلبی خود را فریاد می کردند.

به راستی امروز در جهان ملتی را سراغ دارید که جوانانش  برای رفع تبعیض و تلاش برای حقوق شهروندی شان این چنین هزینه بدهد و از پای ننشیند. تظاهرات میلیونی روزهای اول تقلب بزرگ که با سکوت و بردباری همراه بود، دنیا را به تحسین واداشت. رمزی که در آن سکوت بود با حمله وحشیانه پاسدارن ولایت هویدا شد

گرفتند، کشتند، تجاوز کردند و از نامردمی چیزی کم نگذاشتند و آن هم به فرزندان ملتی که سوار بر کجاوه اعتمادی مذهبی، این ناکسان را از هیچ به همه چیز رسانده بود. پدرانی که هزینه اعتماد بی جا به ملایان بی آزرم و وقیح میپرداختند، مادرانی که با فروش گوشواره و گلوبندهایشان خمینی را حمایت کرده و این سمبل بی   عاطفگی و ستم تاریخ را پشتیبانی کردندو او از اعتماد و سرمایه مالی آنها گورستانی عمیق شیار زد که هنوز پس از سی سال بهت و ناباوری از سیمای کریه تاریخی اش برداشته نشده است.

بار دیگر در تدارک سفر نیویورک هستیم. قول داده بودیم که راهی را که آغاز کرده ایم تا غایت مقصود طی کنیم، راه آزادی و استقلال کشورمان شادی بخش ترین و غرور آفرین ترین مسیر هاست اگرچه پر سنگلاخ و پر هزینه. اما برای آنان که برای به دنیا آمدن خود معنا و مفهومی قائلند، و میخواهند جهان را به قدر همت و فرصت خویش معنا به بخشند، حلاوت و شیرینی خود را دارد، بی دلیل نیست که از آسمان آزادی ایران هر شب ستاره ای به زیر میکشند، باز این آسمان غرق ستاره هاست.

در این یک سال تجربه کردیم و آموختیم که تنها در یک بستر عرفی و سکولار است که راه آزادی هموار میشود، آموختیم که آسمان اندیشه های مذهبی برای اداره کشور از سقف کوتاهی برخوردار است که حتی دین باوران هم مجال و توان زیست و بقا در این عرصه را ندارند. آموختیم به جامعه ای بیندیشیم که حق و حقوق شهروندی حرف اول را بزند. جویای پاسخ های زمینی برای پرسش های این جهانیمان باشیم. دیگر افیون جوابهای آسمانی راهگشای جوانان فرهیخته ایران که بی اغراق به لحاظ علمی شانه به شانه پیشرفته ترین جوانان کشورهای پیشرفته جهان میسایند ، نیست.

اکنون در تدارک سفری سمبلیک و اعتراضی هستیم. رئیس دولتی خونریز به نیویورک می آید که بار دیگر دروغ و پلشتی تاریخی افکار واپسگرایش را غرغره کند. بی شک جهانیان به خوبی واقفند که این حقیر مردک ارزش این همه تلاش را ندارد، ولی آنچه اهمیت دارد «نه» ی بزرگ ما به سفیر رژیم غارتگر و تجاوزگر به حقوق انسانی مردم ماست. نهال سفر سال گذشته نیویورک در زمینی کاشته شد که باور داشت اختلاف در نظر ما نمی تواند و نباید مانع از اتحاد در عمل ما شود و حاصل آن سفر پیوندی شد که هنوز باور وحدت و کار مشترک سرلوحه حرکت امروز ماست.

اکنون این ما و ملت ما و یک کارنامه سیاه و شرمساری جبران ناپذیر برای رژیم فاسد اسلامی، اکنون جوانان ایران و آینده ای پر مخاطره، اکنون ملت ایران و لحظه تاریخی ، اکنون تصمیم گیری ملت ایران برای در جا زدن در قاب پوسیده حکومت مذهبی و یا گشایش سپهر سیاسی ایران بر حکومتی عرفی و سکولار، جامعه ای بی تبعیض که پایان میدهد به انسان درجه دوم بودن، نقطه پایانی به تبعیض قومی، تبعیض جنسیتی، تبعیض نژادی، تبعیض طبقاتی ، تبعیض مذهبی و هزاران تبعیض ریزو درشتی که در نهاد حکومت مذهبی نهفته است.

اکنون وقت آنست که دست مذهب و هرگونه ایدئولوژی از عرصه خصوصی مردم کوتاه شده، حریم خود را بشناسد و به مسجد و کلیسا و کنیسه..... کوچ کرده و جایگاه روحانی خود را باز یابد و افکار اعتقادی و ایمانی خود را به دیگر باورمندان دینی و غیر دینی دیکته نکند، که به باور ما حکومت مذهبی بیشترین ستم را در وحله اول به باورمندان واقعی ادیان روا میدارد.

رنگارنگی حضور نحله فکری گوناگون در سفر سال گذشته این امید را در ما زنده کرد، که شدنی است، کافی است که باور کنیم و از برج عاج تفرعن و خودخواهی خود فرود آییم و در دریای بیکران عشق و آزادی میهن عزیزمان حل شویم

ما در تدارک سفری دیگر هستیم زیرا که باور داریم که تنها دل مشغولی مان آزادی و رهایی کشورمان از چنگال جانوران ساندیس خوری است که با ریش آتش گرفته ملت ایران سیگارشان را روشن می کنند.

شکست سیاسی ایدئولوژیک نظام حاکم بر ایران نوید پیروزی ملت ایران برای فردای آزاد و روشن خویش است.

حضور و پشتیبانی همگی در تدارک این سفر ضمانتی است در وحدت همه نیروها برای رسیدن به ایرانی سرفراز.

زنده باد ایرانی آباد، آزاد و سکولار

از طرف ندای صلح و آزادی – تورنتو

سعید چوبک

آگوست 2010

nedayeazadi170@gmail.com

facebook: nedayeazadi

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com